بازدید 26118
۸

محتوای طرح فرانسه برای نجات برجام

کد خبر: ۹۱۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 09 July 2019
فرانسه فرستاده خود را به تهران می‌فرستد تا آخرین برگ خود را برای نجات برجام رو کند؛ این کشور درصدد این است که واکنش ایران به عدم رعایت تعهدات برجامی سایر طرفین، به حدی نرسد که برجام از بین برود؛ این در حالی است که اقدامات ایرانی در واقع برای نجات برجامی است که از یک سو توسط آمریکایی‌ها و از سوی دیگر به خاطر اهمال اروپایی در حال کما است.

به گزارش «آزادی»، ماکرون ظاهرا به توافقی با ترامپ رسیده است که آن را فریز در مقابل فریز نامیده است، بر اساس این طرح ایران در این مرحله کاهش تعهدات هسته‌ای خود را فریز می‌کند و در مقابل آمریکا هم برخی از معافیت‌های نفتی ایران را به صورت موقت دوباره احیا می‌کند تا مذاکرات با ایران به جریان بیفتد.

مساله‌ای که به نظر نمی‌رسد با موافقت ایران همراه شود. چرا که حتی در این دوره موقت، تضمینی برای اجرای معافیت‌های آمریکا وجود ندارد و این کشور می‌تواند با ترساندن کشور‌های معاف شده مانع خرید نفت ایران شود و در دزار مدت هم ایران پای میز مذاکره‌ای نخواهد رفت در حالی که همچنان تحریم‌های اعمال شده بر کشور وجود دارد و ایران هم هنوز عضوی از برجام است.

این احتمال زیاد است که در مذاکرات احتمالی آتی، در قبال توقف محدود تحریم ها، مساله موشکی و منطقه‌ای هم مورد مطالبه غربی‌ها و آمریکا باشد که بعید است، اصولا چنین مذاکره‌ای را ایران بپذیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۸
خوب مردم و منافع ملی چی می شود ؟ ایران فدای کشورهای منطقه می شود که خود در اسایش و راحتی هستند
برد موشک مهم نیست چون با افزایش برد ان توان تخریبی اش کاهش می یابد ضد موشک ها هم هستن . بهتر است ایران بر روی جنگ هوایی سرمایه گذاری نماید هواپیماهای رادار گریز و چابک بهتر از موشک های برد بلند می باشد
طرح فرانسه برقراری امنیت خاطر برای مردم اسرائیل هست
نه رفع تحریم های مردم ایران
باید با قدرت پیش برویم البته هوشمندانه و دقیق
مطمن باشید که برجام مرده است و مکرون هم در داخل کشور خودش هم در سطح بین المللی بسیار کم توان بوده و الان ضعف تر هم شده است...
امیدوارم دستگاه دیپلماسی این اشتباه را نکند و وارد مذاکره با آمریکا نشود. ما ایرانی ها متأسفانه تاریخ خوب بلد نیستیم و عبرت نمی گیریم. این قاعده تاریخ است که تکرار می شود. هزاران سال است که تاریخ تکرار می شود. مذاکرات هسته ای و موشکی در هر سطحی اشتباه محض است. چاره مشکلات داخلی را باید جای دیگر پیدا کرد در میز مذاکره چیزی عایدمان نخواهد شد و جوری با مذاکره به صورت تدریجی از ما امتیاز خواهند گرفت که وقتی چشم باز کنیم خودمان هم باورمان نمی شود که اینهمه وا دادیم و تحقیر شدیم.
فرانسوی ها عرضه داشتند شرکتهای خودشان را تشویق به حضور در ایران کنند.
فقط استعفای روحانی .......مذاکره دیگه تمام شد.....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار