بازدید 7110
پیمانه اقتصادی؛

عبور نقدینگی از ۱،۸۰۰ هزار میلیارد تومان با رشد ۲۳.۱ درصدی/ برآورد ۴۰ هزار میلیارد تومانی فرار مالیاتی/ وزیر صنعت: حذف برچسب قیمت از روی کالا‌ها غیرقانونی است/ آخرین وضعیت قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۲۸۰۵ واحدی نماگر بورس، سقوط سهام آسیایی با کمرنگ شدن احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا، خروج دویچه بانک از فروش سهام جهانی، ذخایر ارزی چین افزایش یافت، کاهش ۱۰۰ تومانی دلار در صرافی‌های مجاز و بانکی، کاهش قیمت جهانی طلا در اولین روز هفته، صادرات گوشت مرغ آزاد شد و فراخوان یک خودروساز به دلیل نگرانی در رابطه با پلاکارد تایر را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 09 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۲۸۰۵ واحدی نماگر بورس، سقوط سهام آسیایی با کمرنگ شدن احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا، خروج دویچه بانک از فروش سهام جهانی، ذخایر ارزی چین افزایش یافت، کاهش ۱۰۰ تومانی دلار در صرافی‌های مجاز و بانکی، کاهش قیمت جهانی طلا در اولین روز هفته، صادرات گوشت مرغ آزاد شد و فراخوان یک خودروساز به دلیل نگرانی در رابطه با پلاکارد تایر را در بر دارد.

عبور نقدینگی از ۱,۸۰۰ هزار میلیارد تومان با با رشد ۲۳.۱ درصدی

آماری که بانک مرکزی از وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی در پایان سال گذشته منتشر کرد، از این حکایت دارد که حجم نقدینگی در سال ۱۳۹۷ با رشد ۲۳.۱ درصدی نسبت به پایان سال ۱۳۹۶ به ۱,۸۸۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. از مجموع نقدینگی بیش از ۲۸۵ هزار میلیارد تومان پول و حدود ۱,۵۹۷ هزار میلیارد تومان شبه پول (عمدتاً سپرده‌های بانکی) است. نقدینگی در سال ۱۳۹۶، حدود ۱,۵۲۹ هزار میلیارد تومان بود که رشد ۳۵۳ هزار میلیارد تومانی را در سال گذشته به همراه داشته است. بررسی روند تغییرات نقدینگی از سال ۱۳۹۳ از این حکایت دارد که در مجموع در چهار سال گذشته بیش از ۱,۱۰۰ هزار میلیارد تومان بر حجم نقدینگی کشور افزوده شده است. طی این سال‌ها بالاترین رشد نقدینگی در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ با ۳۰ درصد افزایش ثبت شده است.

شاخص کل بورس به کانال ۲۵۰ هزار واحدی نزدیک شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۲۸۰۵ واحدی معادل ۱.۱۴ درصد به رقم ۲۴۹ هزار و ۲۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۸۶ واحدی معادل ۱.۱۴ درصد به رقم ۶۹ هزار و ۹۱۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۶۰ واحدی معادل ۲.۱۰ درصد، عدد ۶۱ هزار و ۳۱۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۵۷ واحدی معادل ۲.۱۰ درصد به رقم ۴۱ هزار و ۷۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۱۰ واحد افزایش معادل ۱.۱۲ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۹ هزار و ۸۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۱۲۳ واحد افزایش معادل ۱.۱۶ درصد به رقم ۱۸۴ هزار و ۴۹۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۲۷ واحد افزایش معادل ۱.۰۹ درصد همراه بود و عدد ۴۹۲ هزار و ۳۶ واحد را به نمایش گذاشت.

عبور نقدینگی از ۱,۸۰۰ هزار میلیارد تومان با با رشد ۲۳.۱ درصدی/ برآورد ۴۰ هزار میلیارد تومانی فرار مالیاتی/ وزیر صنعت:حذف برچسب قیمت از روی کالاها غیرقانونی است

سقوط سهام آسیایی با کمرنگ شدن احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا

روز دوشنبه، سهام آسیایی در حالی سقوط کرد که سرمایه‌گذاران انتظار دارند کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو با شدتی کمتر از آن‌چه قبلاً انتظار می‌رفت، انجام شود. سهام جهان در روزهای اخیر با انتظار از اینکه بانک‌های مرکزی برای برانگیختن شکوفایی اقتصادی، نرخ بهره خود را نزدیک به پایین‌ترین سطح خود نگاه خواهند داشت، رشد کرده‌اند. این انتظارات با گزارش مشاغل آمریکا که نشان می‌داد در ماه ژوئن، اقتصاد آمریکا با افزودن ۲۲۴ هزار شغل جهش کرده و از پیش‌بینی اقتصاددانان، برای افزایش ۱۶۰ هزار شغل، فراتر رفته است، کمرنگ شد. سهام آسیایی روند وال‌استریت را دنبال کرد، که از رکوردهای خود پایین آمده بود. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۳ درصد افت کرد. نیکی ژاپن ۰.۸۶ درصد افت کرد. بازارهای چین در آغاز معاملات سقوط کردند. کامپوزیت شانگهای تا ساعت ۷:۱۵ به وقت تهران، ۲.۴۲ درصد سقوط کرد. هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۱.۷۸ درصد سقوط کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا با سقوط ۱.۰۱ درصدی روبه رو شد و کوسپی کره‌جنوبی هم ۱.۷۸ درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازار ارز، شاخص دلار که روز جمعه به سطح پایین‌تر از ۹۶.۸ واحد افت کرده بود، امروز تا ۹۷.۲۵۸ بازگشت. در برابر ین ژاپن، نرخ برابری دلار که روز جمعه تا ۱۰۷.۶ افت کرده بود، امروز تا ۱۰۸.۴۶ واحد بالا رفت.

خروج دویچه بانک از فروش سهام جهانی

دویچه بانک اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه اصلاح ساختاری خود، از تجارت و فروش سهام جهان خارج خواهد شد و ۱۸ هزار نفر از مجموع ۷۴ هزار نفر کارکنان خود را، تا سال ۲۰۲۲ اخراج خواهد کرد. به این ترتیب تا سال ۲۰۲۲، دویچه بانک در نظر دارد ۶ میلیارد یورو از هزینه‌های خود را کاهش دهد و میزان آن را به ۱۷ میلیارد یورو برساند. دویچه انتظار دارد برنامه اصلاحات این بانک تا سال ۲۰۲۲ حدود ۷.۴ میلیارد یورو هزینه داشته باشد. این بانک آلمانی احتمالاً گزارش خواهد داد که در سه ماهه دوم ۲۰۱۹، به طور خالص ۲.۸ میلیارد یورو ضرر کرده است. نتایج عملکرد سه ماهه دوم دویچه بانک در ۲۵ جولای منتشر خواهد شد. هیأت نظارت دویچه بانک، روز یکشنبه جلسه‌ای برای آرام کردن سرمایه‌گذاران در مورد برنامه اصلاحات این بانک، جلسه‌ای تشکیل داد. کریستین سوئینگ، مدیرعامل بانک، گفت: امروز ما اساسی‌ترین اصلاحات و تغییر رویه دویچه بانک در چند دهه اخیر را اعلام کردیم.

ذخایر ارزی چین به 3.119 تریلیون دلار افزایش یافت

آمارهای بانک مرکزی چین نشان داد ذخایر ارز خارجی چین در ماه ژوئن با 18.23 میلیارد افزایش به 3.119 تریلیون دلار رسید. بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، انتظار می‌رفت با آتش‌بس آمریکا و چین که به کم کردن فشار از روی یوآن کمک می‌کند، ذخایر ارزی چین، بزرگ‌ترین ذخایر جهان، 2 میلیارد دلار افزایش یابد و به 3.103 تریلیون دلار برسد. یوآن به شدت نسب به تحولات اختلاف تجاری آمریکا و چین حساس است. ارزش ذخایر طلای این کشور نیز از 79.83 میلیارد دلار در پایان ماه می به 87.27 میلیارد دلار افزایش یافته است. اداره دولتی پول خارجی چین اعلام کرد این افزایش ناشی از تغییرات در نرخ تبدیل ارز و قیمت دارایی‌هاست.

دلار در صرافی های مجاز و بانکی صد تومان کاهش داشت

در معاملات امروز دوشنبه به نقل از اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ امروز هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۷۰۰ تومان خریداری و با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز یکشنبه به نرخ ۱۲۸۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۴۶۰۰ تومان و در مقابل به نرخ ۱۴۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که این نرخ نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان ارزان‌تر است.

کاهش قیمت جهانی طلا در اولین روز هفته

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تأثیر آمار اشتغال مطلوب آمریکا که احتمال کاهش نرخ‌های بهره این کشور در سال جاری را مبهم کرد، پایین رفت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۹۸ دلار و ۷۵ سنت رسید. طلا روز جمعه بیش از یک درصد کاهش یافت و نخستین کاهش هفتگی خود در هفت هفته گذشته را ثبت کرد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۴۰۱ دلار رسید.

سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان رسید

در معاملات روز دوشنبه، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت به نرخ ۴ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی امروز به رقم ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی با کاهش قیمت نسبت به روز قبل، به نرخ ۹۷۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، با کاهش قیمت به رقم یک میلیون و ۸۵۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز، ۴۲۷ هزار و ۵۳۴ تومان ارزشگذاری شد.

وزیر صنعت: حذف برچسب قیمت از روی کالاها غیرقانونی است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حذف برچسب قیمت از روی کالاها، گفت: نصب برچسب قیمت بر روی کالا الزامی بوده و کنترل‌های بسیاری برای اجرایی شدن این مهم صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه حذف برچسب قیمت از روی اجناس غیرقانونی است، افزود: درج نشدن قیمت بر روی کالاها یکی از مواردی است که باعث تشکیل پرونده در سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات حکومتی می‌شود. به نقل از خانه ملت؛ وی با اشاره به تاثیر راه‌اندازی سامانه جامع تجارت در توزیع کالاها، اظهار کرد: تمامی این‌ سامانه‌ها جهت کنترل و رصد نحوه توزیع کالا طراحی شده‌ تا ردیابی مسیر توزیع الکترونیکی ممکن شود.

فراخوان یک خودروساز به دلیل نگرانی در رابطه با پلاکارد تایر

شرکت خودروسازی فیات‌کرایسلر فراخوانی را برای مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ «دوج نیترو» و ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ «جیپ چروکی» در استرالیا اعلام کرده است. این‌خودروساز ایتالیایی، دلیل فراخوان مذکور را نگرانی در رابطه با پلاکارد تایر در این خودروها اعلام کرده است. به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته این خودروساز، پلاکارد تایر در چروکی‌های فراخوان شده میزان سرعت و بار نادرست را نشان می‌دهد، در حالی که در مدل‌های نیتروی فراخوان شده میزان سرعت اشتباه بوده و فاقد مقیاس مشخص است. اطلاعات نادرست در مورد پلاکارد تایر می‌تواند باعث استفاده نادرست از خودرو شود که می‌تواند در ایمنی سرنشینان خودرو و دیگر کاربران جاده تاثیر داشته باشد و ریسک سوانح رانندگی را افزایش دهد. به‌طور کلی ۲هزار و ۵۵۹ دستگاه خودرو مشمول این فراخوان هستند. فیات‌کرایسلر با مالکان خودروهای مشمول تماس گرفته و به آنها توصیه می‌کند تا برای تعمیر قطعه معیوب به نزدیک‌ترین نمایندگی این خودروساز مراجعه کنند. همچنین در بیانیه این شرکت تأکید شده که رفع مشکل مزبور رایگان انجام خواهد شد.

خطوط هواپیمایی عربستان ایرباس را جایگزین سفارش بوئینگ آمریکا کرد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا اعلام کرد که قرارداد فروش 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس به خطوط هواپیمایی Flyadeal عربستان لغو شده است. بوئینگ در بیانیه خود آورده است، ما درک می‌کنیم در شرایط کنونی و با توجه به نیازهای خطوط هواپیمایی Flyadeal این شرکت تعهدات خود در قبال خرید هواپیماهای 737 مکس را عملی نخواهد کرد. شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا در تلاش است تا در سایه دو مورد سقوط هواپیماهای بوئینگ 737 مکس در ماه‌های آخر سال گذشته و ابتدای سال جاری و زمین گیر شدن همه این هواپیماها در سراسر جهان آنها را مجددا به آسمان بازگرداند. به گفته بوئینگ قرار بود در قالب این قرارداد 20 هواپیمای دیگر نیز به شرکت هواپیمایی عربستانی تحویل داده شود. ارزش این قرارداد بر اساس قیمت اعلام شده از سوی بوئینگ 5.9 میلیارد دلار برآورد می شود. بنا به اعلام شرکت دولتی خطوط هواپیمایی سعودی که مالک Flyadeal است قرار است خطوط هواپیمایی Flyadeal به جای بوئینگ 737 مکس تا سال 2021 تعداد 30 فروند هواپیمای ایرباس نئو دریافت کند. در بیانیه شرکت هواپیمایی سعودی آمده است، این قرارداد باعث خواهد شد در آینده شرکت Flyadeal از ناوگان تمام ایرباس در پروازهای خود استفاده کند.

غول‌های ارتباطات انگلیس خرید تجهیزات هوآوی را ادامه می‌دهند

روزنامه آبزرور گزارش داد که هر چهار اپراتور بزرگ موبایل انگلستان همچنان بدون توجه به نگرانی‌های مربوط به احتمال پیروی لندن از تحریم‌های آمریکا بر ضد هوآوی، به خرید تجهیزات از این شرکت، برای قسمت‌های غیر کلیدی شبکه نسل پنج ادامه می‌دهند.

طبق این گزارش، این اپراتورها، شامل وودافون (Vodafone)، تری یوکی (Three)، ای‌ای (EE) و O2، از تجهیزات هوآوی، مانند سیستم رادیویی مورد استفاده در ارتباطات بی‌سیم، استفاده می‌کنند و این شرکت چینی در برپا کردن شبکه نسل پنج، در ۶ شهر از ۷ شهری که وودافون در حال توسعه شبکه نسل پنج آنهاست، مشارکت دارد. هوآوی همچنین در ساخت صدها پایگاه نسل پنج برای ای‌ای فعالیت دارد و قراردادهایی برای ساخت شبکه نسل پنج تری یوکی و ا و۲ به دست آورده است. شرکت مشاور اسمبلی در لندن تخمین زده است، در صورتی که دولت مشارکت هوآوی در ساخت شبکه نسل پنج انگلستان را ممنوع کند، برنامه‌های شبکه نسل پنج انگلستان ۱۸ ماه تا ۲ سال به تعویق می‌افتد و ۴.۵ الی ۶.۸ میلیارد پوند، بار مالی برای دولت ایجاد خواهد شد.

قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت مطرح نشد

ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به  این که قرار بود دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت مورد بررسی قرار گیرد، آیا این اتفاق عملی شد، اظهار داشت: مصوبه مجلس برای قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده است. در نتیجه بحثی در این مورد در جلسات شورای رقابت نیز مطرح نشده است. وی ادامه داد: هر مصوبه‌ای باید توسط شورا تصویب و به مجلس ارسال شود، مجلس نیز آن را به دولت ابلاغ می‌کند و در نهایت باید توسط دولت به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود. عضو ناظر شورای رقابت در گفت‌ و گو با فارس با بیان اینکه هنوز در مورد قیمت‌گذاری خودرو چیزی به شورای رقابت ابلاغ نشده است،‌ افزود: موضوع قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت در قالب طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس مطرح شد و نمایندگان تمام جوانب موضوع را از جمله قیمت‌گذاری خودرو در این طرح دیده بودند. به گفته ملکی، تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار، در جلسه سران قوا مصوب شده بود.

وزیر اقتصاد: برآورد ۴۰ هزار میلیارد تومانی فرار مالیاتی

فرهاد دژپسند پس از نشست مشترک اعضای دولت با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در سال جاری فراری های مالیاتی را در تور انداخت، بیان کرد: به رغم اینکه سازمان امور مالیاتی به دنبال افزایش درآمدهای مالیاتی است، اما هرگز به دنبال فشار به مودیان خوش حساب و خوش عملکرد نیست و هیچ دلیلی وجود ندارد برای اینکه درآمدهای مالیاتی افزایش یابد به مودی خوش حساب که عملکرد مالیاتی خوبی دارد، فشار وارد شود. وی با تاکید بر اینکه یکی از مجراها برای کاهش فرارهای مالیاتی افزایش اطلاعات از مودیان است، افزود: پس از این اقدام باید در زمینه اطلاع رسانی قوانین اقدام کرد تا پایه های مالیاتی افزایش یابد. این عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه فرارهای مالیاتی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که شامل فرارها و معوقات است، ادامه داد: برخی می گویند رقم فرار مالیاتی ۲۵ هزار میلیارد تومان است که حتی اگر همین رقم وصول شود، می توان جهش قابل توجهی در تحقق درآمدهای مالیاتی ایجاد کرد.

قیمت نفت متأثر از ریسک‌های ژئوپلیتیک افزایش یافت

با پیشی گرفتن تأثیر ریسک های ژئوپلتیکی بر بازار نفت بر تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهان، قیمت نفت در معاملات دیروز اندکی افزایش یافت در عین حال، آمار بهتر از انتظار هفته گذشته فرصت‌های شغلی آمریکا نیز تقویت‌کننده قیمت‌ها بود. هر بشکه نفت برنت با 8 سنت افزایش 64.31 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 6 سنت افزایش 57.57 دلار معامله شد.

صادرات گوشت مرغ آزاد شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد صادرات گوشت مرغ بلامانع است.

متن نامه به این شرح است:

جناب آقای میراشرفی

رئیس محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران

موضوع: صادرات گوشت مرغ

با توجه به نامه شماره ۷۳۴۸۴ / ۶۰ مورخ ۱۳۹۸/۳/۷ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در خصوص رفع ممنوعیت صادرات برای محصولات طیور با تأیید این وزارت به استحضار می‌رساند بند ۳ کالاهای اعلام شده در نامه مذکور در خصوص صادرات گوشت مرغ با کد تعرفه‌های ۰۲۰۷۱۱۰۰ و ۰۲۰۷۱۲۰۰ نیاز به تأیید وزارت جهاد کشاورزی و همچنین تأیید سیستمی این معاونت در پنجره تجارت فرامرزی گمرک جمهوری اسلامی ایران ندارد. بنابراین صادرات گوشت مرغ با کد تعرفه‌های مذکور، صرفاً با رعایت قوانین و مقررات فنی و بهداشتی (از جمله اخذ گواهی بهداشتی از سازمان دامپزشکی کشور) بلامانع است. /علی‌اکبر مهرفرد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
هرروز بدتر ازدیروز
بازار خودرو از نتایج سیاستهای مدیران خودروسازی است
مملکت و مردم نابود شدند
کدوم شورای رقابت؟؟؟؟
به خوبی معلومه که هیچکدام به فکر مردم نیستند!
برخی مسئولین ما در رفاه و آسایش زندگی خود غرق شدند.
حدودا یکسال و نیم شده که زندگی مردم ایران با مشکل ویران کننده گرانیهای هرروزه و تورمهای وحشتناک مواجه شده. هرچند قبل از آن هم تعریفی نداشت. اما هم اکنون «زندگی» نداریم! فقط «زنده ایم»! تنها فرق ما با اموات اینست که نام ما در ثبت احوال گورستانها درج نشده است!
خدایا: «جز آستان توام در جهان پناهی نیست»!
تنها رشدی که در ایران دیده شده که مثبت بوده رشد گرونی و تورم و بیکاری و فقر و بدبختی است!!!!!
نقدینگی در جیب مسئولان
فقر و بدبختی در جیب مردم که همان فقرا هستن!
در خودروسازی درجا نزدیم فاجعه آفریدیم
من دیروز رفتم یه بطری ابمیوه پرتغالی گرفتم 6000تومن؟
خخخخخ
جالبه .............
ممیزین متخلف را هم شناسایی کنید. فشار بر شرکت های دولتی بدون مستندات قانونی هم مالیات غیر منطقی و غیر قانونی است که معمولا باعث دعواهای طولانی مدت مالیاتی می شود.
آقای وزیر صنعت کاستی ها را مردم میدانند وظیفه شما چیست ؟ بازگویی نا کارآمدی ها را شما از اهم وظایف خود می دانید و یا باید کار کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
... شما يه مدير ژاپني يا اروپايي بيار ظرف چند سال اين كارخونه ها رو به روز و سود ده مي كنه با توليدات با كيفيت ...
این غول نقدینگی برای اقتصاد بی برنامه و شدیدا دولتی و خصولتی ایران کشنده است. غولهای عظیم اقتصادی دولتی و نیمه دولتی در داخل دولت خود دولت مستقل شده اند و جلوی بهبود را می گیرند. شاید دولتهای هاشمی و خاتمی برنامه ایی داشتند ولی دولت احمدی نژاد و روحانی بی نظم و بی برنامه بودند. الان هم باید با یک برنامه ۱۰ ساله به سمت اصلاحات اقتصادی عمیق و واقعی رفت. جمعیت جوان و جویای کار و بازار وسیع می تواند هم رونق ایجاد کند هم برعکس یعنی مشکلات. باید سالانه ۱۰% از نقدینگی در دلالی مسکن و دلار و ماشین به سمت تولید روانه شود چه با مالیات پلکانی چه با قوانین سختگیرانه دیگر.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
فکر نمی کنم از برنامه های دولت هاشمی و خاتمی اطلاعی داشته باشید!
شاید سن شما قد ندهد!
اگر حوادث اقتصادی آن دوره ها رو به یاد می آوردید از این تحلیل ها نمی کردید
«به گفته ملکی، تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار، در جلسه سران قوا مصوب شده بود.»..سران قوا ممنونیم!
توی ماهشهر آفتاب گیر خواستم بگیرم برای شیشه پرایدبهم گفتن40هزارتومان
همونهارو خریدم22هزارتومان
وجدان ازبین رفته نظارت هم که نیست
ندیدیم هم درمغازه ای روبعلت گرونفروشی تعطیل کنن
چیزی درست نمیشه امیدی نیست
آه ایران گریبان بوئینگ رو گرفت.
مردم انتظار بهبودي اوضاع اقتصادي واجتماعي واخلاقيات ووووورا نبايد داشته باشند مسلم است روز بروز اختلاس رشوه خواري ودزدي وفحشا وقاچاق مواد مخدر وغيرمخدر وناامني وبيماريهاي واگير وغير واگير ورواني واختلافات خانوادگي وغير خانوادگي وصدها زشتي ديگركه در ايران طَي سالها پيش كاشته شده بمرحله رشد ميرسند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها