بازدید 27652

واکنش‌های گسترده جهانی به گام دوم کاهش تعهدات ایران در برجام

گام دوم کاهش تعهدات ایران در برجام در زمینه افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ـ پس از گذشت دو ماه از گام اول ـ با بازتاب‌های متفاوتی در جهان روبه رو شده است. تقریبا همه رسانه‌های معتبر منطقه و فرامنطقه‌ای و همچنین بسیاری از مقامات و تحلیلگران خارجی به این مسأله پرداخته اند.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 07 July 2019

گام دوم کاهش تعهدات ایران در برجام در زمینه افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ـ پس از گذشت دو ماه از گام اول ـ با بازتاب‌های متفاوتی در جهان روبه رو شده است. تقریبا همه رسانه‌های معتبر منطقه و فرامنطقه‌ای و همچنین بسیاری از مقامات و تحلیلگران خارجی به این مسأله پرداخته اند.

به گزارش «تابناک»؛ تقریبا همه رسانه های معتبر منطقه و فرامنطقه ای و همچنین بسیاری از مقامات و تحلیلگران خارجی به این مسأله پرداخته اند.

واکنش های رسمی

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در مصاحبه با این رسانه روس به پرسش هایی درباره اعلامیه امروز یکشنبه ایران در خصوص آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی این کشور پاسخ داد.

این مقام روس گفت: «ما (روسیه) متوجه این اقدامات (ایران) و دلایلی که ایرانی‌ها را به سمت اتخاذ چنین اقداماتی هل داده است، هستیم و از ایران می‌خواهیم از اقدامات بیشتری که می‌تواند وضعیت توافق هسته‌ای را بیشتر از قبل پیچیده کند، بپرهیزد».

به گفته این مقام روس، تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی سازی خود، «اقدامی غیرمنتظره نبود» و این کشور به روشی شفاف در حال پیش بردن اقدامات خود است.

اولیانوف اعلام کرد، ظرف چند روز آینده دقیقا مشخص خواهد شد که ایران سطح غنی سازی خود را تا چه حد افزایش داده و احتمال دارد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه چهارشنبه هفته جاری خود در این باره گزارشی ارائه کند.

این نماینده روس افزود: «به هر تقدیر، هنوز برای تداوم تلاش‌های دیپلماتیک فرصت هست و این تلاش‌ها ادامه خواهند یافت».

فرانسه

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در واکنش به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران، افزایش سطح غنی سازی ایران را محکوم کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به گام دوم ایران در کاهش تعهدات برجامی این کشور واکنش نشان داد.

ساعاتی پس از نشست خبری سخنگوی دولت ایران با همراهی معاون سیاسی وزارت خارجه و سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره گام دوم کاهش تعهدات برجامی این کشور، یکی از سخنگویان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با رسانه‌ها گفت، آژانس از گام دوم اعلامی ایران اطلاع یافته است.

طبق گزارش‌ رسانه‌هایی از قبیل «الشرق الاوسط»، یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به آغاز گام دوم اعلامی ایران گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از بیانیه امروز ایران مطلع است».

این سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرد که بازرسان آژانس در ایران به زودی درباره گام دوم ایران به مقر این نهاد بین‌المللی در وین گزارش خواهند داد.

اسرائیل

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اولین کسانی است که به کنفرانس خبری گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه الجزیره، نتانیاهو اقدام ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی را «گامی خیلی خطرناک» توصیف کرد و از سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان خواست تا تحریم‌های ایران خودکار بازگردد. 

طبق این گزارش، نتانیاهو ادعا کرد، ایران تعهداتش در توافق هسته‌ای را نقض کرده و گفته که سطح غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داده است. او بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی متهم کرد و گفت: ایران سطح غنی‌سازی را برای رسیدن به بمب اتم افزایش داده است.

کمیته روابط خارجی دومای روسیه

«کنستانتین کاساچیف»، رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در واکنش به گام دوم ایران در کاهش تعهداتش در برجام گفت: توپ در زمین آمریکاست و فقط واشنگتن می‌تواند برجام را نجات دهد. 

وی خواستار مشورت های فوری بین المللی در زمینه خروج احتمالی ایران از برجام شد و گفت، در این زمینه مشورت های بین ایران و روسیه نیز ضروری است. 

وی همچنین تأکید کرد: «توپ در زمین آمریکاست و فقط واشنگتن می‌تواند توافق هسته‌ای را نجات دهد..»

کاساچیف به خبرگزاری اینترفکس گفت: اقدامات ایران برای خروج احتمالی از برجام در حال اثبات است. 

رسانه های منطقه ای

روزنامه العربی الجدید در گزارشی از کنفرانس مشترک خبری سخنگوی دولت، سخنگوی سازمان انرژی اتمی و عراقچی معاون وزارت امور خارجه نوشت؛ ایران اعلام کرد که مرحله دوم کاهش تعهد به توافق هسته‌ای را آغاز کرده و سقف غنی سازی ها از آنچه توافق شده بالا خواهد بود و سطح آن منوط به نیاز ایران است.

شبکه خبری العربیه نیز بخش‌هایی از نشست خبری را پوشش داد و نوشت: ایران اعلام کرد که وقت کافی برای راه حل دیپلماتیک داده است و اروپایی‌ها در پایبندی خود به توافق هسته‌ای شکست خوردند و تهران سطح غنی‌سازی اورانیوم خود را طبق این توافق افزایش می‌دهد.

روزنامه «الجمهوریه» لبنان نوشت: اعلام خبر عبور از مرز ۳.۶۷ درصد اورانیوم غنی شده از سوی ایران به مثابه شکست برای انگلیس، فرانسه و آلمان است.

الجمهوریه در مطلبی با تیتر «شدت مواضع ایران و افزایش سطح غنی سازی اورانیوم» افزود: اعلام این خبر از سوی ایران در حالی است که در پی خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های جدید بر تهران، رویارویی بین آمریکا و ایران به میزان زیادی شدت گرفت.

به نوشته این روزنامه، اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه مبنی بر توافق با حسن روحانی همتای ایرانی خود در مورد بررسی شروط لازم برای ازسرگیری گفت‌وگو در خصوص توافق هسته‌ای در نیمه ماه جاری میلادی، بیانگر افزایش نگرانی غرب است.

الجمهوریه نوشت: خبری که امروز ایران اعلام کرد، برای انگلیس، فرانسه و آلمان که در امضای توافق هسته‌ای شرکت داشتند، به مثابه شکست است، حال آنکه این سه کشور از چند ماه پیش در تلاش برای متقاعد کردن ایران به ادامه پایبندی به توافق هسته‌ای بودند.

المیادین: ایران ضمن اعلام افزایش سطح غنی‌سازی هشدار داد اگر در مهلت بعدی به راه‌حلی با اروپا دست پیدا نکند، گام سوم را برخواهد داشت.

الجزیره: ایران اعلام کرد از این پس در غنی‌سازی اورانیوم به سطحی فراتر از سقف تعیین‌شده در برجام خواهد رفت.

واکنش های گسترده جهانی به گام دوم کاهش تعهدات ایران در برجام

خلیج تایمز هم در خبری با تیتر «تهدید ایران به غنی‌سازی بیشتر در روزهای آینده»، اجرایی شدن کاهش تعهدات برجامی ایران را پوشش داد.

رسانه های فرامنطقه ای

شبکه خبری روسیاالیوم با پوشش زنده نشست خبری سخنگوی دولت که با حضور سیدعباس عراقچی و بهروز کمالوندی برگزار شد، اعلام کرد که ایران در ساعات آینده به اقدامات فنی خود پایان می‌دهد و غنی‌سازی اورانیوم را تا بیش از ۳,۶۷ درصد آغاز می‌کند.

واکنش های گسترده جهانی به گام دوم کاهش تعهدات ایران در برجام

آسوشیتدپرس در گزارشی به این تصمیم پرداخت و چنین آورد: ایران اعلام کرد که غنی‌سازی اورانیوم از امروز از سطح ۳.۶۷ درصد فراتر می‌رود. این در حالی است که از دیروز فرانسه تلاش مضاعفی برای نجات برجام آغاز کرده است.

وال استریت ژورنال نیز با بیان این که ایران اعلام کرد که سطح غنی‌سازی خود را از محدوده برجام فراتر خواهد برد، مدعی شد که این دومین نقض عامدانه این سند بین‌المللی محسوب می‌شود که خطر نابودی آن را به همراه دارد.

واکنش های گسترده جهانی به گام دوم کاهش تعهدات ایران در برجام

رویترز هم خبرگزاری مهم دیگری بود که این خبر را منتشر کرد و نوشت: ایران امروز در راستای کاهش تعهدات خود سطح غنی‌سازی اورانیومش را بالا برد و اعلام کرد که این توان را دارد تا هر مقدار که بخواهد اورانیوم را غنی‌سازی کند.

ایندیپندنت هم رسانه دیگری بود که در اخبار خود به کاهش تعهدات برجامی ایران پرداخت و با عنوان گام ایران برای تضعیف برجام به بیان جزئیات افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم پرداخت.

یورونیوز نیز با انتشار سخنان علی ربیعی سخنگوی دولت در این زمینه به بیان جزئیات برنامه ایران برای کاهش تعهدات برجامی و افزایش غنی‌سازی اورانیوم پرداخت.

بی بی سی هم در اخبار خود در خبری تحت عنوان افزایش غنی‌سازی اورانیوم ایران، به این تصمیم ایران اشاره کرد.

رادیو اروپای آزاد نیز در اخبار امروز، خبر اجرایی شدن گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران را منتشر کرد.

گاردین نیز در خبری به این موضوع پرداخت و نوشت: ایران برای بار دوم بخشی از تعهدات خود در برجام را زیر پای گذاشت.

دویچه وله هم در اخبار امروز خود در خبری به کاهش تعهدات برجامی ایران پرداخت و در این باره نوشت: ایران برنامه خود را برای اجرای کاهش تعهدات برجامی اعلام کرد.

اسکای نیوز هم خبری را به تصمیم ایران برای اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی اختصاص داد و نوشت: ایران در تازه‌ترین اقدام خود محدودیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را زیر پای گذاشت.

خبرگزاری فرانسه نیز خبر اجرایی شدن کاهش تعهدات برجامی ایران را مورد توجه قرار داد.

واشنگتن پست، نیویرک تایمز، تایمز آو اسرائیل و ژاپن تایمز و جروزالم پست نیز در اخبار امروز خود به افزایش سطح غنی‌سازی ایران پرداختند.

رسانه های آلمانی

اشپیگل: ایران «نقض اصل برجام» را اعلام کرد.

نشریه اشپیگل مدعی شد که اقدام ایران نقض اصل اساسی توافق هسته ای بوده و با این کار موجودیت برجام بیش از پیش به خطر می افتد.

طبق توافق هسته ای ۲۰۱۵ وین ایران مجاز است اورانیوم مورد نیاز خود را تا ۳.۶۷ درصد غنی سازی کند. با این حال ایران اعلام کرد که از امروز دیگر به این اصل پایبند نبوده و به هر میزان مورد نیاز خود به غنی سازی بیشتر اقدام خواهد کرد.

به نوشته اشپیگل، آینده توافق هسته ای ایران از سال گذشته و با خروج یکجانبه آمریکا از آن به مخاطره افتاده است.
در حالی که آلمان و اروپا بر مواضع خود و حمایت از برجام پافشاری می کنند، ایران طبق اعلام قبلی خود اقدام دیگری را در راستای کاهش تعهدات برجامی اش آغاز کرده است.

این در حالی است که پیشتر نیز تهران از عبور میزان اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصدی اش از مرز ۳۰۰ کیلوگرم تعیین شده در برجام خبر داده بود.

بنابراین، ایران ماندن در برجام را به تأمین انتظارات اقتصادی اش از قبل این توافق منوط کرده و به ویژه خواهان خرید نفت خود از سوی اروپایی هاست. با این حال انتظارات ایران برآورده نشده و از این روی، این کشور اولتیماتوم دو ماهه ای را به اروپا برای انجام تعهداتشان داده است.

بیلد نوشت: ایران «از امروز» دیگر به محدودیت برجام پایبند نمی ماند.

پرتیراژترین روزنامه آلمان در گزارشی به تأثیرات تصمیم برجامی ایران در مناقشات با آمریکا پرداخت و مدعی شد که این اقدام می تواند تنش ها را افزایش دهد.

بر این اساس ایران دیگر حاضر نیست به محدودیت در غنی سازی اورانیوم که در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ به آن ملزم شده، عمل کند.

بیلد افزود: پیش از این آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران تهدید کرده بود در صورت بدعهدی اروپایی ها، ایران برخلاف برجام، غنی سازی اورانیوم را از سرخواهد گرفت.

به گفته رهبر ایران این اقدام به معنی این نیست که این کشور به دنبال ساخت بمب هسته ای است چرا که تهران نیازی به آن ندارد و گذشته از این چنین کاری خلاف اصول اسلامی است.

هندلزبلات: ایران اورانیوم خود را بیش از میزان تعیین شده غنی می‌کند.

نشریه آلمانی هندلزبلات نیز در این باره نوشت: ایران تصمیم خود در مورد توافق هسته ای را اعلام کرد. یک سخنگوی دولت ایران گفت این کشور از امروز بنا بر نیاز خود به غنی سازی اورانیوم بیش از میزان تعیین شده در توافق هسته ای می‌پردازد.

بر این اساس ایران تأکید کرده که دیگر به میزان تعیین شده در برجام برای غنی سازی اورانیوم پایبند نمی ماند و از امروز این میزان را به بیش از ۳.۶۷ درصد تعیین شده در این توافق می‌رساند.

اشترن: ایران مرزهای غنی سازی را درنوردید.

این نشریه آلمانی نوشت: چهار سال پیش جامعه جهانی به خاطر دستیابی به توافقی موفق با ایران، جشن گرفت. اما از زمان خروج یکجانبه آمریکا از این توافق در سال ۲۰۱۸ دیگر از آن امیدواری خبری نیست.

به نوشته اشترن همان طور که انتظار می‌رفت، ایران اعلام کرد که دیگر به مرزهای تعیین شده برای غنی سازی اورانیوم در توافق هسته ای وین پایبند نمی ماند.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران یادآور شد این کشور بنا به نیاز خود به هر میزان، غنی سازی می‌کند.

دی ولت: ایران دیگر خود را مقید به برجام نمی‌داند. در همین حال این نشریه، با اشاره به عدم تقید ایران به توافق هسته ای از امروز، به بررسی پیامدهای آن در منطقه پرداخت.

بر این اساس رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از مخالفان اصلی توافق هسته ای پیشتر خواهان فشار بیشتر آمریکا علیه ایران و تشدید تحریم‌های ضدایرانی شده است.

در این گزارش همچنین به ادعای این رژیم مبنی بر دستیابی به اسناد محرمانه فعالیت هسته ای ایران اشاره شد. دی ولت تاکید کرد که باید در روزهای آینده منتظر واکنش آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ایش به اقدام ایران ماند.

هویته: ایران غنی سازی اورانیوم بیشتر را دستور کار قرار داد.

تارنمای خبری هویته نیز در صفحه نخست خود به تصمیم برجامی ایران پرداخت و از آغاز غنی سازی اورانیوم در این کشور بیش از میزان تعیین شده در توافق هسته ای خبر داد.
در این گزارش به سخنان مقامات ایرانی در مورد غنی سازی اورانیوم بیش از ۳.۶۷ درصد از امروز اشاره شده و آمده است: ایران اوایل ماه می اعلام کرده بود، از هفتم جولای (امروز) قصد دارد از مرز تعیین شده برجام عبور کند؛ بنابراین، علت این اقدام، خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت «دونالد ترامپ» علیه جمهوری اسلامی بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۱۴
با این کارتون فقط دارین تو آسیاب آمریکا آب میریزین تا فشار و اجماع جهانی که میخواد رو تشکیل بده و پرونده ایران را به شورای امنیت بفرسته و اینجوری حلقه محاصره رو تنگ تر کنه و فشار رو بر روی مردم بیشتر...
من جوون اورانیوم نمیخواهم
کار میخواهم میفهمید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
کار تو اورانیومه . اگر بفهمی و البته اگر بگذارند بفهمی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اونی که منفی داده فکر کنم منافعش به این هست که ایران تحریم باشه و جوان ها بیکار
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
برادر عزیزم یک قسمت از حرفت درسته. اما یک قسمتش ایراد داره. کار باید باشه اما با دادن اورانیوم که کار درست نمیشه و همانطور که دیدیم ذخایرمان را فروختیم و باز توفیقی حاصل نشد. به عبارتی از ترس مرگ که نباید خودکشی کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
بنظر مبارکت جایی مونده که تحریم و فشار وارد نکرده باشن ؟این حرفها همه بلوف سیاسی هستند نترس کوچولو جنگ نخواهد شد برو خونه کار هم همون موقعی که میگفتی مچکریم و سرکارت گذاشتن تا الان باید یادت می اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
بزدل نباشیدلطفا.بی غیرتی هم حدی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
بابا فوقش بمب اتم درست میکنید و میشیم یک کره شمالی دیگر کدام مشکل ملت ایران حل خواهدشد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اقای فهیم رای دادی به روحانی و دار ودسته اش الانم باید پای لرزش باشی میفهمی؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
هرکاری که مثبت نیست کار با اورانیم میتونه خیلی خطر ناک باشد .
باز هم این سوال مطرح است که با غنی سازی اورانیم چه چیزی را میخواهیم بدست بیاوریم برای انرژی!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
فشار بیشتر از این رودتر از اینها باید خارج میشدیم قبل برجام دولادر چند بود بعد از برجام چی شد.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
جناب ناشناس دیگهایران باید چکار کنه؟؟صنعت هسته ای رو که تعطیل کرد آمریکا و کشورهای دیگه اروپایی نه تنها عقب نشینی نکردند بلکه پر رو تر هم شدند و درخواستهای دیگه ای رو هم مطرح کردند.اخرش هم که آمریکات رفت بیرون و باز همین اروپایی ها وعده سر خرمن به ایران برای ماندن در برجام به ایران دادند ..قرار نیست که ایران به تنهایی در برجام بماند وئ یک طرفه برجام رو اجرا کنه..دیگه چه اجماع جهالنی هست که به وجود میاد ؟؟همه تحریمها هم که اومده حلقه محاصره زمانی تنگ میشه که هیچ عکس اعملی ایران نشون نده
ناشناس
| Singapore |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
نکته حائزاهمیت واینکه بعضی ها انرا فراموش کرده ومیکند ویا خودشان را به فراموشی میزند ایران تنها کشوری است که ملزم به رعایت بند بند توافق اتمی (برجام) واجرای کامل قطعنامه(بیست ودو سی ویک)شورای امنیت وخروج یک کشور (امریکا ویابریتانیا) ویاتمام کشورهای امضاء کننده این الزام قانونی ایران را مملق نمیکنددلیل الزام ایران به برجام هم لغو قطعنامه های و هزارنهصدونود وشش وقطعنامه هزارونهصد وبیست ویک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
غنی سازی را از۳٫۶۷ به ۵ درصد افزایش دادیم
واگراروپایی ها به تعهداتشان عمل نکنند هر ۶۰ روزیکبار معادل یک ونیم درصد بالاترخواهیم رفت !!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
کار و کاسبی برای اقلیتی فقط در جنگ و تحریم خلاصه می گردد
و توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور و رفاه و ارامش و کار و امنیت برای مردم اصلا براشون مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
پس چه شدتهدید ازسرگیری فعالیت های راکتور اب سنگین اراک ؟ افزایش غنی سازی تان هم فقط در حد ۱٫۳ درصد بود؟!!! هر۶۰ روز میخواهید ۱٫۵ درصد ببریدبالا؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با موافقان و مخالفان موافقم
اول کارمیخواهیم قطع شدن دست شرکت های خصولتی رانت اختلاس و .....بعد امریکا که سهله موجود فضایی هم حریفمون نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خو منم بیکارم.کار تو با امتیاز دادن به غرب
درست میشه ؟
اون مدت که برجام وجود داشت مگه کار برای کسی گیر اومده که انتظار داری ؟الان گیر بیاد
حح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
حلقه محاصره جای تنگ تر شدن داره؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
داداش تو جوون ایرانی نیستی . احتمالا عضو گروهک منافقین هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اگر اختیار کشور بزدلهای مانند تو بود الان باید فاتحه مملکت را میخواندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
بزدل نباشیدلطفا.بی غیرتی هم حدی داره
م ب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
نه که قبلش وضعمون عالی بود غربیها دلشون برای ما نسوخته فقط دارن بازیمون میدن . چشماتو باز کن جناب
جالبه
فرانسه یکبار هم امریکا رو بخاطر خروج از برجام محکوم نکرده و هر بار فقط تاسف خورده ولی ایران رو که از برجام خارج نشده و تنها کشور پایبند به برجام بوده، بابت انجام کاری که برجام بهش حق داده که در صورت رفع نشدن تحریم ها انجام بده داره محکوم میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
جالبه ،گرانی بیشتر شده ،گلابی برجام خرزهره شده،آفتاب تابان برجام ابر سیاه روزی شده برای مردم،حالا برگشتیم همونجایی که محمود شروع کرده بود،بیا محمود که خیلی لازمت داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
کالاهای فرانسوی باید تحریم شود تا اگر روزی دوباره این دیپلماتهای ما رفتند به سمت فرانسه دیگر نتوانند سر ملت را شیره بمالند
مانند خودرو سازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
رو که بدی همین میشه
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
شل کن سفت کن فایده نداره باید یکسره اومد بیرون
سنگر رزم بسیج ، سنگر آزادیه
روز جنگ با آمریکا ، روز جیغ و شادیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
لااقل بدون فیلترشکن شعر میگفتی . معلوم شد نه بسیجی هستی نه از بسیج سر در میاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
شما شاعر خوبی هستی
ولی شعر شما فقط بدرد خودت میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
رهبری که سالها تذکر داد در خشت خام میدید ولی ابلهان در آمریکا میدیدن
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
برو دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ای برادر ازاده وی پی انت چیه؟
ناشناس
| France |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
حالا چرا با فیلترشکن میای
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اگر طالب و تشنه جنگ هستید بفرمائید سوریه و یمن در انتظار شما است
و بخاطر تمایلات ۱۰ درصد اقلیت جنگ طلب احساساتی کم اطلاع یک کشور ۸۰ میلیون نفری را به جنگ و نابودی نمی اندازند ۹۰ درصد مردم با جنگ مخالف هستند
و دنبال تغییرات بزرگ در داخل بنفع کشور و خودشان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
وقتش که بشه همتون در میرید!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
میدونی جیغ و داد و هورا کار کیه؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
فقط خواهشا تنهایی با همفکراتون ؛ جیغ و دست و هورا بکشین ما رو به زور داخل شادیهاتون نکنین
A.a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
حماقت حد و اندازه نداره
این افزایشی که میفرمائید در مقابل 20 در صد و بمقدار زیاد قبلی وا از دست داده ایم تقریبا هیچ است . اما دشمنان با این واکنشها میخواهند چنین وانمود کنند شاخ غول را شکسته ایم و خودمان را در یک غرور کاذب غرق کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
و البته ما هم خیلی شیفته دیدن عکس العمل جهان نسبت به اقدامات خود هستیم. در همه زمینه ها.
ولی در کل این روند باید ادامه یابد تا بفهمند با ایران نمیشه درافتاد
بيخودي جو ندين . همه دنيا دارن زندگي شان را مي كنند و فقط ما داريم با بدبختي كلنجار ميريم . تازه احساس باحالي هم به ما دست ميده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ما ایرانی داریم که جای زندگی نیست!
اما بهشت مدیران و مسئولان دولتی گذشته تا کنون و فرزندانشان و انسابشان است!
و کشوری برای دلالها!!!
م ب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
همه دنیا نه یه نگاه به دور وبرت بنداز
حضرات باسیاستهای خود ایران رامنزوی واکثریت ملت رازیر فشاراقتصادی به ذلت وخواری کشانده اند وبر تصمیمات سرتا پا اشتباهشان هم اصراردارند بابا فوقش بمب اتم درست میکنید ویک کره شمالی دیگر کدام مشکل ملت شریف ایران حل خواهدشد چرابر تجربیات شکستخورده دوباره تاکید میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تو نشان دادی که جنسِ تو با حسین سرور آزادگان غریبه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
حضرات فقط فکر زندگی خوش خود هستند...!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تجربیات شکست خورده یکبار مذاکرات سعد اباد بود و دومی برجام سومی وعده هم ابنبات چوبی بود بنام اینستکس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
جیگرتو ازذلت وخواری چیزی نوفهمی
عج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
دشمنان ما ترسو هستن ما بهترین نقطه دنیا هستیم اگه قدرت داشته باشیم کشور ها فوج فوج با ما متحد می شوند.
بازی به اتمام رسیده و در دو وقت اضافی هم نتیجه حاصل نشده و به قانون گل طلایی یا پنالتی خواهد رسید !!؟؟؟
خدا خودش به کشور و مردم با این تیم و مربی و سرپرست آن رحم کند
آفرین بر روحانی
کم کم داره خوشم میاد
به این میگن اقتدار و استقلال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تازه داره میشه عزیزدل جهانیان ،احمدینژاد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
هندوانه شریف آبادی خیلی شیرین است
ولی دو تا از آنها زیر بغل یک نفر جای نمی گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تازه فهمید زیادی رو داده به این غربی های دغلکار
الله اکبر. هرپیمانی دو طرف دارد و برجام فراتر از همه 6 طرف داشت. آمریکا که قلدرمابانه آنرا زیر پا گذاشت و اروپایی ها هم با تبعبت از آمریکا به تعهدات خود عمل نکردند. پس دلیلی ندارد که ما به آن پایبند باشیم. تا اینجا هم خسارت های فراوانی را تحمل کرده ایم. چشم مستغربین ساده لوح که ما را دلواپس می خواندند روشن!!!!!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
دلواپس نیستی ، یا ساده لوحی یا شکمت سیره که از گرسنگی و بدبختی مردم بی خبری ، فقر و فحشا مردم رو نابود کرده
پرتیراژترین روزنامه آلمان یعنی بیلد وابسته به صهیونیست جهانیست و در مهندسی افکار مردم این کشور نقش به سزایی دارد. در ضمن فرانسه به گزافه گوییهای وقیحانه اش پایان دهد. خیالتان آسوده باشد نهایتا تا پایان سال 2020 بانکهای اروپایی دچار یک زلزله بزرگ می شوند. این را اقتصاددانانی می گویند که توسط جریان اصلی در غرب سانسور می شوند. کشور ما ایران یک کشور ثروتمند است و اگر ما با فساد آقازاده ها و بقیه افراد فاسد مبارزه کنیم موفق خواهیم شد. امیدوارم که آقای رئیسی این کار را انجام دهد. پاینده ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
عجب تحلیلی بود تحلیلگر
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مبارزه با فساد و دزدی ها ، تواین چهل سال اگر اتفاقی افتاده بگو ما هم با خبر شویم ، خواب دیدی خوابت خوش ، گرحکم کنند که دزد گیرند در شهر هرآنکه هست گیرند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
بشین و با این خیال پردازیات حال کن. مگه نگفتن امریکا بره بیرون توافق نفق میشه چند صد دلار. چی شد پس
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چی میگی؟ خودت هم میفهمی؟
چرا آن موقع که هیچی از این برجام ندیدیم ولی بر تعهدمان یکسال ماندیم جامعه جهانی واکنش نشان نمی داد؟
توپ در زمین آمریکا است و فقط دولت امریکا است می‌تواند برجام را نجات دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مهم این که توپش توپه
هیچی نقطه سر خط بعد از 4 سال برگشتیم سر نقطه اول .
ای کاش قبل از هر گونه اقدام برای یک بار هم که شده تورقی در تاریخ داشتیم
بار دیگر در نقطه ای دیگر از تاریخ علیرغم هشدار های علی زمان ابوموسی‎ها فریب مکر عمر و عاص‎ها را خوردند
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
علی اگر می دانست ابوموسی را جلو نمی فرستاد
بورس امروز دوباره رشد
خسته نباشند اقای همتی
عجب !!!
چه تاثیری بر روند کلی کشوردارد؟؟؟؟آیا اقتصاد کشورمتحول میشود؟؟؟آیا مدیران کشورمتحول میشوند؟؟؟ویا بهانه ای شده برای ادامه روندسنتی فعلی کشور ؟؟؟؟
مرگ بر تمام دنیا مرگ بر کره زمین با تمام موجودات زنده اش . درود بر ما و سه کشور دوستمون
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
شما هم برو دکتر
خیلی وقت پیش باید صورت میگرفت. صبر راهبردی معنا نداره. باید تموم دنیا بدونن که امریکا بوده که ناقض برجامه. اینم وظیفه صدا وسیما و رسانه هاست
ایول ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ایول به تو خان محمد علی آقا
کشور را از وجود دولتیهای اختلاسگر پاک کنید همه چیز درست میشود...
لعنت خداوند بر ظالمین ....یک سال همه لال بودید و نقض عهد آمریکا را دیدید و حرف خاصی نبود ولی الان همه زبان باز کردید و سخن از نقض برجام میزنید ...نقضی که نقض نیست و طبق برجام می باشد .... از همه مضحک تر اینکه اسراییل که حتی ان پی تی را امضا نکرده است و بمب اتم هم دارد و خطرناک ترین رژیم تروریستی و تروریست پرور دنیاست هم برای ما حرافی میکند ....
باید روز به روز قدرتمندتر شویم .... خدا نگذره از گناهان مسئولین بی کفایتی که باعث این عقب ماندگی های اقتصادی کشور هستند و اینچنین ما را در برابر کشورهای ظالم و زورگو از لحاظ اقتصادی آسیب پذیر کرده اند .... برای نمونه 40 سال صنعت عقب مانده مخصوصا صنعت خودرو

درود و سلام خداوند بر شهید طهرانی مقدم "ها" و سردار سلیمانی "ها" و سربازان مخلص و گمنام امام زمان (عج) و شهدای نظامی و علمی کشور و نخبگان خدوم علمی کشور و امثالشان که به حول و قوه الهی با دعای سحرگاهی و تلاش مخلصانه خود با کمک و لطف خداوند باعث عزت این کشور و مردم شده اند .

جا دارد از مسئولین دلسوز و پاک دست کشور عاجزانه درخواست نمایم که مسئولینی را که با غصب پست و مقام به هر طریقی به این کشور ضربه زده اند و باعث عقب ماندگی های اقتصادی و علمی و صنعتی این کشور شده اند به فراخور میزان قصورشان محاکمه و مجازات نماید که هر چه میکشیم به خاطر همین دست مسئولین و مدیران است . تا بلکه افراد در گرفتن پست و مقام دقت بیشتری نمایند و کمی نگران پاسخگویی های آتی باشند و با خیال راحت هر کاری نکنند و نگران تصمیماتشان باشند.

باید فرهنگ پاسخگویی و پذیرش عواقب تصمیمات غلط و اشتباه در بین مسئولین کشور باب شود.
حالا موشک و انرژی اتمی بدین مردم بخورند . موشک دست چندم چین و کره شمالی ( چین و کره شمالی هم با موشکهای جدیدترشون اینقدر سر و صدا نمی کنند که ما میکنیم) . انرزی اتمی تکنولوژی 70 سال پیش آمریکا . مردم کار میخوان . نان میخوان . برادران سپاه حقوق ماهیانه خود را می گیرند و مشکل ندارند . بترسین از قیام گرسنگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چرند نگو.
پهپاد آمریکایی رو موشک کی زد؟
مقر داعش رو نقطه ای کی زد؟
سپاه برای امنیت مثل تو جونش رو کف دستش گذاشته.بی چشم و رو.
اگر این شد وضعیت به خاطر رای خودتونه.میلیون ها نفر دیگه رو هم بدبخت کردین.
کاش به جای کم کردن گام به گام از تعهدات هسته ای ،‌زمان اجرا تعهدات رو گام به گام انجام میدادیم تا طرف دبه نکنه نه اینکه از فرط ذوف زدگی بریزن تو خیابون و هزاری و دلار نشون بدن به دوربین.... افسوس. ماجرای هسته ای شدن ایران نمیشه خاکستری باشه،‌یا باید سیاه باشه یا سفید. یا همه چی یا هیچی . یا تا خود سلاح اتمی میباید میرفتیم یا اینکه اصلا نباشد شروع میشد. شتر سواری دولا دولا نمیشه برادر من
اینا واسه بعضی ها پول و ثروت است ولی برای خیلی ها نون و آب نمیشه
فکری بحال مردم کنید
مشکلات معیشتی اجازه انتخاب به هیچکس را نخواهد داد

خودتان بجنگید و بجنگید و بجنگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
اتفا قا ما دنبال جنگ نیستیم
ولی اگر قدرت نداشته باشیم قطعا به ما حمله میکنن
ایشاااا که از فردا پراید میاد.
منم وقتی تو فوتبال محلمون گل میزدم، بعد میرفتم ببینم چی در موردم میگن...
اینم شد کار ما.. حالا رسانه ها چی میگن
خوبه همه واکنش ها یکدست منفی بوده، حتی واکنش مثلاً دوستمان روسیه. انتقاد جهانی به ترامپ را تبدیل کردیم به اتحاد جهانی علیه خودمان. مچکریم!
هی میگن اورانیوم به مقدار مورد نیازمان تولید می کنیم. کدام نیاز؟ ایران که نیروگاه هسته ای بجز بوشهر ندارد و سوخت آن هم از روسیه تأمین میشود. حتی کلنگ نیروگاه هسته ای جدید هم زده نشده. مقدار بسیار کمی نیاز برای تولید پرتوداروها است که حجم قابل توجهی نیست. اگر یکی شرح بده این همه اورانیوم کدام دردمان را درمان میکند خیلی خوب میشه.
منتظر قطعنامه های شورای امنیت باشیم..باید همینطور در برجام می ماندیم .حداقل شورای امنیت را به جان خودمان نمی انداختیم.
هزینه کردن در مسایل هسته ای تماما به نفع روسیه است. پس پرده همه این اتفاقات. دست روسیه نهان است آنها عملا. بوسیله ایران با آمریکا می جنگند. هیچگاه روسها خواهان یک ایران قوی و قدرتمند نیستند آنها ایرانی شبیه شوروی سابق با . اقتصادی ضعیف وتشکیلات نظامی وهسته ای پر هزینه. می خواهند.
خداوند به مردم رنج دیدۀ ایران رحم کند .
تورو خدا فقط پراید ارزون بشه .. کل آرزوم شده یه پراید 86 سوار شدن، پولم نمیرسه
فعلا که یه عده معدود دارن برا این مردم تصمیم میگیرند و مطمئن باشید وضع به همین منوال نخواهد بود فقط سهم ما از زندگی دود شد و رفت ....
سه کشور آلمان ،انگلیس و فرانسه با هماهنگی با آمریکا هیچگونه اقدامی در جهت اجرای تعهدات خود نخواهند کرد و کار به جایی می رسد که ایران با عدم انجام تعهدات و افزایش تدریجی سطح غنی سازی مجددآ مورد اعمال قطعنامه های شورای امنیت قرار گیرد در شرایطی که چین و روسیه هم قادر به وتو نباشند . حال در شرایط تشتت و اختلاف جناح های سیاسی و ادامه مال اندوزی ها و سلطه مافیا بر شؤنات اقتصادی کشور طبقات پائین له شده و انقلابی که با خون پاک هزاران جوان برومند برپای ایستاد لطمات فراوان خواهد دید خدا آخر و عافبت همه را ختم به خیر کند
ثروت اصلی هر کشور مردم اون کشور هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مردم ایران ثروت نیستن.
به خدا یک ساعت نشستم ببینم چی می تونم بگم، هیچی به ذهنم نمیرسه،
اروپا نه تنها کمک نکرد به ایران برای کاهش فشار تحریمها بلکه این وسط نفتکش ایران رو هم توقیف کرد!
یعین الان که از ۳.۷ درصد غنی سازی به ۵ درصد رفتن دیگه اختلاس و دزدی و فامیل سالاری و نجومی خواری و کوه خواری و جنگل خواری و بیکاری و تورم و مواد مخدر و بی آبی و نرخ رشد اقتصادی منفی ۶ درصد و اختلاف طبقاتی و حقوق کارگر یک میلیون و حقوق مدیران ۵۰ میلیون و... دیگه از بین می ره؟؟؟؟؟؟
اولا نترسید
ثانیا وقتی دنیا را ندیده اید راجع به همه جای دنیا و اینکه ما خیلی بدبختیم، نظر ندهید.
ثالثا پیشنهاد بهتری دارید بدهید و الا انتقاد از زمین و زمان آسان است.
رابعا کسانی که گمان میکنند با تعطیل کردن فعالیت هسته ای، مشکلات حل میشود، قدری بیشتر اندیشه کنند و از خوراک آماده بی بی سی استفاده نکنند.
رابعا هر کس ذلت پذیر است، گدایی در شمال تهران ماهی سه تومن درآمد تضمینی دارد. از ذلت در برابر کفار بهتر است.
کاش زودتر به ۲۰ درصد برسونیدش تا این قصه و کابوس خیلی زود تموم بشه!!!!!
اگه به خواسته امریکا تن در بدیم(خلاءسلاح) قطعا بعدش امریکا جنگ راه میندازه.
اونا میگن کاری با اسرائیل نداشته باشید موشک و بمب اتم بهانه س .مگه پاکستان و هند بمب اتم ندارن کدامشان تحریم شدن ؟ سیاست ماست که از ما در آینده چین یا کره شمالی خواهد ساخت . آیا ما راه چین را خواهیم رفت یا کره شمالی را ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
بزرگوار الان کشور پاکستان چندروز یک بار توسط پهبادهای بدون سرنشین آمریکا بمباران میشه.
وبایدتابع سیاست آمریکا باشن
چطور میگی با پاکستان کاری ندارند
اصلا مهم نیست چی میگن. حتی داشتن بمب هسته ای هم حق ماست. خوشحالم که ایران در برابر ابرقدرتها قد علم کرده. ۴۰ ساله از همین می ترسن. حالا بیشتر
حماقت تا کی؟
توپی که در زمین آمریکا بود و باعث اتحاد مردم در داخل و عدم اجماع در خارج گردید، مجددا با غرور بیجا در زمین ایران می اندازید که پایان آن خسران و خسارت است
قابل توجه کسانیکه دنبال مذاکره با شیطان بزرگ یعنی آمریکا هستند پس لطفا بخوانید.
به نام خدای حکیم وبصیر

سلام علیکم

فقط یک سوال
چرا کسی از بدعهدی آمریکایی ها و خروجشان از برجام حرف نمی زند و شکایتی نمی کند؟حتی به اصطلاح همپیمانانمان روس و چین؟
لعنت بر فرانسه. ما هم بد عهدی شما را محکوم میکنیم.
اگر توان کشور بالاست به نظر من ایران باید ظرف چند روز اینده بازرسان آژانس را اخراج کند
از npt هم خارج شود
همه مدرم ایران دنبال ایران قوی و قدرتمند هستند
ایرانی زیر بار حرف زور نمی رود
کاش مثل مسابقه کشتی کج.. هر کی جنگ دوست داره بره جلو.. ما هم می شستیم نگاه می کردیم... کف و سوت می کشیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
اگه قدرت نداشته باشیم جنگ خواهد شد
به کشورهای که دچار حمله ی آمریکا شدن نگاه کنید
ماکه هرچه داشتیم دادیم رفت
سخت ترین تحریم ها رم که داریم
چه کاری مونده بکنند که نکردند
هرچه بیشتر باج بدیم وضعیت بدتر میشه
البته اگه چیز دیگه ای برا باج دادن باقی مونده باشه
اگه کسی جنگ دوست داره بره با آمریکا مذاکره کنه
با لیبی اول مذاکره کردوهرچه هسته ای داشت جمع کرد برد بعد حمله کرد
راه جلوگیری از جنگ داشتن قدرت است
نه زیر سلطه رفتن امریکا
اگه قدرت نداشته باشیم جنگ خواهد شد
وآمریکا هرلحظه بخواهدبه ما حمله میکند
چرااز حمله آمریکابه کشورهای ضعیف عبرت نمی گیریم!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان