بازدید 3969
۱

دانش آموزان تا پایان تیر برای هدایت تحصیلی فرصت دارند

کد خبر: ۹۰۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 07 July 2019

مسعود شکوهی گفت: بر اساس زمان بندی و دستور العمل ثبت نام دانش آموزان پایه نهم از نیمه تیر ماه تا پایان تیر باید به مدارس خود مراجعه کنند و فرم ها‌ی ۶ و ۷ را دریافت کنند.

به گزارش میزان، مسعود شکوهی، مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پروش درباره هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم گفت: بر اساس زمان بندی و دستور العمل ثبت نام دانش آموزان پایه نهم از نیمه تیر ماه تا پایان تیر باید به مدارس خود مراجعه کنند و فرم ها‌ی ۶ و ۷ را دریافت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در هدایت تحصیلی دانش آموزان فرم شماره ۶ حاوی برنامه‌های هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

شکوهی در ادامه بیان کرد: از این جهت بحث هدایت تحصیلی انتخاب مهم هر فرد است که می‌تواند مبنای انتخاب شغل فرد هم قرار بگیرد. این موضوع مهم است از این جهت که تکلیف وزارت آموزش و پرورش این است که استعداد‌های دانش آموزان را شناسایی کند و به آن‌ها نیز بشناساند. این فرآیند مقطعی و محدود نیست. از ابتدای سال تحصیلی پایه نهم آزمون‌های مشاوره ای شامل توانایی و رغبت برگزار می‌کنیم و تعاملی بین مدرسه دانش آموز و خانواده اجرا می‌شود. هر مدرسه از طریق سیستم دانا اطلاعات را وارد پورتال کرده از امروز می تواند این نمونه برگ‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پروش در ادامه درباره عمده اعتراضات به هدایت تحصیلی گفت: خانواده ها عملکرد تحصیلی و رتبه علمی دانش آموزان را به تنهایی ملاک استعداد دانش آموز قرار می دههند ولی تجارب به خوبی مشخص کرده که همه چیز برای هدایت تحصیلی عملکرد تحصیلی نیست.

وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون با فشار و حبابی برای کنکور برای رتبه تجربی رو به رو هستیم. امسال حدود 60 درصد داوطلبان برای رشته پزشکی آزمون داده اند در حالی که کمتر از ۱۰ هزار نفر در رشته پزشکی پذیرفته می‌شوند و بقیه قاعدتا باز می‌مانند.

شکوهی در ادامه افزود: از سال گذشته فلش افزایش داوطلبان کنکور تجربی عقب کرد کرده است و گرایش به علوم تجربی کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پروش در ادامه بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد مدارس متوسطه دارای متخصص آموزش دیده هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ما به هیچ عنوان این را قبول نداریم هرچه سریع تر این طرح از برنامه آموزش پرورش برداشته شود آینده فرزندان مان در خطر هست دانش آموزی که معدل کل 19.24 هست علوم تجربی 20 هست الان باید بره هنرستان کاردانش کجای دنیا اینچنین هست ؟؟؟؟ مسولان باید رسیدگی کنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار