بازدید 7943

مدرک کره شمالی از دستگیری دانشجوی استرالیایی

کد خبر: ۹۰۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 07 July 2019

رسانه های کره شمالی تایید کردند «الک سیگلی» دانشجوی استرالیایی که هفته پیش در پیونگ یانگ بازداشت و بعد آزاد شد و به کشورش برگشت، به جرم جاسوسی دستگیر شده بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، گزارش ها نشان می دهد این دانشجوی ۲۹ ساله استرالیایی دانشگاه "کیم ایل سونگ" پیونگ یانگ، روز ۲۵ ژوئن (۴ تیر ۱۳۹۸) به جرم «اعمال تحرکات ضد کره شمالی از طریق اینترنت» دستگیر شده بود.

تحقیقات بعدی نشان داد که سیگلی از موقعیت خود به عنوان یک دانشجو برای «انتقال داده ها و عکس های جمع آوری و تجزیه و تحلیل شده» از پیونگ یانگ به رسانه های ضد کره شمالی استفاده کرده بود.

گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی که امروز یکشنبه منتشر شد می افزاید سیگلی به اعمال جاسوسی خود اعتراف کرده و خواستار بخشش شده بود دولت کره شمالی هم او را با هدف نشان دادن تساهل بشردوستانه اخراج کرد.

«سیگلی» روز پنجشنبه از کره شمالی اخراج شد و همراه با نماینده سوئد در پیونگ یانگ، روز جمعه وارد توکیو شد تا به همسر ژاپنی خود بپیوندد.

وی روز جمعه در بیانیه ای از دولت های استرالیا و سوئد به خاطر تلاش برای آزادی اش تشکر کرد او همچنین گفت که سالم و سرحال است.

این دانشجوی استرالیایی سال گذشته در یاداشتی که در روزنامه گاردین منتشر شد نوشته بود زندگی در کره شمالی آنقدر هم که گفته می شود سخت و دشوار نیست و بسیاری از نیازهای مورد نیاز مردم مانند مواد غذایی خوب، پوشاک، وسایل ورزشی و انواع تفریحات در دسترس است.

«سیگلی» سال گذشته برای تحصیل در رشته فوق لیسانس ادبیات کره‌ای در دانشگاه کیم ایل سونگ به کره شمالی رفت.

او همچنین دفتری را اداره می‌کرد که فعالیت آن شامل اجرای تورهایی برای توریست‌های خارجی است که قصد دیدار از کره شمالی را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار