بازدید 12356
پیمانه اقتصادی؛

عربستان نتوانست جای خالی نفت ایران را پر کند/ معاون وزیر اقتصاد: نرخ ارز واقعی نیست/ رونق بازار کار آمریکا، قیمت طلا را پایین کشید/ خودروسازی که محصولاتش را گران‌تر از نرخ بازار عرضه می‌کند/ سکه ۱۶۳ درصد گران شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون چرایی سقوط شاخص کل بورس در اولین روز هفته، هر قطعه سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان رسید، تایر‌ها را احتکار کرده‌اند، افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار در اولین روز هفته، پیش بینی روند افزایشی طلا در روز‌های آینده، تجارت ایران و عراق به ۱۳ میلیارد دلار رسید، خبر ادغام بانک‌های غیر نظامی صحت ندارد و وام ازدواج فقط با یک ضامن و سفته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 07 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون چرایی سقوط شاخص کل بورس در اولین روز هفته، هر قطعه سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان رسید، تایر‌ها را احتکار کرده‌اند، افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار در اولین روز هفته، پیش بینی روند افزایشی طلا در روز‌های آینده، تجارت ایران و عراق به ۱۳ میلیارد دلار رسید، خبر ادغام بانک‌های غیر نظامی صحت ندارد و وام ازدواج فقط با یک ضامن و سفته را در بر دارد.

چرایی سقوط شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با ریزش ۳۴۹۸ واحدی معادل ۱.۴۱ درصد به رقم ۲۴۵ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. هاشم ذوالفقاری تحلیلگربازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس تابناک؛ با بیان اینکه ریزش روز شنبه بازار دلایل مختلفی دارد، گفت: یکی از این دلایل نزدیک شدن به پایان مهلت ۶۰ روزه ایران برای غنی سازی که فرداست و بازار این ریسک سیاسی را در نظر گرفته، دلیل دیگر کاهش قدرت خریداران طی یک هفته گذشته تا امروز مربوط است و دیگر اینکه اکثر شرکت‌ها به مجمع می‌روند، ولی به دلیل دیر پرداخت شدن سود تقسیمی این شرکت ها، سهامداران قبل از مجامع اقدام به فروش سهم می‌کنند و پس از مجمع سهام شرکت‌ها را به قیمت‌های تعدیل شده خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت روند صعودی بازار که از حدود یک سال و نیم پیش آغاز شده به پایان رسیده هر چند شاخص کل در موج ۵ خود به سر می‌برد، ولی این تصور که موج ۵ به پایان رسیده درست نیست و این اصلاح‌ها احتمالا پول بک بوده و شاخص به تداوم رشد خود ادامه می‌دهد، مگر اینکه ترند‌ها کاملا شکسته شود که در شرایط فعلی چنین موضوعی مشهود نیست.

عربستان نتوانست جای خالی نفت ایران را پر کند/ معاون وزیر اقتصاد: نرخ ارز واقعی نیست/ رونق بازار کار آمریکا، قیمت طلا را پایین کشید/ خودروسازی که محصولاتش را گران‌تر از نرخ بازار عرضه می‌کند/ سکه ۱۶۳ درصد گران شد

هر قطعه سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان رسید

روز شنبه، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بود. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش حدود ۷۰ هزار تومانی، به رقم ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان ارزشگذاری شد. هر سکه یک گرمی، بدون تغییر ۹۹۰ هزار تومان معامله و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم یک میلیون و ۸۹۵ هزار تومان رسید. بازار با افزایش نسبی تقاضا مواجه شد و در نتیجه رشد حباب سکه به سطح ۳۵۰ هزار تومان را شاهد بودیم.

رونق بازار کار آمریکا، قیمت طلا را پایین کشید

یورونیوز: اداره آمار وزارت کار آمریکا روز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد که تعداد شاغلان طی ماه ژوئن، ۲۲۴ هزار نفر افزایش یافته است. این در حالی بود که پس از کاهش غیرمنتظره رشد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در ماه می، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند که افزایش به کارگیری نیروی کار در ماه ژوئن حداکثر به ۱۶۰ هزار تن برسد. ایجاد ۷۵ هزار شغل جدید در ماه می گذشته که حدود ۱۰۲ هزار مورد کمتر از برآوردهای اولیه بود، موجب آغاز روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی شد. بدین ترتیب قیمت هر اونس طلا در جریان معاملات روز ۷ ماه ژوئن، روند صعودی خود را از نرخ هزار و ۳۳۵ دلار آغاز کرد. طی یک ماه گذشته این روند با افزایش تنش میان ایران و آمریکا، بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده و بحرانی‌تر شدن ابعاد جنگ تجاری چین و آمریکا موجب عبور قیمت طلا از هزار و ۴۰۰ دلار و صعود به بالاترین حد در شش سال گذشته شده بود. با وجود این، افزایش مجدد رونق بازار کار آمریکا موجب شد تا طی مبادلات روز جمعه بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا با ۲۴ دلار و ۴۰ سنت کاهش، بار دیگر به پایین‌تر از هزار و ۴۰۰ دلار برسد و تا مرز هزار ۳۹۰ دلار سقوط کند.

عربستان نتوانست جای خالی نفت ایران را پر کند

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد، از آنجایی که افزایش تولید عربستان کمبود تولید ایران و ونزوئلا و کمبود تولید دیگر کشورها در این گروه را جبران نکرد، تولید نفت اوپک در ماه ژوئن به یک رقم جدیدِ کمترین میزان در پنج ماه گذشته رسید. بر اساس این بررسی، 14 عضو اوپک 29.60 میلیون بشکه نفت در روز در ماه گذشته (ژوئن) استخراج کردند، که 170 هزار بشکه در روز از ارقام ماه می کمتر است و کمترین میزان تولید اوپک از سال 2014 به شمار می‌رود. بر اساس این گزارش، حتی با وجود افزایش تولید عربستان به علت فشارهای ترامپ برای پایین‌ آوردن قیمت‌ها، سطح تولید عربستان هنوز از سطح تولید مورد توافق در توافق کاهش تولید برای این کشور کمتر است. علی‌رغم این تولید کمتر، نفت خام از بالاترین رقم 6 ماه گذشته یعنی برابر 75 دلار در هر بشکه که در ماه آوریل ثبت شد، روز جمعه به علت نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصادی به کمتر از 63 دلار رسید. کارستن فریتچ، تحلیلگر کامرزبانک گفت: «تصمیم اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید، کاری برای تغییر این وضعیت انجام نداد.» «یکسری آمارهای اقتصادی ناامیدکننده از آمریکا، چین و اروپا، نگرانی‌های جدیدی در مورد تقاضا ایجاد کرده است.» کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی نظیر روسیه در ماه دسامبر توافق کرده بودند تا میزان تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز از ابتدای ژانویه 2019 کاهش دهند. سهم اوپک از این توافق 800 هزار بشکه در روز است که ایران، لیبی و ونزوئلا از آن معاف هستند. این کشورها یکشنبه گذشته این توافق را برای مدت 9 ماه دیگر تمدید کردند.

تایرها را احتکار کرده‌اند

رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای واردات مواد اولیه، نبود حمایت از واحدهای تولیدی در برابر واردات و پرداخت نشدن مطالبات صنعت تایر از سوی خودروسازان را از جمله مهم‌ترین مشکلات این صنعت عنوان کرد و گفت: برخی از تجار برای ایجاد تشنج، کمبودهای بازار را بسیار بالاتر از کمبود واقعی بازار اعلام می‌کنند، اما با وجود کاهش تعرفه واردات و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به این صنعت قیمت‌ها کاهش نیافته که نشان می‌دهد عده‌ای کالا را در انبارها احتکار کرده‌اند. به گزارش ایسنا، محمدرضا تقی گنجی در نشست خبری با اشاره به تولید لاستیک سواری و کامیون در کشور، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به دلیل کمبود برخی از انواع لاستیک‌ها تعرفه واردات کاهش پیدا کرده و ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات لاستیک کامیون تخصیص داده شده است. به گفته وی، با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین کاهش تعرفه واردات، هیچ کاهشی در قیمت تایر کامیون‌ها مشاهده نشده است.

افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار اولین روز هفته

روز شنبه، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۱۲۸۵۰ تومان در این صرافی‌ها خریداری شده و با رشد ۲۰۰ تومانی نسبت به روز پنجشنبه گذشته، به قیمت ۱۲۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در بازار ارز، به نرخ ۱۴۷۵۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۴۸۵۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی کشور به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به پایان هفته گذشته، ۱۵۰ تومان افزایش داشت.

پیش بینی روند افزایشی طلا در روزهای آینده پس از ریزش قیمت

کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران شرکت کننده در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز به افت روز جمعه قیمت طلا بی‌اعتنایی کرده و بهبود قیمت این فلز ارزشمند در معاملات هفته جاری را پیش بینی کردند. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۸ نفر یا ۵۰ درصد افزایش قیمت را پیش‌بینی کردند اما بدبینی نسبت به نظرسنجی قبلی بیشتر بود و چهار نفر یا ۲۵ درصد افت قیمت طلا را پیش بینی کردند و به همین تعداد نیز نظری نداشتند. در این بین، ۷۲۱ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها ۴۷۰ نفر یا ۶۵ درصد افزایش قیمت و ۱۴۴ نفر یا ۲۰ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند، در حالی که ۱۰۷ نفر یا ۱۵ درصد نظری نداشتند. در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا خوش بین بودند که پیش بینی آنها تا پیش از انتشار آمار اشتغال صحیح بود.

معاون وزیر اقتصاد: نرخ ارز واقعی نیست
 
محمد دهقان دهنوی درباره آرامش و ثبات در بازار ارز طی روزهای اخیر، اظهار داشت: نرخ فعلی در بازار ارز به هیچ وجه واقعی نیست و این اصل را هر اقتصاددانی قبول دارد زیرا نرخ واقعی در زمان تعادل اقتصاد کشور به دست می‌آید. معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با ایبِنا افزود: اما در حال حاضر با وجود برخی محدودیت‌های خارجی مواجه شدیم و این امر به این معنی است که تعادل نداریم زیرا این محدودیت‌ها هستند که نرخ‌ها را تعیین می‌کنند و هرچه سیاستگذاری ما هوشمندانه تر و مواجه ما با شوک‌ها و تلاطم‌ها قوی‌تر باشد و فعالین اقتصادی در این فضا به سیاست‌ها داشته باشند، کمک می‌کند که به سمت تعادل حرکت کنیم.
 
تجارت ایران و عراق به ۱۳ میلیارد دلار رسید
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق اعلام کرد با وجود موانع و با وجود آنکه برخی از این موضوع رضایت ندارند اما توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق ادامه دارد. یحیی آل‌اسحاق در گردهمایی صاحبان صنایع و تجار ایران و عراق، گفت: سال گذشته آمار تجارت ایران و عراق به ۱۳ میلیارد دلار رسید و امیدواریم با وجود تمام مشکلات، شرایط حرکت ما به سمت هدف‌گذاری تجارت ۲۰ میلیارد دلاری دو کشور فراهم شود.
 
خبر ادغام بانک های غیر نظامی صحت ندارد
 
جمشید قزوینیان، رئیس اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی ضمن تکذیب خبر منتشر شده در برخی سایت های خبری مبنی بر ادغام بانک دی با بانک های شهر و سرمایه تأکید کرد: ادغام نهادهای بانکی منوط به مصوبه شورای پول و اعتبار و مجوز بانک مرکزی است که بر اساس استعلام صورت گرفته از بانک مرکزی در حال حاضر هیچ برنامه ای در خصوص ادغام بانک های غیرنظامی در دستور کار قرار ندارد.
 
رئیس بانک مرکزی ترکیه به دستور اردوغان برکنار شد
 
صبح شنبه، با فرمان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که در روزنامه رسمی گازته منتشر شد، رئیس بانک مرکزی این کشور برکنار و معاون او به عنوان جانشین، منصوب شد. طبق فرمان رئیس‌جمهور، مورات ستینکایا از مقام ریاست بانک مرکزی برکنار و به جای او، مورات اویسال که به عنوان معاون او خدمت می‌کرد به ریاست منصوب شد.
 
خودروسازی که محصولاتش را گران‌تر از نرخ بازار عرضه می‌کند
 
به دنبال آنکه در چند ماه اخیر گزارش‌هایی از گران‌فروشی و افزایش قیمت‌های پیاپی شرکت مدیران‌خودرو منتشر شد، این موضوع از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری شد و در نهایت حدود یک ماه پیش رئیس این سازمان از آماده‌سازی پرونده خودروساز گران‌فروش برای ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد. در این شرایط هرچند انتظار می‌رفت تشکیل پرونده گران‌فروشی از سوی سازمان حمایت و ارسال آن به سازمان تعزیرات دارای تأثیرات بازدارندگی و اصلاحی لازم بوده و خودروساز مربوطه را ملزم به اصلاح رویه و کاهش قیمت‌ها کند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که نه تنها این اتفاق رخ نداده، بلکه شرکت مدیران خودرو باز هم اقدام به افزایش قیمت مجدد محصولات خود کرده و این بار چند روز پیش تا حدود ۳۴ میلیون تومان محصولاتش را گران کرده است.
 
به نقل از ایسنا، در این میان نکته قابل تأمل این است که قیمت جدید برخی از محصولات مدیران خودرو همچنان گران‌تر از قیمت‌های بازار است، به‌گونه‌ای که در یک نمونه خودرو تیگو ۵ IE در کارخانه ۲۳ میلیون تومان گران‌تر از بازار به فروش می‌رسد و مشخص نیست که چطور یک خودروساز می‌تواند محصولات خود را به نرخ‌هایی گران‌تر از بازار عرضه کند؟! این وضعیت در حالی است که طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب هیأت دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت نظارت بر عملکرد خودروسازان را بر عهده داشته و باید از حقوق مصرف‌کنندگان در این حوزه دفاع کند.
 
ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌ها: فقط با یک ضامن و سفته وام ازدواج بدهید
 
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد، به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ است و تاکنون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت نکرده‌اند، با یک ضامن معتبر و سفته وام ازدواج پرداخت شود. در این بخشنامه تأکید شده است، با توجه به ابلاغ بند ”الف“ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور به منظور حمایت از ازدواج جوانان، از محل پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از 1396.1.1 است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست و با سقف فردی ۳۰۰ میلیون ریال، با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شود.
 
سکه ۱۶۳ درصد گران شد
 
براساس آمارهای بانک مرکزی، متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در اردیبهشت ماه سال جاری در بازار آزاد شهر تهران ۴ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۱۲۰ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴.۶ درصد و ۱۵۶.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنـین حـداقل و حداکثر نرخ فـروش سکه مذکور در ماه یاد شده به ترتیب ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ٥ میلیون و ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است. در اردیبهشت ماه سال جاری متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد شهر تهران ٥ میلیون و ۷ هزار و ۴۰۰ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴.۳ درصد و ۱۵۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه یاد شده به ترتیب ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان و ۵ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان بوده است. در دو ماه اول سال ١٣٩٨ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران با طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان و با طرح جدید ۴ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال ٩٧ به ترتیب ۱۶۰.۸ درصد و ۱۶۳.۱ درصد افزایش یافته است.
 
عربستان نتوانست جای خالی نفت ایران را پر کند/ معاون وزیر اقتصاد: نرخ ارز واقعی نیست/ رونق بازار کار آمریکا، قیمت طلا را پایین کشید/ خودروسازی که محصولاتش را گران‌تر از نرخ بازار عرضه می‌کند/ سکه ۱۶۳ درصد گران شد
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
رونق بازار کار آمریکا !!!!!!
نرخ ارز رو خيلي زود ميشه پايين بياري(اصلا اگه تدبيري بود بالا نميرفت!!!!)
نمونه بارزش هفته قبل قيمت ارز تو بازار از قيمت دولت پايينتر اومد اما دولت هيچ تلاشي براي پايين آوردن نكرد بلكه سعي در حفظ قيمت داشت. :(
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
متاسفانه استکبار جهانی تحریم می کند بعد مسئولین هم قیمت ها را بالا می برند و اصلا برایشان مهم نیست که چه اتفاقی برای مردم می افتد. نمونه بارزش خودرو ، داخل گران کردند برای مبارزه با گران فروشی مسئولین نکردند مقداری تعرفه ها را کم کنند تا طعم حداقل رفاه را مردم در این مورد بچشند.
ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
معاون محترم وزیر با دقیق سخن بگوید. قیمت همیشه واقعی است. یعنی اکنون در برابر کمتر از حدود 13000 هزار تومان ارز به من نوعی نمی فروشند. دلیلش هم مشخص است چون تقاضا برای خرید ارز با قیمت کمتر از 12500 تومان به شدت بالا می رود. اما شاید بگوییم عوامل افزایش تقاضا کاذب است. البته باز هم دقت کنید که عوامل کاذب مثل تقاضا برای سرمایه گذاری کتهش پیدا کرده و با محدود شدن تقاضا برای واردات به واسطه افزایش نرخ و نیز محدودیت های قانونی تقاضای غیر کاذب هم از بازار خارج شده است. بنا بر این ایجاد این امید در مردم که در صورت عادی شدن شرایط اقتصادی قیمت ارز کاهش پیدا می کند چندان درست نیست. با رفع محدودیت ها باید تجارت هم آزاد شود و در این صورتواردات و تقاضا برای ارز هم بیشتر می شود. تنها راه کاهش قیمت ارز یا بهتر بگوییم ثبات ارزش پول ملی افزایش تولید استکه شاخص منفی رشد اقتصادی خلاف آن را نشان می دهد. ما نیازمند رشد اقتصادی 8 درصدی هستیم تا تورم را مهار کنیم و به اندازه کافی شغل ایجاد کنیم.
نرخ ارز واقعی نیست؟!!
نرخ سکه واقعی نیست؟!!
نرخ خودرو واقعی نیست؟!!
نرخ مسکن واقعی نیست؟!!
...
...

والا کشورهای جنگزده بهتر از ما زندگی میکنن!
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
دقیقا همینه کشور سوریه که نه دولت داره نه سیستم مالی نه خاکی در اختیار داره پولش در طی جنگ نصف ارزششو از دست داده . پول ما هر شب !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
بله. همینطور است! علتش هم روشن است. ما دزد بیت المال ومختلس زیاد داریم. همین.
نه اینکه عربستان نتوانست جای نفت ایران رو پر کنه بلکه بازار با افت تقاضا برای نفت مواجه هست
بخاطر مشکلات بین امریکا و چین افت اقاضا هست
وگرنه ایران الان سیصد هزار بشکه فروش داره پس مشتریهای ایران الان چطور نفت خود رو تامین میکنند؟؟
گرسنگی واقعی نیست.فقر وبیکاری واعتیاد واقعی نبست تبعیض وبیعدالتی واقعی نیست .غارت واختلاس وزمین خواری واقعی نیست شعار ها وبرنامه های دولت واقعی نیست ....
بعله ااز سیب زمینی وگوجه وخیار تا کاشی وسرامیک بگیر داره میره عراق .عشق هم میکنن که سیزده میلیارد صادرات داریم .بعله ولی همینا رو ما الان باید به سه برابر قیمت تهیه کنیم .هر وقت نیاز داخل رو تهیه کردید ومابقی اون رو صادر کردید .هنر کردید .در ضمن تابناک خودت خسته نشدی اینقدر میگی خودرو سازا تخلف میکنن .بابا واله به لاه کسی تو این مملکت زورش به خودرو سازها نمیرسه .حالا کی هستن وچی هستن فقط خدا میدونه
چی واقعیه که نرخ ارز واقعی باشه؟؟
بعد از شکست مسکن مهر و اوضاع آشفته اقتصادی بریم به سوی قبر مهر.. .
سه میلیون بشکه تقریبا صادرات بود ۱۷۰ هزارش رو نتونسته جبران کنه ؟حالا دومیلیون دیگه رو جبران کرده !! بقیه ش ایران به چین وهند صادرات میکنه .
این طورکه ازاظهارات معاون محترم وزیراقتصادبرمیآید وباتوضیحات ایشان که فرموده اندنرخ ارزواقعی نیست یعنی بایستی خیلی بالاترازارقام بانک مرکزی باشد وچیزیکه باعث سردرگمی بازارکاروتولیدوسرمایه گذاری میشودهمین اطهارنطرهای نامفهوم ولحطه ای است که اکنون که بااین شرائط بانک مرکزی مدت نسبتا کوتاهی است رشدقیمت ارزراکنترل کرده وثبات اندکی به ارزش پول ملی ماداده صحبتهای معاونت محترم دومرتبه بی ثباتی رابه بازارارطرفی وگرانی فزاینده رابرمیگرداندایکاش این مطالب ازطرف متولی ارزش گذاری ارزش پولمان یعنی فقط بانک مرکزی عنوان میگردید.
افسوس که قیمت سکه بین سال 84 تا 88 داخل جدول نیست امایک نگاه به جدول قیمت سکه مشخص و یاد اوری می کند در دوره معجزه هزاره سوم و زمانیکه تحریمها شروع نشده بود چه بر سر اقتصاد امده بود و از سال 92 تا 97 دولت با وجود خزانه و خالی و بدهکاریها به داخل و خارج با استفاده از طرفیتهای برجام چطور توانست قیمت را کنترل کند موسسات مالی غیر مجاز را ببندد دلالان گردن کلفت را افشا کند
فقط یک سوال چرا یک نفر از مسیولین حتی یک نفر نمیگه ما توانایی کنترل و مدیریت وضعیت اقتصادی فعلی را نداریم ؟؟؟
نرخ ارز در جلسه مدیران تعیین نمیشود. نرخ ارز در بازار و در تعامل روز مره با سایر اقتصادهای جهان تعیین میشود. پنجاه سال ارز را کنترل کردید، به کجا رسیدید؟
تا تراکنشهای بانکی دسته بندی وکنترل نشند نه قیمت ارز ونه گرانی کنترل نخواهد شد(رشوه در ادارات و رانت و فسادمالی واختلاس و قاچاق و دلالی و فرار مالیات و ثروت باد اورده همه ازطریق بانک وحساب بانکی وکد ملی قابل کنترل است ) واین شدنی است ولی دولت ومجلس این را پیگری نمی کنند ...
بالاخره نرخ دولار چنده
بالاتر يا پايين تر
وچرا نرخ واقعي نمياد حباب حباب تا كي
واقعیت زندگی مردم بدبخت ایرانه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل