بازدید 12481
خوانده می‌شوید؛

آیا با اهدای «وام رهن» و کمپین «صاحب خانه خوب»، می‌توان بازار اجاره بهای مسکن را کنترل کرد؟

در این آشفته بازار که صدای شکسته شدن استخوان‌های طبقه متوسط جامعه شنیده می‌شود، صدایی از مسئولان شنیده نمی‌شود. انگار نه انگار بازار مسکن و کنترل قیمت‌های آن متولی خاصی دارد! در غیاب مسئولان و شانه خالی کردن آنها از مسئولیت‌شان اخبار عجیبی هم به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 06 July 2019

فصل تابستان از راه رسیده و بازار نقل و انتقالات مسکن داغ شده است؛ اما امسال به دلیل افزایش بیش از حد اجاره بها جمعیت بزرگ مستأجران در ایران با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. هر روز اعداد و ارقام متفاوتی از میزان افزایش اجاره بها به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد، بر این بازار آشفته نظارتی هم وجود ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ در چند سال گذشته و با افزایش نابسامانی‌های بازار مالی در ایران، شاهد افزایش بیش از حد قیمت مسکن و اجاره آن بودیم ولی به نظر می‌رسد موضوع افزایش اجاره امسال به اوج خودش رسیده و اخبار دردناکی چون رشد کانکس نشینی در یکی دو شهرستان به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره بها از یک طرف و مهاجرت‌های فراوان از کلان‌شهرها، از دیگر اخباری است که به دلیل افزایش اجاره بها شنیده می‌شود.

در این آشفته بازار که صدای شکسته شدن استخوان‌های طبقه متوسط جامعه شنیده می‌شود، صدایی از مسئولان شنیده نمی‌شود. انگار نه انگار بازار مسکن و کنترل قیمت‌های آن متولی خاصی دارد! در غیاب مسئولان و شانه خالی کردن آنها از مسئولیت‌شان اخبار عجیبی هم به گوش می‌رسد. یکی همین خبر اهدای وام رهن به مستأجران است تا بتوانند با بازپرداخت آن از پس اجاره بها برآیند. ایده‌ای که هنوز عملیاتی نشده، ولی معلوم هم نیست با این بازار سودهای بانکی چه میزان از آن استقبال شود و تا چه حد واقعا چاره کاری باشد برای مستأجران!

صداوسیما هم سعی کرده با راه اندازی کمپین «صاحب خانه خوب» مسئولیت کنترل اجاره بها را به دوش مردم بیندازد و مردم را مجبور کند تا در این وضعیت بی سر و سامان به همدیگر رحم کنند. در واقع معنی کمپین صداوسیما این است، در بازاری که بازیگرانش مشخص نیستند و انگار تنظیم کننده‌ای وجود ندارد (شانه خالی کردن دولت) و هرکس بنا به میل خود قیمت گذاری می‌کند، بهتر است ما خودمان به فکر خودمان باشیم و به یاری هم برویم.

اکنون می‌خواهیم نظر شما را درباره اتفاقات اخیر بازار مسکن بدانیم؛

* به نظر شما کمپین‌هایی مثل «صاحب خانه خوب» در ایران جواب می‌دهد؟

** نقش دولت در این آشفته بازار افزایش قیمت مسکن و اجاره بها چیست؟

*** شما کدام یک را بیشتر مسئول به هم ریختگی بازار اجاره بها می‌دانید؛ دولت یا صاحب خانه‌ها؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۰۶
سلام
با عرض معذرت از تعداد قلیل صاحب خانه های باوجدان. قطعا جواب نمی دهد. مردمی که در هیچ چیزی به هم رحم نمی کنند، در رانندگی، در صف های مختلف، فروشندگان، تعمیرکاران و ... در این مورد هم رحم نخواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
کشور ما با جمعت جوان بالا نیاز به ساخت گسترده مسکن دارد و خارج کردن ساختمان از کالاهای سرمایه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
باید جلوی ورود دلالان به نیازهای اساسی مردم جامعه گرفته شود
مسکن حق اولیه مردم یک کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
با وزیری مواجه هستیم که برعکس قبلی به مردم احترام میگذارد و هر روز در یک استان است، لذا فرصت سیاستگذاری ندارد
با وزیری مواجه هستیم که که بجای مدیران کل خودش هم می دود و معاونینش در مرکزند و تصمیم سازی نمی کنند، لذا در چالش تصمیم گیری وارد نمی شود.
با وزیری مواجهیم که دلخوش است که اگر ماه و خورشید دست به دست هم بدهند، 400 هزار مخسکن خواهد ساخت، فکر میکند که میتواند بازار را با این مقدار عرضه کنترل کند، در حالیکه هیچکس نیست که به او بگوید که:
الف) چه دلیلی دارد که این 400 هزار تا وارد بازار سوداگری نشود؟
ب) چه کسی گفته که این میزان بیشتر از تقاضای مازادی که ناشی از ازدواج جوانانمیباشد هست و میتواند بر بازار جاری مسکن تاثیر بگذارد؟
ج) چرا فکر میکند که توازن عرضه و تقاضا را میتواند بهم بزند وقتی که در کشور 2.7 میلیون خانه خالی داریم و 2.1 میلیون خانه نیمه خالی و وضعیت رشد اجاره بها نیز بههمین منوال هست

وزیر آدم خوبیست که تحلیل اقتصادی ندارد
وزیر آدم خوبیست که یا راه را نمیداند یا جرات انجامش را ندارد
متاسفانه بااین اوضاع شک میکنیم که وزیر آدم خوبیست

یک مساله ساده اقتصادی رو به گوش وزیر برسونید
سر قفلی رو برای مغازه میپذیرید، چرا در خصوص من به عنوان مستاجر اهلیت رو نمیپذیرید؟
یک بدختی که اسیر شماست یکجا ساکن شده، خانواده اش به آن محیط عادت کرده اند، خانم خانه راه رفت و آمد و بازار را یاد گرفته، فرزند خانه مدرسه مشخص پیدا کرده و در آن جاگیر شده، روابط اجتماعیش شکل گرفته و شان اجتماعیش مبتنی بر سکونتش تعریف میشود، بعد با دوتا خبر و طمع اجاره دوبرابر شدن، باید جمع کند برود
چون شما حاضر نیستید بازار سوداگری بانکها در مسکن را کنترل کنید
حاضر نیستید مالیات وضع کنید
حاضر نیستید که مسکن را از کالای سوداگری به کالای مصرفی بدل کحنید

یعنی وزیر مملکت اینها را نمیداند؟
اگر نمیداند که وا مصیبت

اگر اراده وجود داشته باشد در راه حل یکساله میشود مساله را حل کرد
حتی در این راه حل یکساله میتوان میزان افزایش کنونی را بلافاصله به حداکثر 10% رساند
بشرطیکه اسلام و قانون را بلد باشد و بخواهد

لازمه پیروزی در در جنگ اراده ها داشتن اراده است

به وزیر سلام من را برسانید
مصطفی امینی
ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دوست عزیز صاحبخانه موجود عجیبی نیست. مثل مستاجر آدم است و نیازهای اقتصادی دارد. وقتی هزینه های زندگی افزایش پیدا می کند کسی که منزلی را که حاصل پس انداز یک عمرش بوده به ناچار باید با قیمت بیشتری اجاره بدهد تا بتواند زندگی کند. لطفا در کاربرد واژگان و اطلاق آن به اکثریت افراد خودداری کنید. شاید منظور شما طبقه مرفهی باشد که که دهها آپارتمان دارند و گاهی حتا خالی نگه می دارند اما این طبقه افراد بسیار محدودی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
نمایش حل مساله مسکن در فضای جاری

پرده اول
در تابناک خواندم که نمایندگان شهرستانی مجلس در اجاره کردن مسکن دچار مشکل ند و بسی خوشحال شدم
با عرض معذرت، اینکه طبق قانون شریعت اسلام مسولین درد مردم را بفهمند و بچشند برای من لذت بخش است،

پرده دوم
در تابناک خواندم که نماینده ای از گرفتن مالیات از خانه های خالی بالای 150 متر در برجهای شمال تهران سخن گفته است برای کنترل قیمت اجاه آنها و شکستن قیمت
چرا فقط نماینده جوش شمال شهر را میزند، چرا فقط بالای 150 متر، چرا فقط برجها
نمیگویم کاش نماینده ای در وسط شهر ساکن بود، نه، آب و هوای جای خوش اگر در تصمیم گیریش موثر است و به مسلمین کمک میکند، اکسیژن آن بالا نوش جانش ولی اینکه خدای نکرده من را نااگاه فرض کنند بسی آزارم میدهد!

نتیجه:
به موضوعات ذیل فکر کنید
الف) در ک مساله
چقدر کسی که موضوع را میخواهد حل کند، فهم مساله دارد و میداند ابعاد آن چیست و چگونه است؟
مثلا اگر کمی جستجو بکنید وزیر قبلی یک طرح برای کنترل اجاره مسکن داشت، که یقینا فهمی از شرایط موجر و مستاجر نداشت
مردم کسی را میخواهند که حالشان را بفهمد

ب) اشتراک ذینفع
چقدر کسی که موضوع را میخواهد حل کند در مساله شریک است، کسی که از یک معضل منتفع هست و لذت آن بهره مندی بر زیردندانش مستدام شده است، چطور میخواهد دل بکند از آن موضوع برای من جای سوال است، لذا به توقع امکان حل آن مساله نمیرسم

با عرض معذرت
از وزیر قبلی راه اصلا خوشم نمی آمد، خصوصا که در ماجرا سوختن زائران امام رضا، سوختن آدمها را با پرداختن یک دیه میپوشاند، هر چند که پرونده آن ماجرا علیرغم مشخص بودن مقصر هنوز باز است و به نتیجه نرسیده!

مراد و منظورم تامل و تدبر بود، لذا برداشت جناحی نکیند
به هر حال راه حل در میان جوانان نخبه انقلابی هست، اگر بخواهند
!!نخواستن هم مهم نیست!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
در خصوص راه حل اسلام و قانون
موضوعی که به ذهنم رسید، بحث قاعده عسر و حرج هست
آیا مسلمین در عسر و حرج قرار نگرفته اند؟
آیا حاکمیت اسلامی نسبت به این عسر و حرج وظیفه ای ندارد؟

احمدی نژاد با کارهاش یه جوری مملکت رو گذاشته بود روی اتوپایلوت، لیبرالها با بیعملیشون یه جور دیگه
خدا به داد مردم برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
شما بگو تو كدوم كالا و خدمات مربوط به مسكن دولت به صاحب خانه كمك مي كنه يا سبوسيدي ميده كه صاحب خانه بخواهد به مستاجر ارزان اجاره بده. وقتي همه كالا و خدمات مربوط به مسكن چند برابر شده اجاره دو برابري كم هم هست.
. يك وام از بانك ملي گرفتم با سود 18 درصد ، سودش را كه ماهانه واريز مي كنم اگر يك روز دير بشه سود سود هم ازم ميگيرن با اينكه همه مراجع گرفتن سود سود را حرام مي دانند. اينو گفتم كه بگم وقتي دولت به شهروندان حتي با داشتن بر حرمت كاري از مردم سود سود هم ميگيره ؛ از مردم چه توقعي دارين؟؟؟؟. اتفاقا چون دولتي ها خوب ميدونن كه خيلي وضع خرابه چوي كمپين راه مياندازن كه مردمو سركار بزارن و جو رواني را كاهش بدن. اين كارا همش فيلمه. اگر راست ميگين اقتصاد را درست كنيد.
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
به هر حال از دست روی دست گذاشتن که بهتره!
مطمين باشيد عمرا اين كمپينتون به جايي برسه تنها نظام ماليات بر اجاره است كه ميتونه اين بازار رو كنترل كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دوست عزیز تنها تولید مسکن هست که افزایش قیمت رو کنترل میکنه ایجاد رکود و بستن مالیات تنها درمان موقت هست که متاسفانه در دراز مدت باعث افزایش قیمت مسکن میشه به عنوان یک فعال در بخش مسکن بهتون یاد آور میشم تولید مسکن مهر تنها تونست یک مسکن موقت باشه و رکود ۵ ساله ای به مسکن ایجاد کرد و لی بعد از مدتی بالا رفتن تقاضا و افزایش قیمت دلار باعث تورم در بخش مسکن شد فقط و فقط تولید و ساخت و ساز هست که تورم بخش مسکن رو خنثی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مالیات هم به اجاره اضافه میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مالیات سنگین روی خانه های خالی میتواند راه حل باشد هم برای قیمت خانه و هم اجاره خانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
کاش بیشتر توضیح میدادید ، چون به نظر من هر چه مالیات بیشتری وضع شود موجرها مجبور به اضافه کردن اجاره میشوند و این وسط فقط دولت سود خواهد کرد و وضع بدتر میشود .
ناشناس
| Ireland |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
فرض کنیم مالیات در نهایت از جیب مستاجر پرداخت نشود در اینصورت تمایل به خرید خانه برای اجاره پائین میاید و در نتیجه ساخت خانه کاهش خواهد یافت و باعث گران شدن اجاره در سالهای آتی خواهد شد.
دادن تسهیلات با نرخ کم به شرکت های سازنده انبوه ساز ، برای تولید مسکن در بافت فرسوده شهرها می تواند به شدت قیمت مسکن را کاهش دهد.
هزینه تعمیر و یا ساخت خانه چقدر اضافه شده؟؟؟هزینه زندگی مردم چقدر افزایش یافته؟؟؟آیا خانواده ای که تنها در آمدشان اجاره دادن خانه است....با همان اجاره بهای سابق میتواند امرار معاش کند؟؟؟ راستی سیب زمینی چند است؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
قطعا خیر. اما فکر مستاجرهایی را هم بکنید که حقوقشان ثابت مانده اما علاوه برا تمام افزایش هزینه ها، اجاره بهایشان هم چند برابر شده. اینکه صاحبخانه ها اجاره ها را چند برابر کنند تا بتوانند امرار معاش سابق را داشته باشند منطقی است اما این به معنای له شدن هرچه بیشتر مستاجر هاست. در واقع یعنی برای اینکه اقشار متوسط کمتر تحت فشار قرار بگیرند فشار بر قشر ضعیف چند برابر شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
آیا این همه افزایش یافتن هزینه ا مختص صاحبخانه هاست؟
شما با این نگاه عمیق و دقیقتان برای مستاجری که علاوه بر این افزایشها باید فشار افزایش قیمت اجاره بها را هم تحمل کند چه نظری دارید؟

سیب زمینی، به قیمت ناکارامدی جماعتیست که خودشان را مرکز عالم میبینند و شرایط هموطنشان را درک نمیکنند
اسدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
آقا يا خانم محترم، مگه چند درصد از صاحب خانه ها بعد از اتمام قرارداد خانه را تعمير مي كنند؟؟؟ من ده ساله مستأجرم و ديده ام خانه هايي را كه حتي صاحب خانه رغبت نكرده حداقل واشر شير آب رو عوض كنه حالا شما دم از هزينه تعميرات مي زني
در ضمن هزينه اي هم بكنند، از مستأجر بدبخت درخواهند آورد، اگر مالياتي پرداخت كنند، از مستأجر خواهند گرفت
خدا به داد مستأجرها برسد والسلام
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مگه خون صاحب خانه ها از مستاجرا رنگین تره؟ وقتی همه دارن زیر فشار زندگی میکنن چرا نباید اونا اینطور باشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مستاجر می تواند منطقه دیگری انتخاب کند. منطقه ای که به پولش بخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
عادت کردید به مفت خوری بروید مثل بقیه مردم زحمت بکشید
بهتر بود به جای کمپین «صاحب خانه خوب»، کمپین «مسئولین کارامد » راه می انداختند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
باید کمپین حمله اتش به اختیار به صاحب خانه ها و یا کمپین پرداخت نکردن اجاره راه انداخت این کمپین ها جواب میدن
ایران با اینهمه وسعت خاک

مایه تاسف است که حتی به حرفها و شعارهای خودتان عمل نمیکنید
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
از همین نوع حرفها باعث بوجود آمدن صدمات زیست محیطی شده.
ایران گنجایش این جمعیت را ندارد الان ۴۰ میلیون ما زیادی هستیم وباید کنترل میشد،هرجا که خالی بود یا زمینی بود بیل و کلنگ برنمیدارند شروع به کندن کنند.
این مردم چه گناهی کرده اند که باید تا ابد تاوان ناکارامدی دولت را بدهند ؟
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
گناه بی خردی ما مردم تا ابد گریبانمون رو میگیره....
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دولت يا دولت ها؟!
از دل همین طرحها و به اسم طرحهای حمایتی فسادهای جدید مالی رویش خواهد کرد
اگر مالیات مالکان چند خانه درست اخذ شود قطعا وضعیت اجاره ها درست می شود
اگر مالیات مالکان چند خانه درست اخذ شود قطعا وضعیت اجاره ها درست می شود
من مستاجر ندارم خودم هم مستاجر نیستم ولی فکر میکنم با این وضعیت تغییر قیمت ها و هزینه هایی که در جامعه عملا روبرو هستیم بحث فقط اجاره بها نیست حالا صاحب خونه اجاره کمتر بگیره وقتی میره بیرون فرضا خریدی بکنه ان خرید را باهاش کمتر حساب می کنند چون صاحب خانه خوبی بوده ؟

فرض کنید یک سال هم به همین منوال گذشت و صاحب خانه خوب سال دیگه بازم حاضره خودش رو توی سختی بزاره کمتر دریافت کنه ولی به قیمت روز برای سایر امورش هزینه کنه ؟

من میگم سال 97 اتفاقا همون سالی بود که صاحب خانه خوب صبر کرد امسال دیگه همان صاحب خانه خوب هم به این نتیجه رسیده خودش چیکار کنه با این هزینه ها ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
شما صاحبخانه ای و می خوای مستاجر داشته باشی. پس به فکر خودت هستی و بس.
دولت واقعاایده های نابی داردمدرسه ومساجدراخیرین میسازند کمیته امدادکلاکمکهای مردمیست زمان بحران سیل وزلزله مردم کار وکمک میکنندحالاهم چوب بی تدبیری دولت رامردم بایدبخورندبجای کمپین صاحبخانه خوب کمپین دولت خوب راه بیندازید دولتی که وظیفه اش راانجام دهدنه اینکه گردن مردم بیندازد
هر چه پول ببازار مسکن به هر نوعی تزریق شود مسکن گرانتر خواهد شد فقط اگر مسکن را از حالت سرمایه ای خارج کنند بازار مسکن منطقی میشود وان هم هر کد ملی نهایتا دو منزل با هر متراژ در هر نقطه ایران والبته مقدماتی هم دارد مانند ممنوعیت معامله مسکن با قولنامه ووو/ اگر هم بخواهند همین وضع باشد واوضاع کنترل گردد بایست مانند زمان آقای دکترطهماسب مظاهری که ریاست بانک مرکزی بودند برای مدتی اعطای کلیه تسهیلات بانکها متوقف شود زیرا ارزانی ومفت بودن تسهیلات بانکها با توجه به نرخ تورم دوسال گذشته یکی از دلائل اصلی تورم در این دو سال است نرخ گرانترین وام بانکها در دوسال گذشته 18درصد و سود بازار مسکن ودلار وطلا ولوازم خانگی وووودر دوسال گذشته دویست الی سیصد درصد !!!
وام رهن باعث میشه که قدرت پرداخت اجاره بهتر بشه اما افزایش تقاضایی که در نتیجه اون بوجود میاد خودش باعث تورم مسکن میشه! و شما مجبور میشید خونه رو گرون تر اجاره کنید چون دارید سود وامم میدید! به نظرم مثل طرح های دیگه تکلیف این طرح حتی در کوتاه مدت مشخصه که چه نتیجه ای به دنبال داره..
مالیات بر زمین و مسکن
تنها راه است
ملک و‌زمین فراوان است
همه میخواهند این گرانی ها را به نوعی جبران کنند تا فشار کمتری به زندگیشان وارد شود. صاحب خانه با اضافه کردن اجاره خانه، مغازه دار با گران کردن کالا، رانندگان با اصافه کردن کرایه ها ..‌ اما فکر کسی را هم بکنیم که حقوقش ثابت مانده ؛ همه چیز را چند برابر قیمت میخرد و اجاره خانه ش هم چند برابر شده است. چه بر سر آنها میاد؟
با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود
تابناک جان ، صاحبخانه که از کره مریخ نیومده که بخواد خونشو محض رضای خدا اجاره بده ، وقتی تو این خراب شده همه چی سه چهار برابر شده چرا باید صاحبخانه فی سبیل الله خونشو اجاره بده بجای هشتک صاحبخانه خوب ضروریست هشتک مسئول ناکارامد استعفا استعفا تبلیغ بشه
پاسخ ها
متاسفم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ای صاحبخانه بد.. صاحبخانه تا خون مستاجر رو نکنه تو شیشه صاحبخانه نمیشه ..اگه درست کار کنه نهایتش یه خونه واس خودش داشته باشه..کسی که چند خونه داره مطمن باش از راه درستش بدست نیاورده یا دلالی کرده یا سر کسی کلاه گذاشته یا مالیات نداده و.... وگرنه با ماهی چندر غاز حقوق کارمندی پرایدم نمیشه گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
خطاب به متاسفم:چرا فکر می کنید خون مستاجر باید توی شیشه رفته باشه تا کسی صاحبخونه بشه؟ من بعد از 20 سال کارمندی یه 70 متری خریدم. حالا می خوام برم خارج از کشور برای کار، حق ندارم خونه مو اجاره بدم؟ شما خودت صاحبخونه شدی لطفا خونه تو اجاره بده نصف قیمت... اونوقت بیا اظهار تاسف کن
ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
جناب متاسفم. پدر من بازنشسته است. با 95 سال سن 2.5 ملیون تومان حقوق می گیرد. خانه ای ویلایی از گذشته داشته که فروخته و دو آپارتمان خریده است. هزینه پرستاری از مادرم ماهانه 7 ملیون تومان است. قیمت دارو از دو سال قبل تا امروز 4 برابر شده است. حالا اگر پدر من اجاره خانه اش را افزایش بدهد تا بتواند هزینه های زندگی و درمان خانواده را بپردازد دزد و کلاه بردار است؟ منصف باشید و به جای مطالبه از دیگران تلاشگر باشید. کارمند باقی نمانید. به کسب حلال بپردازید.
اين هم مثل وام سه ميليوني خاتمي براي اشتغال جواب نخواهد داد
نميدونم چرا تو اين مملكت همه چيو ميخوايم زوركي و الابختكي بدون برنامه ريزي و با مسخره بازي حل كنيم
بابا جون اقتصاد داغونه وقتي همه چي چهار برابر شده اجاره بها تازه دو برابر شده چه توقعي از صاحبخونه داريد اون مقصر نيست دولت با اين وضعي كه به وجوود اورده مقصره با چاپ كردن پول زده همه چيو داغون كرده صاحبخونه خوب و بد يعني چي اخه با اين تعابيير و سطحي نگري به جايي نميرسيم
شما مسئولان که هیچ برنامه ای ندارید فقط میگید نخرید نخورید نپوشید...بنظرمن تنها راهش تو این شرایط فعلی یه وام بلاعوض به مستاجران بدبخت وضعیفه،باکمپین وغیره چیزی حل نمیشه چون وجدان وانصاف خیلی وقته به تاریخ پیوسته
ما دولت که نداریم. پس باید مردم خودشون دلشون به حال هم بسوزه و به فکر همدیگه باشیم
ما دولت که نداریم. پس باید مردم خودشون دلشون به حال هم بسوزه و به فکر همدیگه باشیم
اقتصاد دستوری نمی شود. اینها صرفا شعارهای گذرا و تو خالی و در عمل بی کاربرد هستند.
تنها راه گرفتن مالیات بر خانه های خالی و افزایش ساخت و تولید مسکن است، وگرنه همین اش است و کاسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اقتصاد را در ایران باید با شلاق وسرب داغ کنترل کرد مطمئنا جواب میده
فقط برای یک دو درصد مستاجرین شاید جواب گو باشه
اجاره مسکن درصدی از قیمت مسکن است و این امر قابل تغییر نیست
طرح مسکن مهر خیلی کار امد بود باید هر ساله ادامه پیدا می کرد و به نیاز مندان واقعی تعلق می گرفت کمپین صاحب خانه خوب جواب نمی دهد چرا چون بانک به سازنده خانه رحم نکرد و کاسبان را توجه کنید کدامیک به مردم رحم کرده اند مردم این روزها با ترس می خوابند و با وحشت بیدار می شوند بخاطر اشفته بازار تورم اقتصادی
این ها اثرات همان تحریمی است که مسولین ما از طرف مردم دم از مقاومت در برابر ان میزنند.ایا همین مسولین توان این مقاومت که از طرف مردم دم از ان میزنند را دارند؟ایا همین مسولین حاضر هستند یک اتاق از خانه های چند اتاق خوابه خود را در اختیار همین مردم بگذارند؟همه این ها به کنار بعد از پیروزی در مقابل امریکا و خورد شدن استخوان های مردم نقش همین مردم همیشه قهرمان در اداره امور کشور چه میشود؟
مصالح را ارزان كنيد مسكن ارزان ميشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
توی اقتصاد دلالی لزوما با این کار به نتیجه نمیرسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
تو باغ نیستی برادر اگر مصالح را هم مجانی کنن باز این مشاورین املاک نمیذارن خونه ارزان بشه
سلام بر همگی
اگر بتوان برای یکبار و همیشه کار این بانکهای ... و این دولت .... را تمام و مرخص نماییم بعنی تعطیلی تمامی بانکهای و موسسات مالی خصوصی و اضافی و عدم کفایت دولت روحانی
فرار به جلو تاکی ؟؟؟؟؟؟؟ چیزی که نمیشه درک کرد اینه که به جون هم انداختن صاحبخونه و مستاجر به نفع کی داره تموم میشه .اونی که باید بیاد و جواب بده و بازخواست بشه به بخاطر بوجود آووردن این اوضاع الان دقیقا کجاست ؟ خودش و بچه هاش آیا این دغدغه ها رو دارن ؟ یا در خط ویژه طی مسیر میکنن و خانه ها بالای پارک وی و یا باستی هیلز لواسون و نگاه عاقل اندر سفیه به مردم؟
برای صدا و سیما متاسفم.به جای این که بره یقه مسولین رو بگیره و اون ها رو مجبور به پاسخگویی راه رو داره برعکس میره. همین وقتی که برای این پویش ها میذارید برید از مسئول سوال و جواب کنید بیشتر جواب میده
این ره که میرویم به ترکستان هم نیست ونزوئلاست
خیر ! خیر!!! خیر!!!
با کنترل تورم.
ایجاد اشتغال.
تعامل با دنیا.
مبارزه با فساد.
کاش فقط مسکن بود. مردم رو گرفتار هزار و یک دغدغه کردن هیچکس هم عین خیالش نیست. ما فقط یکبار میتونیم توی این دنیا زندگی کنیم که همین چند سالم مجبوریم درگیر نیازهای اولیه زندگیمون باشیم ....
برای ما که جواب نداده. اوضاع وخیم تر از چیزی هست که با کمپین درست بشه . گذشت از بین رفت
صابخونه ما خدا خیرش بده کرایمون فقط دو برابر کرد در حالی که میتونست سه برابرش هم بکنه
پاسخ ها
تابناااااککک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
به مرگ گرفته به تب راضیت کنه...دقیقا همین تفکر در همه ما هست..همه چیو سه برابر میکنن بعد میارن به دو برابر بعد منتم میزارن که ارزونش کردیم حالشو ببرین..همه هم باز در صحنه حضئور پیدا میکنیم با مشت گره کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
صاحبخانه ما خیر نبینه 100درصد افزایش داد ما هم جابجا شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ایشالا خرج دوا درمونش بشه
هموطن خود همین مسئولین عزیز تر از جان و آقا زاده هاشون یه پای درآمدشون ساخت و ساز مسکن هست. چطور انتظار داری دلشون برا من و تو بسوزه...
قطعا جواب نمیدهد...چون فرهنگ سازی در جامعه ای که مبتلا به فقر و شکاف عظیم طبقاتی ایست آب در هاون کوبیدن است.....مشکل فرهنگ ریشه در فقر و اقتصاد دارد..وقتی فقر حل شد خود بخود فرهنگ سازی هم میشود..جامعه فقیر است که کسی به کسی رحم نمیکند و همه بفکر خود و حل مشکلات خود هستند....کسی به کسی نیست و مسئول این تفکر و فرهنگ جز دولتها در این چندین سال، کسی دیگری نمیباشد.
در کشوری که ارزش پول ملی بصورت سقوط آزاد در حال کاهش است تمام کالا و خدمات گران میشوند مثل آهن، سیمان، میوه، دارو ، لبنیات، طلا،...... که علت همه انها تصمیمات غلط و غیر کارشناسی دولتها میباشد . حالا دولت میخواد بدون هزینه از جیب خودش خود شیرینی کنه و بگه ما خیلی خوبیم و به فکر مردم هستیم .خرج چو از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود.
زلزله و سیل میاد مردم باید کمک کنند، تحریم میشیم مردم باید مقاومت کنند، همه چی دو سه برابر شده صاحبخونه ها باید مراعات کنند یعنی این دولت و ... نقششون چیه در این مملکت
اجاره خانه كسري از قيمت خانه هست. وقتي قيمت افزايش بيش از دو برابري پيدا كرده نمي توان انتظار داشت اجاره خانه افزايش پيدا نكنه. حداقل در شهرستان درصد افزايش كرايه خانه كمتر از افزايش بهاي مسكن هست پس ايراد از صاحب خانه ها نيست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
موافقم ایراد با مستاجر باید تاوان ناکارامدی مسولین بده
صورت مسئله را پاک کردن! همیشه همین یک راه حل است. مردم را در مقابل هم قرار دادن.
گرفتن مالیات از صاحبخونه ها
البته اگر، صاحبخونه ها مبلغ مالیات رو هم باز از مستاجر نگیرن
طبق کنوانسیون پناهندگان باید پناهندگان از حقوق رفاهی برابر مانند یارانه ووام هم بهره مند بشوند که متاسفانه دوستان ایرانی فقط با شعار برابری وبرادرخطاب کردن ودرعمل ممنوعیت تمام وام هابرای مهاجرین هم قانون واسلامیست که بایدوزارت کشور ومجلس رفع ممنوعیت کند .
.من چه جوری با 3تا بچه و یک میلیون و دویست حقوق از پس رهن 20میلیونی و اجاره 500هزاری تو شهر خراب شده زاهدان بر بیام.جایی که نه آب شیرین داره نه گاز شهری
خیر ، کنترل نمیکنه و این فقط یک سرگرمی از طرف تلویزیون هست که ذهن مردم رو مشغول کنه‌.
کدام یک از این مواردی که میگم تقصیر صاحبخانه هاست؟
1- افزایش بهای تمامی کالاها به میزان حداقل صد درصد
2- افزایش بهای هر متر اپارتمان به میزان حداقل صد درصد
3- کاهش ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی به میزان 300 درصد
4- گران شدن همه چیز از شیر مرغ تا یکی مونده به جون آدمیزاد چون دیه خیلی تغییر نکرده!

معمولا صاحبخانه پس از بلند شدن مستاجر باید حداقل 6 ماه اجاره را خرج بازسازی و تخریبهایی بکند که مستاجر به صورت (غیر عمدی) ایجاد کرده. شما یه نقاش پیدا کن به نرخ رنگ ودستمزد پارسال کار کنه. یه کابینت کار پیدا کن به نرخ پارسال کابینت بزنه. یه قلم مصالح بگو که از پارسال تا الان زیر 100 درصد گرون شده باشه.

به جای کمپین صاحبخانه خوب، کمپین کارگر خوب راه بندازید! به کارگر بگید خوب باشه، حقوق کمتر بخواد!!! میشه؟!؟!؟ خب اجاره درآمد صاحبخانه است بندگان خدا.... خیلی از صاحبخانه ها درآمدشون از همین محله. چرا باید کم کنن؟ آیا کمپین دلارفروش خوب، سکه فروش خوب، ماست فروش خوب و ... هم راه انداختید؟

به نظرم کمپین مسئول خوب بهتر جواب میده! وگرنه مستاجر هم این وسط گناهی نداره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
صاحبخانه فشار خودش رو نباید به طور کامل به مستاجر منتقل کنه
صاحبخانه چه نقشی در تولید داره، جز در ایجاد فشار به عنصری احیانا مولد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
این حرفها چیه طرف خونه خریده 200 میلیون تا حالا 10 برابرشو اجاره گرفته قیمت خونشم 100 برابر شده حالا طلبکار هم هست گرفتن این پولها از مستاجر مصداق بارز جیب بری وغارتگری است
متاسفانه سال های سال است که مشکل مسکن وجود دارد. همه می ایند و طرح میدهند و می روند اما باز مسکن گران میشود. به جای این کارها بروید به تجربه دیگر کشورها مارجعه کنید. چرا باید در ایران برخی مسکن را که نیاز اساسی مردم است به کالای سرمایه ای تبدیل کنند.
مگر شناسایی دلال ها و محتکران و اخذ مالیات از خانه های خالی و معاملات دلالی چقدر سخت است؟ چرا دولت و مجلس و ... اراده ای برای حل ریشه ای این مشکل ندارند؟ جوانان با چه امیدی باید بروند ازدواج کنند و تازه فرزند زیاد هم بیاورند؟ که یک روز مثل خودشان بی خانمان بشود؟
امان از بی تدبیری و سوء مدیریت
امان از کار نابلدی و رانت
در کشوری که هزاران متر مربع زمین دارد مردم بیچاره باید بروند در پارکها چادر بزنند و از بی جایی به کانکس ها پناه ببرند چون عده ای سودجو به دنبال گران شدن ملک و زمین و مسکن هستند و دولت هم فقط نظاره گر است ...
سلام
صاحب خانه من بدون اینکه در خانه تغییری بدهد کرایه را هفت و نیم برابر کرده و بعد از التماس بنده حاضر شده سه برابر و نیم بگیرد .
دولت و بانکها خودشان ذینفع هستند وگرنه کافی است مالیات بر خانه های خالی رو اجرا کنند تا قیمت بیاد پایین چطور از من کارمند مستاجر اول ماه مالیات میگیرن
تابناک از زندگی سیرم!!!!!!!! بریدم بد جوری!!!!! از نفاق ،ریا، از فساد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مسلمون نمی بره
مقامات ایران نمیخواهند باور کنند که چسبندگی قیمت ها وجود داره و همه چیز به هم در اقتصاد ربط داره!!!!!
شما نمیتونی به مالک بگی که به قیمت پارسال خونه را اجاره بدهد اما در سایر کالاها همه چیز چندبرابر شده! نمیشه که مثلا من به یه شخص به قیمت پارسال ملک ام رو اجاره بدهم اما همون شخص وقتی به مغازه اش یا شرکت اش میری به قیمت امروز(چند برابر پارسال) مثلا بهم ماشین-غذا-تجهیزات الکترونیکی بدهد!! اون مالک در حقیقت افزایش قیمت نداده بلکه ارزش پول ملی ما سقوط کرده!
پراید 10 میلیون تومانی شده 40 میلیون تومان و کیفیت اش هم پایین تر اومده(ضمنا پراید بیشتر از 3 میلیون تومان ارزش نداره اصلا در این عصر مدرن) !!!
نوشابه 1200 تومنی شده 5000 تومان و با کیفیت پایین تر شده و آبکی!
تن ماهی 5500 تومنی شده حالا 17000 تومن و با کیفیت پایین تر شده!
گوشت قرمز از کیلویی 35000 تومان به 120000 تومان رفته!!!
لپتاپ با مشخصات سخت افزاری متوسط که 3 میلیون تومنی بود شده حالا 14 میلیون تومان!!!
آب و برق و تلفن و گاز و کرایه حمل و نقل و سایر خدمات دولتی نیز افزایش یافته! ارز خارجی و طلا هم که دیگه بماند..
.
اونوقت این وسط میایید میگید ملک گرون شده!!!! آیا ارزش پول ما سقوط کرده یا واقعا ملک گرون شده؟ سواد اقتصادی داشتن هم خوب چیزیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
باید به موجرین گران کننده اجاره بها حد جاری کرد انهم وسط خیابان
راه حل جلوتونه نگاه نکنید
اگر تولید و عرضه مسکن را در کشور بیشتر کنند (که خود ساخت و عرضه بیش از سه سال زمان میبرد) در آنصورت قیمت ها شکسته میشود، در حالیکه همان تعداد مسکن بعد از سه سال دوباره دست خودشان و دلال ها و خانواده دلال ها می افتد و همین سیکل افزایش قیمت مجددا" بعداز سه سال صورت میگیرد و اما تنها راهکار اصلی و عملی برای از بین بردن همیشگی فساد و دلالی مسکن در کشور عزیزمان ایران:
چون در کشور ما مسکن به اشتباه همیشه جایگاه کالای سرمایه ای داشته نه کالای مصرفی و افراد جامعه در هر پوزیشن و شرایط اجتماعی با داشتن مسکن های زیاد موقعیت ثروت و درآمدی همیشگی را بدست می آورند لذا دلال های این حوزه هراز گاهی با هماهنگی های سیستماتیک بین خود اقدام به افزایش قیمتها مینمایند که نتیجتا" خانواده های زیادی را از اساس نابود و شرمنده همدیگر مینمایند و باز مسئولین کشور فقط مشاهده گر داستان میشوند لذا بدون در نظر گرفتن مسائل جناحی و سیاسی پیشنهاد میگردد ، با وضع قانونی محکم و قوی در مجلس کشور برای همیشه تعیین قیمت خرید و فروش و اجاره مسکن و ملک را بر اساس شاخصه های تخصصی جدولی از قبیل بهاء زمین + قیمت ساخت + قدمت مسکن و ملک +مرغوبیت ملک و مسکن + و ... به متولی اصلی این حوزه بطور مثال شهرداری و یا کارشناس و ارزیابان ملکی دادگستری و یا تعیین هر متولی مناسب دیگر واگذار نموده و دست مالک و فروشنده و دلال را از تعیین قیمت های دلبخواهی و لحظه ای کوتاه نمایند که در اینصورت مطمئنا" با این روش دقیق و حساب شده علاوه بر این که قیمت ملک و مسکن با احتساب شاخصه های فوق به کمتر از یک سوم قیمت های فعلی میرسد و توازن و برابری در این حوزه در جامعه نیز بر قرار میشود، موضوع مسکن های خالی از سکنه نیز با اعمال مالیات های سنگین برای مالکین آن که دیگر صرفه نخواهد داشت سر و سامان میگیرد اما متاسفانه تراژدی غم انگیز این مسئله اینجاست که اصلا" نمایندگان مجلس و مسئولین رده بالای کشور عمدا" با آوردن دلایل واهی و سنگ اندازی های فراوان به هیچ عنوان تمایل به وضع قوانین مجلسی در این زمینه ندارند و همیشه یک آدرس غلط بیشتر نمیدهند و اون عرضه مسکن بیشتر.
مسکنی که هیچ کدام از موئلفه های ساخت و تولیدش به تحریم ها ارتباطی ندارد چرا بایستی از خرداد سال گذشته تا امسال 200 درصد افزایش یابد مگر مملکت صاحب ندارد که افراد و دلال ها به دلخواه خود با قیمت ها بازی میکنند؟ چطور مسئولین میتوانند حجاب را کنترل کنند! دلار را کنترل کنند! قیمت مرغ را کنترل کنند و ده ها مورد دیگر ! اما قیمت مسکن را نمیتوانند. جوابش را میگویم چون اغلب مسئولین کشور و موسسات مالی و بانکی و غیره ، سرمایه گذاری های کلان و وسیعی در حوزه ملک و مسکن انجام میدهند و اصلا" تمایلی به کاهش قیمت ها ندارند و علاقمندند همین حوزه همیشه مه آلود باقی بماند.
خبرگزاری الف بنده از سر دلسوزسی بارها مطالب بحق و دور از توهین و افترا نوشته و ارسال کرده ام ولی نمیدونم آن خبرگزاری به کدام جناح و قدرت وصل میباشید که نمی خواهید مطالب به حق رت منعکس نمایید. اما به آن خبرگزاری میگویم چون فاقد مسکن هستم و علاقمندم که خودم و عموم مردم کشورم همانند روش های سایر کشورهای همسایه صاحب خانه باشیم اگر در انعکاس دادن مطالب کم لطفی بفرمایید در پیشگاه خداوند منان مسئول خواهید بود.
وام رهن قطعا قيمتها را بالا ميبرد چون نقدينگي دست مردم توقع صاحبخانه ها را زياد ميكند
باور کنید مسئولین به عمد آدرس غلط در خصوص راهکار مسکن میدهند و میفرمایند که اگر تولید و عرضه مسکن را در کشور بیشتر کنند (که خود ساخت و عرضه بیش از سه سال زمان میبرد) در آنصورت قیمت ها شکسته میشود، در حالیکه همان تعداد مسکن بعد از سه سال دوباره دست خودشان و دلال ها و خانواده دلال ها می افتد و همین سیکل افزایش قیمت مجددا" بعداز سه سال صورت میگیرد و کسانی هم که در پیامهای فوق از افزایش قیمت مسکن دفاع میکنند یا دلال هستند و یا ندانسته از دلال ها حمایت کرده و خانواده های زیادی را بیچاره و بی خانه میکنند.اما تنها راهکار اصلی و عملی برای از بین بردن همیشگی فساد و دلالی مسکن در کشور عزیزمان ایران:
چون در کشور ما مسکن به اشتباه همیشه جایگاه کالای سرمایه ای داشته نه کالای مصرفی و افراد جامعه در هر پوزیشن و شرایط اجتماعی با داشتن مسکن های زیاد موقعیت ثروت و درآمدی همیشگی را بدست می آورند لذا دلال های این حوزه هراز گاهی با هماهنگی های سیستماتیک بین خود اقدام به افزایش قیمتها مینمایند که نتیجتا" خانواده های زیادی را از اساس نابود و شرمنده همدیگر مینمایند و باز مسئولین کشور فقط مشاهده گر داستان میشوند لذا بدون در نظر گرفتن مسائل جناحی و سیاسی پیشنهاد میگردد ، با وضع قانونی محکم و قوی در مجلس کشور برای همیشه تعیین قیمت خرید و فروش و اجاره مسکن و ملک را بر اساس شاخصه های تخصصی جدولی از قبیل بهاء زمین + قیمت ساخت + قدمت مسکن و ملک +مرغوبیت ملک و مسکن + و ... به متولی اصلی این حوزه بطور مثال شهرداری و یا کارشناس و ارزیابان ملکی دادگستری و یا تعیین هر متولی مناسب دیگر واگذار نموده و دست مالک و فروشنده و دلال را از تعیین قیمت های دلبخواهی و لحظه ای کوتاه نمایند که در اینصورت مطمئنا" با این روش دقیق و حساب شده علاوه بر این که قیمت ملک و مسکن با احتساب شاخصه های فوق به کمتر از یک سوم قیمت های فعلی میرسد و توازن و برابری در این حوزه در جامعه نیز بر قرار میشود، موضوع مسکن های خالی از سکنه نیز با اعمال مالیات های سنگین برای مالکین آن که دیگر صرفه نخواهد داشت سر و سامان میگیرد اما متاسفانه تراژدی غم انگیز این مسئله اینجاست که اصلا" نمایندگان مجلس و مسئولین کشور عمدا" با آوردن دلایل واهی و سنگ اندازی های فراوان به هیچ عنوان تمایل به وضع قوانین مجلسی در این زمینه ندارند و همیشه یک آدرس غلط بیشتر نمیدهند و اون عرضه مسکن بیشتر.
مسکنی که هیچ کدام از موئلفه های ساخت و تولیدش به تحریم ها ارتباطی ندارد چرا بایستی از خرداد سال گذشته تا امسال 200 درصد افزایش یابد افراد و دلال ها به دلخواه خود با قیمت ها بازی میکنند؟ چطور مسئولین میتوانند حجاب را کنترل کنند! دلار را کنترل کنند! قیمت مرغ را کنترل کنند و ده ها مورد دیگر ! اما قیمت مسکن را نمیتوانند. جوابش را میگویم چون اغلب موسسات مالی و بانکی و غیره ، سرمایه گذاری های کلان و وسیعی در حوزه ملک و مسکن انجام میدهند و هیچ تمایلی به کاهش قیمت ها ندارند و علاقمندند همین حوزه همیشه مه آلود باقی بماند. این است داستان بغرنج مسکن.
دولت نمیتواند به مردم تعیین وتکلیف کند که واحدهای مسکونی خودرا بادرصدی که دولت تعیین میکند اجاره دهند وقتی دولت که دولت ناظر حقوق مصرف کننده است وخود کالارا چند بار افزایش میدهد وبازار از کنترل نداشته اش دررفته میداند یقینا این مردم هستند که بازار را تعیین میکنند ونه دولت خدا پدر احمدی نزاد را هزاران ببخشد که توانست میلیونها افراد را صاحب خونه کند ولی روحانی سبب چادرنشینی مردم درخیابانها ویا درکانکسها شده است ونتنهاقدمی برای خانه دارشدن مردم برنداشته است بلکه وام مسکن را بی ارزش نموده که قبلا با وام 120 میلیونی میتوانستند برای خود منزلی تهیه نمایند الان با وام 240 تومانی هم قادر به خرید منزل نیستند چه رسد به پرداخت اقساط ان علی برکت الله
باوام اجاره زالوهارا حریصتر میکند نه اینکه مسکن نیست بلکه تپش اوراست ومستاجرهارابدبخت تر وحاشیه نشین تر می کند
مسئول مستقیم و 100 درصدی گرانی مسکن دولت و مجلس هستند زیرا نه قوانین را اجرا میکنند و نه قوانین بازدارنده تصویب میکنن رییس مجلس چکاره است که جلوی گرفتن مالیات از خانه ها را گرفته؟؟؟؟؟ مسئولین و نمایندگان خود در ایجاد این گرانی دخیلا زیرا ذی نفع بوده و سود میرند در سایت دیوار نگاه کنید 200 متر اپارتمان 500 میلیون پول پیش ماهی 30 میلیون تومان اجاره 250 متر اپارتمان 300 میلیون پول پیش ماهی 40 میلیون اجاره 280 متر اپارتمان 1 میلیارد پول پیش ماهی 50 میلیون اجاره اولا کی چنین پولهای دارد و میدهد و از کجا می اورد پس وزارت اطلاعات وظیفه اش چیست که اندازه 10 تا استان این مملکت سالانه بودجه میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا بداد مردم نمیرسید
دولتی ها و غیر دولتی ها خودشان در مافیای بساز و بفروش هستند به همین دلیل این طرح های من درآوردی را ارائه می دهند . چرا از خانه های خالی مالیات گرفته نمی شود؟ چرا مالیات بر درآمد از اجاره گرفته نمی شود؟ جز این است که دست دانه درشت ها در این مافیاست؟
نوچ ! نميشه !!
هر وقت تونستيد قيمت خودرو ، دلار ، پوشاك ، غذا ، پوشك ، دارو ، و هزارتا كوفت ديگر رو كنترل كنيد آن موقع قيمت اجاره خانه را هم مي توانيد كنترل كنيد . خسته نباشيد ايشالا !
مشاور املاك براي سود بيشتر اجازه پائين آوردن قيمت اجاره را نميدهند .
خیر با این داستانها نمی شود مشکل مسکن را حل کرد تنها راه حل ساخت مسکن با همکاری انبوه سازان با قیمت مناسب به تعداد زیاد. بستن مالیات به کلیه منازل مسکونی به صورت سالیانه به نحوی که این فکر که مسکن کالای سرمایه ای است از سر مردم بیرون شود
چرا در زمین های دولتی خارج شهریاری مردم کانکس بتونی خوشکل نمیزنید مردم بروند حومه را اباد کنند بعد سبز زندگی کنند بعد هر وقت خانه خریدند بروند خانه خودشان به خدا الان حتی تو آفریقا غنا هم شرکت کارمد داره مردم را میلیون میلیون با کانکس های فرانسوی فوق لوکس اسکان می دهد فقط می مانه امنیت که اون هم وظیفه پلیس است
حذف دلالها از طریق ایجاد سامانه معاملات مسکن

محدودیت مالکیت افراد حقیقی و حقوقی

تغییر قانون اجاره بها به یک هشتم قیمت مسکن
مساله اینه که مسولین از وضعیت فعلی سود میبرن وگرنه راه حل ساده و جلو چشم همه است ، به جوان ها زمین بدهند که برای خودشون مسکن بسازند. وسلام
کلا مسولین ما یاد گرفتند بابت بی لیاقتیشون مردم رو به جون هم بندازند تا کسی یادش نمونه مقصر چه کسی هستش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار