بازدید 10985

واکنش مسکو به تهدید ناتو

کد خبر: ۹۰۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ 05 July 2019
روسیه هشدار داد در صورتی که کشور‌های اروپایی ناتو اقدام به استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌برد کنند به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ولادیمیر ژاباروف» معاون شورای روسیه- ناتو روز جمعه به سخنان «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درباره واکنش این ائتلاف نظامی به خروج روسیه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد واکنش نشان داد.

وی گفت: روسیه به اقدام ناتو در استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌برد در کشور‌های اروپایی عضو ناتو پاسخ خواهد داد.

استولتنبرگ روز جمعه در جمع خبرنگاران و پس از نشست شورای ناتو-روسیه هشدا داد:اگر روسیه به معاهده تسلیحات میان‌برد هسته‌ای پایبند نباشد ناتو به شیوه دفاعی به این اقدام پاسخ خواهد داد. 

همچنین هیئت روسیه در شورای ناتو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به این واقعیت تاکید داریم که متوجه کردن اتهامات به مسکو درباره نابودی معاهده منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای بی اساس است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. این توافق در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان با «میخائیل گورباچوف» رهبر سابق اتحاد شوروی حاصل شده است.

آمریکا قصد دارد از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای که در سال ۱۹۸۷ به امضا رسیده بود خارج شود. واشنگتن مدعی است که روسیه اقدام به توسعه موشک‌هایی کرده که نقض این توافق است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر