بازدید 6910
سفارت روسیه در لندن:

نمی‌توان انتظار پایبندی کامل ایران به برجام را داشت

کد خبر: ۹۰۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 03 July 2019
سفارت روسیه با انتشار پیامی در توییتر از ایران خواست تا درقبال تعلل طرف‌های مقابل، قدری بیشتر خویشتن‌داری به‌خرج دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ایران اردیبهشت ما گذشته در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در بیانیه‌ای خطاب به کشور‌های عضو برجام از کاهش تعهدات خود در این توافق خبر داد.

شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج دربند‌های ۲۶و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

دوشنبه گذشته، آژانس بین المللی انرژی اتمی که تعهدات ایران در قبال برنامه هسته‌ای را رصد می‌کند، در بیانیه‌ای عبور ایران از ذخایر اورانیوم غنی شده طبق توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را تأیید کرد.

این سازمان که تاکنون در ۱۵ گزارش خود پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است، در بیانیه‌ای اعلام کرد، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام اطلاع داده است که آژانس تأیید کرده در تاریخ اول ژوئیه (دوشنبه) میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در توافق هسته‌ای فراتر رفته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز با یادآوری اینکه اگر اقدام عملی از سوی طرف‌های مقابل انجام نشود، ایران از ۱۶ تیر اقدامات بعدی را انجام خواهد داد، گفت: در ۱۶ تیرماه سطح غنی سازی ایران دیگر ۳.۶۷ نخواهد بود و این تعهد را کنار گذاشته و به هر مقداری که ضرورت و نیاز ما باشد، ارتقاء خواهیم داد.

روحانی افزود: از ۱۶ تیر اگر طرف‌های مقابل به تمامی تعهدات خود طبق زمان‌بندی عمل نکنند، رآکتور اراک به شرایط سابق یعنی شرایطی که آن‌ها ادعا می‌کردند خطرناک بوده و می‌تواند پلوتونیوم تولید کند، بازخواهد گشت؛ مگر اینکه در مورد رآکتور اراک آن‌ها به تمامی تعهدات خود عمل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل