بازدید 10472
۱
سوژه

گابریل کالدرون بهتر است یا آندره استراماچونی؟

هر دو مربی از بدو ورود به ایران ادعا کرده اند که می‌خواهند فوتبالی تماشاگر پسند و هجومی را ارائه دهند، اما باید ببینیم که در عمل چه اتفاقی می‌افتد، بخصوص اینکه امسال سپاهان و تراکتور هم به کمتر از قهرمانی راضی نیستند.
کد خبر: ۹۰۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 01 July 2019

در طول چند هفته سرمربی‌های استقلال و پرسپولیس جای خود را به دو سرمربی خارجی جدید دادند.

به گزارش تابناک ورزشی، گابریل کالدرون با پرسپولیس به توافق رسیده و این مربی آرژانتینی هدایت سرخپوشان را در فصل بعد عهده دار خواهد شد. این در حالی است که رقیب سنتی سرخپوشان هم اخیرا یک سرمربی ایتالیایی به نام آندره استراماچونی را به خدمت گرفته است تا فصل بعد شاهد رقابتی آرژانتینی – ایتالیایی در لیگ باشیم.

هر دو مربی در شرایطی هدایت سرخابی‌ها را بر عهده گرفته اند که در سال‌های اخیر در زمینه مربیگری تجربیاتی توام با ناکامی داشته اند و می‌توان نکته مشترک هر دو مربی را در همین عدم موفقیت در سال‌های اخیر جست و جو کرد. همچنین، هر دو مربی پیش از پیوستن به سرخابی‌ها مدتی را مجبور شدند بی کار و بدون تیم سر کنند.

با این وجود، سرمربی آرژانتینی جدید پرسپولیس ۵۹ ساله است و به عبارت دیگر تجربه بسیار بیشتری از استراماچونی ۴۳ ساله دارد. کالدرون همچنین تجربه سال‌ها حضور در فوتبال آسیا را در کارنامه خود دارد و در لیگ عربستان جام هم به دست آورده و این در حالی است که استراماچونی پیش از این تنها در اروپا (ایتالیا، یونان، چک) مربیگری کرده و سابقه حضور در فوتبال آسیا را ندارد.

کالدرون سابقه سال‌ها حضور در تیم‌های حاشیه خلیج فارس را دارد، اما اصلی‌ترین و مهمترین سابقه مربیگری او به دوران حضور رئال بتیس در سال ۲۰۱۴ برمیگردد. البته دوران حضور در بتیس و لالیگا چندان به درازا نکشید و با سقوط رئال بتیس به دسته پایینتر، کالدرون هم که در میانه‌های فصل هدایت این تیم را بر عهده گرفته بود از این تیم جدا شد.

مهمترین تجربه مربیگری استراماچونی، اما حضور در اینترمیلان است. او به عنوان جانشین کلودیو رانیری، بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ هدایت اینتر را عهده دار شد. استراماچونی همچنین سابقه هدایت اودنیزه و پانایتینایکوس را هم در کارنامه خود می‌بیند تا به لحاظ اعتبار تیم‌هایی که در آن‌ها مربیگری کرده، یک درجه بالاتر از کالدرون قرار بگیرد. البته برخلاف کالدرون، استراماچونی هیچگاه نتوانسته به جامی در رده بزرگسالان دست یابد.

البته همه این‌ها باعث نمی‌شود که بتوان شانس یکی از این دو مربی را برای موفقیت در ایران بیش از دیگری ارزیابی کرد. باید منتظر باشیم و ببینیم که دو مربی در فصل آتی برای قهرمانی در لیگ که هدف اول پرسپولیس و استقلال است، چه برنامه‌هایی دارند. هر دو مربی از بدو ورود به ایران ادعا کرده اند که می‌خواهند فوتبالی تماشاگر پسند و هجومی را ارائه دهند، اما باید ببینیم که در عمل چه اتفاقی می‌افتد، بخصوص اینکه امسال سپاهان و تراکتور هم به کمتر از قهرمانی راضی نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اینها میان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار