بازدید 4019
۲
بازتاب

واکنش سرمربی تنیس به ۴شکست تیم‌ملی:با جوان‌ها سرمان بالاست

دو بازیکن ما جوان بودند و اولین بازی ملی‌شان را برگزار می‌کردند. چندین سال است که بار تیم ملی روی شاهین خالدان است. حسام یزدی با اختلاف بهترین بازیکن ایران است و دوبل کیارش و آرش سوری هم بهترین دوبل. من می‌توانستم همان تیم چند سال قبل را به مسابقات بیاوریم، اما به هر حال آن‌ها چقدر می‌خواهند بازی کنند و شاید امسال هم بودند و خداحافظی می‌کردند
کد خبر: ۹۰۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 30 June 2019

سرمربی تیم ملی تنیس در واکنش به پذیرش چهار شکست در بازی های دیویس کاپ آسیا گفت: به خاطر عملکردمان و نتایج سنگاپور سرمان را بالا می‌گیریم، چون شرایط ما اصلا با کشور‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

به گزارش تابناک ورزشی، سعید احمدوند در مورد نتایج تیم ملی تنیس در مسابقات دیویس کاپ دسته سه و متحمل شدن ۴شکست و احتمالا سقوط به دسته چهارم رقابت ها اظهار داشت: از روز اول هم گفتم همه بازی‌ها ۵۰-۵۰ است و شما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید برنده می‌شوید یا بازنده.

وی در مورد اینکه احتمال می‌رفت قطر را شکست دهید و مقابل این تیم هم شکست خوردید، به فارس گفت: دو سال بود که قطر را ندیده بودیم. آن‌ها دو بازیکن باتجربه داشتند و تیم خیلی خوبی ساخته بودند. شاهین خالدان که نفر اول ماست ۲-۳ روز مصدوم بود و حدود ۲۵ روز تمرین نکرده بود. زمین مسابقه هم فقط دو روز قبل از مسابقه در اختیار ما بود، اما کشور‌های دیگر چون خودشان مانند این زمین‌ها را دارند مشکلی ندارند.

سرمربی تیم ملی تنیس با اشاره به نفرات تیم ملی گفت: دو بازیکن ما جوان بودند و اولین بازی ملی‌شان را برگزار می‌کردند از سوی دیگر چندین سال است که بار تیم ملی روی شاهین خالدان است، اما او هم به دلیل همین تمرین کم نتوانست آنطور که در توانش بود بازی کند. تمام تلاشش را انجام داد، ولی برای پیروزی کافی نبود. او در مقابل مالزی بازی برده را باخت و اگر این اتفاق نمی‌افتاد شانس پیروزی در آن مسابقه را داشتیم. بازیکنان ما باید به جایی برسند که بتوانند با ۵۰ درصد توان خود در این رقابت‌ها بازی کنند.

واکنش سرمربی تنیس به ۴شکست تیم‌ملی:با جوان‌ها سرمان بالاست

نداف نفر اول دنیا هم بود با طرز تفکری که دارد دعوتش نمی‌کردم

انتظارات باید منطبق بر واقعیت‌ها باشد. داشته‌های ما در تنیس همین بازیکنان هستند. حمیدرضا نداف گفت که می‌خواهد انفرادی تمرین کند. او در حال حاضر نفر پانصدم دنیاست و اگر نفر اول دنیا هم بود با این طرز تفکر او را دعوت نمی‌کردیم. بازیکن باید منافع تیم ملی را به منافع شخصی ترجیح دهد. برد و باخت برای همه ماست نه تنها برای من. شما وقتی تیم را جوان می‌کنید باید تاوان دهید. الان هم ۷۵ درصد تیم جوان شده است.

بازیکنان ما الان می‌دانند کجای کار هستند. اگر می‌خواهند در این سطح تنیس بازی کنند با روزی یک ساعت تمرین یا تفریح در اینستاگرام نمی‌شود تنیس‌باز حرفه‌ای شد. وقتی شما روی یک بازیکن حساب باز می‌کنید نمی‌آید و برای تیم ملی کلاس می‌گذارد چاره‌ای ندارید که نفر دیگر را جایگزین کنید. کسی باید در تیم ملی باشد که برای پیراهن آن ارزش قائل شود و خالصانه بازی کند. او فکر می‌کند که به ریش ما خندیده است بلکه با این کار به ریش خودش خندیده است. من از بهترین‌ها استفاده کردم و پاسخگوی نتایج هم هستم.

می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم

سرمربی تیم ملی تنیس گفت: برای تنیس ایران دسته و گروه مهم نیست بلکه بالا بردن سطح کیفی‌اش است. این کاری که من کردم ارزش دادن به تنیس داخل است و این طور نیست که هر کسی پول داشت و در خارج از کشور بازی کرد در تیم ملی باشد. بازی‌های تیم ملی طوری بود که می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم. همه بازی‌های ما نزدیک بود. از شایسته رئیس فدراسیون هم تشکر می‌کنم اجازه داد تیم را جوان کنیم.

نفرات حاضر در تیم ملی، بهترین‌های ایران هستند

احمدوند در پاسخ به این سؤال که مگر تیم ملی جای شایسته‌ها نیست پس چرا اینقدر از جوانگرایی صحبت می‌کنید؟ گفت: این موضوع درست است و همین نفرات هم بهترین بازیکنان حال حاضر تنیس ایران محسوب می‌شود. حسام یزدی با اختلاف بهترین بازیکن ایران است و دوبل کیارش و آرش سوری هم بهترین دوبل. من می‌توانستم همان تیم چند سال قبل را به مسابقات بیاوریم، اما به هر حال آن‌ها چقدر می‌خواهند بازی کنند و شاید امسال هم بودند و خداحافظی می‌کردند. باید این فرصت داده شود.

تنیس ایران درگیر مسائل پیش پا افتاده است

سرمربی تیم تنیس در پاسخ به این سؤال که آیا با تیم ملی ادامه خواهید داد یا کنار می‌روید، گفت: باید ببینیم چه می‌شود. من عاشق تیم ملی هستم و بهترین خاطراتم در این تیم است. اگر بگویند سرمربی ۱۴ ساله‌ها هم باشید، قبول می‌کنم، اما فعلا شرایط تنیس ایران مشخص نیست و نمی‌توان برای آینده برنامه‌ریزی و تصمیم گرفت. از این همه فشار خسته‌ایم. ما و فدراسیون تنهاییم و فقط باید جواب منتقدان را بدهیم. تنیس ایران در حال پیشرفت است و ما به دنبال مسائلی هستیم که پیش پا افتاده است و هیچ دردی از تنیس ما دوا نمی‌کند. نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم.

وی ادامه داد: راهی که ما شروع کردیم چند تیم مانند کویت و مالزی محکوم به انجام آن است. شاهین خالدان هم شاید دیگر سال بعد در تیم ملی نباشد. باید به جوانان بها بدهیم و از یک جایی شروع می‌کردیم. او با وجود تمام مشکلاتی که داشت آمد و برای تیم ملی بازی کرد. شاید در این مدت ۷-۸ هزار دلار هم ضرر کرده ب. باشد، ولی عاشقانه آمد و بازی کرد. تیم ملی جای پول نیست، فقط باید تلاش کرد و استرس و فشار‌ها را تحمل کرد. ما هم نیامده بودیم که ببازیم، اما یک زمانی می‌آید که اوضاع مطابق میل شما نیست.

امکانات ما قابل مقایسه با کشور‌های دیگر نیست

احمدوند با اشاره به اینکه مربی تیم ملی تنیس قطر ماهانه ۲۵ هزار دلار می‌گیرد، گفت: امکانات ما با آن‌ها اصلا قابل مقایسه نیست. حتی نمی‌توانیم خودمان را با سوریه هم قیاس کنیم. همه بازیکنان آن‌ها در کشور‌های دیگر زندگی و بازی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ظاهرا استعداد ندارید چون یک نفر پیدا نمی شود در حد ایران بالاتر باشد و در حد اسیا باشد در این رشته چیزی که در رشته های دیگر حداقل یک نفر داریم
دیگر می خواستید چکار کنید که نکردید ؟ حتما هم سرتان را بالا بگیرید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل