بازدید 10620
گزارش

داستان جالب بالاکشیدن ۳۱۶هزاردلار پول فدراسیون

با پیگیری‌های کمیته اخلاق مشخص شده که پول این قرارداد به حسابی که از طریق ایمیل شخصی ترابیان ارسال شده، واریز شده است اما ترابیان در بهانه ای عجیب می گوید ایمیلش هک شده است! ادعایی عجیب که با بررسی کارشناسان رد شد
کد خبر: ۹۰۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 30 June 2019

ماجرای واگذاری حق پخش چهار دیدار تیم‌ملی فوتبال مقابل گوام، هند، عمان و ترکمنستان در تابستان سال ۹۴ که منجر به محرومیت پنج ساله علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون و عباس ترابیان، مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال از سوی کمیته اخلاق شد، جار و جنجال زیادی در روز‌های اخیر به وجود آورده است و این موضوع اختلاف بین کمیته اخلاق و مدیران فدراسیون فوتبال در موضوع برخورد با ناهنجاری‌های موجود در فوتبال را نیز آشکارتر کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در تابستان ۹۴، قراردادی بین شرکت MP&SILVA و فدراسیون فوتبال به ارزش ۳۱۶ هزار دلار برای پخش دیدار‌های تیم ملی برابر گوام، عمان، هند و ترکمنستان امضا شد، اما در اتفاقی عجیب این قرارداد هیچ‌گاه در سیستم اداری و مالی فدراسیون ثبت نشد. شرکت MP&SILVA مدعی شد، برای هر یک از این بازی‌ها مبلغ ۷۹ هزار دلار (جمعاً مبلغ ۳۱۶ هزار دلار) به فدراسیون فوتبال پول داده، اما اسنادی درباره این ادعا در فدراسیون فوتبال وجود نداشت. همین ادعا باعث شد که پای کفاشیان و ترابیان، به عنوان مدیران آن زمان فدراسیون فوتبال درباره این اتفاق به کمیته اخلاق باز شود.

داستان جالب بالاکشیدن ۳۱۶هزاردلار پول فدراسیون

هم‌چنین در اتفاق عجیب دیگری عباس ترابیان به عنوان مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون از طریق ایمیل شخصی‌اش شروع به انجام مکاتبه با شرکت مذکور کرده بود. در همین راستا با پیگیری‌های کمیته اخلاق مشخص شده که پول این قرارداد به حسابی که از طریق ایمیل شخصی ترابیان ارسال شده، واریز شده است.

عباس ترابیان در توضیح واریز این پول، ادعا کرده که ایمیلش هک شده و شخص هک کننده با ارائه فاکتور جعلی فدراسیون فوتبال به شرکت MP&SILVA، پول را دریافت کرده است! البته پس از بررسی کارشناسان، روشن می‌شود که ایمیل عباس ترابیان اصلاً هک نشده است. همچنین باوجود ادعای ترابیان مبنی بر هک شدن ایمیلش، او هیچ‌گاه بابت این اتفاق و هدر رفت پول بیت‌المال به مسوولان فدراسیون گزارشی ارائه نکرده بود و شکایتی نیز مطرح نکرده تا افراد مجرم در هک ایمیل و احتمالاً بالا کشیدن پول فوتبال، شناسایی شوند.

سوال این است که اینکه چرا قراردادی به این مهمی و با این مبلغ قابل توجه در سیستم اداری فدراسیون فوتبال ثبت نشده است؟ ایسنا پرسیده؛ چرا علی کفاشیان و عباس ترابیان از طریق ایمیل شخصی‌شان با شرکت MP&SILVA مکاتبات مالی و اداری فدراسیون فوتبال را انجام دادند؟ و در نهایت، مهم‌ترین سوال اینکه چرا علی کفاشیان و عباس ترابیان برای اثبات ادعای شان از طریق مراجع قضایی و پلیس فتا اقدام قضایی نکردند؟

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز بر اساس مستندات محرز و مثبت موجود در پرونده اقدام به صدور حکم کرده است. اقدامی که با اعلام فرصت تجدیدنظرخواهی فدراسیون فوتبال احتمال عدم اجرای بسیار زیاد است. موضوعی که نگرانی‌های زیادی را در بین دلسوزان فوتبال ایجاد کرده است. حالا جامعه فوتبال امیدوار است که کمیته استیناف نیز فارغ از فشار‌های احتمالی نسبت به اجرای عدالت در این پرونده اصرار داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
فکر میکنید برای چه امثال کفاشیان عاشق خدمت رسانی!!! در فدراسیون فوتبال هستن؟
جناب کفاشیان. چه کمپوتی دوست دارید میل کنید؟ خودم حاضرم برایتان آنرا باز کرده و در دهان مبارکتان بگذارم. شما هم فقط بخند.
خوب بی خود نیست ول کن فدارسیون نبودند.
خوب کاری نداره استعلام کنند ببینند اون حسابی که بهش واریز شده به اسم کی هستش
آقا این 316000 دلار را ول کنید و به مسایل بزرگتر و فسادهای افسانه ای فوتبال بچسبید ! این 316 هزار دلار پول یک چرخ ماشین آقازاده های گل دوتا مسئول اول فوتبال یا شارژ یک ماهه آپارتمان دوبی شان هم نمی شود ! با 316 هزار دلار یک ملت را دو ساله گذاشتند سر کار و از بقیه ماجرا خیالشان راحت! یاد
سهم سفره انقلاب خودشو برداشتن. همه می برن اینا هم بردن
کلاهبرداری از قیافه اش میبارد .
اگر اعدام شده بودند حتما اندکی از دزدیهای بعدی در مملکت کم می شد .
دنبال پول های گنده تر باشید این ها برای آقایون دوزاری هم نیستند.
همه جای مملکت ازبالا تا پایین باید شفافیت مالی باشه که رکن اصلی دموکراسیه
اون تسبیح دستش منو کشته !تا وقتی ملاک آقایان ریش و تسبیح است حال ما هم همینه.
در سال 1385 یکی از کارشناسان جودو بعنوان تخلفات عدیده ای از کفاشیان را افشاگری کرد که وی را در کمیته انظباطی محروم کردند تخلفات کفاشیان را ازو پیگیری نمایید
ظاهرا دزدی امری عادی شده و کسی کاری به کار کسی ندارد.
از همه چیز صحبت الا اصل پول که تکلیف چه میشه برمیگرده یانه
عشق به خدمت و اصرار بر خدمت با وجود توهین ها دلیلش این است .!!!
باید هم دنبال این افراد باید بود زیرا دزدی های بزرگتر گیرشان نیامده و گر نه بلد بودند. و دزدی های دیگر را هم پیگیری کنید.
مسئله دیگر این است که این جانباز اگر کار بلد است و می تواند بیشتر از زمان مفرر خدمت رسانی کند پی درجه جانبازی او باید کم شود. واگر درجه جانبازی او درست است پی ایشان به علت جانبازی نباید بیش از حد از خودشان کار بکشند. .
باید هم دنبال این افراد باید بود زیرا دزدی های بزرگتر گیرشان نیامده و گر نه بلد بودند. و دزدی های دیگر را هم پیگیری کنید.
مسئله دیگر این است که این جانباز اگر کار بلد است و می تواند بیشتر از زمان مفرر خدمت رسانی کند پی درجه جانبازی او باید کم شود. واگر درجه جانبازی او درست است پی ایشان به علت جانبازی نباید بیش از حد از خودشان کار بکشند. .
این خودیهای بسیار مندین وبا تقوا ایرانی هستند یا چند ملیتی وارداتی هستند یا آموزش دیده قبل از انقلاب چکاره بودند چون زمان گذشته اینهمه دزد نداشتیم وصفحه حوادث روزنامه ها خالی از خبربد بود
40 مسابقه خدمت رسانی به مردم شروع شده .
کی روش ولی حق ترابیان رو خوب کف دستش گذاشت
جناب کفاشیان همیشه خنده بر لبهاشون دارند گویا این خنده به ریش همه ما مردمه نه از روحیه خوبشون ایشون خودشون مصدر یک ژن خوب هستند بالا کشیدند و یک اب هم روش نوش جونتون شما هم حق خودتون رو از سفره انقلاب بر داشتین
اگر برای ادم لفت ولیس نداشته باشد که چهل سال تو سمت هاش باقی نمی ماند مگر عاشق چشم وابروی کسی هستند سابقه مالی خودش وخانواده اش راببینید باحقوق ماهیانه انها از اول شروع بکار این مسیولان شیفته خدمت چه ارزشی وچه بی ارزش که ان زمان چی داشتند حالا چی دارند با این حقوق عادی که تریلیارد رو پورشه سوار وبنز سوار نمی شوند این عاشقان خدمت چها که نمیکنند چقدر چاپلوسی بالا تری ها را نمیکنند تا این پست ومقام های ده گانه شان را حفظ کنند حتی بعد از بازنشستگی!!!؟؟
آقایان برای خودشان ((حق )) قائلند !!!!!!
بیچاره مردم !!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر