بازدید 6490

حضور ترامپ درمنطقه غیرنظامی کُره برای دیدار کیم

کد خبر: ۹۰۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ 30 June 2019

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از سفر خود به منطقه غیرنظامی کُره خبر داد که امیدوار است بتواند برای سومین بار با رهبر کره شمالی دیدار کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه از اولین سفر خود به منطقه حائل بین کشورهای کره شمالی و کره جنوبی موسوم به «منطقه غیرنظامی کره» خبر داد.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره به دیدار با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی نوشت: «امروز با نظامیان (آمریکا در کره جنوبی) دیدار و گفت‌وگو می‌کنم و همچنین به منطقه غیرنظامی کره می‌روم. دیدار من با رئیس‌جمهور مون بسیار خوب پیش رفت».

خبرگزاری «رویترز» طی گزارشی در این باره نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا امیدوار است طی سفر به منطقه غیرنظامی کره، بتواند برای سومین بار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار و رایزنی کند.

ترامپ پیشتر طی نشست خبری در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن گفته بود که علاقمند است حین حضور در منطقه غیرنظامی کره با کیم دیدار کرده و حتی مشکلی ندارد وارد کشور کره شمالی شود.

یک مقام ارشد پیونگ‌یانگ نیز در واکنش به این اظهارات ترامپ،‌به خبرگزاری رسمی این کشور گفت که این «پیشنهادی بسیار جذاب» است که می‌تواند «موقعیتی پرمعنی» ایجاد کند اما کره‌شمالی هنوز پیشنهادنامه رسمی دریافت نکرده است.

رسانه دولتی کره شمالی پیشتر به نقل از کیم جونگ‌اون گزارش داده بود که نامه‌ای با محتوای مهم از سوی ترامپ دریافت کرده است. (جزئیات بیشتر)

سران آمریکا و کره شمالی تا کنون دو بار با یکدیگر دیدار و بر سر مسائلی مانند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره و رفع تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ مذاکره کرده‌اند. بعد از اینکه کیم جونگ اون در دیدار اول با وعده آمریکا برای تعلیق تحریم‌ها، اجرای برخی اقدامات هسته‌ای‌زدایی را پذیرفت، دیدار دوم اما به دلیل بدعهدی ترامپ و زیر پا گذاشتن قول رفع تحریم‌ها به شکست انجامید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل