بازدید 36051
آخرین تحولات خاورمیانه؛

بیانیه دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام میان ایران و ۴+۱/اعلام آمادگی مسکو برای فروش اس-۴۰۰ به ایران/توافق پوتین و ترامپ درباره ایران/حمایت هفت کشور اروپایی از ماندن ایران در برجام

توافق پوتین و ترامپ درباره ایران، اعلام آمادگی مسکو برای فروش اس-۴۰۰ به ایران، شکایت ایران از آمریکا به شورای امنیت و حمایت هفت کشور اروپایی از ماندن ایران در برجام، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت بوده اند. در این میان، باید به بیانیه دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام میان ایران و ۴+۱ نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 29 June 2019

توافق پوتین و ترامپ درباره ایران، اعلام آمادگی مسکو برای فروش اس-۴۰۰ به ایران، شکایت ایران از آمریکا به شورای امنیت و حمایت هفت کشور اروپایی از ماندن ایران در برجام، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت بوده اند. در این میان، باید به بیانیه دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام میان ایران و ۴+۱ نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک» در پایان دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که بعد از ظهر جمعه در وین اتریش برگزار شد، کشورهای حاضر در این نشست (ایران و ۴+۱) بیانیه‌ای در خصوص نتایج مذاکرات خود منتشر کردند.

در این بیانیه که در ۹ بند تنظیم شده، آمده است؛

۱. نشست کمیسیون مشترک برجام در هفتم تیرماه ۱۳۹۸ در وین برای بررسی شرایط کنونی و بحث در خصوص تحولات اخیر در هر دو بخش تعهدات رفع‌تحریم‌ها و هسته‌ای برگزار شد. بر اساس برجام، کمیسیون مشترک مسئولیت نظارت بر اجرای این توافق را بر عهده دارد.

۲. نشست به ‌ریاست خانم هلگا اشمید به ‌نمایندگی از طرف نماینده عالی اتحادیه اروپایی، و با حضور چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، انگلیس و جمهوری اسلامی ایران، در سطح معاونان وزرای خارجه / مدیران سیاسی برگزار شد.

۳. برجام همچنان یک عنصر کلیدی در ساختار جهانی عدم اشاعه است که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ به ‌اتفاق آرا مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است؛ مضافاً اینکه در پرتو تنش‌های جدید، صیانت از برجام همچنان برای امنیت و ثبات منطقه‌ای اساسی است.

بیانیه دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام میان ایران و 4+1/اعلام آمادگی مسکو برای فروش اس-400 به ایران/توافق پوتین و ترامپ درباره ایران/حمایت ۷ کشور اروپایی از ماندن ایران در برجام

۴. با توجه به تحولات و بیانیه‌های نگران‌کننده اخیر، اعضا اهمیت ادامه اجرای کامل و مؤثر این توافق از سوی تمامی طرف‌ها را خاطرنشان ساختند و هم‌زمان یادآور شدند که رفع تحریم‌ها یک بخش اساسی از برجام است و در این خصوص تعهدات مربوطه خود را مرور کردند. آن‌ها همچنین تلاش‌های معطوف به کاهش آثار منفی خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها را، که مکرراً نسبت به آن ابراز تأسف کرده‌اند مورد توجه قرار دادند. فرانسه، آلمان و انگلستان به‌اطلاع اعضا رساندند که اینستکس عملیاتی شده و در دسترس تمامی دولت‌های عضو اتحادیه اروپایی قرار دارد و نخستین تراکنش‌های آن نیز در حال پردازش است. همکاری‌های تکمیلی جاری با نهاد متقابل تأسیس‌شده ایرانی (سازوکار تجارت و تأمین مالی ایران و اروپا) تسریع خواهد شد. آن‌ها تأیید کردند که برخی دولت‌های عضو اتحادیه اروپایی در حال پیوستن به سهامداران اینستکس، که یک سازوکار خاص معطوف به تسهیل تجارت قانونی با ایران است، هستند. آن‌ها همچنین در حال تلاشند تا اینستکس را به‌روی فعالان اقتصادی کشور‌های ثالث نیز باز کنند.

۵. اعضا همچنین در میان سایر موضوعات مختلف مطرح، پیشرفت خوب در پروژه مدرن‌سازی رآکتور تحقیقاتی اراک و پروژه تبدیل تأسیسات فردو برای تولید ایزوتوپ‌های پایدار را، آن‌گونه که در برجام پیش‌بینی‌شده، مورد توجه قرار دادند. اعضا بر اهمیت این پروژه‌ها از منظر عدم اشاعه هسته‌ای تأکید کردند. در خصوص پروژه اراک، اعضا مشخصاً از پیشرفت‌های حاصله توسط رؤسای مشترک کارگروه اراک یعنی چین و انگلستان، از جمله امضای قرارداد «تجزیه و تحلیل حالات گذرای رآکتور» بین ایران و چین، استقبال کردند. کمیسیون مشترک مجدداً تعهد قاطع خود برای حمایت کامل از این پروژه‌های هسته‌ای، از جمله تکمیل بموقع پروژه مدرن رآکتور تحقیقاتی اراک و تأمین تجهیزات لازم برای آن را مورد تأکید قرار داد. اعضا همچنین در جریان گزارش فعالیت‌های جاری در حوزه همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز در چارچوب پیوست شماره سه برجام نیز قرار گرفتند.

۶. اعضا بر نقش کلیدی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، به‌ عنوان تنها نهاد بی‌طرف که مسئول نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد به‌منظور راستی‌آزمایی ماهیت منحصراً صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران است، تأکید کردند.

۷. به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های جاری در خصوص موضوعات هسته‌ای و تحریم‌ها، کمیسیون مشترک کارشناسان را موظف کرد تا به‌ دنبال راهکار‌های عملی به ‌ویژه برای صادرات اورانیوم دارای غنای پایین و آب‌سنگین تحت ترتیبات مناسب باشند. به‌ موازات این، آن‌ها همچنین از طریق تشکیل جلسات تبادل نظر کارشناسی تخصصی و متمرکز، تلاش‌های خود را در رابطه با برداشتن تحریم‌های همسو با تعهدات مندرج در بند هشتم بیانیه نشست وزرای کمیسیون مشترک برجام مورخ ۱۵ تیرماه ۱۳۹۷، به‌ منظور ارائه راه‌حل‌های عملی در جهت حفظ عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران تشدید خواهند کرد.

۸. کمیسیون مشترک به‌ موجب مفاد برجام، همچنان تنها محل مرتبط برای بررسی و تبادل نظر در خصوص تمام مسائل و نگرانی‌هاست.

بیانیه دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام میان ایران و 4+1/اعلام آمادگی مسکو برای فروش اس-400 به ایران/توافق پوتین و ترامپ درباره ایران/حمایت ۷ کشور اروپایی از ماندن ایران در برجام

۹. اعضا توافق کردند از نزدیک، اجرای برجام را رصد کنند و تصمیم گرفته شد تا نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه برجام در آینده نزدیک تشکیل شود.

توافق پوتین و ترامپ درباره ایران

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد: رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره لزوم حل دیپلماتیک موضوع تنش‌های درباره ایران توافق کردند.

وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا در خصوص برجام، برنامه هسته‌ای ایران و آنچه در دریای عمان روی داد با یکدیگر رایزنی کردند. موقعیت سختی است؛ اما دو رئیس جمهوری تأیید کردند به دنبال یافتن راه حل دیپلماتیک برای خروج از این وضعیت هستند.

سرگئی لاوروف ادامه داد: در حال حاضر ما تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم همه طرف‌های مؤثر در این اوضاع در حال کار برای دست یافتن به راه حلی دیپلماتیک به منظور خروج از این موقعیت هستند.

این در حالی است که میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین امروز جمعه در پیامی توئیتری اعلام کرد: نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین را می‌توان تا حدی رضایت بخش توصیف کرد. پیشرفتی حاصل نشد؛ اما قطعاً یک شکست هم نبود. همه شرکت کنندگان بر تعهد کامل به برجام به رغم وجود مشکلات تأکید کردند.

اعلام آمادگی مسکو برای فروش اس-۴۰۰ به ایران

روز جمعه سازمان همکاری فنی ـ نظامی روسیه اعلام کرد: مسکو برای صادرات سامانه پدافند هوایی اس - ۴۰۰ به ایران آمادگی دارد، ولی تاکنون تقاضایی در این باره دریافت نکرده است.

این در حالی است که «الکساندر شرین» قائم مقام کمیته دفاعی دومای روسیه پنجشنبه سی ام خرداد ماه سال جاری به ایران پیشنهاد داد تا به گزینه خرید سامانه‌های پدافند دفاعی «اس -۴۰۰» از روسیه فکر کند.

بیانیه دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام میان ایران و 4+1/اعلام آمادگی مسکو برای فروش اس-400 به ایران/توافق پوتین و ترامپ درباره ایران/حمایت ۷ کشور اروپایی از ماندن ایران در برجام

پیشنهاد این مقام ارشد دومای روسیه پس از آن مطرح شد که گزارش هایی درباره تصمیم آمریکا برای اعزام حدود یک هزار نیروی نظامی و نیز سامانه پاتریوت به خاورمیانه منتشر شده بود.

قائم مذکور روسیه در این باره به «ریانووستی» اعلام کرده بود: من بر این باورم که این سامانه (پاتریوت) عمدتاً از جانب کشوری مورد استفاده قرار می‌گیرد که قصد دفاع از خود را داشته و می‌خواهد حریم هوایی‌اش را ببندد. من تصورم این است که این اقدامات آمریکا چیزی جز تلاش برای نشان دادن قابلیت های نظامی خود و وادار کردن وقوع یک تشنج نظامی نیست. در این رابطه من معتقدم که ایران نیاز مبرم به خرید سامانه اس -۴۰۰ روسیه دارد.

شکایت ایران از آمریکا به شورای امنیت

روز جمعه «غلامحسین دهقانی»، معاون حقوقی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: پس از این تجاوز و سرنگونی یک پهپاد تجسسی آمریکا به قلمروی هوایی ایران، وزارت امور خارجه در نامه‌ای شکایت خود را به شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل این سازمان برد و بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد به این تجاوز شکایت کرد.

وی افزود: در این نامه ایران متذکر شده است که در صورت تکرار اقداماتی از این دست، دفاع از مرز‌های آبی خویش و مقابله با هرگونه تجاوز را حق خود می‌داند.

وی اظهار داشت: طرف آمریکایی ادعا می‌کند که این پهپاد وارد حریم هوایی کشورمان نشده که البته هرگز نمی‌تواند چنین ادعایی را ثابت کند، چون این پهپاد پس از انهدام در خاک ایران سقوط کرد.

دهقانی با اشاره به شکایت ایران به‌ خاطر تحریم‌های آمریکا در دیوان دادگستری لاهه نیز گفت: این دیوان در قرار موقتی تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان به‌ویژه در زمینه غذا و دارو را محکوم کرده است.

وی افزود: طبق این قرار موقت، دیوان دادگستری لاهه باید در زمینه نقل و انتقالات مالی ایران به ‌ویژه در زمینه تهیه دارو تسهیل کند، در حالی که هم‌اکنون در عمل آمریکا با فشار حداکثری در این خصوص عمل می‌کند.

معاون حقوقی وزارت امور خارجه، که با ایرنا گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: ایران دفاع از حق مشروع خود را در این زمینه از طریق گزارشگر دیوان دادگستری لاهه پیگیری می‌کند.

حمایت هفت کشور اروپایی از ماندن ایران در برجام

هم‌زمان با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هفت ‌کشور اتریش، بلژیک، فنلاند، هلند، اسلوانی، اسپانیا و سوئد با صدور بیانیه مشترکی از تلاش‌ها برای عملیاتی کردن سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران به نام اینستکس در جهت متقاعد کردن ایران برای ادامه اجرای کامل تعهداتش در برجام حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: ما از مشکلات اجرای بخش اقتصادی برجام آگاهیم و با انگلیس، فرانسه، آلمان، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا همکاری می‌کنیم تا کانالی را برای تسهیل تجارت مشروع و عملیات مالی با ایران ایجاد کنیم.

بیانیه یادشده، سازوکار ویژه مالی اروپا به نام اینستکس را یکی از بهترین ابتکارات صورت گرفته در این زمینه نامید و افزود: این مهم است که جمهوری اسلامی ایران به اجرای کامل تعهداتش در برجام پایبند باشد و به همه مفاد و مقررات این توافق احترام بگذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰۹
فروش اس400 هم جزئ تلاشهای دیپللماتیک روسهاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
به نظرم سود دو جانبه اس. البته شنیده بودم ایران داره تلاش میکنه این سامانه رو خودش بسازه. امیدوارم موفق بشن هر چند ولو بسازیم بد هم نیست چند نمونه خارجی هم داشته باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
دقیقاً. اگرچه به این سیستم نیازی نداریم، اما به نظر من حداقل برای ترساندن دشمنان هم که شده، باید با همان شرایط ترکیه، ما هم حداقل 4 گردان از آن را خریداری کرده و بویژه در مناطق جنوبی و غربی کشور فعال نماییم.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
فروش اچ 800 اکازیون یه لکه رنگ سمت شاگرد. کلا دست یه خانم دکتر بوده هرروز میرفته مطب
نقد فقط 3هزارمیلیارد. اولویت با خانم زاده ها و بعد آقازاده ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
خیلی ساده ای لوح شما مثل این که یادتون رفته همین سامانه های اس 300 رو با چه بدبختی و بعد از چند سال بازی در اوردن به ایران داد یادتون رفته که تو همین مذاکرات روس ها بودن که با برگ ایران از امریکا امتیاز میگرفتن و با شکایت ایران و درخواست 8 میلیارد پول بابت ندادن همین سامانه اس 300 بود که روس ها مجبور شدن این رو به ایران بدن ولی خبر ها رسید که کد های این موشک رو قبلش به اسرائیل فروخته بودن که خیلی راحت بعد ها بتونن این سامانه رو از میان ببرن.اگر روسیه شیطان بزرگ نیست پی کی هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
نیروگاه بوشهر رو درست حسابی تحویل دادند و حالا داره خوب کار میکنه ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
اصلا هدف اصلی این بازی ها و تحریم ها و برجام فروش تسلیحات است از طرف آمریکا و روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
!؟!چی fitf امضاء نشدن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
معمولا اینجوریه!
تا وقتی نیاز داری به شما نمی دهند یا ادا و اطغار می ایند
وقتی دیدند داری می سازی قیمت می ارند پایین التماس می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
تجربه نشون داده بهتر از اس400 رو داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
روس ها روابط خوبی با اسرائیل دارند والان از فرصت تحریم ایران، بهترین استفاده را میکنند
مردم ما هزاران مشکل اقتصادی دارن. اون وقت روسیه پیشنهاد موشک به ما میده
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
مشکل اقتصادی اولی بر مشکل امنیتی نیست. روس ها به همین راحتی این دست سلاح هاشون رو نمیفروشن.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
مشکلات مردم برای اکثریت مسئولان نه مهم است و نه میتوانند حلش کنند
فعلا ماندن خودشان بر مسند هایشان بو ه هر قیمت می ارزد و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اگه نفت از ما بخره اس 400 زود تحویل بده نیست چون هرچه تجهیزات دفاع هوایی بیشتر داشته باشیم بهتره و دشمنان ما رو بیشتر میترسانه
درپایان نشست ۴+۱ همه طرفها متعهد به ادامه « اجرای کامل برجام» شدند !!!! این یعنی شمارش معکوس برای کاهش تعهدات که دیروزروزاخرش بود عملا بی معنی هست !!!
بازهم تعهد به اجرای کامل برجام دادیم ودرمقابلش تحریم وتحریم گرفتیم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
هیهات من الذله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
‍ ایران به کاهش تعهدات برجامی اش ادامه می‌دهد
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
به گفته یک منبع آگاه، با توجه به نتایج کمیسیون مشترک برجام، جمهوری اسلامی ایران قطعا به اقدامات خود مبنی بر کاهش تعهدات برجامی اش ادامه خواهد داد.
پس چی شد تهدید به کاهش تعهدات ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
همش حرف میزنن وتهدید میکنن ازعمل خبری نیست
ایران بایدشش دونگ هوشیارودرامادگی کامل باشدچه بساسرنگون کردن پهبادامریکابه خواست امریکاباشدتاازاین طریق بتواندتمام سایتهای موشک ونظامی ایران راشناسایی کندتابتواندضربه ای مهلک به ایران بزند ...یاذمان باشدبفرموده امام ره امریکاشیطان بزرگ است...البته ماهم ازشیطان قویترداریم وان خداست که نگهدارایران ورهبرمان سیدعلی است .مکرخداازهمه مکرهابالاتروقویتراست ان شاا...
پاسخ ها
مهدی خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
ضربه مهلک! از طرف خودی هایی مثل شماهاست
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
اقا مهدی مگر ایشون چی نوشتند که به شما برخورده عزیز . میشه یک نگاه به اسمت بندازی بعد به بیاناتت.
ایران باید از این فرصت استفاده کرده و حالا که روسیه قصد فروش اس 400 را دارد به تعداد مناسبی که برای پوشش کل فضای ایران نیاز است این سامانه را بخرد. نباید به آمریکا این سیگنال داده شود که ماجراجویی نظامی بر علیه ایران بدون هزینه است.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
روسیه خطرناک است نه آمریکا خواهیم دید
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
عدهای رجال در این سرزمین کاسب کار هستن و سخت مشغول و برا ساختن و یلاها تمام ابزار را از روسیه وبه مارکهای امریکای با دو برابر قیمت تهیه میکنند و وارد کشور میکنند تا لذت شو ببرن وما هنوز در اندر خم یه کوچه ایم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
تا امثال تند روهای کاسبان تحریم و جنگ طلب و ناکارامدان جناح پرست و آدمهای ساده ای مثل شما را داریم نباید از آمریکا بترسیم
که خطر شماها از آمریکا هزاران برابر بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
بلی روسیه هم هر وقت خواست از راه دور سیستم را خاموش کند .مثل هنگام حملات اسرایل به سوریه
یکسال است که شما به فکر ایجاد کانال هستین پس کو عملکردتان؟
روسهای منافق چرادردادن اس ۳۰۰به ایران کلی تعلل کردن اما الان التماس میکنند برای دادن اس۴۰۰ به ایران این مناقها سرسوزنی نباید به دوستی شان اعتمادکرد تاریخ مدرک خوبی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
گذشته را ول کن الان اگر زود بدهند و پولش را از نفت بگیرند برای ما خوب است حتی اگر مشابه انرا ساخته باشیم
مانندگذشته هیچ فرجی نخواهد شد
روسیه ! باز هم روسیه ! مسابقه فروش تسهیلات جنگی گرفتن ماهی در آب گل آلود منظقه مشتنج خلیج فارس ... آماده فروش اس 400 به ایران ... به ترکیه نیز فروخته است و به هند نیز هم چنین .. و مسخره تر آنکه به عربستان و امارات نیز پیشنهاد داده اند !! با این تفاصیر منطقه مملوع از اس 400 روسی برای کدام دشمن فرضی کاربرد دارد که احیانا مشترک ما و این چند کشور باشد ؟؟؟. دنیای بی رحم فروش سلاح جهت کشتن مردم بی دفاع است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
روسیه از تنش های منطقه بخصوص سود میبرد.سال گذشته با 46 درصد افزایش درآمد ،40 میلیلارد دلار اسلحه فروخته.
اون پولی که برای اس ۴۰۰ می خواهد هزینه شود برای آموزش و پرورش هزینه شود که در آینده بچه های ما دوباره نخواهند اس ۵۰۰ اس ۶۰۰ بخرند و خودمان بتوانیم تولید کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
حرف خوبی است. البته خوشبختانه پیشرفت های دفاعی خوبی داشته ایم. مثل همین سامانه سوم خرداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
متاسفانه همین الان بچه های ما که توانایی ساختن اس ۴۰۰ را دشتند به امریکا و اروپا مهاجرت کردند دیگر وای به حال نسل بعد
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اموزش و پرورش و ساخت جنگ افزار به مثابه قصه جاده و چاله شده که یک می گفت کنار این چاله برای کسانی که سقوط می کنند یه امبولانس بذاریم و دیگری می گفت که یه بیمارستان بسازیم و اخری هم گفت این چاله را پر کنیم و کنار بیمارستان یه چاله بسازیم، اگه روی اموزش و پرورش هزینه کنیم هیچکدام لازم نیست، اقتصاد به سامان، زیرکی و هوشمندی، صداقت و توانایی و ... به بار خواهد امد که به تسلیحات نظامی نیازی نخواهد بود بلکه دنیا به تولیدات و دستاوردهای فکری ما نیاز خواهند داشت و همین خود بازدارنده خواهد بود،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
پولش را از نفت بگیرند که الان این پول به ایران وارد نمیشود
وقتی که خودمون میتونیم با سامانه بومی سوم خرداد جدیدترین تکنولوژی امریکا را منهدم کنیم که باعث ترس و وحشت امریکا و متحدانش شده به خرید سامانه اس 400 که مشخص نست کارایی اون چقده و ایا روسها بهش عمل میکنند و انگهی کدهای اون را به اسراییل داده باشند چه نیازی داریم ؟ افرین بر نیروهای دلاور کشورمان که ما را از اتکا به شرق و غرب بی نیاز ساخته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
مطلب درست اینست،که خرید اس 400 درست نیست،چرا که اسراییل راه مقابله با آن را یافته است.ضمن اینکه روسیه بسیاری از آپشن های آنرا نمیدهد.مطلب غلط اینست که گفتی از اتکا به شرق و غرب بی نیاز هستیم.ما کاملا از نظر اقتصادی وابسته به خارج هستیم و اقتصاد عقب مانده و وابسته به خام فروشی نفت داریم.مشاهده میکینید که با تحریم خارجی دچار چه مشکلات و بلاهایی میشویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
ناشناس 14.01 داداش بازار مسکن چطوره؟میشه خونه دار شد یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بهتره بگیریم حتی اگر بهتر از اون رو داشته باشیم برای ترس دشمنانمان داشتن هر چیزی که پیشرفته باشدخوبست
خداوندا ما را از شر روسیه نجات ده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
.خداوندا ما را از شر امریکا نجات ده
اندک فشاری به غرب وارد کردیم شل شدن کاش از اول اینطور بودیم و یرجام 20 دقیقه ای را تصویب نمیکریم بعد بریزم تو خیابون برقصیم واسه وعده های الکی اینا فقط زبان زور حالیشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
الانم به ایران تعهدی ندادن با 4 یا 5 میلیون یورو اعتبار اینستکس مسخره است
شما اگر خوتستید پیام بدین که خرداد ۳ به روسها بفروشیم چون سیستم شما قدیمی شده
اروپا ایران رو به سخره گرفته.
ایران باید طبق برنامه ی زمان بندی جلو بره تا زمانی که این ها نفت از ایران نمیخرن.
خود چین به تنهایی میتونه حداقل نیم میلیون بشکه در روز بخره.
در اروپا هم فرانسه و ایتالیا و یونان میتونن از ایران بخرن.
بدون فروش نفت همه چیز بی فایده هست.
فقط بند 9 را اجرا می کنند و بقیه هم فقط در حد شعار خواهد ماند
این دولتییه که تو شعارای انتخاباتیش داد میزد دیپلماسی بیانیه دادن نیست و ما فقط دیپلماسی بلدیم و ...
6 ساله فقط افتخارسیاست خارجی ما شده لبخند زدن کنار مو بلوندا و چشم ابی ها
اروپائیها فقط بلدند وعده های سر خرمن بدن
پس چی شد تهدیدبه کاهش تعهدات برجامی؟!!! چی شدشمارش معموس ۱۰ روزه و افزایش غنی سازی اورانیوم ؟!! تحریمهاروزبه روزبیشترمیشه مافقط تهدیدمیکنم
بسم الله هنوز هیچی نشده روسیه برای پولهای ما نقشه کشیده
" حمایت ۷ کشور اروپایی از ماندن ایران در بر جام " !!!!! این جمله بی معنی هست
چرا که باید گفت حمایت کشور های اروپایی از خودشان جهت ماندن کشور های اروپایی و ایران در برجام
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
کاملا درسته. حمایت 7 کشور اروپایی از ماندن ایران در برجام چه معنایی دارد جناب تابناک. خواهشا خودتون دقت کنید که ایا این جمله معنا داره؟
بطور کلی پیشرفتی حاصل نشد و یه شکست با وعده های پوچ بود
متاسفانه بدون رضایت و توافق با آمریکا هیچ کاری نمی تونیم بکنیم اروپا هم با وعده های تو خالی ایران و تو برجام نگه می داره و این پرسه فرسایشی میشه و مردم ضعیف تر و فقیر تر میشن
s400 سیستم شکار F35 است و داشتن آن بسیار در دل آمریکا ترس ایجاد می کند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
خیلی ساده ای! با با همه اش فیلمه
مسابقه فروش تسلیحات بین آمریکا و روسیه!!
حالا درک میکنید همه این برجام و تحریم و تنش در منطقه هدف دو کشور روسیه و آمریکا چیست ؟!!
گول روسیه را نخوریم .
این روسیه فقط دنبال ماهیگیری از آب گل آلود موجود در خاور میانه است و کاملا طبیعی است .
ولی چرا ما باید به کشوری که در ۳۰۰ سال گذشته و مخصوصا در اشغال و ضمیمه کردن بهترین قسمتهای شمال کشورمان در ۱۲۰ سال پیش دست داشت اطمینان بیشتری نسبت به بقیه بیگانگان که در مقایسه به گرد پای آنها نمی رسند داشته باشیم ؟
و در اوایل قرن بیست بارها و بارها به صد جدا کردن استان های آذربایجان دست اندازی کرده
و بارها دهها هزار نفر از هموطنان ما را در تبریز و سلماس قتل عام کرده و موجبات قحطی و شکنجه تحقیر و گرسنگی و بیماری جمعیت کثیری از هموطنان ما را باعث شده است .!!؟؟؟
الان هم با زیرکی و دسیسه در حال سوء استفاده بیشرمانه از اوضاع پیچیده ما است .
خدایا ما را از شر بیگانگان که جزو دشمنان طماع و دانای ما ۳۰۰ ساله ما هستند
و همچنین از خطاها و اشتباهات مکرر و مداوم برخی از دوستان داخلی ما را نجات بده .
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
مشکل اینجاست که روسها نفوذی دارند رفیق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اینقدر در عقب نمانیم ببینیم الان چه چیزی لازم داریم انرا تهیه کنیم امریکا بدترین بلا را سر ژاپن و ئیتنام اورد ولی الان انها با امریکا دوست هستند
خوب این روسها که اینقدر آمادگی فروش اس ۴۰۰ به ایران رو دارند چرا درباره قراردادهایی که قبلا زیرش زدن حرف نمیزنند منظورم سوخو ۳۰ ها بود که الان حداقل ۷ سال ازش میگذره و هیچ خبری نیست و دوستان بدونند که این حاکمیت روسیه و اصولا تمام حاکمیت اونها هیچ تصمیمی بدون هماهنگی با نتانیاهو و اسرائیل نمیگیرند و حتما از نظر اسراییل اشکالی نداره فروش اس ۴۰۰ به ایران ولی فروش جنگنده خیلی هم اشکال داره انگار و باید با اجازه نتانیاهو باشد
افرین به روسیه یه عده با شایع سازی که روسیه به ایران نمی دهد میخواستن چهره پوتین خراب کن که روسیه گفت ایران بخواهد می دهیم حالا توپ تو زمین ایرانن است درست ما دیگه باساخت سامانه هایی که قویترین پرنده دنیا را زده نیاز نداریم
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
روسیه دوست داره ما وقتی حرف میزنیم بهش فکر نکنیم یعنی شما الان اسراییل رو لحاظ نکردی
چه بازاریه ایران برای روسیه
چقد خوبه این روسیه
هرگاه اروپاییان از نتایج نشست خرسند باشند ،گویای عقب نشینی طرف مقابل است چرا ما هم هزینه میکنیم وهم جریمه میشویم وهم به خواسته های خود نمیرسیم؟ضعف کار در کجاست؟ در اعتقاد است ویا در اعتماد؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
در اینست که رفتار مدیران ما مثل یک کشور عادی نیست! شما ببینید برای اف ای تی اف چی شد
حالا که خود روسیه پیشنهاد اس400 داده ما باید اس500 رو تقاضا کنیم
وگرنه اس 400 در کنار اس300 یا باور 375 تفاوت زیادس برای ما نداره
اما اس 500 برای کپی سازی و ارتقاع تکنولوژی ما خوبه
اس 500 قدرت تاپیر گذاری بسیار زیادی در معادلات طرفهای متخاصم با ما داره
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
ساده نباش همش بازیه آخه فکر کر ی روسیه اسلحه استراتژیک به ایران میفروشه بدون وجازه اسراییل
تابناک عزیز ..... کشورهای اروپایی از ماندن ایران در برجام "حمایت" نکردند، بلکه بنوعی ما را " تهدید و تشویق" کردند که نمادی از سیاست چماق و هویج است.
روسیه از وجود تنش در روابط بین المللی همچون آمریکا سود میبرد،او سال گذشته با افزایش 46 درصدی ،40 میلیارد دلار اسلحه فروخته است.عمده کشورهای منطقه دوست دارند،ایران در وضعیت فعلی" آویزان از صخره" ( اصطلاح اقتصادی،سیاسی است) قرار داشته باشد،آنها سودهای فراوان اقتصادی و سیاسی از این قضیه میبرند.روسیه ،چین،اروپا،کشورهای منطقه از این وضعیت سود میبرند.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
منم حرفتون رو قبول دارم پس مشکل الان اونهایی هستند که توی کشور هستند و دقیقا مثل روسها و دیگران دلشون میخواهد شرایط کشور همینجوری بمونه واقعا اگه بهشون نگیم دشمن چی باید بگیم این زندگی درست کردن برا مردم
تجربه گشایش سه ساله برجام نشان داد خزانه پر از پول ٬ مسولان را در مواجه با ملت تند خو میکند. یه دبیری داشتیم میگفت ما ایرنیها باید چوب بالای سرمان باشد تا درست رفتار کنیم٬ فکر میکردم توهین میکنه٬ ولی حقیقت رو میگفته. اگه برجام بیاد دوباه همه بد اخلاق میشن
اگر روس ها جدی هستند این سامانه را در الولین فرصت خریداری کنید مشروط بر اینکه در مدت بسیار کوتاهی بین سه تا شش ماه به ایران تحویل داده شود.
لطفا به مسئولین بفرمایید بیخیال s400 چون پولشو ازمون میگیرن و وقت گل نی تحویل میدن٫
هیچ کشوری به اندازه روسیه تا الان به ایران و جغرافیای ان تعرض نکرده است چطور میشود باور کرد که انها میخواهند به ما کمک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
باباب روسیه مگه چیکارت کرده انقد می سوزی نخر مگه مجبورت کرده
مافقرافقیرترمیشیم وثروتمندان ثروتمندترمیشن
دیگه بایدیواش یواش خانوادگی به فکرخودکشی باشیم
چرا آلمان ویزا سه ماهه را دو سال می دهد ومردم سرگردان هستند
1- به نظر من باید متن انگلیسی (اصلی) با جزییات منتشر و مورد استناد قرار گیرد نه متنی که به نام ترجمه بدون امضا پخش شده است. باید در کلمه به کلمه متن توافق شده دقت شود تا مانند قبل کلاه سرمان نرود.
2- با برجام قرار بود تحریمها بالمره و در روز اجرای توافق لغو (و نه تعلیق- به ادعای ظریف) شود!!! اگر مذاکرات جاری برای رسیدن به آن اهداف باشد منطقی است ولی اگر برای اجرای نفت در برابر غذا باشد عملا به معنی پذیرش فشار امریکا از طرف ایران است
اگر واقعا سامانه باور 373 تکمیل شده باشد و گلوگاهی برای تولید آن نباشد، بجای صرف چند میلیارد دلار برای خرید اس 400 بهتر است همان مبلغ صرف تولید تعداد به مراتب بیشتری از باور 373 شود. البته بحث زمان تولید و توجه به نیاز فوری به یک پدافند قوی در شرایط فعلی نیز تاثیرگذار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
از اونکه چیزی ندیدیم ولی اگه عملیاتی هم بشه بهتره الان اس 400 رو بخریم بشرط انکه فورا بما تحویل بدهند و پولش را از نفت بگیرند
روسیه اگر پیش فروش کنه ایرانیا خودشون تولید 2 سال را پیش خرید می کنند
بابا مگه نمی گفتین برجام به ضرر ما بوده این حسین شریعتمداری کیهان که صبح تا شب می گفت باید از برجام خارج بشیم پس چرا حالا جیکش در نمی آد و شما بعد از یکسال و خورده ای که آمریکا از این پیمان کنار کشیده به این برجام چسبیدین ؟ بالاخره این برجام خوب بود یا بد؟ اگه بد بود چرا موندین توی برجام اگه خوب بود چرا این همه ازش بد می گفتین؟
واقعا خیلی خوبه اگه اس 400 روبدن به ایران هرچه توان نظامی ما قویتر باشه امریکا هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه کشور باید از نظر نظامی بحدی قوی باشه که هیچ کس نگاه چپ به ما نکنه بجای چهار گردان باید ده گردان خرید حتی اسراییل هم هیچ غلطی نمیکنه ایران همیشه مقتدر وباقدرت و سربلند خواهد بود چون حامی مظلومان تاریخ بوده و از هیچ ابرقدرتی توی این دنیا نمیترسه زنده باد ایران
اگر روسیه قبول کنه در مقابل نفت ایران تجهیزات دفاعی بده چرا که نه

بهتر از ارزون فروشی نفت در بازار غیررسمی برای چندرغاز دلار هست
من جای مسئولین باشم معمله پایا پای نفت برابر تکنولوژی میکنم
متخصصین چینی و روسی رو میارم و بهشون یوان و روبل میدم و ازشون میخوام بسازن و به مهندسای ایرانی یاد بدن
الان کلی گیر در صنایع مختلف داریم
از صنایع مادر پلیمر تا فولاد و چوب و ....

ای کاش در معامله های پایای پای نفت به چین میدادیم و یوان میگرفتیم ، سپس مهندسان و متخصصان چینی رو به ایران میاوردیم تا مواد اولیه و اساسی که گیر های تولید هستند ، با انتقال تکنولوژی تولید کنند
مهندسان ما هم یاد میگرفتن ...

چین دومین اقتصاد بزرگ دنیاست و کلی متخصص داره که با کمی هزینه به ایران میان و با مراوده با دولت چین میشه تکنولوژی روز رو انتقال داد
فرض کنیم بخوایم از یک شرکت اروپایی جنس بخریم و اون شرکت حاضر باشه پول رو از طریق اینستکس دریافت کنه. اما حالا چجور میتونه از این پول استفاده کنه؟ بالاخره باید اینستکس با بقیه بانکهای اروپایی در ارتباط باشه تا پول رو به حسابهای بانکی شرکت موردنظر یا شرکتهای طرف معامله اون شرکت اولیه منتقل کنه. در این حالت باز این مشکل پیش میاد که بانکهای بزرگ ممکنه به خاطر ترس از آمریکا حاضر نباشن با اینستکس معامله کنند.
موشک رو باید خودمان بسازیم با کدهای خودمان روسیه ابلیس بزرگ و از شیطان بزرگ بدتره واقع بین باشید کلیه سلاح هایی که به عربستان و هر کشور اسلامی داده اند کلید کنترلش در دستشان هست و راحت میتونن اونو ساقط کنن
پوتین در ملاقاتی که با نتا داشت قول داد اس۴۰۰ و به ایران بفروشه. کدشو به اسراییل
لاشخور غربی بهتره یا شرقی؟!
روسها تو دعوا نرخ تعیین میکنند.اصلا اس 400 فعلا برای ما ارزشی ندارد.عجلشون به همین خاطره.ترکیه هم تقریبا به دلائل دیگه داره میخره.یعنی با اجبار.روس ها میدونن سامانه های ایرانی خیلی قوی ترند و دقیق تر.ضمنا بسیار پیچیده تر و ناشناس تر.اینا توی هر شرائطی آمریکائی ها و بقیشون اصل آب را گل آلود کن و ماهی بگیر را رعایت میکنند.
بر اساس خبر کلیه رسانه های حامی دولت نظیر جماران، انتخاب، فرارو ووو امروز سایت خارجی بلومبرگ بشدت از زنگنه وزیر نفت ایران تمجید کرده است! برای من عجیبه هر وقت زنگنه در منگنه منتقدان و کارشناسان داخلی قرار می گیره از خارج حمایت میشه!! در اواخر دولت اول خاتمی عین همین داستان رخ داد و یکهو رویترز حامی زنگنه شد و او را مدح کرد! اینها اتفاقی است یا حکمت دارد؟ زنگنه اگر اینقدر خوبه چرا تحریم نمیشه؟؟؟ عجیبه ظریف تحریم میشه اما زنگنه توسط خارجیها تمجید میشه اونهم در اوج ناکامی و افتضاح مدیریتی در نفت.
این روسها فرصت طلب هستند وگرنه اس ۳۰۰و ۴۰۰ هیچ دردی از ما دوا نمی کند
می گویند برادران روسی s400 را فرستاده اند .فقط شما خبرنگاران هنوز خبر دار نشده اید .! البته به گذشته روسیه نگاه نکنید
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اخبار جعلی رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
امیدوارم
مملکت نیاز به نان دارد نه اس ََََ۴۰۰.
روسیه و آمریکا با فروش سلاح به ایران و اعراب کسب درآمد می نمایند
20 ساله روسیه قراره به ایرا اس 300 و 400 بده
در برجام اصلاً موضوع کانال مالی مطرح نشده بود که اروپائیها بعد از خروج آمریکا از برجام در 14 ماه پیش و عدم تعهد عملی خودشان در موضوعات مطرحه در برجام،آن را برای فریب و خرید زمان از ایران پیش کشیدند.به قول رهبری انقلاب(این کانال مالی یک شوخی تلخ و بی معنایی است.)....ما با دولت مردان امروز، با ایستادگی و مقاومت بجایی نخواهیم رسید چرا که اولاً در ادعای دولتمردان مبنی بر ایستادگی و مقاومت با توجه به افکار، و عملکرد انان در این شش سال گذشته تردید جدی وجود دارد بنابراین باید اشخاص و افراد دیگری باید پا به عرصه میدان بگذارند
با سلام. چطوره پیشنهاد خرید آخرین نوع جنگنده سوخو پیشرفته را بدهد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اون رو هم اگه بده باید گرفت
عزیزان توجه کنید که با فروش این سامانه می خواهند که ایران به دنبال ساخت ان و بدست اوردن تکنولوژی تولید ان نروند می خواهند با دادن ان فکر تولید را از سر ما بیرون کنند شاید باقیمتی خیلی نازلتر و حتی در برابر نفت . پس بگذارید جوانان عزیزمان آن را خودشان بسازند
ایران درخواست خرید اس - 500 و موشک های نوع اسکندر روسی را بدهد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر