بازدید 9411
۴

بیانیه نمایندگان اروپایی شورای امینت درباره برجام

کد خبر: ۹۰۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱ 26 June 2019
پنج عضو اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از تمدید نشدن معافیت‌های خرید نفت و بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر عملیاتی شدن اینستکس به منظور تسهیل تجارت با ایران تاکید کردند.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نمایندگان لهستان، انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک و همچنین نماینده اتحادیه اروپا روز چهارشنبه پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع بررسی چگونگی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار شد، بیانیه‌ای را در جمع خبرنگاران قرائت کردند.

این اعضا با ابراز تأسف از خروج آمریکا از برجام و تمدید نکردن معافیت‌های تجارت نفت ایران و عدم تمدید کامل برای طرح‌های هسته‌ای غیر تسلیحاتی ایران، گفتند: این اقدام مانع دستیابی به اهداف ترسیم شده در این برنامه و قطعنامه ۲۲۳۱ شوری امنیت سازمان ملل متحد است.

اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد افزودند: اتحادیه اروپا بسیار روشن گفته که حمایت کامل خود را مادامی که ایران به طور کامل به تعهدات خود در این برنامه عمل کند، ادامه می‌دهند.

نمایندگان کشور‌های اروپایی در شورای امنیت ادامه دادند: ما از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در پایبندی ایران به تعهدات خود استقبال می‌کنیم با این حال از اعلامیه ایران درباره تعهدات هسته‌ای خود نگران هستیم.

پنج عضو اروپایی شورای امنیت به همراه نماینده اتحادیه اروپا اضافه کردند: ما قویاً از ایران درخواست می‌کنیم به اجرای تعهدات خود تحت برجام ادامه دهد.

این اعضا با تاکید بر عملیاتی شدن اینستکس به ویژه ساز و کار مالی برای تسهیل تجارت با ایران، اظهار کردند: جدای از مسائل هسته‌ای، ما از یافته‌های دبیرکل سازمان ملل متحد درباره فعالیت‌های منطقه‌ای ایران به ویژه فعالیت‌های موشک بالستیک و انتقال آن ابراز نگرانی می‌کنیم.

اروپایی‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تصریح کردند: این اقدامات با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ناسازگار است. ما قویاً از ایران درخواست می‌کنیم از تداوم چنین فعالیت‌هایی که خطر و تنش در منطقه را افزایش می‌دهد، خودداری کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
یکی نیست این از سیب زمینی ها بپرسه، اینکه شما در بیانیه هایتان می نویسید ما حمایت خود را از برجام اعلام می کنیم، دقیقاً یعنی چی؟ یعنی دقیقاً چه غلطی می کنید؟
ایران هم از سلاحهای هسته ای اروپایی های جنایتکار ابراز نگرانی می کند
اتحادیه اروپا بسیار روشن گفته که حمایت کامل خود را مادامی که ایران به طور کامل به تعهدات خود در این برنامه عمل کند، ادامه می‌دهند....
الان دقیقا چه نوع حمایتی می شویم ؟؟؟ از این بدتر هم وجود دارد الان آخرش هست !!! اروپا خواب است !!!
چقدر حقارت می کشیم
هیچ احدی امریکا رو بخاطر نقض هایی که انجام داده محکوم نمیکنه و فقط ابراز "تاسف " می کنن ولی به ایران که رسید و تهدید کرد شدیدا محکوم کردن
چقدر حقارت چقدر بدبختی؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان