بازدید 6034
۲
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

نماگر بورس در کانال ۲۴۵ هزار واحد؛ اقبال بازار به شاخص ساز‌های در آستانه مجمع

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه چهارم تیرماه ۹۸، با افزایش ۲۵۳۰ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۲۴۵ هزار و ۹۸ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته نیز در مجموع شاهد رشد ۸۶۸۱ واحدی نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 25 June 2019
بوزرسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه چهارم تیرماه ۹۸، با افزایش ۲۵۳۰ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۲۴۵ هزار و ۹۸ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته نیز در مجموع شاهد رشد ۸۶۸۱ واحدی نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته و همچنین تابستان ۹۸، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۱۴ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۶۹ هزار و ۲۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۸۵ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد، عدد ۵۷ هزار و ۹۹۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۵ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۶۱۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۰۸ واحد افزایش معادل ۱.۱۷ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۶ هزار و ۶۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۸۹ واحد افزایش معادل ۱.۲۱ درصد به رقم ۱۸۳ هزار و ۳۱۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۵۵۱ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد همراه بود و عدد ۴۷۵ هزار و ۲۲۴ واحد را به نمایش گذاشت.   
 
بوزرس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۶۸۱ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۴۶ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۳۵۵ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۳۵ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۳۲ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۱۸ واحد و نماد افق متعلق به فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با ۸۹ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی جم پیلن متعلق به پلی پروپیلن جم - جم پیلن با ۶۴ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۶۱ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۵۸ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۹ واحد و نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۴۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۵۸۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۹ هزار و ۳۳۹ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
به گزارش خبرنگار بورس تابناک؛ گروه شیمیایی با بیش از ۱۸۶ هزار میلیارد امروز بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشت که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲۴۱ میلیون برگه سهم در نماد‌های این گروه بود.
 
خودرویی‌ها پس از چند روزی که ارزش معاملات آن‌ها درخور نبود امروز با فاصله کمی در تعقیب نماد‌های شیمیایی بودند وداد و ستد ۷۷۵ میلیون برگه سهم خودرویی ارزش معاملاتی ۱۸۴ میلیارد تومانی را رقم زد.
 
ارزش معاملاتی گروه فلزات اساسی نیز امروز بیش از ۱۵۹.۹ میلیارد تومانی بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳۱۱ میلیون برگه سهم بود.
 
امروز شاخص محصولات چرمی با رشد ۱۵۷ واحدی معادل ۵ درصد، سایر معادن با ۱۴۸۲ واحد معادل ۴.۹۹ درصد، ذغال سنگی‌ها با ۳۱۹ واحد معادل ۴.۷۴ درصد در راس شاخص‌های صنایع قرار داشتند.
 
بیشترین افزایش قیمت امروز در نماد وبوعلی رقم خورد که سهامدار عمده آن یعنی بانک دی نیز این روز‌ها با اقبال خوبی مواجه شده، پس از آن افق، غچین، قنیشا، کخاک، وملی و کپشیر بیشترین افزایش قیمت‌ها را تجربه کردند، در مقابل نماد‌های قثابت، مداران، چافست، غدام، کساوه، خمحرکه و برکت بیشترین کاهش قیمت را ثبت کردند.
 
بیشترین ارزش بازار و معامله در نماد فولاد امروز رقم خورد و بیشترین حجم معاملات را نیز در نماد بانک تجارت شاهد بودیم.
 
در معاملات امروز همچنین نماد‌های سیمرغ (سیمرغ)، فولاد امیرکبیرکاشان (فجر)، داروسازی اکسیر (دلر)، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس)، تامین ماسه ریخته‌گری (کماسه) و سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواج بودند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پلی پروپیلن جم (جم پیلن)، موتوژن (بموتو)، قند ثابت خراسان (قثابت)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲)، آبسال (لابسا)، نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس) و صکوک مرابحه سایپا ۱۱۲ (صایپا ۱۱۲) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.
 
در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد آلیاژی ایران (فولاژ ۱)، آبسال (لابسا ۱)، بیمه پارسیان (پارسیان ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، حمل‌ونقل‌توکا (حتوکا ۱)، ایران‌ارقام (مرقام ۱) و ایران‌یاساتایرورابر (پاسا ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، خوراک دام پارس (غدام ۱)، سرمایه گذاری صدرتامین (تاصیکو ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان (قثابت) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شدند.
 
در مقابل نماد معاملاتی تولیدی ایران تایر (پتایر)، کویر تایر (پکویر)، گروه صنعتی بارز (پکرمان)، لیزینگ ایرانیان (وایران) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بدون محدودیت نوسان قیمت، رادیاتور ایران (ختور) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت، حق تقدم شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان (وآذرح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی بدون محدودیت نوسان قیمت سرمایه گذاری بوعلی (وبوعلی) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال بازگشایی شدند.
 
از دیگر نکات امروز که ناظر بازاربه بهانه ارسال سفارشات بیش از حد نرمال در نماد معاملاتی شرکت پلی پروپیلن جم (جم پیلن) و برای جلوگیری از تاثیر آن در سایر نماد‌های بازار بورس اوراق بهادار، وضعیت این نماد را تا پایان ساعت معاملاتی به صورت مجاز-محفوظ تغییر داد و معاملات این نماد در ساعت ۱۲:۳۰ رقم خورد.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بسیارمنتظرم ببینم این دستکاری ورشدساختگی بورس تاکی ادامه خواهدداشت؟
با توجه به گرانی وتورم هنوز بازار سرمایه عقب تر از رشد واقعی است مردم اگر در این بازار سرمایه گذاری کنند بهتر از واسطه گری ودلالی است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر