بازدید 4831

اخذ تسیهلات بین المللی نیازمند تصویب در مجلس است

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: در سرمایه گذاری های اقتصادی بین المللی، تسهیلاتی اتخاذ می شود که دراین موافقت نامه اشاره ای به رعایت اصل ۸۰ قانون اساسی نشده، تا اگر تسهیلاتی اخذ شود با تایید مجلس باشد.
کد خبر: ۹۰۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ 24 June 2019

مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه 3 تیر) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی در جریان بررسی لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک گفت: در این موافقت نامه ها براساس اصل 77 قانون اساسی حق تغییر مفاد را نداریم و این موضوع یک نوع مشکل محسوب می شود، در برخی از مواد این موافقت نامه ها، منافع ما لحاظ نشده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز موافقت نامه همکاری اقتصادی با جمهوری مجارستان نیز تصویب شد، لازم است دولتمردان منافع کشور را از انعقاد اینگونه موافقت نامه ها تبیین کنند.

وی افزود: در سرمایه گذاری های اقتصادی بین المللی، تسهیلاتی اتخاذ می شود که دراین موافقت نامه اشاره ای به رعایت اصل 80 قانون اساسی نشده، تا اگر تسهیلاتی اخذ شود با تایید مجلس باشد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این اخطار گفت: موافقت نامه های بین المللی در جلسات مشترک مورد بحث قرار می گیرد و نقاط مشترک دو کشور احصا می شود. اگر در مجلس یکی از طرفین اصلاحاتی در مفاد آن صورت گیرد، باید در مجلس کشور مقابل نیز بررسی شود. در این صورت هیچ موافقت نامه ای به تصویب نمی رسد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه الزامی که می توانیم در موافقت نامه ها بیاوریم، رعایت اصول قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: در پایان این موافقت نامه رعایت اصل 80 قانون اساسی اضافه می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر