بازدید 4898

نرخ واقعی ارز کمتر از ۱۰ هزار تومان است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قبول داریم که وظیفه بانک مرکزی مدیریت در بازار ارز است ولی این دخالت باید تعادل ایجاد کند.
کد خبر: ۹۰۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ 24 June 2019

سیدحسن حسینی شاهرودی؛ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت بازار ارز گفت:کم‌کم به سمت بازار شناور ارز حرکت می کنیم، نرخ ارز باید در بازار تعیین و به گونه ای نباشد که از سوی دولت و به صورت دستوری اعمال شود. نقش بانک مرکزی باید نقش تعادلی باشد نه دستوری.

وی با بیان اینکه حوزه ارزی ما پیچیدگی خاص خود را دارد، ادامه داد: قبول داریم که وظیفه بانک مرکزی مدیریت در بازار ارز است ولی این دخالت باید تعادل ایجاد کند نه اینکه به صورت دستوری ورود پیدا کرده و نرخ ثابتی را برای آن مشخص کند.

تک نرخی کردن ارز در رقم 4200 تومان اشتباه بود

وی تایید کرد: سال گذشته اشتباهی که بانک مرکزی انجام داد این بود که نرخ ارز را تک نرخی کرد که این سیاست سبب افزایش نرخ ارز شد که پس از آن مجبور شدند که نرخ نیمایی و سنا را اعلام کردند که در حال حاضر ارز 4 نرخی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طی چندماه گذشته شاهد تغییر در سیاست های بانک مرکزی بودیم و این سیاست‌ها به سمتی می رود که عرضه و تقاضا را بازار تعیین می کند و نقش بانک بانک مرکزی نقش تعادلی است.

مصاحبه اخیر رییس کل بانک مرکزی شبهه آور بود

وی تصریح کرد: رییس کل بانک مرکزی در مصاحبه‌ای که چند شب پیش در صداوسیما داشتند اعلام کردند که اگر ما بخواهیم، می توانیم نرخ ارز را از قیمت فعلی پایین تر آوریم و صحبت ایشان این شبهه را در ذهن ایجاد می کند که افزایش قیمت ارز در دست دولت بوده و شاید دلایلی برای این افزایش داشته است ولی اینکه رییس کل بانک مرکزی صراحتا این موضوع را اعلام کرده زیاد جالب نبود زیرا ارز را باید به دست بازار سپرد.

قیمت واقی ارز کمتر از 10 هزار تومان است
چنانچه روند رو به کاهش قیمت ارز ادامه داشته باشد شاهد رسیدن نرخ ارز به قیمت واقعی و کمتر از 10 هزار تومان خواهیم بود

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید کنترل بازار را داشته باشد نه اختیار آن را، افزود: چنانچه این روند ادامه داشته باشد و بانک مرکزی هم به سیاست های خود سرعت دهد قیمت ارز به تعادل بیشتری خواهد رسید و بایستی امسال نرخ واقعی ارز که کمتر از 10 هزار تومان است را شاهد باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل