بازدید 6444

«جانسون» همچنان در صدر رقابت جانشینی «می»

روز پنج‌شنبه در چهارمین رأی‌گیری که بین ۳۱۳ نماینده حزب محافظه‌کار بریتانیا برای انتخاب جانشین «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی این کشور برگزار شد، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق بریتانیا با کسب ۱۵۷ با اختلاف زیادی اول شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ 20 June 2019

بوریس جانسون در کنار دو رقیب دیگرش به مرحله بعد رأی‌گیری محافظه‌کاران پارلمان برای انتخاب نخست‌وزیر آینده بریتانیا راه یافتند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سه نامزد راه‌یافته به دور نهایی رأی‌گیری برای انتخاب نخست‌وزیر بریتانیا مشخص شدند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، روز پنج‌شنبه در چهارمین رأی‌گیری که بین ۳۱۳ نماینده حزب محافظه‌کار بریتانیا برای انتخاب جانشین «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی این کشور برگزار شد، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق بریتانیا با کسب ۱۵۷ با اختلاف زیادی اول شد.

پس از او «مایکل گوو» وزیر محیط‌زیست با کسب ۶۱ رأی در جایگاه دوم قرار گرفت و «جرمی هانت» وزیر امور خارجه با دریافت ۵۹ رأی نفر سوم شد.

«ساجد جاوید» وزیر کشور بریتانیا با کسب ۳۴ رأی رتبه آخر را به‌دست آورد و از دور رقابت خارج شد.

دور بعدی رأی‌گیری، ساعت ۱۷ امروز به وقت محلی برگزار می‌شود.

بوریس جانسون، پیشتاز این رقابت اعلام کرده است در صورت انتخاب‌شدن به عنوان نخست‌وزیر، با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا، برگزیت را اجرا خواهد کرد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

ناتوانی ترزا می‌در حصول توافق با بروکسل جهت جلوگیری از خروج سخت از اتحادیه اروپا منجر به استعفای او در تاریخ ۱۷ خرداد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر