بازدید 7811

خودرو حریم شخصی افراد نیست

کد خبر: ۹۰۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 20 June 2019
فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: بعضی معترض بودند که خودرو حریم شخصی افراد است و ناجا نمی‌تواند با کشف حجاب سرنشینان خودور برخورد کند، اما طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، مکان‌هایی که در معرض دید هستند مانند تراس در منازل و وسایل نقلیه، حریم شخصی افراد محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار عبدالرضا آقاخانی در همایش تبیین طرح پارسا که صبح امروز در سال همایش‌های غدیر قم برگزار شد، گفت: متاسفانه در جامعه ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شده‌است، وقتی صحبت از برخورد با بدحجابی می‌شود، همه نگاه‌ها به نیروی انتظامی معطوف می‌گردد درصورتی که طبق قانون، ۲۵ دستگاه در کشور موظف به فعالیت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هستند.

ناجا در خط اول دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر است

وی ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، اگر می‌خواهیم نیروی انتظامی در طراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، در مقابله با منکرات باید کار مدبرانه و عاقلانه انجام شود، تفکری که امروزه بر نیروی انتظامی حاکم است، تفکر دفاع از ارزش هاست، امروز نیروی انتظامی در خط اول دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر است و شهدا فرهنگ مقابله با ناهنجاری‌ها و زشتی‌های جامعه را در خاکریز‌های دفاع مقدس به ما نشان داده‌اند.

آقاخانی عنوان کرد: ناجا به‌عنوان ضابط قوه قضائیه در برخورد با جرم‌هایی هم‌چون کشف حجاب، آلوگی صوتی، رفتار خلاف عفت و... وظیفه ویژه دارد، ماموریت نیروی انتظامی امروزه مخلوطی از کار فرهنگی، کار یدی و کار قضایی است و این از محسنات نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: بعضی معترض بودند که خودرو حریم شخصی افراد است و ناجا نمی‌تواند با کشف حجاب سرنشینان خودور برخورد کند، اما طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، مکان‌هایی که در معرض دید هستند مانند تراس در منازل و وسایل نقلیه، حریم شخصی افراد محسوب نمی‌گردد، و ناجا به عنوان مجری قانون در قالب طرح "ناظر ۱" با این مسائل برخورد خواهد کرد.

رسیدگی به ۲۷۰۰ مورد کشف حجاب در طرح ناظر یک

فرمانده نیروی انتظامی استان قم در توضیح طرح ناظر یک بیان کرد: در مرحله اول این طرح، دیده بانان و عیون ما که تعداد آن‌ها به ۱۴۰۰ نفر رسیده است، با مشاهده کشف حجاب در خوردروها، مشخصات خودرو را از طریق پیام متنی یا صوتی به نیروی انتظامی اطلاع می‌دهند و ظرف حداکثر ۳ دقیقه پیامک حاوی تذکر به مالک خودرو ارسال می‌شود و وی باید ظرف ۳ روز به نیروی انتظامی مراجعه کند، پس مراجعه وی تحت آموزش‌های فرهنگی قرار می‌گیرد و پس از اخذ تعهد باز می‌گردد، اگر تعداد این تذکرات به ۳ تذکر برسد، برای فرد خاطی پرونده قضایی تشکیل می‌گردد، تاکنون حدود ۲۷۰۰ مورد کشف حجاب از این طریق اطلاع رسانی شده و مورد برخورد قرار گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان