بازدید 4267

واژگونی تانکر حامل سوخت در سنندج

کد خبر: ۹۰۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰ 20 June 2019
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان از واژگونی یک دستگاه تانکر در محور مریوان- سنندج حوالی «روستای برقرو» خبر داد

به گزارش «تابناک» به نقل از صداوسیما مرکز کردستان، اقبال حمیدی گفت: ۲۰ هزار لیتر مازوت وارد رودخانه و موجب آلودگی آب و به خطر افتادن حیات آبزیان شده است.

وی اظهار داشت: طبق نظریه کارشناسان پلیس‌راه حاضر در محل حادثه، تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه عامل اصلی واژگونی این تانکر اعلام شده است.

حمیدی افزود: در پی وقوع این حادثه حدود ۲۰ هزار لیتر از این مواد سوختی بعد از طی ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر مسافت از جاده و گذر از شانه خاکی وارد حریم رودخانه و موجب آلودگی آب و به خطر افتادن حیات آبزیان شده است.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه این جاده هم‌اکنون در حال اصلاح و تعریض است، تصریح کرد: بخش زیادی از این مواد سوختی به‌وسیله شانه خاکی جاده جذب‌شده که جهت جلوگیری از گسترش آلودگی باید اقدام به انتقال خاک‌آلوده به جایگاه دفع زباله شود.

وی با اشاره به شیب‌دار بودن محل و وجود رودخانه سیروان که منبع اصلی تأمین‌کننده آب اهالی این منطقه است، به کشاورزان و باغداران منطقه توصیه کرد تا زمان رفع آلودگی از آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغات خود خودداری کنند.
از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰ مورد واژگونی تانکر‌های حامل مواد سوختی در سطح استان رخ داده که بیشترین واژگونی‌ها در محور مریوان-سنندج بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر