بازدید 14648
نمایندگان در گفت‌وگو با «تابناک»؛

بوی پول به مشام سودجویان خورده است/ نهادهای امنیتی بر عقبه جریان تخریب وزارت نفت تمرکز داشته باشند

تقریبا روزی نیست که حاشیه جدید برای این وزارت نفت از سوی نمایندگان و یا برخی افراد دیگر در خارج از مجلس ایجاد نشده باشد؛ یک روز موضوع کارت‌خوان در دفتر وزیر مطرح می‌شود، روز دیگر علیه وزیر امضا جمع می‌کنند و روز بعد صحبت از استیضاح مطرح است.
کد خبر: ۹۰۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 19 June 2019

بوی پول به مشام سودجویان رسیده است/ نهادهای امنیتی بر عقبه جریان تخریب وزارت نفت تمرکز داشته باشنداز زمان تشدید تحریم‌ها علیه ایران و به ویژه از وقتی ترامپ نفت ایران را تحریم کرد، شدید‌ترین حملات از درون کشور به سمت وزارت نفت آغاز و فشار‌های بسیاری در خصوص سیستم مدیریتی این وزارت‌خانه در محافل مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

به گزارش «تابناک»؛ تقریبا روزی نیست که حاشیه جدید برای وزارت نفت از سوی نمایندگان و یا برخی افراد دیگر در خارج از مجلس درست نشده باشد؛ یک روز موضوع کارت‌خوان در دفتر وزیر مطرح می‌شود، روز دیگر علیه وزیر امضا جمع می‌کنند و روز بعد صحبت از استیضاح مطرح است و دامنه این وضعیت تا آنجا پیش رفته که بابک زنجانی، متهم بزرگ نفتی از داخل زندان، وزیر را تهدید و اعلام می‌کند، به زودی جای خود را به وی خواهد داد.

بنا بر این گزارش، چند روز پیش نیز یکی از نمایندگان مجلس، از درگیری لفظی بین رئیس جمهور و وزیر نفت خبر داده بود. ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد و فردی که خبر کشف کارت‌خوان در دفتر وزیر را داد، با ادعای درگیری لفظی حسن روحانی و زنگنه در حاشیه جلسه هیأت دولت در یکشنبه هفته جاری گفت: در این نشست، روحانی به دلیل ضعف عملکرد زنگنه به وی انتقاد و از اینکه وزارت نفت در اوضاع کنونی در زمینه صادرات نفت و گاز تدبیر لازم را ندارد، انتقاد شدیدی کرده است.

البته این داستان به اینجا ختم نمی‌شود و مدعیان حتی جانشین وزیر را هم تعیین کرده اند. نماینده مردم نجف‌آباد در این گفت‌وگو مدعی شد: شنیده‌ام که جانشین آقای زنگنه انتخاب شده و وی فردی موفق در هیأت دولت محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه جانشین وزیر نفت فعلی با توجه به عملکرد مثبتش مورد حمایت هم است.

اما همه این ادعا‌ها از سوی وزارت نفت تکذیب شده، ولی شدت فشار‌ها تا اندازه‌ای زیاد شده که زنگنه گفته، اگر فشار‌های داخلی نبود، هیچ یک از فشار‌های خارجی نمی‌توانست خللی در صادرات نفت ایران ایجاد کند. وزیر نفت گفته: اگر داخل کشور درست شود، می‌شود فشار خارجی را مدیریت کرد.

برخی نمایندگان مجلس بر این باورند مخالفان زنگنه می‌خواهند از فضای تحریم‌ها سوءاستفاده کنند و درواقع همان اتفاقاتی را که در زمان احمدی نژاد رخ داد، تکرار نمایند. به اعتقاد این افراد، هدف مخالفان، درست کردن بابک زنجانی‌های جدید و پر کردن جیب خودشان است، اما وزیر این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد.

این میزان از هجمه به وزیر نفت مشکوک است

جلال میرزایی درخصوص این موضوع اظهار داشت: مخالفان زنگنه بیایند یک ‌بار برای همیشه روشن کنند و بگویند پیشنهادشان برای دور زدن تحریم‌ها چه بوده و چه کسانی را می‌خواهند بیاورند تا این تحریم‌ها را دور بزند و توضیح دهند، وزیر نفت چه کوتاهی در این مدت داشته است؟! آقایان باید توضیح دهند و بگویند، زنگنه چه کوتاهی در حفظ منافع کشور داشته و ما را قانع کنند. نمی‌شود با کلی‌گویی و با زدن خنجر از پشت ـ در حالی ‌که وزارت نفت در نوک پیکان دشمن است ـ کسانی از داخل باعث تضعیف وزارت خانه شوند.

این نماینده مجلس گفت: به نظر این میزان از هجمه به وزیر نفت مشکوک است و جا دارد برخی از نهاد‌های امنیتی بر عقبه این جریان تمرکز داشته باشند. تخریب زنگنه در این شرایط به نفع چه کسی است؟ اگر کسی خریدار واقعی نفت سراغ دارد، بیاورد به ما هم معرفی کند. کسی بدش نمی‌آید خریدار واقعی پیدا کند که در این شرایط به کشور کمک کند. در این مدت، تولید بنزین در کشور به بیش از خودکفایی رسیده و بعد از برجام نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مدیریت درستی که بر مجموعه‌های مختلف بوده توانسته اند، تولید نفت و صادرات آن را به زمان پیش از تحریم برسانند، به نظر من باید تشکر هم بشود.

وی ادامه داد: زنگنه در ارتباط با ترکمنستان و انتقال گاز به پاکستان و فروش گاز، تدابیری در راستای منافع ملی اندیشیده است. به نظر من باید تشویق شود، نه اینکه با فضاسازی‌های کاذب، به دنبال بهانه برای زدن وی باشیم و با برجسته کردن برخی مسائل وزیر، سوءاستفاده کنیم. اینکه با کلی گویی و چیدن برخی مسائل در کنار هم نتیجه‌گیری غلط و اشتباهی بگیری، این کمکی به کشور نمی‌کند و جا دارد دوستانی که این مسائل را مطرح می‌کنند، تجدیدنظری در رفتار خود داشته باشند و صادقانه پیشنهاد‌های خود را با مسئولان در میان بگذارند و به تقویت مواضع ما در شرایط جنگ اقتصادی کمک کنند.

وی در پایان افزود: نباید اقداماتی انجام دهند که عامدانه یا غیر عامدانه در راستای تضعیف داخلی کشور و پمپاژ ناامیدی در جامعه باشند.

بوی پول به مشام سودجویان رسیده است

همچنین روح الله حضرت پور، نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: کشور در شرایط بسیار حساسی است و ما رسما وارد جنگ تمام عیار اقتصادی شده‌ایم؛ بنابراین، در این اوضاع نیاز است تا از همه ظرفیت‌های کشور برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.

وی گفت: هم اکنون همه دشمنان ایران و انقلاب برای تحریم و فشار اقتصادی بر ایران تمرکز کرده‌اند و از آنجایی که مسأله اساسی و اصلی درآمد ایران نیز از راه فروش نفت است، اولین جایی که هدف تحریم‌ها قرار گرفته، فروش نفت ماست. در این مدت، تدابیر وزیر نفت و همکاران وی جای تقدیر دارد؛ چه اکنون در این پروسه زمانی که تحریم‌های همه‌جانبه، بار دیگر اعمال‌ شده و چه پیشتر که ما بعد از برجام به سرعت توانستیم بازار‌های قدیمی خود را احیا کنیم. ما اکنون در فروش نفت مشکل ‌داریم و همه هم این را می‌دانند و کسی هم به دنبال کتمان این موضوعات نیست، اما در این شرایط باید همه به کمک وزارت خانه بیایند. من از دولت هم می‌خواهم که تنها درآمد خود را بر روی فروش نفت نگذارند و برنامه ریزی کرده و از ظرفیت‌های دیگر استفاده کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مشخص نیست چه مسأله‌ای پشت این قضیه است و برخی افراد با چه نیتی در حال تخریب یکی از مهم‌ترین مهره‌های اقتصادی کشور هستند؟! در حال حاضر نفت مهم‌ترین درآمد ما به‌ شمار می‌آید؛ اما یک عده در این شرایط که به سختی می‌توانیم همین درآمد را هم ایجاد کنیم، به جای کمک به وزارت نفت در حال تخریب آن هستند.

این نماینده مجلس گفت: وزارت نفت در آغاز دولت یازدهم، در انبوهی از فساد غوطه‌ور بود. بابک زنجانی‌ها از دل همین وزارت خانه و به بهانه فروش نفت سر برآورده بودند، ولی با کوتاه کردن دست این افراد و واسطه‌های آن‌ها، اوضاع قدری سروسامان گرفت، اما گویا در این دوره برخی باز بوی پول به مشامشان خورده و می‌خواهند از این فرصت تحریم برای جیب خود بهره ببرند.

وی گفت: روشن است که وجود زنگنه در وزارت نفت مانع سودجویی است، به همین دلیل با طرح مسائل واهی، سعی در تخریب وی دارند، اما نمایندگان مجلس هم این موضوعات را می‌دانند؛ هرچند چند نماینده با این افراد همراه شده، بیشتر نماینده‌ها مخالف این رویه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۵
بوی پول اونم چاه پول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
فراموش نکنید حدود 20 نماینده خودشونو به وزارت نفت منتقل کردن. پس دفاع از زنگنه زیاد دور از ذهن نیست.
شعار مجلس در راس امور است که یادتون نرفته؟ چطور برای بعضیها مجلس در راس امور برای بعضیها نه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
مجلس در راس امور زمانی هست که قدرت حزبی در ان حاکم باشد . نمایندگان در مقام ایفای نمایندگی مصونیت قصای و سیاسی داشته باشند . دوم هر چه زودتر باید دولت در سایه و دولت موازی کنار گداشته شود . اقتصاد و صنایع حتی نفت را خصوصی کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
مجلسی که از روی قصد و غرض باشه نه. یادتونه که زمان احمدی نژاد یه کسی را اواخر رئیس جمهوریش وزیر گذاشتن که تا فقط برای یه نهاد خاص نفت بفروشه نه ملت ایران
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
دو روز دیگه میگن قضیه کرسنت هم شایعه بوده
حضرات دنبال درست کردن و ایجاد بابک زنجانی های دیگر هستند و یا شاید احمدی مقدم های دیگر که برای دور زدن تحریم ها نفت را دادند مجانی . البته دور زدن تحریم با مجانی فروختن تضادی ندارد. متاسفانه کسانی در این خصوص اظهار نظر می کنند که اصلا وزارت نفت و تحریم ها را نمی شناسند و تنها می خواهند چیزی گفته باشند.
پاسخ ها
مسعود
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
فعلا از سایه درختان سیب و گلابی استفاده کنیم
ژنرال زنگنه تو رو وزارت را رها كن وبگذار يك نيروي جوان وبا انگيزه وپركار ونه مستبد و خود راي ، اين وزارت مهم را بگرداند . اين به نفع نظام است .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
ضربات مهلکی که با وزارت ایشان به اقتصاد نفت خورد جبران ناپذیره #کرسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
میرکاظمی رو بزارن وزیر نفت
نمايندگان خواهشا با دفاع از وزير خسته ، دست بكشند چون وزارت نفت از نمايندگان ديگر اشباع شده است .
چرا این اقا قرار داد با هندا اجازه نداد یا برزیل یا عراق چرا پترو پالایشگاه که همه جای دنیا هست نذاشت چرا فاز پارس جنوبی را به داخلی ها نمیده
کشور در شرایط جنگی قرار داره، باید قوانین زمان جنگ اجرا بشه، اعدام برای اخلال گران اقتصادی و سیاسی و آنهایی که به کشور در این شرایط خطیر ضربه میزنند.
يادتان باشد نفت ايران كاملا" تحريم است . آنهائيكه هر روز يك تهمت به وزير مي بندند بدنبال تعويض وزير و جايگزين كردن يك وزير با خصوصيات آقاي ...... در زمان دولت نهم هستند تا ته مانده وزارت نفت را با ساختن بابك زنجاني دوم ببرند .كور خوانده اند ملت بيدارشده واين توبميري ديگر آن توبميريها نيست.
ضمنا" مگر چند دستگاه كارتخوان در اتاق وزير پيدانشده بود پس چه شد ؟ قبول داريد فقط تهمت بود .؟ در اسلام حكم تهمت بي روا به يك انسان چه حكمي دارد (اي خدانشناسا).
پاسخ ها
داریوش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
تهمت؟؟ جریان کرسنت تهمت بود؟
وجود دستگاه کارت خوان از طرف خود وزارت نفت تایید شد وگفتند مال کارمند وزارت خونه بوده بعد شما داری تکذیب میکنی ؟؟؟
داریوش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
نفت ایران خیلی وقته تحریمه اما دورزدن تحریم توان و اراده و عرضه لازم داره که از این آقایون از آن بی بهره هستند
ناشناس
| Pakistan |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
شما؟؟ فیروز زنگنه نیستید؟؟
بوی پول نه ، جنگ دروغین نمایندگان با دولتی ها برای کشاندن مردم به صندوق های رای .

من رای نمی دم.

بزنید تو سروکله هم . ما دیگه باور نمی کنیم.
پاسخ ها
داریوش
| Pakistan |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
بابا کشتیمون با این یه دونه رای خودتا ..رای نده ..
ناشناس
| Australia |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
یک دونه نیست، منو مامانمم رای نمی دیم
میرزایی واقعا نمیدونه پیشنهاد برای دور زدن تحریم ها چیه ؟ الله اکبر
لازم نیست وزارت اطلاعاتبه قضیه ورود کند چون کاملا معلوم کدام جریان در صدد تخریب زنگنه است !!!! جبهه پایداری و محافظه کاران پشت قضیه هستند البته اصلاح طلبان هم همچین علیه السلام نیستند منتها دوم خردادی ها قدرت چندانی ندارند
مجلس در راس اموره نه نماینده مجلس! اونهم نماینده ای که ثابت شده ادعاهاش صحت نداشته!
اگر فشار‌های داخلی نبود، هیچ یک از فشار‌های خارجی نمی‌توانست خللی در صادرات نفت ایران ایجاد کند. وزیر نفت گفته: اگر داخل کشور درست شود، می‌شود فشار خارجی را مدیریت کرد.
داداش نمیگذاره یه عده بخورن دیگه ....
تو این مملکت هر کسی بر کار درست تاکید می کند تحت فشار است
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
شما هم حتما جناحی حمایت نمی کنی الان ایشان شدن مظلوم دیگه؟؟دست بردارید از این حمایت چشم بسته ، همین حمایت ها باعث رانت خواری ها و غیره... شده
یعنی هیچ کس نباید از کارت خوان دفتر وزیر حرفی بزنه؟؟؟
پاسخ ها
داریوش
| Pakistan |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
نه!!خط قرمزه
ناشناس
| Australia |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
مگر انجایی
این نمایندگان و سایر افرادی که علیه زنگنه شایعه پراکنی میکنند باند امثال بابک زنجانی هستند که میخواهند در تحریم دوباره سرمایه های ملی را غارت کنند درود بر زنگنه که از این جوسازی ها هراس ندارد
پاسخ ها
داریوش
| Pakistan |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
خودت هم به حرفی که میزنی اعتقاد داری؟؟
ان نماینده نماها که با این جو سازی همراه شده اند. از ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان و بن بعدی اماراتی هم دشمن تر هستند . اینا رو باید از محلس بندازند. بیرون . این هایی که چون زنگنه بهش باج نمیدهد ، به جانش افتاده اند. خدا از سرتون نگذره که در این شرایط به جای همکاری ، کارشکنی میکتید. . خدا از سرتون نگذره.
پاسخ ها
مسعود
| Pakistan |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
تعداد زیادی از نمایندگان رو به استخدام وزارت نفت درآورند..بگذارید حرف مخالف یا منتقد منعقد بشه بعد حمله کنید..رزومه زنگنه چی بوده که شما سینه چاک میکنی؟؟؟
وزارت نفت نه بلکه زنگنه بی خاصیت
سلام، بررسی بکنید آیا در یک قلم قرارداد کرسنت زنگنه به ایران بیشتر صدمه زده یا آمریکا در طول تاریخ به ایران؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
اگه زنگنه پشت قرارداد کرسنت بو ؟ تا حالا زندانی هم شده بود حتما کسی پشت اونه که خیلی قدرت داره
در ضمن اگه همین قرار داد اجرا می شد امارات متحده زیربلیت ایران بود و اینقدر بر ضد ایران توطئه نمی کرد
در این مورد حق را به مجلسی ها و اونهایی که بیرون از مجلس به وزارت نفت حمله میکنند میدهم. خودم بوشهریم و بیاد بگم بپرسید ببینید وزارت نفت دوره روحانی پولهایی که به دست اورده که هیچ جای مملکت بهبود و پیشرفتی احساس نمیشه. ضمننا پارتی بازی و فامیل بازی ، رانت و ... مورد دیگر در وزارت نفت و مجموعه های مرتبطش برای بوشهریه ا و خوزستانی ها کامل قابل لمسه. پس بیخودی اصلاح طلب ها اینجا نیایید و حرف مفت نزنید.
زنگه با شرايط سني توان وزارت نفت ديگه نداشت از اول اشتباه بود الان هم جلوي ضرر بگيرند خيلي سود مند است
حالا بفرمایید تابناک کجای این جریان است !!!!!!همتون سرو ته یه کرباسید
آفرین تابناک
یعنی بدون بغض این بار حرف و تحلیل درستی ارایه کردی
درکشوری که با سه دولت موازی یعنی هر وزارتخانه دو وزارتخانه موازی اداره می شود و هزینه سه چهار کشور دیگر را ملت ما می پردازند همین وضعی است که می بینیم بنام ایران وایرانی به کام دیگران به نظرم وقت بیدارشدن مسولین از خواب است
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
شش ساله که دارید از این حرفها میزنیدتا از انتخاب اشتباه خودتان دفاع کنید
منصفانه بنگریم زنگنه مدیر شرایط تحریم نیست.
عملکرد ایشان نشان میدهد. نیاز به ارزیابی موافقان و مخالفان وزیر در مجلس هم نیست زیرا این مجلس بارها ثابت کرده که کاملا سیاسی و ضعیفترین مجلس کشور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
نتیجه ی رای دادن لیستی و فله ای به نماینده ی مجلس همینه دیگه ...اگر غیر از این می شد باید تعجب میکردیم
آخه انتخابات نزديک است تنها کاري که نمايندگان انجام نمي دهند نمايندگي از سوي ملت و حتي حرکت کوچک به نفع ملت و کشور است
وزیر ناکارمد
زنگنه ودلسوزان ژنرال نیستند بلکه بابک زنجانیها گروهبان ونوکر ژنرالها هستند
از روز اول انتخاب ایشان برای وزارت نفت اشتباه بود
حالا که تحریم ها جدی تر شده .بجای اتحاد باهم دنبال انتقاد هستن.
وزیر همیشه نفت !!!
زنگنه یکی از بهترین وزرای کابینه هستش چرا الکی به این بنده خدا تهمت میزنید تونظرات خودتون فکر کنید بعد بنویسید همین که بابک زنجانی بیاد مارو غارت کنه بهتره قدر این وزیر بدونید
تابی وقتی ۲ ستاره به هم برخورد می کنن، چند صد ملیون تن طلا تولید می شه!! اونم بی صاحاب وسط هوا و زمین! تحریم ها رو بی خیال یه فکری به حال اونا بکنید
وزیر نفت فقط میرکاظمی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل