بازدید 8023

موگرینی با پمپئو دیدار کرد

کد خبر: ۹۰۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳ 19 June 2019

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ‌فدریکا موگرینی عصر سه شنبه با مایک پمپئو در محل وزارت خارجه آمریکا دیدار و گفت و گو کرد اما هنوز جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است.

وی روز گذشته در یک کنفرانس خبری که بعد از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ برگزار شد، درباره پایبندی ایران به تعهداتش تحت برجام گفته بود، ایران همچنان به این تعهدات پایبند است.

موگرینی گفت که این اتحادیه قبل از اینکه در مورد خواست ایران برای کاهش تعهداتش به برجام تصمیم گیری کند، منتظر گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌ماند.

اختلاف اروپا با آمریکایی ها پس از تصمیم یکجانبه و غیرقانونی دولت ترامپ برای خروج از توافق هسته ای ایران، جدی بود اما در مواجهه با تحریم های آمریکا علیه ایران نتوانستند اقدام موثری برای انتفاع مردم ایران از منافع اقتصادی برجام انجام دهند.

از این رو، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت برخی از محدودیت های موجود در برجام را بر اساس مفاد ۲۶ و ۳۶ این توافق بین المللی مورد تایید شورای امنیت، کاهش دهد اما به اروپایی ها فرصتی ۶۰ روزه داد تا بتوانند برای اجرای کامل تعهدات خود راهی بیابند.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار پمپئو با موگرینی

­

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه ای درباره دیدار فدریکا موگرینی مسئوول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا منتشر کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه آمده است: امروز مایک پمپئو وزیر خارجه با فدریکا موگرینی مسئوول سیاست خارجی اتحادیه دیدار و گفتگو کرد.

آنها روابط آمریکا و اتحادیه اروپا را بررسی کردند. دو طرف همچنین مسائل مورد علاقه از جمله چالش های موجود میان آمریکا و اروپا در رابطه با بخش دفاعی و امنیتی اروپا, افغانستان, کوبا, ایران, لیبی, مولداوی, بالکان غربی, روسیه, اوکراین و ونزوئلا را بررسی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار