بازدید 4889

نتانیاهو: در اجلاس اقتصادی بحرین شرکت می‌کنیم

کد خبر: ۹۰۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵ 18 June 2019
 «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حضور نماینده‌های این رژیم در اجلاس آتی بحرین خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل ازشبکه المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی سه‌شنبه (۲۸ خرداد) گزارش داد که نتانیاهو عدم مشارکت رژیم صهیونیستی در اجلاس مذکور را رد کرده و گفته است: «اسرائیل در نشست صلح بحرین حضور خواهد داشت و ما این اجلاس را به فال نیک می‌گیریم».

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس همچنین از وجود تماس‌هایی بین این رژیم با رهبران عرب خبر داد و گفت: «ما چه در خفا و چه در علن با بسیاری از رهبران جهان عرب تماس‌هایی داریم».

این اظهارات نتانیاهو به نظر می‌رسد در واکنش به یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا است که دیروز به پایگاه خبری «آکسیوس» گفته بود که تل‌آویو به اجلاس منامه بحرین دعوت نشده است.

این مقام آمریکایی گفته است کاخ سفید تصمیم گرفته «موشه کاهلون»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و سایر مقام‌های ایران رژیم را به کنفرانس منامه دعوت نکند.

کاخ سفید (۲۹ اردیبهشت) اعلام کرد که قصد دارد در راستای اجرای طرح صلح ادعایی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین موسوم به معامله قرن، نشستی اقتصادی به میزبانی بحرین در روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) برگزار کند.

این نشست که به عنوان اولین گام در راستای اجرای معامله قرن یاد می‌شود، از سوی لبنان، عراق و همه گروه‌های فلسطینی تحریم شده است و برخی دیگر از کشور‌ها نیز احتیاط‌هایی در مورد این نشست داشته‌اند.

طرح موسوم به «معامله قرن» آمریکا که مقامات این کشور برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده‌اند، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشور‌های دیگر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار