بازدید 6211
۷
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

هلدینگ فارس با ۲۲۱ واحد افت بیشترین تاثیر کاهنده را داشت/ عقب نشینی ۱۰۱۲ واحدی شاخص کل 

در ساعات ابتدایی معاملات تالار حافظ سبز پوش بود و همه شاخص های منتخب در روند صعودی قرار داشتند لیکن در ادامه بازار با فشار عرضه در سهام مواجه و آنچه تحلیلگران در انتظار آن به سر می بردند، اتفاق افتاد.
کد خبر: ۹۰۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 18 June 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و هشتم خردادماه ۹۸، با کاهش ۱۰۱۲ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد به رقم ۲۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت ۵۹ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، همانند روز قبل، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۸۶ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد به رقم ۶۷ هزار و ۱۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۷۴ واحدی معادل ۰.۳۰ درصد، عدد ۵۷ هزار و ۱۶۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۱۹ واحدی معادل ۰.۳۰ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۱۳۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۷ واحد کاهش معادل ۰.۰۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۶۷ هزار و ۱۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۴۳ واحد کاهش معادل ۰.۲۵ درصد به رقم ۱۷۵ هزار و ۶۳۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۳۹۰ واحد کاهش معادل ۰.۷۲ درصد همراه بود و عدد ۴۶۷ هزار و ۶۹۱ واحد را به نمایش گذاشت.  

شاخص کل بورس
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اخابر متعلق به مخابرات ایران و نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۱۴ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۷۹ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۴۸ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۲۳ واحد و نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۰۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۷۰ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۴۸ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۱۴۷ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۱۲۰ واحد و نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد با ۱۱۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
هلدینگ فارس بیشترین تاثیر کاهنده را داشت
 
علاوه بر تحریم هلدینگ پتروشیمی فارس از سوی آمریکا که زمینه ساز هراس سرمایه گذاران برای سهامداری در این شرکت شده، مدیر عامل فعلی این شرکت نیز بازنشسته شهرداری بوده و تجربه چندانی نیز در صنعت پتروشیمی ندارد، آمار‌ها نیز حکایت از کاهش تولید شرکت‌های زیر مجموعه دارد و تنها چشم امید سهامداران برای سودآوری این هلدینگ در سال ۹۷ به تسعیر ارز و درآمد‌های غیر عملیاتی است. به گزارش بورس تابناک، هلدینگ پتروشیمی فارس و زیر مجموعه‌های آن طی هفته‌های اخیر از سوی وزارت خزانه داری آمریکا با تحریم‌های جدی مواجه شدند، تحریم‌های که باعث هراس سهامداران برای سرمایه گذاری در سهام این شرکت شده است.

علاوه بر این، یکی از مسائلی که زمینه ساز نگرانی بیش از بیش سهامداران شده این است که مدیر عامل فعلی این شرکت بازنشسته شهرداری است و تجربه چندانی نیز در صنعت پتروشیمی ندارد، آمار‌ها نیز حکایت از کاهش تولید شرکت‌های زیر مجموعه دارد و تنها چشم امید سهامداران برای سودآوری این هلدینگ در سال ۹۷ به تسعیر ارز و درآمد‌های غیر عملیاتی است. در ساعات ابتدایی معاملات تالار حافظ سبز پوش بود و همه شاخص‌های منتخب در روند صعودی قرار داشتند لیکن در ادامه بازار با فشار عرضه در سهام مواجه و آنچه تحلیلگران در انتظار آن به سر می‌بردند، اتفاق افتاد.

امروز شایعه استعفای رییس سازمان بورس نیز در ساعات معاملاتی منتشر شد لیکن در ادامه مدیر روابط عمومی سازمان در مصاحبه‌ای این موضوع را تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش، ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۷۱۳.۶ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳ میلیارد و ۹۵۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۹۰ هزار و ۴۱۵ نوبت بود.

رفت و امد‌ها

نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی جم (جم ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام ۱) فنرسازی‌زر (خزر ۱)، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت ۱) و ایران ترانسفو (بترانس ۱)، سرمایه‌گذاری‌بهمن (وبهمن ۱) گروه‌بهمن (خبهمن ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم سهام شرکت‌با توجه به توقف نماد اصلی، گروه دارویی البرز (والبر) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، حق تقدم فنرسازی‌زر (خزرح ۱) و گروه دارویی البرز (والبرح) با توجه به توقف نماد اصلی متوقف شدند.
 
نماد معاملاتی شرکت سیمان کردستان (سکرد) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، صنعتی کیمیدارو (دکیمی)، لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس)، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق (ثشرق)، رادیاتور ایران (ختور)، محورسازان ایران خودرو (خوساز) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، لیزینگ ایرانیان (وایران)، کشاورزی و دامپروری مگسال (زمگسا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بدون محدودیت نوسان قیمت، صنایع شیمیایی فارس (شفارس)، سرمایه گذاری صنایع شیمیائی ایران با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند. همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های نوش مازندران (غنوش)، کارخانجات نساجی بروجرد (نبروج) مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شد.

در معاملات امروز نماد شرکت‌های پلی پروپیلن جم - جم پیلن (جم پیلن)، صندوق س. با درآمد ثابت کمند (کمند)، بانک پاسارگاد (وپاسار)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، کشت و صنعت چین چین (غچین)، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس و (زپارس) قند ثابت خراسان (قثابت) با بیشترین تقاضا و خرید مواجه شد و درمقابل نما معاملاتی شرکت‌های داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، گروه دارویی برکت (برکت)، محورسازان‌ایران‌خودرو (خوساز)، داروسازی اسوه (داسوه)، ح. ق. تقدم گروه دارویی برکت (برکتح) و لنت ترمزایران (خلنت) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
روند سقوط بورس اغازشد وباردشدن قریب الوقوع FATF وبا خروج گام به گام ازبرجام شدت خواهدیافت ودیگرباعددسازی ودستکاری هم نمیشود درستش کرد !!!
يكي از اين كارشناسان بورس بم من بگويند مگر سبز و قرمز پوش بودن بورس عامل كنترلي است . چيزي كه بازده وراندمان ان در پايان مجمع مشخص است و 365 روز طول ميمشد مي شود معيار هر روز سبز و يا قرمز پوش بودن بورس.
شما از يك برج كه يك محصول به يك ظرفيت وارد و خارج مي شود وجسم فلزي است چه انتظاري داريد مگر ان برج يا كارخانه بادكنك است كه هر روز بزرگ شود .شايد شما برج را با بادكنك اشتباه گرفته ايد .
بزرگ اگر يك سهم بالا و پايين برود قرمز و سبز مي شود براي اينكه اين تغيير حتي با يك سهم قرمز و سبز نشود دامنه تعيير به ان بدهيد تا زود شاهد قرمز و سبز پوش بودن ان نشويد .
مگر نه اين اش است و اين كاسه براي هر روز.
بورس زماني رشد ميكند كه شركت ها علاوه بر پويايي لازم از تغييرات بروز هم برخوردار باشند كه در شركتهاي توليد اين بازه زمانن يك روز و دو روز نيست و.....
بورس بای بای
پتروشیمیهای زیرمجموعه خلیج فارس برای بار سوم هستش که تحریم میشن. بورس جای آسمون و ریسمون بافتن نیست اگه می خواهید بنیادی تحلیل کنید بهتره یکمی منطقی تر تحلیل کنید و اگر می خواین تکنیکال باشه که هیچ اشاره ای بهش نشده.
بورس سالهاست قرمزه شاخص سازی رو باور نکنید
البته اگر خبر استعفای رئیس سازمان بورس تکذیب نمی شد، وضعیت بورس مثبت می شد
باپایان یافتن اخرین مهلت تصویب FATF فردا ( پنجشنبه ۳۰ خرداد) درنشست بین المللی FATF درموردوضعیت ایران تصمیم گیری خواهدشدکه به احتمال قریب به یقیین ایران ازلیست خاکستری به لیست سیاه منتقل خواهد شد و این یعنی روندصعودی برای دلار و سقوط برای بورس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار