بازدید 3143

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز پس از بروز نشانه‌هایی از اینکه رشد اقتصادی جهان با تنش‌های تجاری آمریکا و چین ضربه دیده است، کاهش یافت و هر بشکه 60.63 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۹۰۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 18 June 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از بروز نشانه‌های بیشتری از اینکه رشد اقتصادی جهان با تنش‌های تجاری آمریکا و چین ضربه دیده است، قیمت نفت برای دومین روز در معاملات امروز کاهش یافت هرچند کاهش قیمت در میانه تنش‌ها بر سر حادثه نفتکش در غرب آسیا محدود بوده است.

هر بشکه نفت برنت با 31 سنت کاهش 60.63 دلار فروخته شد. این نوع نفت در جلسه گذشته به علت نگرانی در مورد کند شدن رشد جهانی 1.7 درصد کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 22 سنت کاهش 51.71 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا روز گذشته 1.1 درصد از ارزش خود را از دست داد.

فدرال رزرو نیویورک دیروز اعلام کرد اندازه‌گیری این بانک از رشد فعالیت‌های تجاری در ایالت نیویورک این ماه رکورد کاهشی ثبت کرده است که کمترین سطح در 2 سال و نیم اخیر به شمار می‌رود که نشان دهنده افت فعالیت‌های تجاری در این منطقه از آمریکاست.

احساس حاکم بر فعالیت‌های تجاری در آمریکا به علت تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و عدم وجود هیچ نشانه‌ای از بهتر شدن بازار کار در این کشور تضعیف شده است.

قیمت نفت از بالاترین رقم سال 2019 که در ماه آوریل رقم خورد، حدود 20 درصد کاهش یافته که تاحدی ناشی از نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و چین و آمارهای اقتصادی ناامیدکننده است.

ترامپ گفته که با رئیس‌جمهور چین در نشست جی20 دیدار خواهد کرد اما چین این دیدار را تایید نکرده است.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت شیل در ماه جولای رکوردی ثبت خواهد کرد، که این مورد نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در فشار به قیمت نفت به شمار می‌رود.

به گفته تحلیلگران، اما تنش‌ها در غرب آسیا احتمالا همچنان قیمت‌ها را تقویت خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار