بازدید 34964

سلام پرابهام و سؤال برانگیز ترمینال فرودگاهی «سلام» به ایرانیان!

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که سال‌ها پیش یکی از عجیب و غریب‌ترین افتتاح‌های تاریخ کشورمان را تجربه کرده بود، بار دیگر امروز شاهد افتتاحی عجیب بود؛ افتتاح ترمینال بین المللی جدیدی با نام «سلام» که سلامی غیرمنتظره و ابهام‌آفرین است.
کد خبر: ۹۰۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 18 June 2019
تابناک اجتماعی -
فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که سال‌ها پیش یکی از عجیب و غریب‌ترین افتتاح‌های تاریخ کشورمان را تجربه کرده بود، بار دیگر امروز شاهد افتتاحی عجیب بود؛ افتتاح ترمینال بین المللی جدیدی با نام «سلام» که سلامی غیرمنتظره و ابهام‌آفرین است.

به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی پیش با حضور رئیس جمهور کشورمان و در حضور جمعی از مسئولان، ترمینال «سلام» با ظرفیت ۵ میلیون مسافر در بزرگترین فرودگاه بین المللی کشورمان افتتاح شد. در حاشیه فرودگاهی که لقب «شهر فرودگاهی» را یدک می‌کشد و ظاهرا افتتاح این ترمینال جدید، بخشی از طرح بزرگ تحقق این عنوان است.

این را می‌شود از محل ساخت این ترمینال دریافت که نه در مجاور ترمینال اصلی فرودگاه، که در ضلع شمال غربی آن، در زمین‌های بایر و بیابانی راه اندازی شده و «نخستین پایانه هوایی هوشمند کشور» نامیده می‌شود؛ پایانه‌ای که طراحی و اجرای آن کار متخصصان داخلی است که از این روی، اتفاقی بسیار مبارک و درخور ستایش محسوب می‌شود.

اما چرا «سلام»؟ این شاید نخستین ابهامی باشد که با انتشار خبر این ترمینال به ذهن متبادر می‌شود؛ ابهامی که با کمی کنکاش در این خصوص به پاسخ می‌رسد؛ به این پاسخ که پروژه ساخت این ترمینال در سال ۸۸، با این هدف کلید خورد که کشورمان صاحب ترمینال زیارتی شود. ترمینالی ویژه که مبدأ و مقصد پرواز‌ها به مقصد سرزمین وحی و عتبات عالیات و چه بسا در آینده، امثال دمشق شود.

 

پروژه‌ای که البته چندان خوب پیش نرفت، به گونه‌ای که تا پایان سال ۹۴، تنها حدود ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد بود و از سال ۹۵ به بعد و پس از آنکه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به توافقاتی دست یافتند و قرارداد امضا کردند، تغییراتی رو به جلو را شاهد بود و به پایان رسید؛ پایانی که در روزگار کاهش شدید پرواز‌های زیارتیِ کشورمان رقم خورده است.

ماجرایی که از پرونده فرودگاه جده در عربستان شروع شد و به قطع اعزام ایرانیان به حج عمره گره خورد و پیش از آن، با جنگ سوریه، اعزام ایرانیان به سوریه برای زیارت پایان یافته بود و حالا هم با سقوط ارزش پول کشورمان و افزون شدن هزینه‌های زیارت عتبات عالیات، به ویژه برای زائرانی که قصد پرواز به عراق و نجف را دارند، تکمیل شده است. سلسله اتفاقاتی که موجب شده امروز ترمینال سلام، به عنوان ترمینالی جدید افتتاح شود، نه ترمینالی زیارتی و مثلا بزرگترین ترمینال زیارتی منطقه و القابی از این دست.


گزارش ها حکایت از آن دارد که بر اساس طرح جامعی که به صورت مصوب در اختیار شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار گرفته، پس از ترمینال «سلام»، باید تا پنج سال دیگر فاز اول ترمینال «ایران‌شهر» با ظرفیت اعزام و پذیرش سالیانه ۲۵ میلیون مسافر مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ ترمینالی که ظاهرا ساخت آن در دستور کار قرار دارد.

تغییری که بزرگتر به نظر می‌رسد اگر بدانیم قرار است بخشی از پرواز‌های داخلی کشورمان از فرودگاه مهرآباد و چند ترمینال آن به ترمینال سلام منتقل شود؛ انتقالی که بعید نیست به جا ماندن شمار زیادی از مسافران از پروازهایشان در ماه‌های ابتدایی این انتقال یا بروز تأخیر‌های فراوان در انجام پرواز‌ها و در نهایت بروز مشکلات فراوان و شکل گیری اعتراضاتی منجر شود.

دورنمایی که فاصله زیاد این ترمینال با تهران ترسیم می‌کند؛ آنقدر دور که دسترسی به ترمینال اصلی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در قیاس با آن ساده‌تر است، چون برای رسیدن به ترمینال سلام باید از مجاورت ترمینال اصلی فرودگاه امام نیز عبور کرد و چند کیلومتر جلوتر، به مسیری جدید و انحرافی وارد شد و مراقب بود که مسیری به اشتباه طی نشود.

مسأله‌ای مهم که این پرسش را به دنبال دارد که چرا این ترمینال جدید در جای دیگری، مثلا در مجاورت ترمینال اصلی فرودگاه احداث نشده تا دسترسی به آن ساده‌تر باشد؟ مگر غیر از این است که از جمله اشکالاتی که به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد می‌شود، فاصله زیاد آن از تهران و دسترسی دشوار و پر هزینه به آن است؟ آیا در جانمایی ترمینال سلام به این مهم دقت شده یا اساسا از دید مسئولان، بعد فاصله مسأله‌ای بی اهمیت است؟

پرسشی که با توجه به تأکید برخی مسئولان به انتقال برخی پرواز‌های داخلی از مهرآباد به سلام، مهم‌تر جلوه می‌کند تا جایی که باید پرسید، آیا قابل قبول است که زمان رسیدن فردی به فرودگاه از زمان پروازش تا مقصد طولانی‌تر شود؟ آیا قابل قبول است فردی از محدوده‌های مرکزی تهران مسافتی حدود ۵۰ کیلومتر را در زمانی حدود یک ساعت طی نماید تا به پروازی برسد که طی این زمان وی را به نقطه‌ای دور از کشور خواهد رساند؟ آیا به راستی هزینه‌های چنین رفت و آمد‌هایی در جانمایی ترمینال جدید و کوچاندن برخی پرواز‌ها به آن دیده شده؟


‌از جمله تفاوت هایی که مسئولان برای ترمینال «سلام» برمی‌شمارند، افزون بر این لقب که "پایانه‌ای هوشمند" است و توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده، منحصر به فرد بودن طراحی سلام و استفاده از آثار هنری با معماری اسلامی-ایرانی در آن است. البته به این مهم، تأکید مسئولان بنیاد مستضعفان بر اتمام این پروژه در شانزده ماه را هم می‌توان افزود.

افزون بر این، آیا پذیرفته است که سال‌ها وقت و انرژی و سرمایه برای رساندن مترو به ترمینال اصلی فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) صرف شود و در نهایت ترمینال جدیدی به بهره برداری برسد که فاقد دسترسی به متروست و دایر کردن حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد مسافران به آن، چالشی جدید و بزرگ پیش روی همگان قرار می‌دهد؟ مرتبط نبودن دو ترمینال در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) چه؛ آیا این اتفاقی عادی و طبیعی است یا نقصانی بزرگ؟!

پرسش های پرشماری که تاکنون تلاشی برای پاسخ به آن‌ها نشده و بعید است کسی هم متقاضی پاسخ به آن‌ها باشد. این را می‌شود از اظهارنظر‌های امروز مسئولان در مراسم افتتاح این ترمینال و تکیه به ویژگی‌های متمایز کننده سلام دریافت که بیشتر نگران کننده است تا اطمینان بخش، به ویژه برای آن‌هایی که شنیده اند بخشی از پرواز‌های داخلی به آنجا منتقل خواهد شد و مشکلات فراوانی که در دسترسی به فرودگاه امام تجربه کرده اند را به یاد می‌آورند؛ مشکلاتی که از جمله آن‌ها بوی بد در مسیر این فرودگاه است که ظاهرا قرار است به مشمام شمار بیشتری از هموطنانمان، برای دفعات بیشتری برسد و آزارشان دهد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۵۸
احتمالا این ترمینال یک "سلام" به پولدار شدن یک آقازاده هست

بعد دبی رو مسخره میکنیم میگیم اونها سواد ندارن !!
البته سواد مدیریتی اونها و هوش اونها از ما بالاتر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
با این گرونی و بیکاری چند درصد از مردم دیگه توان خارج رفتن رو دارن. جز امثال رامبد و آغازاده ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
ساختمان درست کردن نشانه پیشرفت نیست که!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
کاش پیمانکار پروژه را هم اعلام می کردید!
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
ای کاش مدیر از دبی وارد میکردیم
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
چرا منفی بافی می کنی. فرودگاه لاس وگاس هم تو زمین بایر است و ترمینالهای ۱ تا ۴ آن آنقدر با هم فاصله دارند که باید با ترن داخل فرودگاهی بین آنها تردد کنی و پیاده نمی شود.
اينجا ايران است !
پاسخ ها
lمجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
یاد پروژه های مصلا در شهرهای مختلف ازجمله تهران واصفهان افتادم که تبدیل به آثار باستانی نیمه کاره شده
این هم مثل خیلی چیزهای دیگرمان است پس جای تعجب ندارد . مگر هواپیمای وطنی ایران 140 نبود، الان برای خودش رها شده که خدا را شکر که رها شده. این ترمینال هم با این اوضاف که برشمردید همان بهتر که به حال خودش رها بشه لااقل از زحمت مردم کم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
هم وطن عزیز بالای 40 درصد وسایل پراید هنوز از خارج میاد. فکر کنم برای هواپیما هم بالای 90درصدش باید بیاد خخخ
متاسفانه معماری این ترمینال بسیار بد و تاسف بار است.
مگر در معماری تحریم داخلی هستیم؟؟؟
این مشکلی که میخوام بگم حتی تو زمان شاه هم بوده:
چرا ما هر چی می سازیم نمای خارجی خاص و زیبایی نداره؟! کلا زمین مصرف میکنیم که یه سوله ای وسطش بسازیم!
چرا اینقدر سازه های ما بی روح هستن؟!
شما این مشکل رو حتی تو کاخ سعد آباد هم می بینی ، واقعا چرا اینطوریه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
کاخ سعد آباد یک خانه ی بزرگه
ما بهش می گیم کاخ
کاخ می خوای ببینی برو شمس
العماره یا عال قاپو که در مقایشه با زمان خود واقعا کاخ بودند
ناشناس
| Qatar |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
معمارى از نوع اسلامى ايرانى
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
خداییش خیلی خوب اومدی .. حتی تو تولید خودرو هم اینچنین بوده .. بابا این چراغ جلو رومیتونی یکم مثل ماشینای خارجی کشیده تر و بزرگترش کنی یا به عقب ماشین یه حالی بدی ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
داداش زمان شاه ایران حدودا از 1340 به بعدصنعتی میشد ولی الان هی شعار میدیم 40 سال از انقلاب و 60 سال از 1340 میگذرد
لابد معجزه هزاره سوم جانمايي كرده ،
باز هم نمونه دیگری از افتضاح در کشورداری !!!!!!!!!!!!! افتضاح پشت افتضاح ...
و از همه دردناک تر نماید شما نویسنده محترم، سازندگان فرودگاه و دولت بر واژه بیگانه ترمینال هستش، نه پایانه
شما فارسی را پاس بدار بعد انتقاد کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
بس کنید این کلمات جعلی و مسخره رو
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
یعنی تو کل این داستان دردناک ترینش اینه که چرا میگیم ترمینال ؟؟؟؟ چطور این همه درد رو تحمل میکنی خدا شفا بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
خوب مثلا پایانه را بکار ببریم چی میشه فکر کنم ترمینال کلمه خوبی باشه
اشکان
| Canada |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
ممنون کاربر عزیز علوم
بسیار عالی بود
پایانه واژه فارسی است که به درستی معنا را می رساند
چرا شفاف سازی در امور اقتصادی نمیشه ...
اینجا معلوم میشه کی زیرآب شرکت ترکیه ای تاو رو زده!!!!
قرار بود ترمینال ۲ در عرض ۱۶ ماه در مجاورت ترمینال ۱ ساخته بشه بدون یک ریال سرمایه گذاری داخلی. طبق طرح اصلی باید ۴ ترمینال بصورت قرینه در چهار طرف برج مراقبت ساخته می شد که به این ترتیب ظرفیت فرودگاه امام به سالی ۵۰ میلیون نفر می رسید. ولی الان ترمینالی ساختن که کلی ابهام و سوال داره.!!!!
همه کارهامون همینه دیگه. چند ماه پیش اون کدوم پرواز بود که تو باند فرود اومد و بعد از فرود هم متوجه شد که اخر باند دیواره و پشتش هم خونه مردم؟ بعد هم رفت تو خونه مردم؟
ببخشید باید نظر کارشناسان و متخصصی نظر بدن نه امثال من و شما
این ترمینال برای شهر قم است که بتوانند از پرواز داخلی استفاده کنند
فرودگاه میخایم چکار اصلا ؟ با کدام هواپیما ؟ کدام پرواز بین المللی ؟ هواپیمایی های ما که تحریم هستند و فقط چند مقصد محدود منطقه ای دارند. و هواپیماهامون هم جون ندارند که از ترکیه دورتر پرواز کنن. مردم هم که پولی برای مسافرت خارج رفتن ندارن.
دقیقا به خوب تکاتی اشاره کردین . حساب کنید یه مسافر بیش از 1 ساعت از تهران تا فرودگاه امام را برای پروازهایی مثلا اصفهان یا رشت طی کند . با توجه به اینکه مدت زمان پرواز بین تهران به اصفهان یا رشت ، زمانی بین 20 تا 30 دقیقه هست ، آنوقت مسافر 2 تا 3 برابر زمانهای فوق را باید بین مسیر تهران تا فرودگاه مام طی کند .
اگه 1 شب فقط 1 شب خونت تو محوطه اون فرودگاه مهراباد کوفتی بود و 2 دقیقه 1بار حتی در ساعت 2 شب شاهد به زمین نشستن هواپیماها با صدای گوشخراش بودی ازین افتتاح شاید خوشحال تر هم میشدی
شیخ حسن آنقدر بیکار است که هفتاد کیلومتر مسافت را جهت افتتاح طی کرد!!!
بیشتر به خداحافظی میخورد تا سلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
یه اسم بهتر نمیشد انتخاب کنند
بریم از ترکیه فردوگاه ساختن را یاد بگیریم.
فرودگاه جدید استامبول واقعاً بینظیر هست، هم از نظر وسعت، هم زیبایی، هم بنا، و هم سرویس دهی!
یعنی وقعاً ما اینقدر در ساخت همه چیز، عقب که دیگه نه، پس افتادیم!!!
راستی با ۳۰۰۰ میلیارد، ۲۰۰۰ میلیارد، ۹۰۰۰۰ میلیارد و ارقامی از این دست، چند تا فرودگاه مثل فرودگاه جدید استامبول میتونیم بسازیم؟

واقعا دیگه جمعش کنید. خداییش رحمی، مروتی، یه چیزی،...
زبان قاصره به حضرت عباس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
زمان کوروش کبیر ما فرودگاهی داشین بنام درود سالی 150میلیون مسافر جابه جا میکرد اون موقع اصلا اینها هنوز به دنیا نیامده بودن
الان مشکل اصلی چند کیلومتر دورتر بود اینهمه خودت فشار اوردی؟
تابناک جان ، دیگی بوده و یه عده به نانی رسیدن ، حالا دیگه چرا نداره ! پروژه جدید انتقال سلام‌به خداحافظ خخخخ
فرودگاهی که پس از افتتاحیه متوجه بشن سرویس بهداشتی براش ساخته نشده بهتر از این نمیشه.
چند نکته:
1- ترمینال در مقایسه با ترمینال قبلی بسیار زیباتر و طراحی بهتری دارد.
2- این مسائلی که در گزارش نوشته شده ربطی به این ترمینال ندارد و اشکالاتی است که در مورد فرودگاه (بوی بد و دوری از تهران و ...) و سیاستهای انتقال پروازهای داخلی دارد.
3- ترمینال فعلی پاسخگوی نیاز مسافران نبود. خصوصا در زمان افزایش سفرها. تنها به امروز نگاه نکنید قرار نیست که هر زمان مثل چند سال قبل که بدلیل مسافرت بیشتر خارجیان به کشور ترمینال گنجایش نداشت ترمینال بسازیم. ساخت ترمینال در کشور( مثل هر پروژه دیگری که اینجا اجرا می شود) که یکشبه نیست؟!
4- من خودم متخصص این موضوع نیستم ولی معلوم است که نگارنده گزارش حداقل سواد و تخصص در این زمینه را ندارد، پس بهتر است تابناک به یک گروه متخصص برای این گونه گزارشات رجوه کند. موفق باشید.
مصالح پول امکانات همه چی هست فقط مدیریت نداریم و مدیر کمه ۴۰ ساله دچار چنین مساله ای هستیم
مشاور خارجی داشتن.
شرکت ارسا از فرانسه
حتی از تجهیزات داخلی هم استفاده نکردند
این ترمیناله یا یه سوله بزرگ؟
یا سوله نمیدونن چیه یا ترمینال فرودگاهی بین المللی!!
10 کیلومتر دورتر از ترمیناله الانشه!جانمایی فاجعه!بدون دسترسی و امکانات!حتی محوطه سازی هم نکردن بعد افتتاح کنن!
5 میلیون مسافر؟ با کدوم ظرفیت شهری؟ با کدوم ظرفیت جاده ای؟ تو افق 1500 هم به این تعداد مسافر نمیرسه!
بنیاد مستضعفان مگه قرار نبود به مستضعفان برسه؟ 500 میلیارد میده ترمینال میسازه؟
از جيب باباشون كه هزينه نميكنن تا بخوان پاسخگو باشن ، حيف عقل كه عاطل و باطل مونده !
توو این مملکت اگر یه پروژه به درستی و واقعا به نفع مردم انجام بشه باید تعجب کرد وگرنه که همه پروژه ها برای منفعت شخصی یه عده و رانتخواری و امتیاز برای یه عده دیگه هست.
سلام .اینکه پروژه های عمرانی باید مکان یابی شده و درست اجرا شوند مساله و هدف مهمی است .اما اینکه نویسنده الان بعد از ساخت و شروع برای افتتاح این مسله رو مطرح سوال دیگری است چون ایشون کاملا به ساخت همچنین پروژه ای هم اشراف داشته و هم اطلاع !
ﺳﻼﻣﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﻫﻮﺵ, ﺫﻛﺎﻭﺕ و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻧﺎﺏ اﻳﺮاﻧﻲ!
سوالاتت رو از مسئولان فرودگاه بپرسید بعد بیاین مقاله بنویسین که براستس صحبت های اون قانع شدین یا نشدین. نه اینکه در خلا سوالاتتون رو مطرح و انتقاد کنید.این چه طرز کار خبرنگاری است رو من متوجه نشدم
فقط باید فرودگاه قطر، مالزی، و چین را ببینید. بزرگ و پر از امکانات
کجای قالیبا ف که با ارسال نفر بر این قسمت را حذف کنی
ترکیه بزرگ ترین و مدرن ترین فرودگاه جهان را سال گذشته در استانبول افتتاح کرد در عرض ۵ سال اون موقع ما یه راهرو را با کلی ایراد و اشکال نمی تونیم راه بندازیم.بهتره خارج از تعصب از این کشورها الگو بگیریم.
كسي ميپرسه هزينه ٥٠٠ ميليارد بنياد !؟ بابت چي هست!؟
نتيجه اين سرمايه گذاري را بايد مردم بازپرداخت كنند؟
با اين أوصاف مردم بايد قيد پرواز را بزنند و آنرا براي آقازاده ها و مسئولين واگذارند
با اطمینان میتوانیم مطمءن باشیم که صد در صد بدون شک و بااحتمال قوی فرودگاه امام بزرگترین پروزه ی سپاه میتواند باشید
چطور روتون میشه به یک سوله بزرگ نام فرودگاه بین‌المللی دهید؟!!
تعجب نكنيد، يك ساعت و نيم با احتساب ترافيك زمان ميبرد تا به فرودگاه لس آنجلس رسيد تا بتوان با پروازى ٤٥دقيقه به سانفرانسيسكو رفت.

اين مسائل در اين دوران متداول است.

در ضمن اكثر فرودگاه هاى مدرن را خارج از شهر ميسازند. ايراد شما بايد در مورد عدم وجود قطار سريع السير باشد كه مسافران را بسرعت به داخل پايانه هاى فرودگاه نقل مكان كند.
خوب از ترمینال دوبی کپی زدن.
با سلام
برای اولین بار که وارد فرودگاه امام شدم واقعا شوکه شدم! فرودگاهی بسیار ابتدایی و عقب افتاده نسبت به کشورهای ضعیف منطقه!
من با فرودگاههای مهم مانند ترکیه و امارات و دیگر کشورها مقایسه نمی کنم!
سری به فرودگاه آذربایجان و حتی فرودگاههای اروپای شرقی بزنید مطمعا تفاوت فاحشی وجود دارد.
بگذریم از توالت هایش!
هواپیمای ما دیروز توی این فرودگاه نشست
عذر می خوام تمام محوطه بوی پهن میومد!!!
اصلا شبیه فرودگاه های دنیا نیست!خیلی خیلی معمولیه و فاقد هیچ گونه جذابیت!
سنگ گرانیت های بد رنگ و بی کیفیت!
بسیار دور!
پرواز خارجی بود و حس آبروریزی داشتیم جلوی خارجی هایی که دفعه ی اول بود ایران میان!
با تعحب نگاه می کردن
تازه تاکسی فرودگاه خیلی کم و بی نظم میومدن
خلاصه ۱ نکته ی مثبت هم نداشت!
همه جای دنیا فرودگاه ها شیک و مدرن
دیگه این طراحی و ساخت که افتخار نداره هیچ،بعد ۱۰ سال این شده مایه شرمساری مسئولینه!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی