بازدید 12744

روایت سعیدی کیا از اتمام «ترمینال سلام»

کد خبر: ۹۰۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 18 June 2019

بنیاد مستضعفان در این پروژه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است که توسط پیمانکاران و شرکت‌های زیر مجموعه این نهاد انقلابی در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع اجرا شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، پروژه ترمینال بین المللی سلام از سال ۱۳۸۹ شروع شد، اما به دلیل عدم تامین مالی پروژه مدت زیادی متوقف بود سر انجام در سال ۱۳۹۴ طی مذاکراتی بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهر سازی قرار شد پروژه به صورت BLT انجام شود.

مهندس محمد سعید کیا رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح این پروژه گفت: وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۵ تصمیم گرفت تغییراتی در پروژه ترمینال سلام ایجاد کند و ظرفیت این ترمینال را از ۴ میلیون نفر به ۵ میلیون نفر افزایش داد و طی توافقات انجام شده سر انجلام بنیاد مستضعفان در سال ۱۳۹۶ احداث ترمینال بین المللی سلام را آغاز کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های سخت بین المللی افزود: گرچه درزمان اجرای پروژه در شرایط تحریم بسیار سختی به سر می‌بردیم، اما با هماهنگی کامل بنیاد مستضعفان با وزارت راه و شهرسازی پروژه به نتیجه رسید با وجود تغییرات مد نظر وزارت راه در مدت کمتر از دو سال توانستیم این پروژه عمرانی بی نظیر در کشور را به مرحله افتتاح برسانیم در این پروژه از حداکثر امکانات داخلی استفاده شده وپروژه‌ای با این ابعاد و این تجهیزات و تکنولوژی برای اولین بار در نوع خود در کشور اجرا شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: بنیاد در این پروژه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است که توسط پیمانکاران و شرکت‌های زیر مجموعه این نهاد انقلابی در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع اجرا شده است، طی قرار داد مسئولیت طراحی، ساخت و همچنین تامین منابع بر عهده بنیاد مستضعفان گذاشته و مقرر شد برگشت سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان از طریق درآمد‌های شهر فرودگاهی در حسابی تجمیع شود و با سودی سه درصد بالاتر از تسهیلات بانکی به بنیاد مستضعفان پرداخت شود.

سعیدی کیا در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه نماد همکاری خوب بین دو دستگاه است که می‌تواند الگویی برای سایر پروژه‌های مشابه در کشور باشد امیدوارم این پروژه ثمرات خوبی را برای مردم به همراه داشته باشد.

در ادامه این مراسم منوچهر خواجه دلویی معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان نیز، در مورد این پروژه ملی تشریح کرد: این پروژه طی ۱۶ ماه در کمترین زمان ممکن اجرا شد و پروژه ترمینال سلام ثابت کرد در شرایط تحریم فنی‌ترین پروژه‌های کشور را می‌توان با حداقل منابع و با اتکا بر توان و تخصص داخلی به انجام رساند که نتیجه حاصل همکاری نزدیک بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی و سایر سازمان‌های مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه این فرودگاه از جهت فناوری‌ها و تجهیزات به کار رفته در کشور پیشرو است یاد آور شد: بنیاد مستضعفان تجربه فرودگاه سازی در این وسعت با سیستم‌های هایتک را به صورت کامل در کشور نهادینه کردو برخی سیستم‌های خود کنترلی این فرودگاه درهیچ فرودگاه کشور وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم این تجربه را در اختیار کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه قراردهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی