بازدید 8667
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد:

جلوگیری از واردات ۵۰۰ میلیون دلار دارو توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کمک به امنیت دارویی را یکی از راهبردهای این مجموعه عنوان کرد و گفت: قول می‌دهیم تا یک سال آینده، از واردات ۵۰۰ میلیون دلار دارو به کشور جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۹۰۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 18 June 2019

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کمک به امنیت دارویی را یکی از راهبردهای این مجموعه عنوان کرد و گفت: قول می‌دهیم تا یک سال آینده، از واردات ۵۰۰ میلیون دلار دارو به کشور جلوگیری کنیم.

به گزارش «تابناک»، دکتر محمد مخبر؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امروز در آیین بهره‌برداری از طرح ملی «شهرک صنعتی دارویی برکت» که با حضور سعید نمکی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کردان استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: باید قبول کنیم جنگ اقتصادی، وسیع‌تر و عمیق‌تر از جنگ تحمیلی است و بعید می‌دانم مردم و مسئولان این مهم را حس نکنند.

وی فرماندهی امام راحل و فرمانبری مردم و فرماندهان را از مولفه‌های موفقیت در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در حصر آبادان، آزادسازی خرمشهر و ... فرماندهی امام راحل مشخص بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی فقط یک جغرافیا و تعدادی از مردم درگیر جنگ بودند اما در جنگ اقتصادی تمامی مردم و مناطق کشور درگیر هستند، تاکید کرد: امروز نفوذ کشور در حوزه نظامی با آن موقع قابل قیاس نیست.

مخبر با تاکید بر اینکه فشار معیشتی بر مردم، نقطه آسیب ما در جنگ اقتصادی است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب ۱۲ سال است، محور پیام‌های سالیانه خود را مربوط به این موضوع قرار دادند.

وی با بیان اینکه امروز رهبری هوشمند در کشور داریم، افزود: امروز مردم کشور، پابه‌رکاب‌تر از مردم دوران هشت سال دفاع مقدس هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالان اقتصادی را سرداران جنگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: اگر فعالان اقتصادی همانند سرداران جنگ تحمیلی باشند، از این مشکلات عبور می‌کنیم.

مخبر با مهم خواندن اتحاد بین بخش عمومی، خصوصی و دولتی گفت: از تمامی لحاظ و ظرفیت‌ها چیزی در کشور کم نداریم و با اتحاد این بخش‌ها از مشکلات عبور می‌کنیم.

وی تاکید کرد: امروز فرمانده یک راهبرد و یک نقشه راه داده است؛ رونق تولید، راهبردی‌ترین مطلبی است که می‌تواند ما را از این مشکلات عبور دهد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه است و اگر فعالان اقتصادی به این راهبرد و نقشه راه توجه کنند، پیروز می‌شویم.

مخبر کمک به امنیت دارویی را یکی از راهبردهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان کرد و گفت: ما در این مجموعه به‌دنبال انتفاع از صنعت دارویی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان کاهش هزینه در درمان بیماران سرطانی ایجاد کرد، افزود: در راه‌اندازی این شهرک ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و اولویت اصلی واگذاری زمین به بخش خصوصی و خارجی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به کمک‌های ۱۸۰۰ میلیارد تومانی این مجموعه در سیل اخیر یادآور شد: بحث دارو در حوزه اجتماعی ستاد پیگیری می‌شود.

مخبر تصریح کرد: قول می‌دهیم تا یک سال آینده با محوریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همکاری فعالان صنعت دارو، از واردات ۵۰۰ میلیون دلار دارو به کشور جلوگیری کنیم.

لازم به ذکر است در این مراسم از ۹ قلم دارو در زمینه سلول‌درمانی، تولید مواد اولیه دارویی و داروهای شیمیایی رونمایی شد و از خانواده شهدای داروساز و شهدای مدافع حرم تجلیل بعمل آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر