بازدید 85495
محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

مردم تحمل کنند، قیمت‌ها شکسته می‌شود/ برخی کالا‌ها برای ارزان شدن، به زمان بیشتری نیاز دارند

چندی پیش که بهای ارز یکباره رو به افزایش نهاد، به سرعت اثر خود را بر دیگر کالا‌ها گذاشت و بسیاری از کالا‌ها آنی تغییر قیمت دادند، به گونه ای که برخی کالا‌ها در روز، دو یا سه بار تغییر قیمت می‌دادند و این وضعیت باعث آشفتگی شدید در بازار‌های کشور شد و قدرت خرید مردم در مدت کوتاهی کاهش چشمگیری پیدا کرد.
کد خبر: ۹۰۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 17 June 2019

مردم تحمل کنند، قیمت‌ها شکسته می‌شود/ برخی کالا‌ها برای ارزان شدن، به زمان بیشتری نیاز دارندچندی پیش که بهای ارز یکباره رو به افزایش نهاد، به سرعت اثر خود را بر دیگر کالا‌ها گذاشت و بسیاری از کالا‌ها آنی تغییر قیمت دادند، به گونه ای که برخی کالا‌ها در روز، دو یا سه بار تغییر قیمت می‌دادند و این وضعیت باعث آشفتگی شدید در بازار‌های کشور شد و قدرت خرید مردم در مدت کوتاهی کاهش چشمگیری پیدا کرد.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند هنوز بهای ارز تا زمان قبل از گرانی‌ها فاصله زیادی دارد، تا حدودی تحت کنترل قرار گرفته و حتی کاهش‌هایی داشته است؛ اما بر خلاف آنچه انتظار می‌رفت، مبنی بر اینکه با کاهش بهای ارز، قیمت کالا‌ها نیز ارزان شود، این گونه نشد و همچنان برخی کالا‌ها دور از دسترس مردم است.

اکنون پرسش این است: چرا قیمت‌ها در بازار تا این حد چسبندگی دارند و دلیل مقاومت بازار برای کاهش قیمت‌ها چیست؟ آیا عوامل پشت پرده و افراد سودجو عامل این وضعیت هستند یا دلایل اقتصادی دیگری در کارند که هنوز بازار شاهد تعدیل قیمت‌ها در خود نشده است؟!

پورابراهیمی، رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان در این باره بر این باور است که افزایش و کاهش قیمت‌ها متناسب با تغییر نرخ ارز، تابع فرمول اقتصادی ساده‌ای است که به تناسب عمل کرده و به مرور زمان قیمت‌ها را در بازار واقعی می‌کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: آثار تغییرات حاصل از نرخ ارز بر روی کالا‌ها بر اساس طبقه بندی کالایی متفاوت است، به گونه ای که روی برخی کالا‌ها تأثیر نرخ ارز آنی اثر می‌گذارد، حال آنکه در برخی دیگر از کالا‌ها با تأخیر همراه است و در مورد برخی دیگر از کالا‌ها به بازه زمانی بلندمدتی نیاز است.

وی افزود: قیمت‌ها بسته به نوع و جنس کالا‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ اگر بخواهیم تأثیر آنی نرخ ارز بر کالا را بسنجیم، بهترین مثال آن طلاست. زمانی که نرخ ارز کاهش می یابد، نرخ طلا سریع با نرخ ارز تعدیل پیدا می‌کند؛ پس این رابطه در مورد این نوع کالا‌ها لحظه‌ای است؛ اما در برخی از کالاها، تأخیر چند هفته‌ای وجود دارد؛ مثلا در مورد خودرو و یا در لوازم الکترونیکی مانند تلفن و گوشی و کامپیوتر وضعیت به همین شکل است و یا در برخی‌ دیگر از کالاها دیرکرد چند ماهه است و در مواردی هم طولانی مدت بوده که البته دلیل آن نیز وضعیت عرضه و تقاضا در بازار است که کوتاه مدت و بلندمدت شرایط خود را تبیین می‌کنند؛ بنابراین، طلا که خرید و فروش آن بر اساس رابطه خطی است، قیمت آن لحظه‌ای اعلام می‌شود، ولی در مورد لوازم خانگی و مواردی مانند آن، که نیاز به مواد اولیه و پروسه تولید چند ماهه دارد، شرایط فرق می‌کند.

این نماینده یادآور شد: البته ثبات قیمت‌ها و نوسانات نیز بر قیمت اجناس اثر دارد؛ برای مثال قیمت ارز ـ که امروز از ۱۵۰۰۰ تومان به ۱۳۰۰۰ تومان رسیده ـ برای چه مدتی می‌تواند ثبات داشته باشد و آیا میانگین آن در چند ماه آینده کمتر می‌شود یا باز هم قرار است قیمت‌ها افزایش داشته باشد؟! همه این عوامل و تحلیل‌ها، باعث می‌شود تا پیش‌بینی در آینده نرخ امروز را تعیین کند. در واقع زمانی که قیمت ارز تغییر می‌کند، نمی‌توان اثر آن را با رویکرد طلا یا خودرو و یا مواردی از این دست ارزیابی کرد، چون در بسیاری موارد، فرایند تولید یک کالا، نیاز به زمان زیادی دارد.

وی در پاسخ به این که چرا در زمان افزایش قیمت ارز، کالا‌ها به سرعت گران می شود، اما به هنگام ارزانی ارز، باید چندین ماه پروسه پشت سر گذارند، گفت: کشش قیمتی نسبت به افزایش قیمت همیشه وجود دارد و این در همه جای جهان همین گونه است، اما مقاومت در مقابل کاهش قیمت بیشتر از کاهش آن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زمانی که مقاومت صورت می‌گیرد اگر مردم بتوانند شرایط را تحمل کنند، این وضعیت در بلندمدت شکسته می‌شود؛ به عبارت دیگر، اگر ارز کاهش قیمت پیدا کند و بازار نیز نسبت به این شرایط (نخریدن کالا مقاومت کند) بعد از مدتی قیمت‌ها خود به خود تعدیل می‌یابد. شکی نیست که قیمت‌ها با کاهش قیمت ارز کاهش پیدا خواهد کرد، اما در برخی موارد، به زمان بیشتری نیاز است تا اثر خود را نشان دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۸۹
انتشار یافته: ۱۳۵
جناب پور ابراهیم یکساله فقط داری وعده های سرخرمن میدی!! چند بار گفتی که قیمت ها کاهش خواهد یافت... پس چی شد... فقط بلدی پرت بگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
با اتمام ضرب الاجل تعیین تکلیف اف ای تی اف وخروج گام به گام ایران از برجام بزودی شاهد جهش چشمگیرقیمت دلار و سقوط تاریخی بورس خواهیم بود
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
عزیزم سی چهل سال صبر کنی امکان دارد روزی ده در صد ارزان شود.
ناشناس
| France |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
این نماینده ضعیف بد قول باید حذف بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
چرا ما باید تحمل کنیم و داریم روز به روز بیشتر به قهقرا میریم چرا ما باید تاوان سیاست های کاملا اشتباه شما رو بدیم
ملانقطه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
صرف نظر از مطلب، این متن هر سطرش چند غلط املایی دارد......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
بزک نمیر بهار میاد کمبزه و خیار میاد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
اگر این حرفهارو نمیزدی سنگینتر نبودی؟ ترسیدی حقوقت را قطع کنند؟
Arman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
پی اس فور یک میلیونی شده پنج میلیون چطوری میخواهید قیمتارو بشکونید؟؟این هیچی بقیه چیزا چی
اخه چقدر دروغ میگیدو هی میگید ما خوبیم
چشم بسته غیب گفته! الان اینا که گفتی یعنی چی. الان یه ساله دارین این حرفا رو میزنین. خداییش خسته نشدید؟! تابی چند ساله کامنت میزارم، یکیشو چاپ نکردی.
مردم دیگه تحملدونشون پاره شده از بس تحمل کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
بنده به اتفاق اعضای خانواده و ... منبعد در انتخابات و هیچ راه پیمایی شرکت نخواهیم کرد.
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
یعنی تا حالا میکردی؟ خابت خیلی عمیقه ههههه
باشه!
با توجه به تورم 350 درصدی چطور تحمل کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
ثواب تحملت رو اون دنیا میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
دقیقا چی باید تحمل کنیم!!!!
بزک نمیر بهار میاد
ما تحمل میکنیم ولی فکر کنم دیگه عمرمون قد نده. انشاله برای نوه هامون.
پاسخ ها
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
به نوه هامونم نمیرسه چرا؟ چون اونها هم نوه داره
جناب پور ابراهیمی شما فقط قیمت سیب زمینی و پیاز رو پایین بیار و ثابت نگه دار اگر تونستی ما دیگه انتظاری از شما و بقیه مجلسیها نداریم. اگه میتونی بسم ال...
خیر باشه
پارسال هم گفتید 6 ماه تحمل کنند درست میشه.
آیا دولت و وزیر کشاورزی نمیدونه که سیب زمینی و پیاز جز ملزومات زندگی مردم هست و با آزا سازی صادراتش به عراق قیمتش چند برابر میشه؟؟؟؟؟؟
چند روز پیش هم رئیس جمهور گفتند اوضاع داره روز به روز بهتر میشه ولی بدتر شد
پاسخ ها
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اون اوضاع خودشو گفته
شما مگه نماينده مردم نيستين!!؟؟؟؟ شما چجوري تحمل ميكنين بفرمايين ما هم ياد بگيريم
داداش دلار بالای بیست تومن میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اگه بالای بیست تومن بشه،چی گیر جنابعالی میاد؟از فشار بر روی مردم عادی لذت میبری؟
مگه گرانی داریم؟؟؟؟؟
مردم زير بار قيمتها كمرشون شكست ولي قيمتها فربه تر شدن!!! كجاي كاري استاد!!!؟؟؟
بزک نمیر بهار میاد. آقای نماینده مردم را چه فرض کردهای. آیا در این 40 سال سابقه دارد؟
نزدیک انتخاباته ایشون دنبال بازارگرمیه
دهن منو باز نکن.
چقدر تحمل کنند یه زمانی مشخص کنه بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
صد سال
40 ساله داریم تحمل میکنیم 40 سال دیگه هم تحمل کنیم حله ؟؟؟؟ ارزون میشه؟؟
ببخشید ببخشید از اتاق فرمان اشاره میکنن 40 سال دیگه عمرم تموم میشه...
هرجور راحتیت ببخشید دخالت کردم.
خوابی یا بیدار؟
شعارهای توخالی و تکراری
عجب!! مردم کمی دیگر تحمل کنند تا جیب برخی که کامل پر نشده لبریز شود.. چقد دیگه تحمل کنیم؟چقد وعده و وعید؟!!! عجب رویی دارند
جمع کنید بابا
عمرمون رو تموم کردید با این مملکت داری تون
چرا با مردم روراست نیستین؟ چرا همیشه شعار الکی میدین؟ یه قلم جنس رو اسم ببرین که ارزون شده باشه. فقط برای حفظ میزتون هر حرفی رو میزنین
الا یاایهاالساقی ادر کاسا و ناولها/که تحریم سهل نمود اول ولی افتاده مشکلها...تورم کرده مبهوتم بهای ارز نابودم/ز تاب قیمت سکه چه خون افتاده در دلها...مرا در منزل رهنی چه امن عیش چون هر دم / طرف فریاد میدارد که بر بندید محملها...به سیلی رخ تو قرمز کن اگر اق شیخ حسن گوید / که حاجی بی خبر نبود ز راه و رسم منزلها...شب تاریک و بیم موج وگردابی چنین حایل / کجا دانند حال ما سبکبالان ساحلها...همه کارم ز بی پولی به بدنامی کشید اخر / نهان کی ماند ان رازی کزو سازند محفلها...تعامل گر ز تو خواهد از او غایب مشو هرگز / فقط با عقل و با تدبیر توان حل کرد مشکلها
مردم ایران ، وقتیکه صحبت از گرانی ،و ،تورم میکنند منظورشان مایحتاج عموی روزمره زندگی میباشد ، نه طلا ،و ارز ،و خودرو ؟‌ منظور گرانی ارزاق عمومی میباشد ، مانند گوشت قرمز ،و مرغ ،و ماهی ،و برنج ،و قند ،و شکر ،وچای ،و شوینده ها ،و ، دارو ،و ،درمان ، مسولین ایران بلحاظ اینکه دغدغهٔ‌معیشت ندارند ، وقتیکه بحث گرانی میشود ، فوری میروند بسمت طلا ،و سکه ،و ارزخارجی ،و خودرو ؟ که بدون شک اینگونه موارد دغدغهٔ‌ ۲۰٪ مردم ایران نیست ، بلکه دغدغهٔ اصلی بیش از ۸۰٪ مردم ایران ملزومات اولیهٔ‌زندگی میباشد که هر روز گرانتر میشود ؟،،اگر ایشان ،و امثال ایشان که جزیی از همان ۴٪ ها ،و ۲۰٪ های جمعیت ایران هستند ، ماهی کمتر از سه میلیون تومان در آمد داشتند ،آنگاه میشد درد مردم را درک نمایند ؟،،،
مردم چندسال دیگربایدتحمل کنند؟ ایا مسوولین شناختی از وضعیت اسفبارمردم دارند؟ کمرمردم زیربارگرانی سکست اماقیمتهانشکست وروزبه روزهم بیشترمیشود دیگرهرچه شعاردادید ودرخواست صبروتحمل کردیدبس است اکنون وقت عمل وگزارش دادن است نه وعده ووعید گوشمان پراست ازاین وعده های طلایی !!!!
انچنان رونق اقتصادی ایجادمیکنیم که دیگرکسی محتاج دریافت یارانه نباشد !!!!!!!
غیر تحمل کردن چه کاری دیگه ازمون برمیاد حرف بزنیم میشیم بی بصیرت تازه اگه شانس بیاریم بهمون انگ منافق و وطنفروش و ...نزنندآ
بابا هیچی پایین نمیاد دلار یاد تونه۱۷شد اومد تا ۱۰ چی اومد پایین تا وقتی نظارت بازار و مجلس ضعیفه وضع ماهمینه
چشم.
جهت اطلاع جنابعالی قیمت دلارامروز۱۳۶۰۰ تومان بودنه ۱۳۰۰۰ تومان
مردم مرغ نخرند . گوشت نخرند . طلا نخرند . ماشين نخرند . شكر و ماكاراني و خرما و تن ماهي نخرند . پوشاك بچه نخرند . رب نخرند . لاستيك ماشين نخرند . مردم ديگه چي نخرند . مگه شكم رو اين چيزها حاليش ميشه .
مردم تحمل کنند قیمت ها تثبیت میشه و همه عادت میکنند

اینجوری صحیح تر بود اگر که این نماینده بی فایده بیان میکرد
برای هرکسی این قضیه گرانی نان نداشت، برای شما خیلی خوب داشت! در زمان یکسال چهره مشهور تلویزیونی و فرد فعال مجلس شدین و صد البته به علت فقط و فقط حرف زدن و سخن شیرین گفتن! مثلا آمار دادن و گفتن اینکه وااااای اگه بدونید پولا چجور و چطور خرج شده و غیره...
نماینده محترم...صدای خروجی یک اگزوز همیشه بلند هست! ولی نهایتا صدا، فقط صدای اگزوز است و هرگز صدای ساز نمیشود. وسلام
بازم دروغ های قشنگ!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
بیچاره رامبد یه دروغ گفته ملت چکارش کرده اما ببین اینها چه حرفه این حتی مردمم ناراحت نمیشن
بله قیمت سیب زمینی که الان 10 هزار تومنه ، ممکن پایین بیاد!!!!
چقدر مردم تحمل کنند؟من با دوفرزند با یک میلیون ودویست درآمد وماهی هشتصد اجاره چطورتحمل کنم؟مگرآقازاده هاو
آقا دامادها با میلیاردها اختلاس ودزدی برای ما زندگی گذاشتند؟چقدر دیگه عمر داریم؟جز بدبختی ازاین زندگی چی فهمیدیم؟اون بالا نشستی ومیگی تحمل کنیم.
برخی کالاها به زمان بیشتری نیاز دارند تا ارزان شوند
آخه آقا عزیز جناب کدوم مورد تا الان ارزون شده ما که نبودیم زمان قدیم میگن ی وزیر رو گفتن شما اخلال گر و خیانت کاری بعد گفته به عنوان مثال من قیمت این خودکار رو 15 سال ثابت نگه داشتم و این افتخارمه.... بعد مردم و نماینده هاشون قبول نکردن اعدامش کردن
الان ی عده میان میگن خدا بیامرزتش
بعد همین کسانی که میگن خدا بیامرزتش جناب سیف که سیستم بانکی کشور رو داشت اصلاح می کرد با شعاراشون خونه نشین کردن
عدم آگاهی عمومی است که به کشور آسیب میزنه
بزک نمیر بهار میاد
بزک نمیر بهار میاد .....کمبزه با خیار میاد .........
عزیزم از نوسان شدید ارز یک سال گذشته و بارها هم ارز پایین رفته، همه چی هم برعکس بالا رفته از جمله خیلی چیزهایی که فتیله ش دست دولته مثل خودرو
باشه ما تحمل میکنیم ولی صاحب خونمون تحمل نکرد وباخفت و خاری پیش زن و بچم از اون خونه بیرونمون کرد.
ما بخوبی هزینه تحمل و مقاومتمون رو پرداخت کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
ای بابا، ناراحت شدم داداش :((
بزک نمیر بهار میاد
برو بابا
فقط گران شدن مطرح نیست. ما داریم ساختمون می سازیم، و بتن مورد نیاز برای ساختمان متاسفانه دچار مشکل شد و مقاومت کافی نداشت، خسارت چند ده میلیون تومانی متحمل شدیم، و باید مجددا تخریب کنیم و از نو بتن بریزیم. دلیلش اینه که تقلب در بین بازاری ها و تولید کننده ها زیاد شده. امروز هم رفته بودم پکیج تولید داخل بخرم، اکثر فروشنده ها از نبود کالا حرف میزدن. دولت هم به فکر نیست.
باشه به چشم
چون عمر نوح داریم
صبر ایوب داریم
ثروت قارون داریم
اقای مطهری یک سال پیش گفت مردم شش ماه تحمل کنند و... خسته شدیم بابا.
کالای عزیز جیگرتو برم بیا پایین قربون قد و بالات بیا علم اقتصادو گل بگیرم برات بیا فداتشم
در مورد قیمت دلار هم وقنی که شده بود شش هزار تومان همین حرفها زده میشد.
اگر اگر اگر
میشه بفرمایید این اگرهای شما کی قرار تمام بشه؟!
واقعا زغالو رو سفيد كردن اين مسيولين مملكت خجالتم خوب چيزيه هنوز حرفايه اقاي سيف و جهانگيري به همراه رييس جمهور محترم تو گوشمونه ارز و سكه نخريد ارزون ميشه
آرزوهام همه برباد رفت،تنها آرزوم اینه آقایانی که دم از صبرکردن ومقاومت میزنند بیارمشون تو زندگی فلاکت بار وبحرانیم ببینم چندروز تحمل میکنن
آ قاب دکتر مطمئن باش هیچی ارزون نمی شه نیازی به تحلیل نادرست نیست ،وقتی شماوامثال شما قصد برداشت ارزدولتی برای کالای اساسی دارید ،ادله یک تحصیل کرده علم اقتصاد برای ارزانی چیست؟
از بک طرف 900هزار میلیارد تومان سالانه یارانه پنهان و آشکار بجیب ایل و تبار خود می ریزند و از طرف دیگر مردم را بصبر و تحمل سختی ها و گرانیها و بدبختیها ونداریها،دعوت می کنند و وعده میدهند که صبرکنید قیمتها در آینده نامشخص کاهش پیدا می کند!!!!
بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد
بهتر است یک باره مردم را بصبر جمیل دعوت کنید و استقامت تا انشاءالله تعالی در آینده نزدیک یک سره وارد بهشت برین شوندوخیال شما و ایل وتبارتان برای همیشه راحت شود!!!!
چقدر دیگه تحمل کنیم خوب میشه؟ چهل سال دیگه کافیه؟
چهل سال است ما داریم تحمل می کنیم به زودی هم شما باید تحمل کنید
زمان بعد از انتخابات یا یک میلیارد سال
ایشون راست میگن.یه مدتی مردم تحمل کنند تا این الباقی بیت المال را هم غارت کنند بعد کوپن و نیم وعده غذا.........خسته نباشی دق اور.....ولی بخدا ما به سهم خودمان.....داغون شدیم.میفهمب..داغون
انچه در دست خود دولت است بشدت گران و گرانتر می شود و با کما پر روی می گوید نهرید ارزان می شود ماشین نخریدیم .بدبخت شدیم این که دست خودتان بود و هزاران تد دیگر . جنس ارزان نمی شود پس گزارش دروغ ندهید که بعضی ها را بیچاره کنید خودتان از رانت اطلاعات کافی برخوردارید
چرا قیمتهایک شبه بالا می پرد ولی برای کاهش زمان نیاز دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اصطلاح جدید کشف کردن بنام چسبندگی قیمت.هموطن
خواب دیدی خیره
جیب ما پول نداره / سفره ما نون نداره
باز هم توهمات استاد پور ابراهيمي ، ايشان بمب خود بزرگبيني و تئوريهاي صد من يك غاز است ،!
شما نفست از جای گرم درمیاد اگه مثل ما پول نداشتی شام بخوری همچنین حرفی نمیزدی
سیب زمینی کیلویی 9 هزار تومن!!!

ارزانی یک شوخی بزرگ است
تجربه ی ۴۰ ساله میگه نه فقط ارزون نمیشه بلکه گرونتر هم میشه اقای. به اصطلاح دکتر کاش فقط مدرک نداشتی یه ذره سواد داشتی ویه ذره هم ..تا مردم رو ابله فرض نکنی
چگونه می خواهند جوابگوی نابود کردن زندگی یک
ملت باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
مگه در این سال ها جوابگو بودن که این یکی باشه؟
این نمایندگان فقط بلدند حرافی کنند انگار تو این مملکت نیستند
پاسخ ها
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
تو مملکت جای خوبش هستم
تحليلهاي ابكي اقتصاد دان مجلس چطور مقاومت كنن مردم در حاليكه اختلاسها بيداد ميكند
این آقا از علم اقتصاد فقط مدرکش را دارد.
مردم اگر احساس کنند دولت در کنترل بازار جدی و موفق عمل میکند و عرصه را برای محتکرین و سوداگران تنگ کرده است و در توزیع کالا های مورد نیاز اصول و قواعدی حاکم است البته که تحمل میکنند
مسکن چی عزیز جان؟
قیمتی که رفت بالا کی اومده پایین
مردم چقدر تحمل بکنن و امثالهم هیچ کاری نکنن
این اقا عشق مصاحبه ومیز گردی صدا وسیما داره .در دوران ریاستش در کمیسیون اقتصادی مجلس هفته ای ۷ روز تو سیمابود و وعده سرخرمن میداد بیشتر یه شو منه تا وکیل مر دم .
کاهش قیمت ها با توجه به افزایش تنش ها جزو محالات است
ایا معنای ان اینست که مردم نخرند تا ارزان شود !
احساس میکنم ما توی یک کره دیگه زندگی میکنیم....و داریم اخبار یه جای دیگه رو میخونیم..‌.بابا یه سر حداقل بریم بغالی خرید
حقوقی که الان به ما میدهند یک سوم دو سال پیش ارزش داره بنابراین ظرف ده روز تمام میشود.این حرفهای مسئولین فقط وعده سر خرمن دادن به ملته.با کارنامه خرابی که مسئولین داشتند مردم دیگر به آینده مملکت و گفته مسئولین اعتماد و امیدواری ندارند
شماهاازکجابه مردم پیام میدین ووعده میدین؟مریخ زندگی میکنید؟مردم تادم مرگشون تحمل کنندوبعضی هاهم باپولهای غارت شده تواروپاوآمریکاخوش بگذرونن؟
مردم چقدر تحمل کنن!!! تا زمانی که مسولان بی کفایت سر کار باشند همین آش و همین کاسه است.
همشهری مایی ولی متاسفانه مثل...دروغ میگی و وعده سر خرمن میدی...
دو چیز را پایانی نیست: یکی جهان هستی و دیگری وقاحت مسوولین ..
خزانه داری آمریکا آن طرف شبانه روز در حال تحریم ما و نظارت بر حسن اجرای ان است نمایندگان ما بجای تصویب و اجرای طرحهای مهم اقتصادی مثل مالیات بر عایدی مسکن و طرح شفافیت آرا و طرح رسیدگی به اموال مسئولان و طرح ساماندهی تعطیلات و اصلاح فیمت بنزین و نظارت بر خودرو سازان و قطعه بازها و وارد کنندگان قطعه دنبال استانی شدن انتخابات و انتخاب رئیس مجلس و کمیسیونها و برنامه نود و استیضاح وزیر برای مطامع سیاسی و مذاکره و کارهای نمایشی برای عوام فریبی هستند
از نظر اقتصادی این پایین نیومدن قیمتها به علت ایجاد پدیده رکود در تورم است. در این حالت که به علت بن بست اقتصادی و سیاسی پیش میاد و موانعی مثل بینش قدیمی و واپس گرای اقتصادی و سیاسی عوامل حکومت مشکل شدید و شدیدتر میشه. این اتفاق به صورت مثال در بیشتر کشورهای اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم پیش اومد. تنها راه حلش هم اصلاحات اساسی و واقعی در بینش های اقتصادی و سیاسی بدون اغماز و اولویت سنجی (همون پارتی بازی خودمون! ) هست و با حرف و دستور و غیره چیزی عوض نمیشه. مثل باتلاق میمونه اگه ازش خارج نشی غرقت می کنه چه دوست داشته باشی چه نه.
تو تحمل کن نماینده جان. مردم دارن زیر فشار له میشن. از حرفی که میزنی خجالت بکش و از مردم سریع معذرت بخوا ه نمایییییییییییینده.......
از ارواح مطهر شهیدان وطن خجالت بکشید و دسته جمعی استعفا دهید
در ایران قحط الرجال نیست ؛ جهل الرجال است
جناب ابراهیمی فشار گرانی و بدبختی وفلاکت وبیکاری روی دوش مردمه برای شما و امثال بی خیال شما که تواین یکسال واندی هیچ کاری نکردید و مردم را به صبر، یک وعده غذاخوردن و اشکنه خوردن و... دعوت می کنید چه فرقی می کنه برای مسئولان همه چیز براشون نه تنها تو کشور بلکه در خارج کشورهم فراهمه. اینور مرگ بر امریکا و استکبار میگند و پرچم آتیش می رنند انور هم که بچه هاشون با حساب های پرشده از بیت المال تو همون دیار کفرند و مشغول لهو ولعبند وبه ریش ملت می خندید کی تا کی تواین مملکت چیزی ارزان شده چرا با زبان احمق ها با مردم صحبت می کنید دیگر وعده و توهین بس است ملت جان به لب شدندو مسولین هم که چادر حیا به سر کردند و هیچی نمی گند اینهمه دلار 4200 تومانی حیف و میل شد اجناس با چه قیمتی به دست مردم رسید ارزانی شد یا گرانی شد. اینهمه تلویزیون از مبارزه با گرانفروشی و کشف انبار احتکار خبر میده پس چرا ارزانی نمیشه نتیجه مبارزه با گرانفروشی که فقط بلفی بیش نبوده ونیست مگرنباید ارزانی شود آیا شده . انوقت چنابعالی که اصلا تومحاسبات به حساب نمیایی داری وعده ارزانی میدی بزرگتر از تو گفتند و برعکس از آب درامده حالا امدی بگی بلدی حرف بزنی این بساط رای جمع کردنو جمع کنید کارتش سوخته
با اتمام ضرب الاجل تعیین تکلیف اف ای تی اف وخروج گام به گام ایران از برجام بزودی شاهد جهش چشمگیرقیمت دلار و سقوط تاریخی بورس خواهیم بود. این بهترین کامنت این ستونه
بزودی قیمتها درتیرماه پرش وحشتناکی خواهند کرد عجله نکنین
بعضی ها طوری صحبت میکنند که انگار دنیا به آخر رسیده ، ولی مطمئن باشید که این مشکلاتِ مردم همیشگی نیست و یه روزی بالاخره برطرف میشه . توکل به خدا داشته باشید .
با حرف درمانی مشکلی حل نمی شود. لطفا به شعور این مردم بینوا توهین نکنید. پژو207 دنده ایی از 39 میلیون رسید به 90 میلیون. می خواستم بخرم .گفتند نخرید ارزان می شود. امروز حدود 131 میلیون قیمت دارد. هرچند که ارزش واقعی این قوطی کبریت زهوار دررفته قدیمی حتی 10 میلیون هم نیست. فقط باید سوخت وساخت .
جناب پور ابراهیمی احتمالا خواب نما شدی چون سخنانی گفتی که به عقل جن هم نمیرسه اگه با همین فرمون جلو بری انشاءالله سری بعد رییس جمهور میشی .
متاسفانه حرف شما مبنی بر ارزان شدن کالاها یک دروغ ست و وعده ی سرخرمنه . اولا که تو ایران هیچ چیزی تا حالا بالا نرفته که بخواد پایین بیاد شما میگی افزایش قیمت دلار باعث گرانی ها شده درسته ولی مگه بعد از دو سال تونستین حتی برای دو هفته هم که شده قیمت دلار رو ثابت نگه دارین؟ پس هیچ کنترلی رو قیمت ها هم نمیتونین داشته باشین . ضمنا اگر این گرونی ها واکنش مردم به 5 برابر شدن قیمت دلار داشته و همه ی اقلام هم 5 تا 15 برابر گرون شده امری طبیعی ست ولی وقتی شما میتونی بگی این گرونی ها کاذبه و به قیمت های قبلی بر میگردیم که دولت سیگنال مثبت بفرسته وقتی دولت تمام خدمات خودش و شرکت های وابسته به خودش رو تا 400 % افزایش قیمت داده نمیشه از کالاهایی که در انحصار دولت نیست توقع ارزانی داشت . مثلا همین هفته ی پیش قیمت اتوبوس و مترو 20% گرون شد !!! بیست درصد شوخی نیست این اتفاق هیچ جای دنیا نمی افته ، یا همین خیز برداشتن برای بنزین که هم جیره بندی کنن هم گرون و تمام کالاهای اصلی سبد معیشت مردم اعم از لبنیات و گوشت و برنج و شکر و چایی و .. که همگی تحت نظارت دولت بوده هر روز گرون تر شده با وجود تمام این شواهد چرا این بابا چنین دروغ رو به ما میگه؟
نذار دهنمو باز کنم
دروغ سال
آیا کوچکترین اهمیتی دارد که نماینده مجلس چه بگوید؟ تصمیمات اصلی در کشور ما در دولت در سایه گرفته می شود
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
فیلم زیاد میبینی؟
بخدا قسم شماها اگه لطف کنید مملکت را بدید دست همین مردم عادی کمتر از یکماه همه چیز درست میشه چون مردم خودشون درد همد یگر را می فهمن میدونن بی پولی و نداری یعنی چی .با دلسوزی کار میکنند و مملکت را از این بدبختی نجات میدن .جون شماها چپتون پره اصلآ از مردم خبر ندارید
الان بعد از تقریبا یکسال کمتر از گذاشتن این خبر میگذره و هیچ چیز نه تنها ارزون تر نشده بلکه ده ها برابر گرون تر هم شده
چرا تو همین دو سه روز دوباره رفت بالا!!
من بد بخت چقدر باید منتظر بمونم
چرا تو همین دو سه روز دوباره رفت بالا!!
من بد بخت چقدر باید منتظر بمونم
چرا تو همین دو سه روز دوباره رفت بالا!!
من بد بخت چقدر باید منتظر بمونم
چرا تو همین دو سه روز دوباره رفت بالا!!
من بد بخت چقدر باید منتظر بمونم
چرا تو همین دو سه روز دوباره رفت بالا!!
من بد بخت چقدر باید منتظر بمونم
سال 1399 امروز 17م پراید شده 90 میلیون شما هنوز فک میکنید ارزانی میشه؟
مردم دارن له میشن با این گرونی
جنناب ابراهیمی مادیگه داریم ازسوتغذیه هلاک میشیم مثل دولت خاتمی قیمت روبیارین پایین وثابتش کنین هرروزمیره بالاترمعلوم نیس ایران دست کی افتاده
چرا دروغ میگید
هیچ وقت ارزون نمیشه
تا وقتی که دولت کم کاری کنه و مسئولان با مردم دشمنی کنند
چیزی درست نمیشه
بخدا خیلی چیزا گرون شده
دوتا مرغ شده۱۰۰تومان
دولت در پس پرده کرونا به افزایش بی حد و مرز همه کالاها دست زده و می دونه کسی تو این شرایط از ترس کرونت پیگیر گرانی نیست
خدایا جوری به کمر این گرون کننده ها و منافقین بزن که حتی........هم نتونن بخورن فقط گرونی فقط آزار مردم فَلَعنَتُلاالله عَلَی الظالمین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی