بازدید 2985

آغاز اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در بازداشتگاه عسقلان

اسرای بازداشتگاه عسقلان اعتصاب غذای نامحدود خود را امروز (یکشنبه) آغاز کردند.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ 16 June 2019

اسرای بازداشتگاه عسقلان اعتصاب غذای نامحدود خود را امروز (یکشنبه) آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، اسرای این بازداشتگاه امروز پس از مخالفت مدیریت بازداشتگاه با درخواست‌هایشان، اعتصاب نامحدود خود را آغاز کردند.

زندانیان عسقلان پیشتر اعلام کرده بودند در اعتراض به اقدامات اسرائیلی‌ها که از اواخر آوریل گذشته با یورش‌ها و بازرسی‌های شبانه مکرر، جریمه و انتقال اجباری تعدادی از اسرا شدت گرفته است، دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

قدوره فارس، رئیس انجمن اسرای فلسطین فاش کرد، زندانیان عسقلان به شکل وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و زمانی که اسرا و در رأس آنها ناصر ابو حمید، نماینده آنها با اقدامات زندانبانان مقابله کرد، مدیریت زندان تصمیم به انتقال او به بازداشتگاه دیگری و نیز جریمه‌هایی از جمله تعطیلی غرفه‌ای که اسرا ار آن نیازهای خود را خریداری می‌کردند، گرفت.

فارس به المیادین گفت: حدود ۶۰۰ اسیر محکوم به حبس ابد در زندان عسقلان هستند که در راس آنها عبدالله البرغوثی، زندانی محکوم به حبس ابد است.

قدری ابوبکر، رئیس هیات امور اسرا و آزادگان تل‌آویو را مسئول وخامت اوضاع در زندان عسقلان و تنش خطرناکی دانست که احتمال دارد در ساعت‌ها و روزهای پیش رو شکل بگیرد.

از سوی دیگر، جنبش فتح اعلام کرد، ۲۵ ماه جاری که همزمان با برگزاری کنفرانس منامه است، روز اعتصاب عمومی در فلسطین اشغالی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل