بازدید 3469

هند بر ۲۸ کالای آمریکایی تعرفه بیشتر اعمال می‌کند

هند در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از سیستم تعرفه ترجیحی با دهلی نو، بر ۲۸ کالای وارداتی از آمریکا تعرفه بیشتر اعمال می‌کند.
کد خبر: ۹۰۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ 16 June 2019

به گزارش فارس، در پی اقدام واشنگتن در خارج شدن از توافق تجاری با دهلی نو، هند در حال آماده شدن برای اعمال تعرفه‌های بیشتر بر برخی کالاهای آمریکایی از جمله بادام، بادام زمینی و سیب است.

به گزارش اسپوتنیک، دولت هند روز شنبه بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که این کشور آسیایی از روز یکشنبه تعرفه‌های بالاتری بر 28 کالای آمریکایی از جمله بادام، سیب و بادام زمینی اعمال خواهد کرد.

اواخر ماه مه بود که دولت ترامپ اعلام کرد که وضعیت ویژه‌ای که هند در تجارت با آمریکا دارد را متوقف خواهد کرد. هند بر اساس این وضعیت ویژه از پرداخت میلیاردها دلار تعرفه واردات به آمریکا معاف بود.

هند بزرگترین بهره‌مند از سیستم تعرفه ترجیحی با آمریکا طی سال 2017 با 5.7 میلارد دلار در واردات به آمریکا با وضعیت مالیات آزاد بوده است. هند بزرگترین صادر کننده به آمریکا تحت سیستم تعرفه ترجیحی در سال 2017 بوده که این صادرات شامل قطعات وسایل نقلیه، آلیاژهای فولادی، فلزات گرانبها، سنگ‌های ساختمانی، کابل‌های عایق، محصولات چرمی و سیم بوده است.

ترامپ بارها هند را برای باز کردن بازارهایش در تجارت با آمریکا تحت فشار قرار داده تا کسری تجاری 27.3 میلیارد دلاری با واشنگتن را کاهش دهد.

سلام پرواز
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# فطریه # جیش العدل # حمله به کنسولگری ایران در سوریه # عید فطر # کفاره روزه
آخرین اخبار