بازدید 27857
هزار و ششصد و هشتاد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

حمایت یک مقام رسمی از حضور زنان در ورزشگاه‌ها/کنایه سنگین صفایی فراهانی به کارگزاران/داوری: خودکشی نکردم/توصیه معنادار عطاءالله مهاجرانی به «ترامپ انگلیس»/پشت پرده «پرستوسازی» از میترا استاد به روایت "عبدی"

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند آیت‌الله خاتمی: افتخار می‎کنیم «آخوند حکومتی» هستیم/واکنش اطرافیان احمدی‌نژاد به خبر خودکشی داوری/رفیق‌دوست: اگر آمریکا به ایران حمله کند، اسرائیل گروگان ماست و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ 15 June 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است

رئیس مجلس در دیدار "ماریل دوسارنز" رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه گفت: با وجود مذاکرات متعددی که وجود داشت، وعده رئیس‌جمهور فرانسه به رئیس‌جمهور ایران برای حفظ برجام محقق نشد، در واقع باید گفت: مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است. در شرایطی که روابط بین بانکی فراهم نیست، چگونه می‌توان فعالیت اقتصادی بین شرکت‌های دو کشور ایجاد کرد، شرکت توتال اولین شرکت فرانسوی بود که بعد از خروج ترامپ از برجام ایران را ترک کرد. ماریل دوسارنز: در این دیدار می‌خواهیم تعلق خاطر فرانسه به برجام را یادآوری کنیم، نیت و تلاش ما این است که اینستکس راه‌اندازی شود. تلاش‌هایی در حال انجام است که برجام حفظ شود. /تسنیم

کودکان پانزده کشور در ایران کار می‌کنند

شریعتمداری وزیر کار گفت: ویژگی خاصی که پدیده کار کودک در ایران را از سایر کشور‌ها جدا می‌کند این است که در قرنطینه اولیه در مراکز کودکان کار، درمی‌یابیم که بیش از 50 درصد (برخی آمار‌ها تا 70درصد را بیان می‌کند) آن‌ها را کودکان کار از کشور‌های افغانستان عراق پاکستان بنگلادش و حتی برخی کشور‌های دوردست به خود اختصاص می‌دهد. هر چند توجه به حقوق کودکان ملیت نمی‌شناسد و یک تعهد در جامعه بشری است، حضور کودکان کار از حدود پانزده کشور جهان در ایران بر پیچیدگی و در نتیجه ضرورت اتخاذ راه‌های متنوع برای مقابله با این پدیده می‌افزاید. همکاری وزارت کشور و خارجه درباره کودکان کار مهاجر به عنوان یک پدیده جانبی مهم در دستور کار و برنامه عملیاتی ماست.

اصلاحات باید با لیست حداکثری وارد انتخابات مجلس شود

علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان باید با صراحت اوضاع را نقد کنند و این نقد شامل فراکسیون امید هم می‌شود. در این نقد باید همراه مردم باشند. این نقد کردن باید نشان بدهد که اصلاح‌طلبان درد مردم را احساس می‌کنند و با این احساس مردم همراه هستند، اما آن منطقی که پشت این احساس باشد را تبیین و به مردم ارائه می‌کنند. باید به مردم بگوییم ما اصلاح‌طلبان برنامه‌هایی با رویکرد ایجابی داریم و این برنامه می‌تواند نارضایتی شما را برطرف کند اگر این بار پای صندوق‌های رأی بیایید و به لیست حداکثری ما رأی بدهید.

هیأت‌رئیسه مجلس قرائت گزارش برجامی را متوقف کرد

ذوالنوری، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: اعضای کمیسیون به این دلیل از تأسیسات هسته‌ای بازدید می‌کنند که در گزارش شش‌ماهه مجلس از نحوه اجرای برجام آخرین وضعیت این مراکز را ذکر کنند، اما زمانی که این گزارش ها در صحن علنی پارلمان قرائت نمی‌شود، چرا باید از این مراکز بازدید کنیم. تاکنون کمیته هسته‌ای مجلس دو گزارش شش‌ماهه تدوین و تقدیم هیأت‌رئیسه پارلمان کرده است. گویا هیأت‌رئیسه مجلس قرائت این گزارش‌ها را در مجلس متوقف کرده است.

تهیه طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با ۲۰ محور و ۵۳ امضا

جلال محمود زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ممنوعیت صادرات، بی‌توجهی به برنامه ششم توسعه، اجرا نکردن قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، به کارگیری مدیران متخلف در سمت‌ها، تخلف در واردات محصولات و حیف و میل بیت‌المال، عدم توانایی در تأمین مایحتاج و کالا‌های اساسی مثل گوشت، انحصار شدید در صادرات و واردات محصولات کشاورزی حمایت نکردن از تولید کنندگان، باغداران و زنجیره تولید و کاهش شدید کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی را از جمله محور‌های این استیضاح ذکر کرد. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نمایندگان در استیضاح وزیر جهاد کشاورزی جدی هستند، افزود: نمایندگان از فراکسیون‌های مختلف مجلس از جمله امید، اصولگرایان و مستقلین این استیضاح را امضا کردند.

داوطلبان منتظر تعویق زمان کنکور نباشند

وزیر علوم گفت: به منظور کمک به داوطلبان کنکور مناطق سیل زده کشور ظرفیتی اضافه بر ظرفیت تصویب شده در نظر گرفتیم تا اگر نمره حدنصاب دانشگاه‌های انتخابی را کسب کنند در آزمون پذیرش خواهند شد. داوطلبان منتظر تعویق زمان برگزاری کنکور ۹۸ نباشند، ما بار‌ها این موضوع را از طریق رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما اعلام کردیم که زمان برگزاری کنکور امسال به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد

حکومت حق ندارد بگوید برای شکم انقلاب نکردیم

حجت‌الاسلام هادی غفاری، از فعالان سیاسی اصلاح طلب و مبارزان انقلابی در برنامه دستخط گفت: حرفی که یکی از ائمه محترم جمعه بیان کرد که بعد به ایشان زنگ زدم و اعتراض کردم که "ما برای شکم انقلاب نکردیم"، گفتم این چه حرفی است بیان می‌کنید؟ حکومت حق ندارد بگوید برای شکم انقلاب نکردیم. مردم خود می‌توانند بگویند، اما امام جمعه حق ندارد بگوید. آقای گودرزی که شهید مطهری را ترور کرد مدت‌ها هم حجره بود. من روز آخری بود که احتمال داشت قاتل شهید مطهری را اعدام کنند پیش او رفتم. از بچه‌ها اجازه گرفتم و ملاقات او رفتم. با او سال‌ها رفیق بودم. به او گفتم خیلی جنایت کردید که با این ریخت و لباس آقای مطهری را زدید. گفتم در قبال این جنایات امشب توبه و انابه‌ای کنید. دو رکعت نماز بخوانید. گفت: چه می‌گویی؟! برو. بین من و فاطمه زهرا همین امشب فاصله است. من را شما صبح بکشید، صبح در بغل فاطمه زهرا هستم.

قرارداد ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای مداحی و تلقین میت در بهشت زهرا

براساس اطلاعات سامانه شفافیت شهرداری تهران، این سازمان برای «انجام امور مداحی و تلقین میت و سیستم صوتی (اکو) سر مزار، چادر، صندلی، میز بر اساس ضوابط سازمان در سطح نواحی یک و دو و سه سازمان» قراردادی ۱۰ میلیارد تومانی را با یک پیمانکار منعقد کرده است.

صفارهرندی: امکان ندارد که آمریکا با ایران بجنگد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: امکان ندارد که آمریکایی‌ها با ایران وارد جنگ شوند واین قدرت بازدارندگی از دستاورد‌ها و ثمرات انقلاب اسلامی است. امروز تهدید ایران، معنایی ندارد، چرا که از قدرت و نفوذ ایران در منطقه اطلاع دارند و جرات تعرض به ایران را ندارند.

رفیق‌دوست: اگر آمریکا به ایران حمله کند، اسرائیل گروگان ماست

رفیق‌دوست گفت: ما موافقیم که چند تا از همین طیف بخش خصوصی متخلف را هم بگیرند و اعدام کنند. کما اینکه باید دولت آنچنان اینجا خودش را نشان دهد که کسی جرأت نکند سمت تخلف بروند. وزیر سپاه دوران جنگ بود، همان روز‌هایی که او از کشوری به کشوری دیگر می‌رفت تا تحریم‌های نظامی آن روز‌ها را دور زده و کمبود تجهیزات نظامی ایران را تامین کند. او تاکید دارد جنگ نظامی قطعا سخت است، اما شرایط کشور در جنگ اقتصادی سخت‌تر می‌شود. او راهکار حل کشور را در کلمه پنج حرفی «تولید» می‌داند و می‌خواهد که قانون‌های دست و پاگیر از جلوی پای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی خصوصا در شرایط فعلی برداشته شود. رفیق‌دوست که گویی هنوز هم خوی و خصلت نظامی بودن خود را حفظ کرده است وقتی صحبت از احتمال جنگ بین ایران و آمریکا می‌شود، با قاطعیت می‌گوید جنگ نخواهد شد، اما این را هم تأکید می‌کند که اگر جنگ شود، اسرائیل گروگان ماست. وزیر سپاه دولت دوران جنگ مسیر دور زدن تحریم‌ها را بخش خصوصی می‌داند نه دولت و راهکار‌هایی جالب برای این ایده خود دارد. او حتی این را هم می‌گوید که چرا فکر می‌کنید اگر مملکت نفت نفروشد گیر خواهد کرد؟

 

واکنش اطرافیان احمدی‌نژاد به خبر خودکشی داوری

در حالی که خبر خودکشی عبدالرضا داوری در رسانه‌ها خبرساز شده، اطرافیان احمدی نژاد از این خبر اظهار بی اطلاعی می‌کنند. عبدالرضا داوری که طی روز‌های اخیر به واسطه توییت‌های افشاگرانه همسرش در مرکز توجهات و اخبار قرار گرفته بود امروز بار دیگر و در پی انتشار خبری مبنی بر خودکشی او خبرساز شد، خبری که البته هنوز صحت آن تأیید یا رد نشده است. به همین منظور و برای کسب اطلاعات موثق با چند تن از نزدیکان تیم احمدی‌نژاد تماس گرفتیم که آن‌ها از این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند. در این زمینه محمدرضا میرتاج‌الدینی که زمانی معاون پارلمانی احمدی‌نژاد بود در پاسخ به صحت و سقم این خبر گفت: چطور می‌توانم خبری داشته باشم، چون من ارتباطی با این‌ها ندارم نمی‌توانم خبری داشته باشم. علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد نیز در پاسخ به تماس خبرآنلاین، گفت: هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم. بهمن شریف زاده از روحانیون نزدیک به حلقه احمدی نژاد نیز با بیان اینکه این خبر را به نقل از رسانه‌ها شنیده است از اصل این خبر اظهار بی اطلاعی کرد. مرتضی تمدن از دیگر اطرافیان احمدی نژاد هم در مقابل سؤالی درباره خودکشی داوری سکوت کرد.

توصیه معنادار عطاءالله مهاجرانی به «ترامپ انگلیس»

عطاءالله مهاجرانی در توئیتی به بوریس جانسون توصیه کرد، بیشتر درباره ایران مطالعه کند. عطاءالله مهاجرانی در حساب توییتری خود نوشت: مقامات انگلستان، به ویژه بوریس جانسون که شاهین نخست وزیری را ترامپ بر سرش نشاند! کتاب خاطرات تونی بلر را دو بار بخواند. تونی بلر که به تونی بلایر، یعنی تونی دروغگو موسوم شد. کمک به صدام در جنگ علیه ایران را اشتباه استراتژیک آمریکا و انگلیس می‌داند. اشتباهی ویرانگر (A journey p۳۸۸)تونی بلر نوشته است: آنچه را فکر می‌کردم انجام می‌دادم، اما به خدا قسم، آرزو می‌کنم که کاش آن کار‌ها را انجام نداده بودم! (A journey. P. ۴۳۵)

داوری: خودکشی نکردم

عبدالرضا داوری از چهره‌های نزدیک به احمدی نژاد و از اعضای دفتر او، شایعه‌ی خودکشی خود را که صبح امروز منتشر شده بود تکذیب کرد. او دقایقی پیش ـ بعدازظهر شنبه ـ در کانال تلگرامی خود نوشت: «به دروغ شایعه کرده اند که اینجانب امروز صبح خودکشی کرده ام. اگر می‌خواهید حذف فیزیکی مرا کلید بزنید و از هم اکنون عادی سازی کنید، بسم الله!
ما گر ز. سر بریده می‌ترسیدم
در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم…
یا علی
عبدالرضا داوری
۲۵/خرداد/۹۸»

کنایه سنگین صفایی فراهانی به کارگزاران

فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره حواشی قتل همسر دوم محمدعلی نجفی گفت: من برای کسانی که ادعای هم‌حزبی بودن با نجفی را دارند بسیار متأسف شدم که به این گونه از او اسم می‌برند و مسائل شخصی را با مسائل سیاسی مخلوط می‌کنند.محسن صفایی فراهانی در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره حواشی قتل همسر دوم محمدعلی نجفی گفت: من بسیار متاسف شدم که شخصیت باتجربه و متواضعی مثل آقای نجفی دچار چنین مشکلی شد. در این شرایط که مشکل مدیریتی این‌قدر گریبان‌گیر کشور شده است، یک مدیر باتجربه را این‌گونه از دست دادیم. وی افزود: این اتفاق دو ضایعه بود، یک ضایعه بُعد انسانی این اتفاق است که باعث مرگ یک انسان شد و ضایعه دوم محروم شدن کشور از داشتن یک مدیر باتجربه بود که دیگر نمی‌توان از او استفاده کرد. نماینده سابق مجلس ششم با اشاره به شناخت خود از نجفی ادامه داد: من از این اتفاق و پرونده اطلاعات دقیقی ندارم و نمی‌توانم خیلی اظهارنظر کنم، ولی بر اساس شناخت خودم از نجفی و بر اساس برخورد‌هایی که با او داشته‌ام و حشر و نشر کاری که از نزدیک با وی داشتم، می‌گویم این اتفاق برای خودم به شدت عجیب است، هنوز نتوانستم باور کنم که نجفی توانسته باشد، چنین کاری را انجام دهد، مگر آن‌که شرایط آن‌قدر برایش تنگ شده باشد که نتواند اوضاع را کنترل کند.

حمایت یک مقام رسمی از حضور زنان در ورزشگاه‌ها

رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم تجیل از دختران قهرمان دانشگاه الزهرا گفت: زنان ما ثابت کردند هر زمان در ورزشگاه‌ها برای دیدن فوتبال حضور پیدا کردند به خاطر رعایت فضائل اخلاقی چالشی ایجاد نشده است. سیدرضا صالحی امیری در این مراسم اظهار کرد: اگر ما بخواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم، بی شک بدون حضور زنان نمی‌توانیم به قله توسعه دست پیدا کنیم. زنان پرچمدار این توسعه هستند. بدون حضور آن‌ها ما نمی‌توانیم پیشرفتی داشته باشیم. من باور دارم زنان ما در تمام رشته‌های ورزشی در سطح آسیا، المپیک و جوانان و رویداد‌های جهانی باید حضور داشته باشند تا ما بتوانیم افتخارات خوبی را کسب کنیم. رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: ما برأی این که بتوانیم با سرعت از لحاظ کمی و کیفی در سطح ورزش به نقطه تساوی برسیم، باید تعداد زنان مدارآور ما در مسابقات آسیایی جهانی و المپیک حضور داشته باشند دیگر با سخنرانی و شعار نمی‌توانیم به دنیا ثابت کنیم که در ایران تبعیض جنسیتی وجود ندارد، باید با عمل این مسأله را ثابت کنیم و نشان دهیم که زنان ما همپای مردان می‌توانند در مسابقات آسیایی جهانی و المپیک خوب بدرخشند و افتخار آفرینی کنند. ما باید نگاه تبعیض جنسیتی را یک سرزمین دور کنیم، تا به جهانیان نشان دهیم که زنان ما در تمام عرصه‌ها می‌توانند افتخارآفرین باشند.

ابتکار: ۴۱ درصد کارکنان دولت «بانوان» هستند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بر مبنای توسعه مشاغل خانگی، افزایش توان زنان در حوزه کارآفرینی به ویژه فارغ التحصیلان دختر را از اولویت‌های ملی عنوان کرد و گفت: از تمامی استان‌ها انتظار داریم برنامه‌های خود را هم سو با اجرای این سند، تدوین کرده و اعتبارات لازم را از دستگاه‌های ملی مطالبه کنند. وی با بیان این‌که مقرر شده بخشی از پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان کشور قرار گیرد، گفت: طبق تأکید رئیس جمهور تا پایان دولت دوازدهم باید ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد. ابتکار با بیان این‌که ۴۱ درصد کارکنان دولت جمهوری اسلامی را در کشور جمعیت بانوان تشکیل می‌دهد، گفت: این افتخاری برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که نشان می‌دهد از ظرفیت بانوان به خوبی در کشور استفاده می‌شود.

آیت‌الله خاتمی: افتخار می‎کنیم «آخوندحکومتی» هستیم

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ترفند ضد انقلاب برای دور کردن طلاب و روحانیون انقلابی از انقلاب با تعبیر آوردن به «آخوند حکومتی» اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم سرباز نائب امام زمان (عج) و آخوند حکومتی هستیم چرا که تنها گذاشتن نائب امام زمان تنها گذاشتن امام زمان (عج) است.

کدخدایی: انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، انتخابات سالمی بود

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با نزدیکی به سالگرد انتخابات سال ۸۸ و بازخوانی انتخابات آن دوره در صفحات شخصی خود، گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، انتخابات سالمی بود و درباره آن اعلام نظر هم شد که پایان‌بخش همه مسائل بود. اگر در سالروز برگزاری انتخابات مطالبی را بازخوانی می‌کنیم، با هدف تقویت تأکید بر سلامت آن انتخابات و آگاه‌سازی مردم است و کاری به اظهارنظرهای گاه و بیگاه برخی افراد درباره آن نداریم. کشور ما کشوری آزاد است و بعضی افراد سخنانی را بر زبان می‌آورند که گوش ما خیلی نمی‌شنود و این گفته‌ها چندان هم معیار درستی ندارد. کدخدایی در رابطه با آئین نامه ابلاغی بررسی اموال مسئولین و تأثیر آن بر اعتماد سازی میان مردم، گفت: سؤالات در حوزه قوه قضائیه را از ما نپرسید؛ اما این اقدام اقدام خوبی است و هر جایی که قرار باشد، شورای نگهبان کاری انجام دهد برای آن آماده است.

توئیت عجیب احمدی نژاد برای قهرمانان بسکتبال NBA

روز گذشته تیم تورنتو رپترز توانست عنوان قهرمانی مسابقات NBA را از آن خود کند تا کانادایی‌ها برای اولین بار قهرمانی در این لیگ را جشن بگیرند. پس از قهرمانی رپترز محمود احمدی نژاد در توییتی ضمن تبریک به تیم پیروز فینال NBA نوشت: اگر رئیس جمهور بودم همه شما را به ایران دعوت می‌کردم. همچنین احمدی نژاد کسب امتیازآورترین بازیکن لیگ را به «کوای لنارد» ستاره بی چون و چرای تیم تورنتو تبریک گفت.

توضیح وزیر خارجه ژاپن درباره برگه‌ معروف «شینزو آبه»

تارو کونو، وزیر امورخارجه ژاپن با انتشار یک توئیت به رفع ابهامات درباره برگه کاغذی پرداخت که نخست وزیر این کشور حین دیدارش با رهبر معظم انقلاب با خود به همراه داشت. وی در حساب کاربری خود در توئیتر خطاب به برخی شایعات درباره این برگه نوشت: اشتباه است. آنچه نخست وزیر به همراه داشت، حاوی نکاتی بوده که وی در صحبت‌هایش مطرح کرد، نه پیام رئیس جمهور دونالد ترامپ.

ذوالنوری: بدون اینستکس هم می‌تواند حالمان خوب باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ما بدون اینستکس و حتی با وجود تحریم‌های آمریکا هم قادریم اوضاع اقتصاد کشور را بهبود ببخشیم. مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: قرار بود عمل به تعهدات برجامی ما متقابل باشد نه اینکه علی رغم اینکه ما پایبند به برجام هستیم، آمریکا از آن خارج شده و هیچ یک از طرف های برجام به تعهدات خود عمل نکنند؛ بنابراین ما هم از این به بعد باید مثل خودشان عمل کنیم یعنی هرجا که آنها قدم برداشتند ما نیز گامی برداریم، اما هرجا که آنها جلو نیامدند ما هم کار خودمان را انجام دهیم. نماینده مردم قم بیان کرد: ناگفته نماند که ما با توکل به خدا قادر هستیم بدون اینستکس و حتی با وجود تحریم‌های آمریکا هم مسیر پیشرفت اقتصادی خود را طی کنیم، اما متأسفانه تا به حال چنین اراده ای را از مسئولان شاهد نبودیم و دولتمردان ما همواره یک امید واهی به غرب داشتند؛ اگر مسئولان ما تکیه بر توان داخلی را انتخاب کنند اوضاع اقتصادی ما بسیار بهبود یافته و مشکلات ما به حداقل خواهد رسید.

پشت پرده «پرستوسازی» از میترا استاد به روایت "عبدی"

فعال سیاسی اصلاح‌طلب هدف از پرستو خواندن میترا استاد را لکه‌دار کردن دستگاه‌های اطلاعاتی دانست و خاطرنشان کرد که متهم کردن یک زن، عملی به‌غایت غیراخلاقی است. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به سناریوی پرستوسازی در ماجرای قتل میترا استاد، توسط محمّدعلی نجفی نوشت: «متأسفانه این رفتار غیراخلاقی و ناجوانمردانه‌ای است که حتی توهین به شعور و فهم آقای نجفی هم هست. این برداشت، محصول نگاه سیاسی است». عبدی در ادامه یادداشت خود در روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد آورده است: «این برداشت در درجه اول هدفش لکه‌دار کردن دستگاه‌های اطلاعاتی است، ولی پیش از آن یک زن را متهم کرده که عملی به غایت غیراخلاقی است». فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به سخنان نجفی مبنی بر ارتباط نیرو‌های امنیتی با میترا استاد، می‌نویسد: «حتی اگر این ادعا‌ها نیز درست باشد، آن را نمی‌توان به منزله پرستو بودن خانم استاد دانست که اتهامی سنگین و غیرموجه است. چنین چیزی می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد. حتی اگر هم باشد تأثیری در مسئولیت آقای نجفی ندارد».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۰۵
بعله برای ما هم ثابت شده که هرچی حضور زنان در جامعه بیشتر شده فسادهای اخلاقی و خیانت ها و طلاق ها بیشتر شده نه اینکه زن ها مشکل اصلی هستند بلکه کشش های دو جنس است که این چیزها را به وجود می اورد و مطمئن باش خدا از شما نمی گذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
درود بر دکتر محمود احمدی نژاد امیر کبیر زمان و کوروش معاصر ایران زمین و تیم ملی والیبال ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
کسی تاحالا پرستو خورده؟!
من که نخوردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
بالا بری پایین بیای دیگه دوره نگه داشتن خانمها تو پستو برای همیشه به تاریخ پیوسته.در ضمن ادم سالم رو هر جا بفرستن خودشو حفظ میکنه و ناسالم رو اگر ۷ لایه هم بپیچی باز راه در رو پیدا میکنه
محمد ر ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
یک صحبتی باشماداشتم حتماخودت را به روانپزشک نشون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
پس چرا از طوفانی که تو کانادا اومد و همسر رامبد جوان رو تحت تاثیر قرار داد چیزی نگفتین؟!
هههخخخ
ناشناس
| France |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
نشد دیگه باید بگی درود بر احمدی نژاد و تیم بسکتبال تورنتو رپترز.بعدشم اقای احمدی نژاد جان.تو که اینقدر بازیکنای کانادا رو دوس داری چرا مرتضوی(عامل قطع ارتباط با کانادا)رو گذاشتی رییس تامین اجتماعی ها ها؟اینو چی میگی؟
:)
alireza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اره بیشتر کارکنان به خاطر خیلی از مسائل خانمها شدن مثلا من یک باز رفتم تو یکی از بانکها ی تهران از ده تا کارمندش هشت نفر خانوم بودن و الان اقایون بیکارن و این بی کاری باعث هزارتا مشکل دیگه شده که یکیش افزایش سن ازدواجه که خودش به تنهایی هزارتا مشکل دیگه درست میکنه(فقط خواهشا کسی نگه که حتما خانمها صلاحیتشون بالاتره که خیلی خنده داره)
خان محمدعلی آقا
| Germany |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
یکسال پیش در چنین روزی عادل فردوسی پور با گزارش بازی ایران و مراکش چقدر خوشحالمون کرد و هممون رو فرستاد تو خیابونها واسه شادی و لذت بردن از برد ایران اما متاسفانه الآن آقازادگان یکی پس از دیگری درحال بلعیدن دلخوشی های این مردم اند و حرص و ولعشون تمومی هم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
پزشک را یک روزی بهت نشون میدم محمد اقا و یک روزی به یاد من می افتی و حسرت این روزهات را می خوری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
واقعا با خواندن نظرات آقایان هرندی و ذوالنوری و رفیق دوست و جوانتر ، نگرانی ام در خصوص اوضاع کشور صد برابر می گردد
خدا کند تا بزرگان کشور از این گونه مشاوران کمک نگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
یه ورزشگاه رفتن واسمون مونده بود که پای زنها رو اونجاهم باز کردن!
چگوارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
ناشناس23:04 چجوری پزشک رو یه روزی بهش نشون میدی
خودکشی داوری؟؟!
چرا سناریوسازی علیه احمدی نژاد همچنان ادامه دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
از سر بیکاری
خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
سناریو سازی چیه داداش؟تا حالا تو فضای مجازی رفتی؟میدونی طراح تز برونسپاری کیه؟میدونی خانمش چقدر علیهش افشاگری کرده؟میدونی ایشون جزو حلقه یاران احمدی نژاده و مثل بقیه حلقه پرونده قضایی داره؟چرا چشم بستن روی حقایق تا این حد؟
مسعود
| Pakistan |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
شش ساله که از نام احمدی نژاد دارن نون میخورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
آفرین مسعود جان
هوایپما و مرغابی هر دو پرواز میکنند لاکن مرغابی بسیار لذیذ است
پاسخ ها
داریوش
| Pakistan |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
مرگ موش هم بد نیست استفاده کن
فرانسه بیشترین کارشکنی ها انجام می دهد ولی باز دوباره به سمت همکاری اقتصادی با این کشور می رویم تو کله این مسوولان ما چی می گذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
همون هوایی که تو کله امثال رامبد جوان و همسرش میگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
امریکا که نه.انگلیس هم که نه.فرانسه هم که نه.میشه بفرمایید با کدوم کشور پیشرفته متمدن بله؟معرفی کنید بریم پیشش
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
دوست عزیز من و شما از مملکت داری چه می دانیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
فرنگ رو دوست دارن خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
المانش حداقل کارشکنی نمی کند یا چین
خطاب به۲۱:۵۸
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
آلمان
اتریش
سوئیس
ژاپن
روسیه
هند
چین
هنگ کنگ
سنگاپور
و...
از 250 کشور تو دنیا شما چرا فقط چسبیدید به آمریکا و انگلیس؟!!!
ناشناس
| France |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
ببین با کیا شدیم ۸۰ میلیون.بابا جان این کشورها که لیست کردی بدون اجازه امریکا اب هم نمیخورن.بعدشم هند شد کشور متمدن پیشرفته؟ژاپن که ایالت امریکا هست.تنها کشورهای مستقل روسیه هست که متاسفانه بدنام و رفیق فروشه و چین که اونم بخاطر وابستگی زیاد به نفت الان بخاطر اتفاقات تنگه هرمز بیشتر دشمن محسوب میشه تا دوست.دوست عزیز تو رو خدا یکم مطالعه.روزی نیم ساعت کافیه زیادم هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
خطاب به فیلتر شکن فرانسه
رفیق کودک یا نونهال خودم
مصر هم بیش از نیم قرن هست که رفیق جینگ آمریکاست اما در اکثر فاکتورها و معیار ها از ایران عقبتر است
مثل مصر خیلی کشورهای دیگری هم هستند که علاوه بر جمعیت و وسعت زیاد دوستی خوبی هم با آمریکا دارند اما به هیچ جا نرسیده اند که اسامی شان را میسپارم به خودت تا تویی که وقت مثل اینکه خیلی زیاد داری بروی و پیداشون کنی ترجیحا از ویکی پدیا کمک نگیر چون خیلی معتبر نیس!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
دانمارک هلند سوئد نروژ اسکاتلند و ایرلند کشورهای پیشرفته ای هستند که در اروپا حرفی برای گفتن دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
احسنت به ۲۳:۵۴
افزایش چند برابری تعداد بانوان در اشتغال شهرهای بزرگ که به 41 درصد رسیده است اصلا افتخار ندارد.
الان در اداره ما همه کارمندان تقریبا زن هستند.
غیر از حمل زباله و حراست فیزیکی درب ها.
کجای دنیا اینگونه است.
اگرم برابری است باید پست میز نشینی به مردها هم داده شود و حمل زباله به خانمها هم داده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
به هرکس براساس قابلیتهاش سمت میدن. نمیشه که تموم عمرتون توی کوچه دنبال توپ بدوید و با موتور ویراژ برید بعد موقع تقسیم سمت توقع داشته باشید اونی که نشسته درسشو خونده زباله‌ها رو جمع کنه
سال 1392 بود که با اقوام در باغی گرد هم آماده بودیم و جشنی گرفته بودیم. بهار بود و هوا بسیار دلنشین و خنک. از انواع خوراکی های لذیذ به مقدار زیاد تدارک دیده بودیم.


مشغول صحبت شدیم که یکی از آشنایان به من گفت با توجه به این که ما در وزارت کشور آشنا داریم و شما هم با توجه به اینکه در شرکت نفت کار میکنید وضع مالیتان خوب است بیاید و برای نمایندگی مجلس کاندید شوید و ما هم از شما حمایت میکنیم

من ابتدا راضی نبودم اما به اصرار دوستان و برای خدمت به مرد قبول کردم.

مشکل دیگری که داشتم نداشتن مدرک دکترا بود که آن را هم توانستیم به راحتی از دانشگاه آزاد اسلامی حل کنیم. خدا رو شکر کار صادر کردن مدرک فقط 1 ماه طول کشید. دوستان گفتند اگر به هند، مالزی، اسکاتلند، استرالیا یا انگلیس بروی 1 روزه هم میتوانی مدرک دکترا را بگیری و اعتبار آن از مدرک دانشگاه آزاد بیشتر است اما من قبول نکردم و گفتم اولیت من با تولیدات وطنی است و اگر قرار است من نماینده مجلس شوم باید الگوی خوبی برای مردم باشم.


به وزارت کشور رفتم و با آن فردی که از آشنایان بود دیدار نمودم و از او ok گرفتم

بعد از بازگشت شروع به سفر به نقاط مختلف شهر و روستا ها نمودم و در هر سفر به بیش از 3000 نفر زرشک بلو دادم تا به من رای دهند

در کل حدود 1 ملیارد تومن رشوه و هزینه تهیه غذا و برگزاری مجالس را نمودم


انتخابات برگزار شد و خدا را شکر نماینده مجلس شدم. مدتی گذشت و ........


ادامه دارد.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
ادامه قصه دیشبت چی شد چرا اونو ننوشتی توهم اختلاس قصه میکنی ای سلطان قصه
هاسه روزدیگر مهلت تصویب FATF بسرمیرسه که قطعا تصویب نخواهدشد و نتیجه اش هم جهش دلاربه بالای ۱۶۰۰۰ تومان وسقوط بورس به زیر۲۰۰ هزارواحد درمرحله اول و ۱۵۰ هزارواحد تا۱۸ تیر(مرحله دوم خروج ازبرجام) خواهدبود توصیه کارشناسی: هرچقدرمیتوانید دلاربخرید وسهامتونو سریع بفروشید !
پاسخ ها
داریوش
| Pakistan |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
متاسفم برات..احتمالا خدای اقتصادی تو حیف شدی در این مملکت کیه که قدرتو رو بدونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
چرت نگو برو قرص بخور
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
این دوست عزیزمون انگار حقوقش از یه جایی میاد . چند روزه فقطط راجب دلار و بورس داره جوسازی میکنه . الله و اعلم.اینقدر هم تابلو بازی درمیاره.
غافللگیری در حوادث جز جدایی ناپذیر ستاد بحران کشور و مسئولین است
زمین و مشتری هر دو سیاره هستند لاکن مشتری هسته جامد دارد و بیشتر آن از گاز هلیوم و هیدروژن تشکلیل شده اما زمین هسته مایع دارد و بیشتر آن از سنگ تشکیل شده است.
پاسخ ها
تزریقاتی
| Pakistan |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
آرزو میکنم همه ی بیمار ها شفا پیدا کنن
واقعا جای تاسف دارد که خانم ابتکار با غرور می گوید 41 در صد کارمندان دولت خانم هستند ! آیا خانم ابتکار می داند که حدود 41 درصد ازدواج ها به طلاق منتهی می شود ؟!! آیا می داند که بسیاری از مردان توانمند به دلیل استخدام غیر عقلائی و غیر علمی خانم ها خانه نشین شده اند و خانمها شاغل مادر بودن و فرزند پروری و همسر داری را رها کرده اند و هزاران بدبختی را وارد جامعه کرده اند ؟!!!! آیا این بود سیره امام علی و فاطمه زهرا (س) ؟ آیا بزرگان دین و اسوه های ما اینگونه بوده اند ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
بعله افتخار دارد خوبشم دارد شما هم به جای دنبال رانت بودن بیشتر درس بخون و زحمت بکش که عقب نیفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
فکر می کنید زندگی ای که دلیل بقای آن فقط نیاز و وابستگی اقتصادی زن به مرد است زندگی ایده الی
است؟؟؟؟ اگر شما می توانی به همین راحتی آما رطلاق را به اجازه نصفه و نیمه زنان برای کسب شغل متناسب با زحمت و استعدادشان بدهید بنده هم مشکل طلاق را به عدم قدرت اقتصادی زن خانه دار و حس قدرت طلبی و هوس رانی شوهر چنین
زنی نسبت می دهم که رفته رفته جوگیر شده، زن خود را عقب افتاده و دمده می بیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اگر مردی واقعا توانمند باشه مطمئن باشین بیکار نمیمونه در ضمن بجای جنسیت پرستی سعی کن شایسته سالاری رو بپذیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
استخدام غیر علمی و غیر عقلایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/والا هر چه رانت و امتیاز است در استخدام دولتی برای مردان است ضمنا اتفاقا برخلاف نظر غیر واقعی و سوگیرانه جنابعالی، زنان کارمند و فعال معمولا شاداب تر و به روز تر و مادرانی موفق تر هستند والا همسرداری را نمی دانم شاید منظورتان کنیزی است که متاسفم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
بهتره بنام دین کارهای اضافه نکنی و تحصیل کنی و بروی سر کار
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
عزیزم چرا شاد نباشن. من جوان سی ساله مجرد بیکار که با بهترین معدل از بهترین دانشگاه فارغ التحصیل شدم بایدم غمگین و ناراحت باشم. وقتی میرم اداره ای میبینم چه مرد و چه زن بلد نیستن یه کپی ساده بگیرن منسبهای بزرگی رو کسب کردن. شما بفرمایید برید دادگاه خانواده ببینید از طلاق های که صورت میگیره چه تعدادیشون زن های شاغل هستن. آمار نمیدم.خودتون برید نگا کنید. نمیگم کار کردن زن بده ولی وقتی با یه سرکار رفتن دیگه حس مادر بودن حس خونه داری حس همسر بودن رو ول میکنن وهمه چیشون میشه کار و جوگیر میشن بایدم خوشحال میشن. طلاق هم میگیرن راحت با یه حقوق عالی و مهریه خوب میرن سراغ خوشگذرونی های خودشون. آره استخدام های غیر عقلانی . چه دلیلی وجود داره دو نفر (زن و شوهر) تو یه کار کاملا دولتی استخدام بشن؟ و از جوانهای با استعداد این مملکت استفاده نشه ؟ شما من رو قانع کنید.
جناب ذوالنوری شکرخدا شما و دوستانتان همیشه حالتان خوب است!
بدون اینستکس که هیچی، بدون استامینوفن هم حالمون خوب میشه. اصلا تا وقتی گرس و وید هست، چرا حالمون بد باشه؟
جالب است که اصلاحطلبها دوباره به فکر لیست انتخاباتی افتاده اند. شما که همیشه در حال آه و ناله هستید که ما اختیاری نداریم و مظلومنمایی می کنید. دوباره به انتخابات نزدیک شدیم و شما دوباره دلسوز مردم شدید. حتما صندلیهای نمایندگی مزایایی برای شما دارد. جریان اصلاحطلبی به آخر خط رسیده. امیدوارم که این بار مدیرانی آگاه و مقتدر بر سر کار آیند و با تکیه به داخل کشور را از این بنبست بیرون بیاورند. اصلاحطلبی یعنی تسلیم در مقابل بیگانه و امید داشتن به او. فریبکاری کافیست. الگوهای شما در غرب هم به بنبست رسیده اند. ایرانیان آگاهی که در غرب زندگی می کنند می توانند این را تصدیق کنند. من از ایرانیان آگاه گفتم نه از خودباختگان ناآگاه به غرب. پاینده ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
مدیران اگاه و مقتدر را باید از مریخ بیاوریم.در ایران قحط رجال هست و هر دو جناح امتحان خود را قبلا به بدی داده اند
مسعود
| Pakistan |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
معاون نمیتونن استخدام کنن ولی نون توشه
اشتغال زنان در کارهای دولتی که از زمان دولت اصلاحات شروع شد بزرگترین ضربه بر پیکره بیجان کشور بود و باعث بالارفتن آمار های بیکاری، فقر و فساد در کشور شد.

زنان میتوانند در کارهایی مثل مامایی، پرستاری یا معلمی به صورت محدود شاغل باشند

الان بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی خوب خانم ها هستند و این بی عدالتی هست چون اونها ترس سربازی ندارن و بعد از فارغ التحصیلی باز هم 2 سال از آقایان جلوتر هستند

خدا شاهده 2 ماه برای گرفتن یک مجوز گیر یکی از همین ها افتاده بودم برای یک امضا، یک دفعه میگفت امروز حالم خوب نیست، یک دفع میگفتن مرخصی زایمان گرفته، هر دفعه یک بهانه ای داشت بنده خدا. اصلن نمیشد هم براش دلیل و منطق آورد تا آخر سر رفتم شکایتش کردم و مجبور شد با اکراه امضا کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
شاید بعضی خانواده ها پسر نداشته باشند آیا آن خانواده باید از داشتن شغل دولتی محروم باشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
چرا عادت کردین الکی تحلیل اشتباه کنین غیر از اینه که ۹۰ درصد مسئولان این مملکت طی ۴۰ ساله گذشته مرد
بوده بعد خانما ضربه زدن بابا شعورم خوب چیزیه
چرا خانم ها نباید اعتراض کنن که اگه مملکت دست ما بود الان ویروونه نبود؟؟ الان حق مسلمون لطف حساب نمید؟؟؟
تابناک خواهش میکنم منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
والا همکلاسی های آقای بنده همگی نهایتا 4 ماه آموزشی رفتن بقیه را امریه گرفتن و هیچ عقب نیفتادن شاید زنی هم خوب کار نکند ولی مطئمنا ده برابر آن مردانی داریم که هروقت کارشان داشتیم مشغول سیگارکشی در محوطه بودن و وقتی هم سرکار کار حاضر شدن یا خمار بودن و یا جز زبان رشوه هیچ سرشان نمی شد . آقا دوره رانت و اجبار و تحقیر تمام شد متاسفم که اینقدر دیر به دنیا آمدید زنان امروز خوب یاد گرفته اند که حقشان را ااز امثال شما بیسوادها و تنبل ها بگیرند دم روشنفکران اصلاحات هم گرم که جلوی رانت خواهی و زیاده خواهی مردان را کمی گرفتند
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
متاسفم که خیلی خیلی دیر به دنیا آمدید!!! ولی باز بروید خدا
رو شکر کنید که در جهان سوم به دنیا آمدید
بایت نظر کارشناسانه تان هم خیلی مرسی!!!. زنان دیگر هیچ بازدهی ای ندارند .....اگر شما می خواهید بازدهی زنان را صرفا در کارهای خانه و بچه داری و ... بیند ما هم کارایی مردان را صرفا در بیل زدن و چوپانی و مغنی گیری ببینیم. که خب با احترام به همه مشاغل سخت و پررنج یادشده ما استعدادهای مردان را مورد غرض ورزی های جنسیت زده قرار نمی دهیم....شما خود چندکلاس سواد دارید که در مورد این همه زن نخبه و باسواد و موفق اینگونه مغرضانه و بخیلانه نظرپراکنی می کنید ولی بدانید اینگونه نظرات تنگ نظرانه و حذف گرایانه فقط باعث افزایش انگیزه دختران و زنان سرزمین مان برای احقاق حقوق مسلمشان می گردد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
بابا چرا متوجه نمیشین حضور این تعداد از بانوان و اشغال جای مردان که باید اولویت با استخدام مردان باشد به علت پارتی بازی پدر و مادرهای اونهاست که یا در اون اداره کار میکردن ویا پارتی داشتن و حتی فرزند دخترشان را به استخدام دولت در آوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
برای شما متاسفم برای این طرز تفکر
مردم رو محتاج کردین به نون شب و دیگه پوشاک و وسایل زندگی و ... اینا که هیچی
به لطف دولت بنفش حسرت همه چیز به دلمان ماند
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
تو دولت های شما مثلا الان ایران بهشت بود؟؟ الان دستگاه های دیگه تحت نظر شماست ..عالیه؟احمدی نزاد از شما نبود؟؟شما وقتی طرفتون خراب کنه سریع می گید منحرف شده..بسه بابا
هیچی مثل ماشین های آمریکایی استحکام نداره. این خودروها هم ارزان هستند و هم با دوام

کاش میشد حداقل اجازه واردات گسترده این خودروها و یا انواع دست دوم آنها را به کشور میدادند که صد شرف دارندد به خودروهای کره ای و چینی و همچنین خودروهای سرهم بندی شده در ایران

شما در آمریکا میتونید افرادی رو ببینید که در ایالت های جنوبی هنوز دارن از خودروهای 50 سال پیش خود استفاده میکنند اینقدر که با دوام هستند

بعد در ایران شما ماشین نو که میخری اولین کاری که باید بکنی باید ببری لاستیک و کمک فنرهاش رو عوض کنی و یک دستی بهش بکشی و نهایتش بعد یک سال کامل مستهلک میشه و میوفتی روی چرخه خرید قطعات و تعمیر و در عمل طی چند سال چندین برابر ارزش واقعی خودرو از جیبتان رفته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
خرید خودرو در ایران مانند خرید تخم مرغ شانسی است.یعنی هم شانسی است هم بعد از خرید باید خودت سر همش کنی.
مسعود
| Pakistan |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
مردم فرانسه سالها ژیان سوار شدن اندازه تو یه نفر غر نزدن
مهاجرانی هم دوباره اومده سرخط خبر
هادی غفاری از چهره های اصلاح طلب ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
:-)))
رفیق دوست اگر امریکا به ایران حمله کند اسراییل گروگان ماست . دولت باید در بخش خصوصی برای وصعیت بازار چند نفر را اعدام کند تا کسی جرات نکند ..... با حقوق ۲۰ میلیونی و ماشین یک میلیاردی . مبارزه جهادی و انقلابی با گردن و اعدام ...انوقت علم‌اقتصاد تولید و عرصه و تقاصا و بای بای...
محمود جون، تورنتو همه ی بازیکنان ش آمریکایی اند، لطفاً اینو جای دیگه نگو، مسخره مون میکنن
خاتمی ..افتخار میکنم که روحانی حکومتی هستم ...پس لطفا و بی زحمت اگر کالا یا اجناس گران شدند .‌مردم به کالا یا به سیاستی اعتراض کردند لطف کنید صفاتی مثل ساقی . باغی و یاغی و محاربه بکار نبرید . چون مستقیم باید جوابگو باشید . چون مستقیم در امور سیاست گذاری تاثیر گذار هستید و مسولیت دارید . مسولیت گارها را بپدیرید و اینقدر نگویید کار فلان کشور هست .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
احسنت واقعا عالی و بجا بود.ممنون
مکانیزم اینستکس روی کاغذمانده است وقتی ارتباط بانکی برقرار نمیشود و شرکت های مثل توتال ایران را ترک میکنند ... پرسش من این هست وقتی یک شرکت خارجی ۲ میلیارد دلار جریمه میشود یا باید در درجه اول ایران غرامت شرکت متضرر را جبران کند یا اروپا . بنطرم اروپا هیچوقت اینکار را نخواهد کرد چون هزاران شرکت در آمریکا با اروپا شراکت تجاری و اقتصادی و تولیدی و مشاوره و مهندسی دارند . بنابراین آیا منطقی هست که اروپا هم‌در تجارت با امریکا در بیفتد و هم جریمه ایران را جبران کند در صورتی شرکت ها تولیدی در غرب خصوصی و غیر دولتی هستند . آیا این مطالبه درستی هست .
رفتن زنان به ورزشگاه یک حق طبیعی و داتی جوامع امروزی هست . یا باید امروزی فکر کنی یا نثل قرن ها پیش صورت زنان را بپوشانی ... رفتن به کنسرت حق زنان هست نیاز به شادی و خوشحالی دارند ..اگر این مطالبه مدنی و داتی زنان و دختران باشد اگر این خواست مجامع ورزشی بین امللی با فشار باشد در سالهای دور تر مردم به این حق خواهند رسید منتها با چانه زنی و فشار مجامع بین المللی و ورزشی تحقق میابد . ابنکه از اول نیت خوانی کنند که اگر مردم به ورزشگاه بروند بی اخلاقی زیاد میشود این فرافکنی هست
بنده هیچ نظری ندارم اصرار نکن تابناک نمیخوام نظر بدم
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
عالی مهندس عالی
این چ عقلیه خانم ابتکار
نفقه و خرج زندگی ١٠٠ درصد زنان متاهل و فرزندان رو به عهده مردها گذاشتید بعد ۴١ درصد مشاغل دولتی دادید به خانمها؟
خب نتیجه چی میشه؟ افتخار به نابودی نظم خانواده‌ها و ویرانی جامعه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
زن نون از زحمت کشیده خودش رو میخوره که محتاج مردان که به منت نون بهش میدن رو نخوره.
ضمنا صلاحیتت رو بالا ببر تا کار بهت بدن.
آغا در محله ما در زعفرانیه همه قیمت ها خیلی خوبه و اصلن هیچی گرون نشده و همه چی هم فراونه.

هر کی خواست بیاد اونجا خرید کنه
در ارتباط با همسر دوم نجفی چیزی که بسیار مشکوک است این است که به هیچ قیمتی حاضر به خارج شدن از زندگی نجفی نمیشد معمولا خانم ها وفتی اختلافات زیاد باشد بدون مهریه هم حاضر به جدایی هستند و ایشان با گرفتن مهریه هم حاضر به جدایی و خارج شدن از زندگی نجفی نشدچرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
از فرزند این خانم باز جویی شده ؟ نجفی گفته حاضر به جدا شدن نبود چون ماموریت داشت که ایشان را عذاب دهد یعنی چی . کلا زن های با تفکر سنتی چنین هستند
عراق صدام کمونیسم وبعثی ودشمن امریکا بود تمام جنگ افزار وهواپیماهای عراق ساخت شوروی بود خرید اسلحه مهم نیست ایده لوژی اهمیت دارد
یکی یدونه، گرین کارت و یک خونه در کالیفرنیا و یک ویلا در هاوایی، و یک فورد آخرین سیستم
جنگ هم نداریم
اصصلاح طلب پر رو : اصلاحات باید با لیست حداکثری وارد انتخابات مجلس شود

مگه تا بحال شما نبودید ؟
آیا میدانستید اگر زانو نداشتید نمیتوانستید راه بروید
امروز کسانی از مبارزه و قناعت و مقاومت و ایستادگی سخن می‌گویند که ثروت آنان بی‌اندازه است. خانه‌های‌شان و حقوق‌های‌شان نجومی است. با لکسوس رفت و آمد می‌کنند و حقوق ۱۹ میلیونی را نیز کم می‌دانند. بعد هم می‌خواهند پرونده صهیونیسم و آمریکا و کل استکبار جهانی را در منطقه ببندند. اینجاست که در اتخاذ این سیاست‌ها به بن‌بست می‌رسند ولی شجاعت بن‌بست شکنی را ندارند و در موقعیت آتش‌بس به جنگ خود با واقعیت بیرونی ادامه می‌دهند.
خیلی ازدوستان به دوران احمدی نژاد قبطه میخورن، واقعا هم حق دارند هفتصد میلیارد دلار نفت فروخته شد وقیمت ارزپایین نگه داشته شدوهمه ازاین فرصت استفاده کردند، ماشین خریدند، مسافرت رفتند خانه خریدند، وقتی ازسال91تحریمها تشدیدشد دیگه همه چی تمام شد، هرکه هم رئیس جمهوربشه فرقی نمی کنه، بنابرین بیاییدلااقل خودمان را ول نزنیم،
تابی جان این همه عناد و دشمنی ات نسبت به دکتر احمدی نژاد تمامی ندارد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
احمدی نژاد سیاستمدار نیست . بلکه فردی آرمانگرا و انقلابی هست . فردی که چند وجه اخلاقی مانند ساده زیستی و روک گویی و حاشیه سازی و غوغا سالاری بدرد جوامع امروز نمیخورد چون اصلا ایشان حتی تعریف از الگوی خاصی ندارد یعنی حزب را قبکل ندارد بلکه گفتمان اینجور افراد این هست که هر چیزی و مطلبی به ذهن و زبان در آید باید اجرا شود . این جور افراد فقط برای هزینه سازی کشور مناسب نیستند . از فقر و سواد مردم استفاده میکند و به قدرت میرسد . آیا شعار عدالت ایشان را با نگرش التقاطی یعنی مخلوطی از غرب وبلوک شرق هست مرود قبول هست ایا بصرف مخابفت با عربیها دلیل بر لایق بودن ایشان هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
پوپولیست
جناب ذوالنور، شما همیشه حالتون خوب بوده و هست. مگه میشه حال شما بد بشه؟
در مورد ۴۱درصد خانمهابیشتر آمار به آموزش پرورش است که بهترین عملکرد نسبت به آقایون را دارند
دانشگاه باید دانشگاه باشد
انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، انتخابات سالمی بود
رفیق‌دوست: اگر آمریکا به ایران حمله کند، اسرائیل گروگان ماست
خدا از سر تقصير اوني كه باعث شد زنان به جز مشاغل پرستاري و معلمي در جاي ديگري مشغول بشن نگذره!!!!!!!!!!! الان هر جا ميري يه مشت زن بزك كرده پشت ميز و رايانه نشستن و بازدهيشون صفر . مردا هم از بيكاري دنبال مسافر كشي و دلالي و خدايي نكرده كارهاي خلاف
مردم ایران ما خیلی حالمان خوبه! .... خدا رو شکر مسئولین حالشون خوبه! بچه هاشون اونور آب تو ناز و نعمت هستند و حالشان خوب است!
ما گر زسر بریده می ترسیدیم در محفل عاشقان نمی رقصیدیم چ با حال
"تهیه طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با ۲۰ محور و ۵۳ امضا"
این سناریور برای چهارمین بار تکرار شده لیکن خبری نمی شود. باز نمایندگان محترم می خواهند اعتبار، زمین، امتیاز و ... بگیرند و یا اینکه اینبار واقعاٌ در کسوت نمایندگان مردم عمل خواهند نمود
سلام .آقای احمدی نِِزاد خیلی فکرش را نکن الکی میگن با بسکتبال هم قد کسی بلند نمیشه.و اینکه بعیده از شما ؟! شما ٰاصلا به ماچه؟! به خودمون بپردازیم بهتره! شما هم زیاد جدی نگیرید . اقا محمود حواسشش نبوده.
این فاجعه است که 41% کارکنان دولت را بانوان تشکیل می دهند. خانمها بهره وری پایین در محیط کار دارند و جای آقایانی که نان آور خانه هستند را می گیرند. اشتغال مرد یک خانواده را اداره می کند اما اشتغال یک خانم این نقش را ندارد.
مردم زندگي خودشان را داشتند ولي احمدي نژاد كه آمد كل كشور به هم ريخت.
مسبب مسائل حال حاضر هم احمدي نژاد است. اگر احمدي نژاد از كسي خوشش نمي آمد، با افشاي نكات زندگي خصوصي و قضيه بگم بگم... افراد را بدنام مي كرد و فقط دشمن به نظام اضافه شد يكيشون هم قشري از مردم خودمان. و اينهمه اعتراض به زندگي خصوصي از طرف مردم (بي حجابي داخل ماشين،سگ داشتن،و ...) آرام آرام از زمان احمدي ژاد رواج شد تا الان كه مي بينيد.
سوار شدن تلوزيون هاي ماهواره اي بر اين امواج مشخص است.
اين موارد يكدفعه پيش نمي آيد و مدتها طول مي كشد.
وگرنه تا قبل احمدي نژاد اين موارد ذكر شده را، -خود مردم- زشت مي دانستند و با انگشت به هم نشان مي دادند و اون شخص ديگر از خجالتي تكرار نمي كرد.
مقصر مشكلات حال حاضر خود احمدي نژاد است چون خشت اول را احمدي نژاد گذاشت.
قبلا فکر م یکردم مشکل از مسولینه
الان با خوندن چند نظر که میگن چرا زنان استخدام میشن و جا روبرای مردها تنگ می کنند انقدر از این جامعه منزجر شذم که نمی دونم چیکا رکنم
آخه آقایان بی رحم و مروت
خانم ها هم انسان هستند
آیا باید مدام دست زنان جلوی مردان دراز باشه تا شماها احساس قدرت کنید؟
همین که به خاطر به گناه نیفتادن امثال شما بی جنبه ها باید این حجاب رو در فصل گرم به سر کنیم بسه
هر گرمایی که می کشیم به پای شما نوشته میشه
آخه زورتون به مدیران دولت نمی رسه که نمی تونند اشتغال ایجاد کنند، کارمندای خانم شدند خار چشمتون؟
می دونید چه تعداد زن سرپرست خانوار هستند؟ شوهران بی عرضه شون معتاد شدند و سقط شدند و اون زن با چند تا بچه رو دستش موندند؟
می دونید چه تعداد دختر نجیب سرپرست پدر و مادر پیر و بی یار ویاورشون هستند که یا پسر ندارند یا اگه دارند هم اومدند جیب پدر و مادر رو خالی کردند؟
می دونید چه تعداد زن هستند که صلاحیت علمی و عملیشون از شما بیشتره و حقشونه که درمدارج بالا استخدام بشن؟؟؟؟
تازه در خبرگزاری ها تیتر میشه که یک زن در فرمانداری فلان شهر، شده مسئول بایگانی!!!!!
یعنی نه اینکه بشه خود فرماندار، این که یه پست مختصر گرفته تو فرمانداری انقدررررر برای ما عجیبه
برای ما که چندین ساله می بینیم رهبر آلمان، یک زن هست
رییس جمهور برزیل زن هست
رییس جمهور کرواسی زن هست


انقدر بی انصاف؟؟؟؟
ولی ما مثل شما عقده ای نیستیم
ما میگیم ملاک انسانیت باشه
نه جنسیت
ملاک شایستگی باشه
نه جنسیت
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار