بازدید 8905
۴
در اولین روز هفته؛

کاهش نرخ ۲۷ ارز نسبت به پنج‌شنبه/ دلار در صرافی‌های بانکی کمتر از ۱۳ هزار تومان

در پایان هفته گذشته، اخبار و مواضع سیاسی و تحولات منطقه ای، بهانه نوسان گیری را به سفته بازان بازار داد، بر این اساس انتظار می‌رفت، امروز بازار با روند افزایشی نرخ گذاری ارز، آغاز شود. اما به نظر می‌رسد ریسک بازار بیش از گذشته باشد و در نتیجه ورود سرمایه برای خرید و فروش در بازار ارز کاهش یافته است. هرچند تاکید این نکته ضروری است که هیچیک از بنیان‌های اقتصادی که تعیین کننده نرخ ارز است، تغییری نکرده و بانک مرکزی بر بازار مسلط است.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ 15 June 2019
تابناک اقتصادیدر پایان هفته گذشته، اخبار و مواضع سیاسی و تحولات منطقه ای، بهانه نوسان گیری را به سفته بازان بازار داد، بر این اساس انتظار می‌رفت، امروز بازار با روند افزایشی نرخ گذاری ارز، آغاز شود. اما به نظر می‌رسد ریسک بازار بیش از گذشته باشد و در نتیجه ورود سرمایه برای خرید و فروش در بازار ارز کاهش یافته است. هرچند تاکید این نکته ضروری است که هیچیک از بنیان‌های اقتصادی که تعیین کننده نرخ ارز است، تغییری نکرده و بانک مرکزی بر بازار مسلط است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (شنبه بیست و پنج خردادماه ۹۸) بازار ارز، با افزایش اندک نرخ دلار در صرافی‌های بانکی به عنوان بازارساز ارزی و بازوی مدیریتی بانک مرکزی در بازار، همراه بود. این در حالی است که امروز در خصوص آخرین وضعیت بازار متشکل ارزی، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بعدازظهر امروز کارشناسان و مدیران ارزی بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی در دفتر رئیس کل بانک مرکزی موضوعات مطرح شده را با دکتر همتی مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار خواهند داد.  طبق آخرین اعلام مسئولان، قرار است بازار متشکل ارزی تا پایان خرداد ماه اجرایی شود.

آنچه مسلم است، با شروع فعالیت این بازار در روز‌های آتی، ثبات بیشتری بر بازار و نرخ گذاری ارز حاکم خواهد شد. زیرا نرخ گذاری در این بازار، از شفافیت لازم برخوردار است و به مرور دست سفته بازان و نوسان گیران، از بازار ارز کوتاه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، آخرین نرخ‌های بازار، به نقل از سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ نشان می‌دهد که هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۸۵۰ تومان خریداری شده و با افزایش ۵۰ تومانی نسبت به روز پنج شنبه، به رقم ۱۲۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده است.

این در حالی است که هر اسکناس یورو نیز امروز به قیمت ۱۴۷۵۰ تومان خریداری شد و در مقابل، به قیمت ۱۴۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این رقم نیز نسبت به پایان هفته گذشته، ۵۰ تومان افزایش داشته است.

کاهش نرخ ۲۷ ارز نسبت به پنج‌شنبه/ دلار در صرافی‌های بانکی کمتر از ۱۳ هزار تومان


کاهش نرخ ۲۷ ارز نسبت به پنج‌شنبه

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه بیست و پنجم خرداد ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز پنج شنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۴۱۱ ریال کاهش نسبت به روز پنج شنبه ۵۲ هزار و ۸۷۵ ریال و هر یورو نیز با ۳۰۴ ریال کاهش ۴۷ هزار و ۱۲۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۳۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۲۷ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۱۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۰۵ ریال، روپیه هند ۶۰۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۲۶۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۹۴۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۸۹ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۶ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۲۳۹ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۲۶۳ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۸۳۷ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۱۱۹ ریال، روبل روسیه ۶۵۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۸۶۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۳۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۶۶۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۷۷ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۳۹۱ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۸۰ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۱۲ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۸۵۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۳۹۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۳۱ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۳۲۹ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۳۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۲۹۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۷۲۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار ۹۶۷ ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ضرر دلار ارزان را این مردم می دهند
قیمت دلار از طرف بانک مرکزی دستوری بوده و هست. تحریم ها و ... همه بهانس
اقتصاددستوری نمیشه
دلار ۱۳۹۰۰ شد فردامیره بالای ۱۴
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر