بازدید 9597
۲
اسپورت لهستان:

والیبال ایران چگونه به قدرت جهانی تبدیل شد؟

برخی از این بازی‌ها در ایران و در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد. جایی که تنها تماشاگران مرد می‌توانستند به ورزشگاه بروند. سر و صدای بسیار زیاد و کر کننده هواداران آن قدر بالا بود که بازیکنان صدای هم را نمی‌شنیدند. تمام بازیکنان لهستانی اعتراف کردند که بازی در سالن آزادی بسیار، دشوار، سخت و طاقات فرسایی است.
کد خبر: ۹۰۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 15 June 2019

سایت لهستانی در مقاله‌ای به پیشرفت‌های تیم ملی والیبال ایران پرداخت و از این تیم به عنوان یکی از قدرت‌های جهان یاد کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، رقابت‌های لیگ ملت‌های جهان در حال برگزاری است و تیم ملی والیبال ایران باید غروب امروز (شنبه) به مصاف لهستان برود تا بعد از انهمه حاشیه در میدان قدرت خود را نشان دهد. به همین دلیل سایت اسپورت لهستان در گزارشی به پیشرفت تیم ملی والیبال ایران اشاره کرد و در این باره نوشت: ۱۰ سال پیش تیم والیبال ایران یکی از تیم‌های نسبتاً خوب جهان بود، اما در حال حاضر بهترین تیم‌های جهان برای شکست ایران کار دشواری پیش رو دارند و باید ایران را به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ والیبال جهان دانست.

در سال ۲۰۱۱ فدراسیون والیبال روی به مربی خارجی آورد و ناگهان ایده جذب خولیو ولاسکو به سرانجام رسید و این مربی آرژانتینی هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده گرفت. ایران قهرمان آسیا شد و توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. در آن زمان کسی بازیکنانی همچون سعید معروف، میلاد عبادی پور، سید محمد موسوی و امیر غفور را نمی‌شناخت. ایران برای اولین بار به عنوان قهرمانی آسیا رسید و به جام جهانی راه یافت و رفته رفته مصاف با بزرگان جهان باعث شد که ایران نیز قد علم کند.

والیبال ایران چگونه به قدرت جهانی تبدیل شد؟

در سال ۲۰۱۳ از تیم ملی والیبال ایران دعوت شد تا در لیگ جهانی حضور داشته باشد و برخی از این بازی‌ها در ایران و در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد. جایی که تنها تماشاگران مرد می‌توانستند به ورزشگاه بروند. سر و صدای بسیار زیاد و کر کننده هواداران آن قدر بالا بود که بازیکنان صدای هم را نمی‌شنیدند. تمام بازیکنان لهستانی اعتراف کردند که بازی در سالن آزادی بسیار، دشوار، سخت و طاقات فرسایی است.

ولاسکو هدایت تیم ملی والیبال جام جهانی لهستان را در سال ۲۰۱۴ بر عهده داشت. بعد از اینکه به ولاسکو پیشنهاد حضور در آرژانتین داده شد، اسلوبودان کوواچ، هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و در لیگ جهانی با ایران بر سکوی چهارم ایستاد. آن زمان گفته می‌شد که بازیکنان والیبال ایران به صحبت‌های مربی صربستانی گوش نمی‌دادند، در نهایت بعد از جایگاه هشتمی ایران در جام جهانی، رائول لوزانو، سرمربی جدید ایران شد. صعود به المپیک ریو دستاورد دیگری بود که والیبال ایران توانست به آن برسد.

به نوشته اسپورت لهستان؛ در ادامه تیم ملی والیبال ایران توانست ایگور کولاکوویچ را به عنوان سرمربی جدید به خدمت بگیرد. این مربی صربستانی تلاش زیادی کرد تا با متقاعد کردن بازیکنان به بازی در خارج از کشور تعداد لژیونر‌های ایران را زیاد کند. میلاد عبادی پور به استرا لهستان پیوست و یک سال بعد امیر غفور، علی شفیعی، فرهاد قائمی و صابر کاظمی نیز لژیونر شدند و ما به زودی تأثیر این اتفاق را در تیم ملی ایران خواهیم دید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مقایسه نقاط قوت و ضعف دو فدراسیون فوتبال و والیبال می‌تونه به فدراسیون فوتبال کمک کنه .یه فدراسیون بسیار پر خرج و کم نتیجه.دیگری کاملا برعکس
شوروی سابق و آلمان شرقی هم بیشتر از بقیه قهرمان میشدند و مدال میگرفتند و الان هر دو اونها نیستند و فرو پاشیدند و دلیلش این بود که همه چیز رو سیاسی میدونستند و ورزش هم همینطور بود و همین مسیر رو یه عده تو حاکمیت پیش گرفتن و نمیشه شرایط اقتصادی و معیشتی و فرهنگی و دموکراسی اینی که هست باشه یعنی اینقدر سطح پایین و والیبال توی اون سطح بالا یعنی اینکه یکیشون واقعی نیست یا دوتاشون و برای رسیدن به حرف بنده فقط کمی صبر کنید و یادتون نره کره شمالی با همین شرایط ۴۰ سال پیش یکی از بهترین تیمهای ملی فوتبال جهان رو داشت ولی الان تیمشون در حد آخر آسیاست و این روند ادامه همون رونده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان