بازدید 16995
افزایش پرواز مدیران شیک پوش دولتی در اوضاع و احوال وخیم معیشتی مردم؛

سفر غیر ضرور و لاکچری صالحی امیری به سوئیس برای افتتاح ساختمان IOC / اروپا چگونه جولانگاه مدیران ورزش ایران شد؟!

این گونه دعوتنامه‌ها معمولا برای همه کمیته‌های ملی المپیک کشور‌ها ارسال می‌شود و مشخص نیست این حد از عطش و ولع برای رفتن به سفر‌های اینچنینی نزد مسئولان ورزش جمهوری اسلامی به چه دلیل است؟ متأسفانه این رویه در دوره وزارت سلطانی فر به شدت افزایش داشت. چنین سفر‌هایی خوشایند «قشر رو به افزایشِ ضعیف جامعه» نیست.
کد خبر: ۹۰۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 13 June 2019

آنقدر که مدیران ورزش کشور این روزها به سفرهای لاکچری در کشورهای درجه اول اروپایی عزیمت می کنند، وزیر خارجه ایران هم تا این حد پرواز به قاره سبز را تجربه نمی کند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ پس از سفر چند روزه تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به پاریس برای حضور در اجلاس فیفا و ای اف سی که البته دلیل قانع کننده ای نیز داشت، حالا خبر رسیده است که رئیس کمیته ملی المپیک برای شرکت در مراسم افتتاح ساختمان جدید IOC (نهاد اداره ورزش جهان) راهی سوئیس می‌شود!

این گونه دعوتنامه ها معمولا برای همه مسئولان رسمی کمیته های ملی المپیک کشورها ارسال می شود و مشخص نیست، این حد از عطش و ولع برای رفتن به سفرهای اینچنینی نزد مسئولان ورزش جمهوری اسلامی به چه دلیل است؟ متأسفانه این رویه در دوره وزارت سلطانی فر (بر خلاف دوره وزارت گودرزی) به شدت افزایش داشته است. اغلب مسئولان هم در پاسخ احتمالا خواهند گفت، هزینه های اسکان و یا حتی پرواز بر عهده میزبان بوده است؛ اما آنهایی که در عرصه مدیریت ورزش کارکشته و بلد هستند، خوب می دانند که حساب و کتاب ها در اینگونه سفرها چگونه است.

Image result for ‫صالحی امیری در خارج‬‎

بعضی دیگر نیز برقراری ارتباط با مدیران جهانی و یا برگزاری جلسه صمیمانه برای منافع کشور را دلیل این سفرهای لوکس روی صندلی های فرست کلاس ذکر می کنند اما در مراسمی مثل افتتاح ساختمان کمیته بین المللی المپیک (IOC) که تیرماه انجام می‌شود، نمی توان هدف خاصی را برای ورزش کشور متذکر شد. به همین دلیل سفر سیدرضا صالحی امیری رئیس غیرورزشی کمیته ملی المپیک به سوییس را نمی توان سفر پربار و ضروری برای ورزش ایران قلمداد کرد به خصوص اینکه کشور در شرایط بغرنج اقتصادی است و مردم هم درگیر معاش روزمره خود هستند و چنین برنامه هایی نمی تواند چندان خوشایند قشر رو به افزایش ضعیف جامعه باشد.

موضوع وقتی جالب می شود که بدانیم صالحی امیری قرار است به همراه یک عضو از هیأت اجرایی و کمیسیون بین الملل کمیته، به سوئیس سفر کند. احتمالا این فرد قرار است نقش مترجم را برای رئیس که هیبتی دیپلماتیک دارد ایفا کند. صالحی امیری و هیأت همراه اول تیر به سوئیس سفر می‌کنند و امیدواریم این سفر به یکی از زیباترین و گرانترین کشورهای دنیا خوش بگذرد.

می دانیم که ریاست کمیته المپیک چگونه جایگاهی است و بهتر از آن می دانیم که لزوما همه مدیران اجرایی کشور نباید چکمه و لباس کار پوشیده و در میدان کار اجرایی مشغول شوند و عکس هایشان را در فضای مجازی برای فریب مردم منتشر کنند، همانگونه که مردم نیز خوب می دانند فکر و ایده مبتکرانه مدیران، از بیل دست گرفتنشان مهم تر و کارسازتر است اما واضح است که سفر به سوییس دستاورد چشمگیری برای افزایش سرانه ورزش کشور و یا انبوه دغدغه های ورزشکاران ملی و حاضران در اردوهای پرچالش شبانه روزی نخواهد داشت و هیچ آپشنی را به امکانات قهرمانان ما اضافه نمی کند. کاری نیست که نتوان از طریق مکاتبات اداری و نرم افزارهای پیشرفته ارتباطی انجام داد و لزوما نیازمند حضور صالحی امیری در سوییس باشد.

کاش مدیران ارشد ورزش ایران به جای این سفرهای خارجی، تلاش می کردند تا حداقل یک سالن ورزشی نیمه کاره و رهاشده از بین هزاران مکان ورزشی دورافتاده در شهرستان ها که توسط دولت احمدی نژاد در دامن ورزش کشور به یادگار گذاشته شد، بیش از آمار فعلی تکمیل و به بهره برداری می رسید؛ پروژه هایی که سالهاست در غبار بی توجهی رها شده و مدیرانی چون صالحی امیری و سلطانی فر رغبت نمی کنند به آن سرکشی کرده و جویای شرایط ساخت و بهره برداری شان شوند. همچنین پروژه های متعدد ساختمان های اداری در مجموعه هایی چون آزادی، سال هاست نصفه کاره به امان خود رها شده اند و میلیاردها تومان بودجه کشوری زیر باران و آفتاب و باد مراحل فرسایش را می پیمایند.

با این حال باید پرسید، اگر شرایط بودجه ای و مدیریتی ورزش کشور، تا این حد عالی و ممتاز است که مدیران بالادستی چپ و راست به سفر برون مرزی می روند و کمتر فرصتی را برای تفرج و تماشای قاره سبز از دست می دهند، چرا شاهد این همه نابسامانی و کسری اعتبار برای سفرهای خارجی مهم تیم های ورزشی ایران هستیم؟

تماشای قیچی کردن روبان ساختمان جدید کمیته بین المللی المپیک مهمتر است یا رسیدگی به امور زمین مانده ورزش ایران که در باتلاق بی کفایتی های مدیران اغلب غیرمتخصص اش غوطه ور است؛ اما فریادش به جایی نمی رسد. متأسفانه شاهدیم که نمایندگان مجلس نیز هر از گاهی، عزم استیضاح می کنند، اما اغلب نیتشان نه اصلاح ضعف های عمده ورزش که مقاصد خاص در حوزه های انتخابیه همچون شرط بندی یک دروازه بان در تیم تبریزی یا سوت اشتباه علیه داور در فلان بازی لیگ علیه تیم استانشان است.

نویسنده: مجید کوهستانی

سفر غیرضرور و لاکچری صالحی امیری به سوئیس برای افتتاح ساختمان IOC / اروپا چگونه جولانگاه مدیران ورزش ایران شد؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
از بیت المال اگر چیزی مانده همین حالا به حساب خانوارها واریز کنید

بخدا خیانت در امانت است این حیف و میل ها
پاسخ ها
شمیرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
آنهم مدیران دولت روحانی که به بهانه ورزش و آخر عمر دولت معلوم نیست برای چی اینقدر اروپا نمیروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
عشق وحال کنید
خودیه یا نخودی؟
خدا نبخشد مسولینی که به جای آنکه مرهم درد های مردم باشند با ریخت و پاش های خود آیینه دق مردم شدند.
البته این قضیه در کل ورزش هست. مثلا تو ماه آینده مسابقات جهانی ورزش کارگری هست. شما برید بررسی کنید از این گروهی که اعزام میشن نصفشون هم شاید ورزشکار نباشن. و حتی خیلی ها ارتباطی هم با ورزش ندارن فقط به واسطه ارتباطاتشون یک سفر مجانی به اروپا میکنن و کلی هزینه رو دست بیت المال و مردم میزارن.
پاسخ ها
داریوش
| United States of America |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
البته این قضیه در کل دولت امید هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
خواهر من تو اداره تربیت بدنی (ورزش و جوانان) کرج کار میکنه، اینقدر از این ماجراها برامون تعربف کرده، این اداره اگر یه سال هم تعطیل بشه کسی متوجه نمیشه
تحریم ها و مشکلات اقتصادی فقط مال مردم بیچاره است
خود دولتی ها و ... خوب بلدن از بیت المال دلار و یورو خرج کنند. یا مثلاً مربی خارجی استخدام کنند
ما رعیت ها حق کنکاش در تصمیمات اربابان خود را ندهریم لابد مصلحتی بوده که ارباب ما به این سفر بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
دقیقا. ای برده خوب فهمیدی. پس ساکت باش.
متاسفانه گودرزی یک مدیر ورزشی آگاه و دلسوز واقعی ورزش که شاید بر خلاف جریان ناسالم ورزش در ج. ا. برای وزارت ورزش انتخاب شد، و درستکاری و صداقت و آگاهی ایشان به امور ورزش کشور، امروز در قضایایی مانند کیروش،واگذاری استقلال و پرسپولیس، پروین و هدایتی، روسای ناسالم فدراسیونها، رسول خادم، سفرهای خارجی بی ربط مسئولین ورزش از جیب ملت و ... عملکردش کاملا صحیح ارزیابی میشود. در واقع کنار رفتن وی از راس ورزش تیری بود به قلب نگاه علمی و تخصصی به ورزش کشور تا سیاسیونی که هوای معروفیت، محبوبیت و منافع شخصی از قبل ورزش دارند مانند صالحی امیری یا سلطانی فر و ... امور ورزش را در دست گیرند!
رهبر معظم انقلاب: ترامپ راشاییته تبادل پیام نمیدانم وباامریکاهم کذاکره نخواهیم کرد
عزاعزاست امروز
روزعزاست امروز
ذوقزده مذاکره صاحب عزاست امروز !!!
من یک رعیت هستم و هر کاری سروران من بکنند درست هست .آنها حق سفر به هر کجای دنیا را دارند و باید زندگی بهتر از من داشته باشند. من رعیت باید تلاش کنم با یک وعده غذا هم سیر شوم.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
فقط هم لنگ بپوش از خونه هم بیرون نیا با لنگ
اقتصاد مقاومتی فقط فقط برای مردم است!!!!!!!! اینها که جزء مردم نیستند ؟؟؟؟؟؟؟؟
اینها کسانی هستند که حق و حقوق مردم را به باد فنا میدهند!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
مردم را تحریم نابود نمیکنه
این مدیران و شکاف طبقاتی و ناعدالتی خسته میکنه
چشم و همچشمی مدیران با هم !
یک روز ملا نصرالدین در جالیز هندوانه رفت و هندوانه ها را زمین می زد و گل هندوانه را به خندق بلا می فرستاد! جالیزبان او را دید و گفت چه کار می کنی؟ ملا جواب داد هندوانه می خورم!
جالیزبان با عصبانیت گفت نمیگی قیمتش چنده؟ حلال است یا حرام؟ صاحب دارد یا ندارد؟!
ملا نصرالدین گفت من چه کار دارم به این حرفها ، هندوانه را به خاطر خنکی اش می خورم!
۱.چرا تو این بدبختی ها اقتصادی باید ۱.۶۰۰میلیون دلار به مربی خارجی استقلال میدن، تازه داره محروم میشه.
چرا نباید از مربی های ایرانی استفاده کرد، خوب بفرست آموزش ببینن بیان. آیا این باشگاهها خصوصی بودن بازم این کار را میکردند.
۲. چرا یک قرارداد پیزوری مربی باید تا اروپا برن، در یک اقدام غیر معمول.
۳. چرا حقوق کارگر نباید زیاد بشه ولی حقوق و سفرهای دولتی زیادتر میشه، سفر بعدم حق ماموریت میلیونی.
۴. چرا وزیر و مدیران سطح بالا خانوادشون تو اروپا و آمریکا هستند و با دلار ۴۲۰۰کیف میکنن.
۵. باید سامانه ای باشه معلوم بشه چند نفر و به چه دلیل به مسافرت داخلی و خارجی با هزینه بیت المال میرن.و اگر نروند چی میشه.
خدايا چرا اين مملكت اينطوري شده؟ هر جارا نگاه ميكني رانت و فساد و سوء استفاده از بيت المال!
البته اگر مسئولین محترم دلسوز باشن مسافرتهای خارجی خیلی هم خوب میتونه باشه. از این نظر که لاقل میان میبینن چقدر تفاوت بین کشورهای دیگه با ما هست. امیدوارم با دیدن تفاوتها تلاششون بیشتر بشه نه اینکه بفکر گریز از کشور بیفتن!
اينها يك عمر در حسرت سفر خارج بوده اند و چه بسا عده اي از مسئولين كه ادعاي انقلابي بودن دارند ، به خاطر رسيدن به اهداف شخصي لباس عوض كرده اند تا به ارزو هايشان برسند .
والا پزشکها را هم میفرستند کنفرانسهای خارجی اما کسی کنفرانس نمیره میرن برا دیدن اون شهر و کشور
انتخابمون بد بود
به نظر میرسه مملکتمون مسئول نداشته باشه اوضاع مردم خیلی بهتر از این خواهد شد لااقل بیت المال و پول نفت و سایر منابع به هدر نمیره و هر از گاهی پول بدون پشتوانه چاپ نمیشه تا هزینه ریخت و پاش مسئولین تامین بشه و ریال از ارزش بیفته و قشر عادی و زحمت کش جامعه روز به روز فقیرتر بشه و در اختلاف طبقاطی رکورد بزنیم و شاهد مهاجرت نوابغ و کارآفرین ها باشیم و... یا خدا.....
ظریف هم‌ که میره ماموریت باید به مردم توضیح بده خرج دلارهای ماموریتی آیا آورده ای هم برای ملت ایران داره؟ اگر نه باید جلوی‌مسافرتهای بی دلیل گرفته بشه
روحانی عزیزم ، از خواب گران برخیز
بجاي خدمت به مردم وكشور خدمت به خود وخانواده برخي از مسلولين سرلوحه كار است. واز اين فرصت پيش آمده حداكثر سو استفاده را ميكنند.
اینها صاحب دولتند و دارند پس بذارید حالشو ببرند.
ضرورت رو مقام تشخیص باید بفهمه.حتما برنامه و طرحی دارن و الا چند سفر خارجی حیف و میل بیت المال نیست
مقصر خودمان هستیم، هر اتفاق و فسادی رخ می دهد به ساختن لطیفه در فضای مجازی بسنده کرده ایم تا افرادی بی لیاقت آینده خود و فرزندانمان را به تباهی بکشند و خود لذت ببرند
خانه از پای بست ویران است
خيلى از مردم اينقدرمشغول كار وتلاش برا يه لقمه نونن حتى نمىتونن يه سر به خانواده بزنن اونوقت اينا فرت فرت ميرن اروباوامريكا
بانك هامردم بيجاره كردن با ربا و خلق بول بدون بشتوانه ،عراق خوشبختانه مثل ما سرو كار با بانك وربا ندارن ميبينيم جطور برا اهلبيت و مخصوصا اربعين هزينه ميكنن جون زندكيشون مخلوط با ربا نيست
تو عراق فرت فرت ورزشكاه هاى مدرن ميسازن ابينجا فرت فرت ميرن اروبا و امريكا
فعلا مردم شدن رعيت و مسئولين شدن ارباب
ارباب كه نبايد به رعيتش حساب پس بده!!!!
مقوله ي انتخابات هم كه همه ميدونن. واسه اينه كه نشون بدن مردم حق انتخاب دارن و تو كشور دموكراسيه
در این وانفسای مشکلات ارزی کشور برای موارد ضروری و حیاتی مثل دارو و هزار بربختی دیگه چر مسئولین هیچ مسئولیتی ندارند واقعا چه جوابی برای خدا ومردم دارید.
پولهای را یانگونه صرف کارهای بیهود میکنند ولی وقتی که نوبت بحق ورزشکاران است پول ندارند. البته دستشان باز است و حامی دارند.
نوش جونش...میتونه میره . بقیه چرا حسودی میکنن....زحمت کشیده تا به این پست رسیده حالا باید از مزایاش استفاده کنه دیگه
صد رحمت به دوران قاجار... اگه میرفتن اروپا 4 تا چیزم با خودشون میاوردن ایران! یا آدم میفرستادن تحصیلکرده تحویل میگرفتن!
الان که از وزیرو وکیل و مشاور همه یه پاشون اروپا و سوییسه! بچه هاشونم آمریکا و کانادان و قرارم نیست برگردن!!!
چند وقته به این نتیجه رسیدم دوران قاجار همچین دوره ی بدی هم نبوده !!!
از ژستي كه گرفته معلومه كه جدي ميخواد بره و افتتاح كنه!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر