بازدید 10270
۶

علت افزایش گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های تجربی

کد خبر: ۹۰۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 13 June 2019

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر، تعداد دانش‌آموزان و داوطلبان در رشته‌های ریاضی و فنی و مهندسی کم شده است، گفت: گرایش به علوم تجربی نقصی در سیستم آموزش و پروش و هدایت تحصیلی ما بوده و جاذبه‌های شغلی و مادی همه را به سمتی می‌برد که احتمالا در آن موفق نخواهند شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، منصور غلامی در جلسه‌ای با رؤسای دانشگاه‌های استان در تبریز اظهار کرد: بحث‌های مالی در چند سال گذشته در کل کشور مسئله‌ساز بوده و با توجه به شرایط تحریم و محدود شدن فروش نفت، توزیع منابع مالی در منابع دولتی سخت شده است.

وی افزود: سال گذشته، سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌ها کمک کرد و امسال هم کمک خواهد کرد، در تلاشیم به دانشگاه‌ها آسیبی نرسدـ

وی بیان کرد: صندوق رفاه هم برای کارهای دانشجویی و تعمیر و تجهیز به ویژه در مواردی که ضرورت دارد، کمک می‌کند.

غلامی با بیان اینکه همه استان‌ها مشکل آمایشی شدید ندارند و تعدادی از استان‌ها سازماندهی شده‌اند، گفت: تبدیل مراکز در برخی استان‌ها، کیفی‌سازی آموزش عالی کشور، برطرف کردن نقاط ضعف در مناطق کوچک‌تر و اتصالشان به نقاط بزرگ‌تر، تامین امکانات و تجهیزات، افزایش کیفیت خدمات، فراهم کردن امکانات پژوهشی برای اعضای هیات علمی از اهداف ساماندهی دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه همه دانشگاه‌ها سعی می‌کنند تمامی رشته‌ها را داشته باشند، بیان کرد: همه دانشگاه‌ها در دنیا به دنبال ماموریت‌ و تخصص‌گرایی هستند، باید دانشگاه‌هایمان‌ را توانمند و تخصصی پیش ببریم.

وی تاکید کرد: باید از موازی‌کاری در استان‌ها جلوگیری شود، تحول سریع علوم و فناوری ایجاب می‌کند که دانشگاه‌ها در صف اول فناوری‌های جدید حرکت کنند و سپس به سمت صنعت و جامعه بروند، رشته‌های جدید، نگاه‌های جدید، به روز و پیشرو در سطح فناوری باید در دانشگاه‌ها توسعه یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه برای آموزش‌های مهارتی اولویت قائل هستیم، اظهار کرد: باید استانداردهایی را تعریف کنیم که تربیت‌ شده‌های این بخش بتوانند در سرتاسر کشور به عنوان تکنسین و در چارچوب استاندارد به کار گرفته شوند.

وی متذکر شد: علیرغم محدودیت‌های حاضر، تعدادی شرکت ایرانی در دنیا کار می‌کنند و می‌توانند نیروهایشان را از داخل کشور تامین کنند.

وی اضافه کرد: در بخش‌های علوم پایه و کشاورزی نیز داوطلب کم شده است و مهندسی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: الگوی دانشگاه هنر اسلامی تبریز قابل توصیه بوده و بهتر است بروشورهایی برای معرفی دانشگاه و مدل‌ها تهیه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۶
یک مقایسه کلی در مورد درآمد مهندسان و پزشکان بفرمایید متوجه خواهید شد چرا دیگه کسی به سمت رشته های مهندسی نمی رود . الان مهندس در کشور ما یعنی کارگر باسواد ! من خودم یک مهندس هستم ولی به هیچ وجه به فرزندانم اجازه نمی دهم حتی به رشته هاس مهندسی فکر کنند چه برسه به اینکه بخوان در اون رشته ها ادامه تحصیل بدهند . زحمت و مرارت تحصیل در رشته های مهندسی کمتر از پزشکی نیست ولی درآمد رشته های پزشکی چند ده برابر رشته های مهندسی هست ، تازه اگر موفق بشی در رشته مهندسی کار پیدا کنی یا حتی کارآفرینی کنی .
جهان سوم همه چی برعکس!! یعنی الان درست شدیم رشته ریاضی بدتر از تجربی شده یعنی آمپول زنها از مهندسا سرتر شدن میشه فهمید تازه میزان شدیم 10 سال دیگه خواهید فهمید کجا خواهیم رسید
وقتی یک پزشک عمومی که معادله فوق لیسانس هست ماهی 30 میلیون و یک دندانپزشک با 6 سال درس خواندن ماهی 100 میلیون درآمد بدون دغدغه بیکاری داشته باشد همین میشود.
استخدام دولتی بدون پارتی تقریبا وجود نداره پس رشته های انسانی پر.صنعت و تولید هم رکود داره پس رشته های انسانی هم پر.فقط تا دلتون بخاد ادم مشکل دار و مریض هست از همه مدلش
فقط رشته پزشکی و وکالت در ایران درآمد عالی دارن.

طبق گزارشات فارغ التحصیلان رشته های برق ، مکانیک، صنایع و.... همه رفتن در شاخه فروش محصولات خارجی در ایران! چرا یک نفر بایستی رشته های سخت دانشگاهی بخونه بعد بعلت نبود تولید مجبور بشه فروشنده شه؟
وقتی مهندسی و‌علوم پایه که ریشه علوم و تکنولوژی است در کشور ما بی ارزش می شود و برای ساده ترین علوم وابسته این باید هم علوم انسانی و تجربی بالا رود و علوم روز بی ارزش شود که سبب سقوط علمی و ضعف کشور در برابر زورگویان عالم می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها