بازدید 5052
۱
اعتراف تاسف بار عضو شورای فنی بوکس:

فدراسیون بوکس پول غذای تیم ملی را ندارد!

باید طی چند روز آینده شورای فنی تشکیل شود و در آن جلسه در مورد انتخاب سرمربی ایرانی رای گیری شود. شورای فنی باید سرمربی تیم ملی را انتخاب کند. به نظرم با این اوضاع مالی بدی که فدراسیون بوکس دارد، بهتر است جای این‌که ۷۰ میلیون تومان پول را به یک مربی خارجی بدهیم، این پول را خرج ملی‌پوشان کنیم
کد خبر: ۹۰۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 12 June 2019

عضو شورای فنی فدراسیون بوکس گفت: باید طی چند روز آینده شورای فنی تشکیل و در آن جلسه سرمربی ایرانی انتخاب شود.

به گزارش تابناک ورزشی، طاهر جباری در پاسخ به این سوال که شرایط سرمربیگری تیم ملی بوکس با توجه به اتفاقاتی که برای سرمربی قزاق افتاده است، در حال حاضر به چه صورت است، گفت: طبق آنچه که ما شنیده‌ایم سرمربی تیم ملی ایران حضورش در ایران دیگر منتفی شده است، حال نمی‌دانیم او سکته است یا خیر، ضمن این‌که پرداخت حقوق ماهیانه ۷۰ میلیون تومان در شرایط فعلی فدراسیون بوکس واقعا قابل اجرا شدن نبود. ما در جلسه شورای فنی پس از این‌که اکبر احدی با یک رای کمتر برکنار شد، قرار بر این بود که علی استکی یک تا دو جلسه به عنوان سرپرست مسئولیت تیم ملی بوکس را برعهده داشته باشد تا این‌که مربی قزاق به ایران سفر کند که متأسفانه این طور گفته می‌شود که او سکته کرده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در دورانی که عضو تیم ملی بوکس بودم، نزدیک ۵ سال پیراهن تیم ملی را بر تن کردم. در آن مقطع حتی یک ریال پول هم دریافت نکردم. در حال حاضر هم شرایط به همین شکل است. ملی‌پوشان کشورمان در اردو‌های تیم ملی هیچ‌گونه حقوقی دریافت نمی‌کنند، پس خیلی منطقی به نظر نمی‌آید با چنین شرایطی یک مربی که قرار است ۷۰ میلیون تومان حقوق ماهیانه بگیرد به ایران سفر کند. فدراسیون پول پرداخت غذا و حقوق بوکسور‌ها را ندارد، پس چه‌طور می‌خواهیم یک مربی خارجی با این همه هزینه را به ایران بیاوریم. ما در ایران مربیان خوب زیاد دارید، پس نیازی نیست در چنین شرایطی مربی خارجی بیاوریم.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل این‌که ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم از مربیان خارجی در ایران به خوبی استفاده کنیم و از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شویم، گفت: باید به این نکته اشاره کنم ما هیچ وقت با مربیان خارجی در ایران نمی‌توانیم جواب بگیریم، چون نمی‌گذارند مربی خارجی در تیم ملی بوکس ایران کار کند. به قدری چوب لای چرخ مربی خارجی می‌گذارند تا درنهایت او می‌رود. من کاملاً به یاد دارم "خامیت" مربی قزاق بود که به ایران سفر کرد. او واقعا مربی توانمندی بود حتی یک ماه تیم ملی را به قزاقستان برد و اردوی مشترکی را در آن کشور برگزار کردیم، اما درنهایت او را هم فراری دادند.

دارنده نشان برنز مسابقات قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که آیا با نظر شورای فنی در مورد برکناری سرمربی تیم ملی پس از مسابقات قهرمانی آسیا موافق بودید یا خیر گفت: بنده در آن جلسه به رئیس فدراسیون و دیگر اعضای شورای فنی اعلام کردم؛ اکبر احدی هر زمانی که با تیم ملی بوده بوکس ایران نتیجه گرفته است، حالا هم با یک سال دو سال نباید از او انتظار نتیجه داشته باشیم. مخصوصاً در شرایطی که بدنه تیم ملی جوان شده است. ما باید به اکبر احدی حداقل ۴ سال فرصت می‌دادیم تا بتواند با این ترکیب جوان نتیجه بگیرد. نباید فراموش کنیم اگر از کوبا و روسیه هم مربی خارجی بیاوریم بازهم ما در آسیا مشکل داریم. قزاق‌ها و ازبک‌ها به ما اجازه نمی‌دهند که نتیجه بگیریم. متأسفانه ما مشکلات زیادی مثل فقر فرهنگی و امکانات در بوکس را داریم. اگر مربیان بزرگ خارجی هم بیایند، با توجه به مشکلاتی که بوکس ایران دارد، آن‌ها هم نمی‌توانند نتیجه بگیرند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این‌که مشکلات مالی گریبان ملی‌پوشان بوکس را گرفته است، اضافه کرد: متأسفانه آینده و زندگی بوکسور‌های تیم ملی ما تأمین نیست. من دو بار به پاکستان سفر کردم. دیدم که ملی‌پوشان پاکستانی چه‌طور از لحاظ مالی و آینده خود تأمین هستند. آن‌ها هیچ دغدغه‌ای به جز کسب مدال ندارند. پس با این مشکلات مالی که بوکس ایران دارد، ما نباید انتظار داشته باشیم ملی‌پوشان ما در مسابقات مختلف نتیجه بگیرند. باید اول دغدغه مالی آن‌ها را برطرف کنیم و بعد از آن انتظار کسب مدال داشته باشیم. مربی خارجی فقط روی ۲۰ درصد موفقیت تیم تأثیرگذار است.

جباری در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: بنده در طول سال‌ها فعالیت در تیم ملی خوب به خاطر دارم در چندین مسابقات بین‌المللی اکبر احدی کاپیتان تیم ملی ما بود. کاپیتانی تیمی بود که من در آن تیم مبارزه می‌کردم. سال‌ها در چندین مسابقات بین‌المللی نیز زمانی که من هنوز بازیکن تیم ملی بودم، او مربی من بود. پس من به خوبی از توانایی‌های احدی باخبر هستم. با مربیان خارجی هم کار کرده‌ام و تمام این تجربیات را دارم. نباید به این زودی پشت کادر فنی را خالی می‌کردیم. مشکل اصلی بوکس ایران مالی است. من سال‌ها در تیم ملی این مشکلات را لمس کرده‌ام. این مشکلات مالی بود که در ذهن من تأثیرگذار بود.

جباری: فدراسیون بوکس پول پرداخت غذا را ندارد/ همیشه چوب لای چرخ مربی خارجی گذاشتند!

عضو شورای فنی فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که شورای فنی باید در مورد سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد، آیا جلسه‌ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی قرار نیست برگزار شود، گفت: یک ماه قبل در شورای فنی تصمیم گرفته شد سرمربی خارجی به ایران بیاید. اما متأسفانه در شورای فنی تصمیم گرفته می‌شود، اما پس از پایان جلسه دوستان کار خود را انجام می‌دهند. باید طی چند روز آینده شورای فنی تشکیل شود و در آن جلسه در مورد انتخاب سرمربی ایرانی رای گیری شود. شورای فنی باید سرمربی تیم ملی را انتخاب کند. به نظرم با این اوضاع مالی بدی که فدراسیون بوکس دارد، بهتر است به جای این‌که ۷۰ میلیون تومان پول را به یک مربی خارجی بدهیم و در پایان هم او هیچ کاری نتواند کند، این پول را خرج ملی‌پوشان کنیم تا آن‌ها با انگیزه‌تر تمرین کنند و مسابقه دهند. انتخاب مربی خارجی در این فرصت باقیمانده تا مسابقات جهانی تصمیم اشتباهی بود. زمانی که تصمیم به انتخاب مربی خارجی گرفتیم، سه ماه تا آغاز مسابقات جهانی فرصت داشتیم. حالا که تقریبا نیمی از این زمان را از دست داده‌ایم، پس باید تلاش کنیم سرمربی ایرانی انتخاب کنیم. بوکس ایران با سه ماه و یک سال زمان به جایی نخواهد رسید. ما باید یک برنامه بلندمدت داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
برای مملکتی که سرشار از منابع طبیعی هست واقعا شرمنده اوره که سو مدیریت داره کشور رو به ورطه نابودی می کشه
بعد از چهل سال هنوز محتاج نون شبیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس