بازدید 14439

واکنش تهران به اظهارات وزیرخارجه آلمان

کد خبر: ۹۰۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 12 June 2019
سخنگوی وزارت خارجه گفت: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجامند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهدات شان پایبند باشند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در استکهلم گفت: با سخنان ایشان درباره اهمیت برجام برای جامعه جهانی و اروپا هم نظریم؛ اما تاکید ایشان مبنی بر اجرای تعهدات یک‌جانبه توسط ایران در یک توافق چند جانبه را خیلی درک نمی‌کنیم. اگر این توافق چند طرف دارد همه اطراف آن بطور یکسان باید به تعهدات شان عمل کنند و اگر نمی‌توانند باید درک کنند ما هم با استفاده از سازو کار‌هایی که برجام در اختیار ما گذاشته نسبت به برجام و تعهدات مان بازنگری داشته باشیم.

سید عباس موسوی تصریح کرد: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجامند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهدات شان پایبند باشند. به ایشان و دیگرانی که از تصمیمات اخیر برجامی ایران ابراز نگرانی می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم ماده ۳۶ توافق برجام و مقدمات علم حقوق را یک بار دیگر با دقت مطالعه کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
بنظرم از توافق بیایم بیرون غنی سازی ببریم بالا و خلاص یا رومی روم یا زنگی زنگ یا اگرم نمی خواهیم بریم 12 شرط بپذیریم
خیلی جالبه، برجام به یک امتحان بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده... اگر اروپا نتونه به تهداتش عمل کنه اعتبارش در برابر جامعه جهانی خیلی میاد پایین... بعضی وقتا فکر میکنم آمریکا با خروجش از برجام میخواست اروپا رو تحقیر کنه!
پاسخ ها
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
ساده ای رفیق با هم نقشه را پیاده کردند
ایران باید شرکت های خصوص تشکیل دهد و انها کار های هسته ای را انجام دهند و وقتی انها می گویند شرکت ها اروپایی در اقتصاد مستقل عمل می کنند و نمی توانند به انها فشار بیاورند ایران نیز بگوید شرکت های هسته ای ایران مستقل عمل می کنند و نمی توانند به انها فشار بیاورند
پاسخ ها
ایرجی
| Australia |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
راضیم ازت :-)
اروپايي ها فقط نگران امنيت رابطشون با ابرقدرت دنيا- امريكا- هستن و بس! و درستش هم همينه
شما اگه جواب بده بودید همون روز که اینجا بود جوابشو میدادید.
نه اینکه صبحش بر علیه ما حرف بزنه عصرش رئیس جمهور در دیدار با ایشان بگوید که عزم ما توسعه روابط با آنهاست.
اگه قبل سفر این آلمانی درخواست غرامت بابت بمب های شیمایی که به صدام داده بودند میشد و یا آلمان لااقل یک عذرخواهی خشک و خالی از خانواده های شهدای شیمایی میکرد بعد اجازه ورود به کشور داده میشد اینگوه جسارت نمیکردند
واکنش سایر شهرهای کشور چی بوده ؟
چرا فقط تهران واکنش نشون داده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
چون تهران پایتخت کشور هستش در برخی مواقع حرف های دیپلماتیک از زبان شهر پایتخت بیان می شود. مثلا میگن: مسکو مخالفت خودش را اعلام کرد. از این قرار

شما زیاد خودتو ناراحت نکن. مردم تهران هم مثل شما هستند. هیچ نظری ندادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
خخخخخخخخ
هسته ای، موشکهای بالستیک، برجام و خروج از برجام همه بهانه هستند تا با این دستاویز ما نتونیم نفتمون رو بفروشیم و عربها و روسها و آمریکاییها نفتشون رو بعلاوه سهم نفت ما از بازار رو با قیمت بالای ایجاد شده از این تنش ها بفروشند و متاسفانه سرانجام موفق شدند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان