بازدید 11248

۹ راز برای قبولی در کنکور که نباید از آن غافل شد

کد خبر: ۹۰۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 12 June 2019
داوطلبان کنکور با رعایت برخی نکات ساده و کاربردی می‌توانند موفقیت خود در این آزمون پرالتهاب تضمین کنند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش‌های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

سهیل سراج مشاور تحصیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از امروز تا کنکور بیش از ۸۰ درصد وقت خود را به تست زدن اختصاص دهید؛ تست‌های سراسری داخل و خارج کشور اهمیتی بسیار بالا دارند پس به آن‌ها توجه کنید.

وی ادامه داد: صبح‌ها که انرژی بیشتری دارید حتما دروس اختصاصی را مطالعه کنید؛ برای درسی مثل ریاضی و فیزیک تست‌ها را مبحثی بخوانید چرا که تاثیری بیشتر خواهند داشت، سعی کنید حداقل ۱۰ مدل از تیپ‌های مختلف آن مبحث را تستی حل کنید.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: از اهمیت دروس عمومی غافل نشوید؛ این دروس می‌توانند نقاط ضعف شما را در بعضی از دروس اختصاصی جبران کنند؛ باید تست‌های زمان دار را به‌صورت جدی شروع کرده و سرعت عمل خودتان را بالا ببرید، برای هر درس زمانی کمتر از زمان نرمال آن درس در کنکور در نظر بگیرید تا سرعت‌تان افزایش پیدا کند.

سراج افزود: اگر درس‌هایتان تمام شده است، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که صبح‌ها یک آزمون سراسری کامل را با زمان دقیق مانند کنکور حل کنید و بعد از اتمام آزمون تا آخر زمان مطالعه پاسخنامه آن آزمون را بررسی کنید، برای زیست شناسی اگر درسی را در گذشته خواندید و مطالب آن درس برایتان کمرنگ شده، بهترین کار مطالعه جزوه‌های خلاصه نویسی است.

وی یادآوری کرد: برای درس شیمی مطالب کتاب درسی را فراموش نکنید یک دور به‌صورت خلاصه کتاب درسی را مطالعه کنید، فرمول‌ها و ساختار‌هایی که چند سالسال اخیر مورد توجه طراحان کنکور بوده‌اند را هم حتما حفظ کنید، به خودتان و به مطالبی که طی سال خواندید اعتماد داشته باشید و با تست زدن تسلط خود را در آن دروس ارتقا دهید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان