بازدید 13227
«شکایت کجا بریم»

بلاتکلیفی قبول شدگان در آزمون قوه قضاییه ۱.۵ ساله شد!

سوالی مهم که به همراه سوالات و پرسش‌های دیگر، اخیرا در نامه اعتراضی این افراد به رئیس قوه قضائیه آمده، اما آن هم راه به جایی نبرده است. وضعیتی که ظاهرا قرار نیست تغییر کند، مگر آنکه تغییری در ماجرا به وجود آید؛ تغییری شبیه آنچه برای ۶ پذیرفته شده این آزمون رقم خورده است: رحلت ایشان و کوچ ابدی شان به دیار باقی!
کد خبر: ۹۰۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 11 June 2019
تابناک اجتماعی -
اگرچه محقق نشدن هر وعده‌ای رنج آور است، برخی وعده‌ها هستند که از عدم تحقق شان می‌بایست خون گریست؛ مثل وعده استخدام در قوه قضائیه که جایی برای طرح شکایت در خصوص آن هم وجود ندارد!

به گزارش «تابناک»، به فاصله یک سال و نیم از برگزاری آزمون استخدامی قوه قضائیه، قبول شدگان این آزمون بلاتکلیف هستند و خبری از استخدام شان نیست. وضعیتی که شمار افراد مبتلا به آن ۷۲۲۸ تن است. جمعیت قابل توجهی که از میان خیل شرکت کنندگان در آزمون استخدامی کادر اداری دستگاه قضا در آذرماه سال ۹۶ برگزیده شده اند.

افرادی که می‌بایست مدت‌ها از شروع فعالیت شان گذشته باشد، اما به جای آن، مجبورند هر از گاهی در خصوص فرجام استخدامی شان از مسئولان سوال کنند و اغلب با این پاسخ تکراری و غیرقانع کننده مواجه می‌شوند که نیازی به پیگیری ایشان نیست و به وقتش با تماس تلفنی فراخوانده خواهند شد. تماسی که معلوم نیست چه زمانی گرفته خواهد شد و از آن مهم تر، دلیل برقرارنشدنش تا به امروز چه بوده است.

وضعیتی که پیگیری آن هم تقریبا شدنی نیست چراکه درباره خلف وعده در جذب و استخدام در قوه قضائیه سخن می‌گوییم؛ همان مرجعی که می‌بایست برای دادخواهی سراغشان رفت و به گفته یکی از پذیرفته شدگان، یادآور سخن سعدی است که گفته «چون دوست دشمن است، شکایت کجا بریم»؟

این در حالی است که از جمله شروط اساسی و کلیدی پذیرش در این آزمون، «عدم اشتغال» افراد بوده که موجب شده یک سال و نیم اخیر برای هفت هزار و چند صد تن یاد شده، مجموعه بزرگ روز‌هایی باشد که به بیکاری سپری شده و لطمات زیادی به حال و آینده این افراد وارد آورده است. لطماتی جبران ناپذیر که قرار نیست در محکمه‌ای محاسبه شده و ملاک برخورد با کوتاهی کنندگان در جذب این افراد باشد.

کوتاهی‌هایی که بار‌ها به گوش نمایندگان مجلس هم رسیده و از جمله واکنش‌ها به آن، انداختن قصور به گردن دولت مردان در تامین بودجه مورد نیاز برای جذب این افراد در قوه قضائیه بوده است. اینکه دستگاه قضا کمبود دارد، اما قصور دولت در تامین بودجه مورد نیاز برای رفع این کمبود است که موجب شده پذیرفته شدگان در آزمون یاد شده بلاتکلیف بمانند. ادعایی که البته نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد که چرا با علم و اطلاع از قصور دولتی، چنین آزمونی برگزار شده و سرنوشت جمعیتی بزرگ به آن گره خورده است؟

سوالی مهم که به همراه سوالات و پرسش‌های دیگر، اخیرا در نامه اعتراضی این افراد به رئیس قوه قضائیه آمده، اما آن هم راه به جایی نبرده است. وضعیتی که ظاهرا قرار نیست تغییر کند، مگر آنکه تغییری در ماجرا به وجود آید؛ تغییری شبیه آنچه برای ۶ پذیرفته شده این آزمون رقم خورده است: رحلت ایشان و کوچ ابدی شان به دیار باقی!

گزاره‌ای به غایت تلخ که در ابعاد دیگر، در زندگی بسیاری دیگر از این افراد به چشم می‌خورد؛ از تاخیر در ازدواج این افراد به دلیل بیکاری گرفته تا گرفتار آمدن ایشان به انواع و اقسام مشکلات مالی و.... سلسله اتفاقات ناخوشایندی که اخیرا زمزمه‌هایی برای ورود قدرتمند مجلس به ماجرا را موجب شده است. ورود قوه مقننه با نیت شناسایی مسببان این تاخیر و تعلل و تلاش برای مجازت ایشان.

اتفاقی که با درخواست ۷۵ نفر از نمایندگان برای رسیدگی به عدم جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه در قالب ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس کلید خورده و بارقه‌هایی از امید را در دل پذیرفته شدگانِ فراموش شده آزمون استخدامی قوه قضاییه زنده کرده است، هرچه برخی تاکید دارند که جز این آزمون، تکلیف آزمون سردفتری و کارشناس رسمی و آزمون‌های دیگری هم مشخص نشده و این روند، نشان می‌دهد امید به حل مشکلات، خوش بینی بیش از اندازه است!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸۲
دولت فقط به فکر پزشکان است. درآمدشان را چند برابر کرده است.
بدون مجوز سازمان برنامه و بودجه هیچ آزمونی برگذار نمیشود. دولت مجوز داده الان سنگ اندازی می‌کنه ...
با سلام و تشکر خبرگزاری تابناک به خاطر پرداختن به بلاتکلیفی و مشکل چندین هزار نفر از جوانان،از شما تقاضا داریم در تماس با مسئولان پیگیر این موضوع باشید،چون همانطور که خودتان اشاره کردید به هیچ‌وجه پاسخ قانع‌کننده‌ای به ما نمی‌دهند.خیلی از پذیرفته‌شدگان به خاطر اعتماد به حرف مسئولین از کار قبلی خود استعفا داده‌اند و دیگر نتوانستند در این شرایط کشور شغل دیگری پیدا کنند.
با سلام
لطفا پیگیر کار ما قبول شدگان ازمون قوه قضاییه باشید،
سلام تو رو به اون خدایی که میپرستید کمک این 7228 نفر قوه قضاییه بکنید چرا کسی پاسخگو نیست زندگیمون دارهربه سختی میگذره برا یه لقمه نون شدیم محتاج اینو اون ماهم مثل بقیه خانواده داریم چشمشون به دست ماست تو رو خدا پی گیری کنید
ممنون که قصه پر غصه مارو انتقال میدین
مظهر عدالت چه کردی با ما
تباه شدیم
دردمون رو دیگه بکی بگیم
توانی نموند برامون
این اشک ها و دردهای ما قطعا تاوان خواهد داشت
اندکی تفکر
اندکی تامل
آقایان
شکایت شما رو اول بخدا و بعد پیش رهبری خواهیم کرد
جدای از همه اینا این آزمون هزار جور درد و مرض ناشی از استرس برامون ب ارمغان آورد
سوال من اینه چطور برای فراگیر پنجم ششم و ازمون وزارت بهداشت بودجه بود واسه ما بودجه نیست این تبعیض به خاطر چیه ازمون فراگیر ششم که اسفند ۹۷ یک سالو سه ماه بعد ما برگزار شد چطور براش بودجه اومد واسه ما نیومد؟؟؟؟
#بلاتکلیفی_قبول_شدگان_آزمون_استخدامی_قوه_قضائیه تورو خدا ما را در يابيد دو سال شد هنوز 7200 نفر بلاتكليف هستند تور رو به هر چی مقدساته ما رو از این بلاتکلیفی نجات بدید
سلام امدن حکم شروع ب کار برای ما شده ارزو
تو رو خدا تاریخ شروع ب کار ما کارکنان اداری قوه ک دوساله بلاتکلیفیم مشخص کنید
نجاتمون بدید داریم تو بدبختی مشکلات زندگی غرق میشیم از کار بیکار شدیم زندگیمون داره نابود میشه خانواده هامون دارن از هم میپاشن به دادمون برسید کادر اداری قوه قضاییه
این استخدام حق ماست ،ما دوسال از عمر و زندگی خود رو صرف این کار کردیم،به این شغل نیاز داریم ، این جمعیت همه تحصیلکرده و جوان هستن و بیشتر هم صاحب خانواده ،نیاز شدیدی به این کار داریم ،ما جمعیت جوان حق خود رو میخواهیم و کاری به اینکه در این زمینه کدام نهاد باید پاسخگو باشد نداریم فقط میدانیم که باید هر چه سریعتر شروع به کار کنیم
جناب تابناک ، شش نفر چه کسانی هستند؟
آمار داری؟
بخاطر کارمند نشدن، به رحمت خدا رفته اند؟
مثلا کسی از این مرحومین‌ براثرتصادف به رحمت خدا نرفته ؟
اگر کارمند دادگستری میشدند ، اجلشان‌ به تاخیر می افتاد؟

چرا اینقدر بی مزه و زرد شدی و بی منطق شده ای تابناک!!!!
حق این پذیرفته شده ها را بگیر ولی نه با این روش های زرد
پاسخ ها
بلاتکلیف
| France |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
به نظرم شما با کامنتت بیشتر زردی شدی۲نفر از این ۶ نفر دقیقا بر اثر فشار عصبی ناشی از تاخیر تو شروع به کار و بی پولی سکته کردن ۴ نفر دیگه هم به دلایل دیگه ای که مرتبط با تاخیر تو شروع به کارشون بود از دنیا رفتن .
؟؟؟؟؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
اگه مشغول بکار میشدن و فوت میکردن حداقل خانوادشون در رفاه بیشتری زندگی میکردن . یکم زاویه دیدتون رو باز کنید
حسن احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
خانم الهام نفست از جای گرم بلند میشه بنده به علت فشار عصبی و استرس نرفتن سرکار یه مدت توی بیمارستان بخش قلب بستری بودم و وضعیت ار اف داشتم
مثلا این چه گزارشی بود که تهییه کردین چیکار برا ما کرد؟ما داریم نابود میشیم بعد شما حرفای تکراری تو سایتتون گذاشتین که سایتتون بازدید بخوره
سلام و خسته نباشید
ممنون از انتشار این درد دل بیش از۷۰۰۰قبول شده امیدواریم با کمک شما رسانه ها و نمایندگان گره مشکل ماهم باز بشه دیگر تحمل این همه مشکلات رو نداریم
ممنون بابت درج مطلب،داریم در آتش اختلاف دو قوه میسوزیم،یکی از فوت شدگان ۲ تا فرزند داشتند اگه قبل از فوتشون شروع بکار کرده بودن الان اون دوتا بچه از حقوق پدرشون استفاده میکردن ولی ....
سلام با تشکر وسپاس فراوان از گوینده خبر که حرف دل مارو گفتن بسیار متشکر .بلکه موثر واقع بشه تا مسئولان ی تکانی به خود بدهند همت کنند تا این7200نفر هرچه زودتر دعوت به کارشوند ازمحلکه نجات پیدا کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
لایک
سلام ، خدا خیرتون بده باز شما به فکر ما هستید . خیلی وضعیتمون خرابه گناه ما چی بودش که بین اون همه نفر تو این آزمون قبول شدیم . به خدا نمیدونیم دردمونو به کی بگیم . شدیم مسخره ی در و همسایه و فامیل . خدا یا خودت کمکمون کن .
سلام.خدا خیرتون بده ممنون،ما که صدامون به جایی نمی رسه.
وقتی قوه قضاییه بودجه پرداخت حقوق این جماعت را ندارد نمیتواند کاری بکند
سلام ..ممنون از شما که بفکر ما بودید واقعا....کسی به فکر مانیس ما ذره ذره اب شدیم .....داریم میمیریم.......خدا جون چرا فقط واسه ما بودجه نیس ...کمکمون کن ......شرمنده نگاه مادرم هستم ....غرور و اعتماد به نفس مارو کشتند .....چه کسی پاسخگوست
با سلام تو رو خد ا به دادمون برسین کمکمون کنید .19 ماه شرمندگی پیش خانواده و بدبختی بس نیس ای خدااااااااااا
سلام.انشالله زودتر همه شروع بکار بشن.اگه مسوولین صوامونو میشنون،یه کاری کنن.خدا خیرتون بده.
البته یه انتقاد به این متن:اشتباه هست ک گفتید :چون دوست دشمن است شکایت به کجا بریم!!!!
این جمله،اگ توهین نباشه ،ما موافقیم.چون دشمن که در کار نیست.قوه قضاییه خونه اول ماست چون محل کار ماست انشالله...
از دوستان این سایت هم ممنون که پیگیر مشکل ما بودن.یا علی
دستتون درد نکنه حرف دل ما رو زدین
انشاالله که صدای ما به گوش مسئولین برسه و از این بلا تکلیفی در بیایم ممنون از پیگیرتون
هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک... هه دستگاه عدلیه
تا استقلال مالی قوه قضاییه تحقق نیافته، اوضاع همین خواهد بود.

منتهی ما پذیرفته شدگان این وسط گوشت قربانی هستیم و آقایان میلیون ها میلیون حقوق ماهیانشونه...معلومه که نمی فهمند درد مارو..
تو رو خدا شما یگیری کنید ما دستمون به هیچ جایی بند نیست هر کاری بگید کردیم همه نماینده های مجلس در جریان هستن اینقدر نامه دادیم اینقدر زنگ زدیم اینقدر پیامک دادیم اینقدر حضوری رفتیم پیش نماینده ها و مقامات قوه قضاییه ولی هیچ پاسخی دریافت نکردیم فقط وعده میدن فقط شعار میدن هیچ کسی پاسخگوی این 7200 نفر نیست.سال قبل مقامات قوه قضاییه گفتن تا پایان سال 97 همگی جذب میشین الان اخرای خرداد 98 هست.مگر ما گناه کردیم با هزاران سختی تونستیم این ازمون رو قبول بشیم تکلیف ما و خونواده هامون که چشم انتظارن چی میشه؟ تا حالا چندین نفر از بچه هایی که قبول شدن فوت کردن و داغ بر دلشون موند و رفتن زیر خاک.ما صدامون رو به کی برسونیم که دلسوز باشه و گره از مشکل ما حل کنه بعد 2 سال.
سلام
به خدا زندگی با این انتظار برامون جهنم شده... خواهش میکنم اگه مسوولین میخونن به دادنون برسن... دو سال از زندگیمون تباه شد نذارید ادامه پیدا کنه این انتظار
سلام چه کسی پاسخگوی ماست ...کاش منم میمردم .....مسخره خاص و عام شدم.....ما جوان همین مملکتیم ...چه کسی به فکر ماست.....چراااااااااااااااااااااااااااااا.....من به خاطر تعهد نتونستم آزمونهای دیگه رو شرکت کنم ...ما زمان شروع به کار و اونم هر چه زودتر میخوایم ....و گرنه زندگی عدهی زیادی از هم میپاشه .....سوال اینه چرا فقط واسه ما بودجه نیس؟ اشکال کار کجاست.....
لطفا شما زبان گویای ما باشید و پیگیری کنید به خدا از این وضعیت خسته شدیم و دو سال بلاتکلیفی هزار تا امید و آرزو داریم
سلام متشکر از تابناکی های عزیز که درد بلاتکلیفی بیش از 7000جوان وخانواده شان را منتشر کردید شش نفر از عزیزان ازغم این بلاتکلیفی ازدنیا رفتند واگر قرار باشد این روند بلاتکلیفی ادامه یابد دوباره شاهد فوت شدگان خواهند بود آیا وجدان مسئولان به درد نیامده با این بلاتکلیفی این تعداد وخانواده شان به کجا می روند این مسئولان ایران بزرگ...
خداخیرتون بده لطفا پیگیر کار ما باشید ..بخدا دوساله منتظریم دستمونم به جایی بند نیستش
بخدا خسته ام از بلاتکلیفی .مگه میشه دو سال ۷۰۰۰نفر جوان سرگردان باشه و هیچ مسئولی هم جوابگو نباشه
بایا تورو خدا یه کم هم به فکر این جوونا باشین جای دوری نمیره
واقعا دیگه بریدم، یعنی تو این مملکت یه مسئول دلسوز پیدا نمیشه که تکلیف مارو مشخص کنه.
ممنون از خبری که گذاشتین اما چه فایده

ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد
صیاد رفته باشد دردام مانده باشد
6 کشته و 7222 زخمی لعنت به این آزمون
شمارو بخدا قسم میدیم پیگیری کنین بریم سرکار
هیشکی درد مارو نمیفهمه
سلام،چرا همش خبر تکراری میذارین ما گوشمون از این حرفا پره،برین سراغ ی خبر امیدبخش ک تا حالا نشنیدیم،چرا پیگیری نمیکنین چرا هیچکس ی جواب قاطع به ما نمیده،چقدر تبعیض!!بعد دوسال شدیم مسخره خاص و عام،هی میگن بعد دو سال چرا نرفتی سرکار چی بگیم؟ بگیم بودجه نیست؟ این آقایونی که هی شعار میدن شده به نون شب محتاج باشن و زندگیشون با یارانه بچرخه؟ شده متاهل باشن و نتونن تو چشم زنشون و خانواده زنشون نگاه کنن؟ آدم دردشو به کی بگه؟ یعنی هیچکس نیست صدای مارو بشنوه؟
فقط به معلما و پزشکا بودجه میدن, ما ادم نیستیم یعنی؟
تورو خدا از وزیر دادگستری بپرسید تا کی باید منتظر بمونیم و کی بودجه تامین میشه ,چرا طی این دوسال یکبار پیگیر نشدن برای تامین بودجه؟ تاریخ دقیق شروع ب کار کی خواهد بود؟
سهم ما از این ازمون بیکاری و بدبختی و بلاتکلیفی و غم و غصه و تحقیر دیگران و .................
ای کاش کسی به فکر ما باشههههههههههههههه
۱۹ ماه بلاتکلیفیم.
۱۹ ماه یه عمرِ
کی جواب عمر رفته ی بلاتکلیف جوون مردم رو میده.
ای خدا تا کی انتظار بکشیم تو جوونی پیر شدیم خواهشا پیگیر باشین خسته شدیم دیگه
جناب آقای آوایی حالت خوبه؟
دیگه چه خبر؟
چرا برای آزمون های بعد ما بودجه هست فقط برای آزمونه قوه قضاییه بودجه نیس؟؟؟ آقای نوبخت واقعا چرا باید آزمونی که 97اسفندش برگزار شده بودجه اش تامین شده برای ما که دوساله منتظر بودجه ایم بودجه نیس؟؟؟
لطفا به داد ما برسین داریم داغون میشیم کسی پاسخگوی مانیست شیرینی استخدام برامون مثل زهر شده یا الله یا محمد یا علی به داد ما برس
سلام
اگر بودجه محدود است چرا بودجه فراگیر ششم سریعا بعد از آزمون تامین شد اما بودجه ما بعد از دو سال همچنان تامین نمیشود ایا کسری بودجه فقط برای این استخدامی است؟؟؟
لطفا به داد این ۷۲۲۸ نفر جوان بلاتکلیف برسید
سلام این همه جوان چشم انتظار بلاتکلیف رو کمک کنید بخدا این خودش مصداق بارز حق الناسه حق این همه جوان شروع به کار هست ولی کو شروع به کار ؟؟؟؟؟
سلام، خواهشمندم از معاونت منابع انسانی سوال بفرمایید چه برنامه ربزی برای برگزاری این ازمون داشته اند که بعد از 20 ماه یک نفر هم سرکار نرفته است؟؟

و از اقای نوبخت سوال بفرمایید به چه دلیلی این ازمون را تامین اعتبار نمی کند؟
ممنون. بابت خبر ولی ای کاش با آقای نوبخت مصاحبه میگرفتین.ایشون باید بودجه رو تخصیص بدن.ما منتظر پیگیری بعدی شما و پاسخ از آقای نوبخت هستیم.
منتظر پیگیری شما از سازمان برنامه و بودجه هستیم.
خدا خیرتون بده که صدای ما رو میرسونید.
واقعا دیگه نایی واسه حرف زدن درمورد این آزمون نداریم...صدای ما به هیچ جایی نمیرسه...ای کاش این مسئولین حال ما رو میفهمیدن...دوسال انتظار دوسال بلاتکلیف و الان شرمنده خانواده...ای کاش من هم جزو اون ۶ نفر بودم...
لطفا از سازمان برنامه و بودجه،وزیر دادگستری و سازمان امور اداری و استخدامی گزارشی تهیه کنین و ازشون جواب قانع کننده بخاین
عدالت واژه ای غریب و محجور در این کشور سرشار از منابع ثروتهای خدادادی سهم مردم درد ورنج .
چرا بودجه نداشتن آزمون برگزار کردن، زندگیمون، روح و روانمون داره نابود میشه. به خدا ما هم از این کشور هستیم. به داد ما 7000نفر برسید
باتشكر از پرداختن به اين موضوع بلاتكليفي استخدامي قوه لطفا و لطفا رسانه اي هرچه بيشتر پيگيري بفرماييد آزموني كه مجوز قانوني داشته چرا الان تمكين نميكنن وبودجه ورديف تعيين نميكنن
ممنون از خبرنگاری که مشکلاتمون رو مطرح کردن ، پدر من فوت کردن و من سرپرست مادرم هستم ولی با بیکاری چطوری ازش مراقبت کنم با این گرانی انشالله که مشکل ۷۲۲۸ نفر حل بشود
سلام ممنون که موضوع ما پرداختین تو رو خدا تو رو خدا پیگیری کنین ببینین اخرش کی می گن بیایین سرکار
بهتر نبود به جاي اين مقاله با عاملان این بلاتکلیفی مصاحبه میکردین و در مورد این مشکل ازشون سوال میکردید؟؟
باسلام و تشکر از اینکه بفکر ۷۲۲۸ نفر جوان بلاتکلیف هستید از شما خواهشمندیم از مسئولین مربوطه پیگیری کنید تا تاریخ دقیق شروع به کار را بعداز دوسال بلاتکلیفی اعلام کنند؟؟آیا زندگی اینهمه جوان این سرزمین اهمیتی نداره؟؟؟
سلام
ممنون از انتشار این خبر.
واقعا چه قلم شیوا و هنرمندانه ای.
باسلام و تشکر از شما
لطفا از مسئولسن پیگیری نمایید که چرا بودجه به ۷۲۲۸ نفر از جوانان پذیرفته شده تعلق نمیگیره؟چرا جوانان این سرزمین که تلاش کردند و پذیرفته شدند باید بلاتکلیف باشند؟
کاش می میردم و با این آزمون اینطوری جلوی زن و بچه م شرمنده نمی شدم ...
درود به شرفتون به خاطر روایت این قصه پر غصه
ولی رسانه های حق گویی چون شما میتونن با پیگیری مستمر این موضوع به حل مشکل کمک کنند
دست هایی که کمک می کنند بهتراند از لبهایی که دعا میکنند
توروخدا از وزیر دادگستری درمورد تاریخ دقیق شروع ب کار بپرسین و چرا طی این دوسال یکبار پیگیر نبودین؟؟؟ تا کی باید منتظر صدور حکم باشیم ؟؟؟
سلام دوستان عزیزم
بگذارید براتون موضوعی را بازگو کنم، کشور بطور کل از منظر مبادی و سیکل های قانونی دچار مشکل و بحرانه، ولیکن باید متعهد به تعهدات خودش باشه
احسنت به تابناک ودرود به تابناک. این غصه رو پیش کی ببریم؟؟ای کاش زودتر وارد تعریف این داستان پر داستان میشدین‌ بهرحال ممنون..
والله کار خودمو بخاطر این استخدامی از دست دادم متاهلم کرایه خونم نمی تونم پرداخت کنم پوشک بچه نمیتونم بخرم از پارچه استفاده میکنیم با بدبختی برا بچه ام شیرخشک میخرم قسط وام م مونده تو روخدا بیاید کار قبلیم رو بهم برگردونید کار شما رو نخواستم میرم پشت سرمم نگاه نمیکنم. در یک کلام زندگیم داره از هم میپاشه کی جوابگو هستش ...
واقعا جای تاسف داره
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
الهی هر چه زودتر دعای هممون مستجاب بشه
الهی الهی الهی به حق دوازده امام
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار