بازدید 6638

نزار زاکا تهران را ترک کرد

کد خبر: ۹۰۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 11 June 2019
رویترز به نقل از یک مسئول لبنانی اعلام کرد که نزار زاکا امروز از زندان آزاد شد و تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

به گزارش ایسنا، یک مسئول لبنانی در گفت: وگو با رویترز اعلام کرد: نزار زاکا، شهروند لبنانی که به جرم جاسوسی در تهران بازداشت شده بود امروز (سه شنبه) به همراه عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان پیش از این در گفت: وگو با رویترز اعلام کرد که نزار زاکا (شهروند لبنانی بازداشت شده در ایران) بعد از گذراندن مراحل قضائی امروز (سه شنبه) آزاد خواهد شد و همراه من به لبنان بازخواهد گشت.
بر اساس این گزارش، رسانه‌های لبنانی اخیراً تصاویری منتشر کردند که سرلشکر عباس ابراهیم و نزار زاکا در کنار هم نشسته‌اند و پشت آن‌ها پرچم ایران و لبنان قرار دارد.

به گزارش ایسنا، پیش از این برخی منابع لبنانی به نقل از میشل عون، رئیس جمهور لبنان ادعا کردند که از زمان بازداشت نزار زاکا در تهران پیام‌هایی دریافت کرده است و با خانواده او دیدار کرده است.

میشل عون اعلام کرده است: مذاکراتی که در این راستا برگزار شد و موفقیت آمیز نبود را پیگیری کردم و تشخیصم این بود که مساله زاکا نباید طولانی شود بنابراین خودم اقدام کردم. نزار زاکا قبل از اینکه آمریکایی باشد لبنانی است و نباید آنرا تنها رها کرد.

بر اساس این گزارش، نزار زاکا یک شهروند لبنانی است که بار‌ها به دعوت ارگان‌های مختلف کشورمان به ایران دعوت شده بود. او چهار بار به دعوت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود که در مرتبه چهارم به اتهام "همکاری با دولت بیگانه علیه منافع ملی ایران" هنگامی که قصد خروج از ایران را داشت، در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد. او به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۴ میلیون دلار جزای نقدی محکوم شد و در زندان اوین در حال طی مدت محکومیت خود است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر