بازدید 9217

واکنش اسماعیلی به امر به معروف یک راننده

کد خبر: ۹۰۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 11 June 2019
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه توصیه من به استمرار و تداوم دستاورد‌های ماه رمضان بویژه در حوزه عفاف و حجاب است، گفت: یک نماد عینی در امر به معروف و نهی از منکر توسط یکی از شهروندان که مشغول رانندگی بود را شاهد بودیم و برادر عزیزی که در برابر عمل ناهنجار امر به معروف و نهی از منکر کرد و دیدیم که چقدر اثربخش بود.

به گزارش ایسنا غلامحسین اسماعیلی در چهارمین نشست خبری امروز با رسانه‌ها ضمن تبریک عید سعید فطر گذشته گفت: هنوز عالم بشریت و خلقت عطر زیبای عید سعید فطر را استشمام می‌کند و فضا آکنده از بوی خوش عید فطر است. از مردم انقلابی به جهت شرکت حماسی آن‌ها در روز قدس و در مراسم عید فطر کمال تشکر را دارم.

وی افزود: فلسفه ماه رمضان یک ماه تمرین برای یک عمر زندگی است و توصیه‌ای که انجام شد اختصاص به این ماه نداشت. فصل گرما در پیش است و قدری مؤمنین احساس نگرانی می‌کنند که نکند تحت تأثیر شرایط جوی برخی شهروندان ما الزامات ایرانی و قانونی و اسلامی را مراعات نکنند؛ لذا توصیه مجدد من به استمرار و تداوم دستاورد‌های ماه رمضان بویژه در حوزه عفاف و حجاب است.

وی افزود: مخصوصاً که یک نماد عینی در امر به معروف و نهی از منکر توسط یکی از شهروندان که مشغول رانندگی بود را شاهد بودیم و برادر عزیزی که در برابر عمل ناهنجار، امر به معروف و نهی از منکر کرد و دیدیم که چقدر اثربخش بود و هم شرکت مذکور و هم خود فرد عذرخواهی کرد و گفت: من خود را مقید به جامعه می‌دانم و این دستاورد ارزشمند برای اجرای امر به معروف توسط شهروندان بود.

آئین‌نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان ابلاغ شد

اسماعیلی در ادامه از تصویب، ابلاغ و اجرایی شدن آئین‌نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: تصویب آئین نامه با تأخیر مواجه شده بود و ریاست قوه اعلام کرده بودند که وظیفه همه اجرای قوانین است و معطل ماندن قوانین را نمی‌پذیریم و از جمله قوانین معطل مانده این قانون بود که آئین نامه آن تصویب و دیروز ابلاغ شد.

وی گفت: به شما نمایندگان اصحاب رسانه توصیه می‌کنم که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را بازنشر کنید و قانون بسیار خوبی است که به برخی از ویژگی‌های آن اشاره می‌کنم به عنوان مثال در ماده ۴ این قانون امر به معروف و نهی از منکر را قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی دانسته و امر به معروف زبانی و نوشتاری وظیفه همگان است، اما امر به معروف عملی وظیفه دولت و حاکمیت است. ماده ۳ این قانون، امر به معروف و نهی از منکر را ناظر به رفتاری می‌داند که علنی باشد و اجازه تجسس نداده است و اگر مواجهه با یک رفتار علنی مغایر با موازین اجتماعی شدیم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم.

وی با اشاره به ماده ۸ قانون مذکور گفت: طبق این ماده مردم از دعوت به حق، نصیحت، تذکر و ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و در چهارچوب شرع و قوانین می‌توانند نسبت به مقامات، مسئولان، مدیران، کارکنان و تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه گانه از امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند، یعنی امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به حوزه عفاف و حجاب ندارد؛ لذا هر فردی اعم از نهاد‌های حاکمیتی و عمومی و دولتی مراجعه کرد و شاهد منکری بود حق دارد به صورت زبانی و نوشتاری وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد و ما هم از امر به معروف و نهی از منکر همگانی استقبال کرده و از امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌ها نه تنها در عرصه عفاف و حجاب استقبال می‌کنیم، زیرا از عامران به معروف و ناهیان از منکر به موجب قانون وظیفه حمایتی داریم و همه دستگاه‌ها باید این حمایت را داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۴
مردم را به جان هم انداختن اثر بخش است؟؟؟!؟!؟؟!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
بله خیلی هم اثربخش است چون سرگرم میشن به این چیزها و آقایان هم به برنامه های خودشان می رسند.
فقط میتونم بگم متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
کجای امر به معروف باید باعث عذرخواهی بشود.؟
اگر نهادهای انقلابی و امنیتی در این موضوع ورود نکرده بودند معلوم نبود الان راننده اخراج شده بود یا نه؟
حتی امکان تهدید جانی هم برایش وجود داشت.

متأسفانه الان وضعیت بگونه ایست که هنجار شکنان جرَی شده و آدم جرأت امر به معرف یا نهی از منکر نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
بنده خدا راننده گفت بخاطر جریمه 200هزارتومانی با خانم برخورد مرده، این همه تبلیغ و های و هوی نداره
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
ایراد از تو نیست ایراد از اون مسولینی است که به شماها این اجازه رو دادند در زندگی مردم سرک بکشید جاسوسی کنید آدم فروشی کنید نون حروم بخورید وگرنه نوع پوشش انسانها به خودشون مربوطه مگر میشه حداقل80درصد جامعه حجاب اجباری رو نخواد یه عده زوری بخواهند تحمیل کنند/
آره عزیزم سعی کن امر به معروف نکنی وگرنه ملت دست و پای امثال شما را خواهد شکست
ناهنجاری اینه که هر کسی به خودش اجازه بده به فرد دیگری ایراد بگیره.
ناهنجاری اینه که به جای گرفتن دزد ها و مختلسین با مردم عادی برخورد بشه.
ناهنجاری وضعیت کنونی ایرانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
ناهنجاری، ناهنجاریه. فرقی نمی کنه طرف گردن گلفت بیت المال خور باشه یا یک فرد متجاهر به عدم رعایت قانون و مقررات و موازین شرع
"برادر عزیزی که در برابر عمل ناهنجار امر به معروف و نهی از منکر کرد و دیدیم که چقدر اثربخش بود."!!
چقدر اثر بخش بود؟!اثراتش را در کجا شاهد بودیم؟!!خواهشا کیلویی صحبت نکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
بله به قول قران برای کافرا ن فرقی ندا ره
ولی جلو ویروس واپیدمی ان برای خودوجامعه ردو میگیره
جامعه حساس به ان قسمتی است که برجسته و سر تیتر کردید و این مایه تاسف است.در حالی که در متن خبر،خبر مهمتری که رسیدگی به دارایی مسئولان است وجود دارد که جامعه باید پیگیر این بخش باشد.انشالله بشنویم از موارد برخورد با مسئولانی که از قدرت و موقعیتشان برای کسب مال نامشروع برای خود و اشنایانشان استفاده کرده اند و این قانون شامل همه خودیها و غیر خودیها بشود
اقای سخنگو ای کاش کمی عمیق تر وکارشناسی شده به موضوعات ورودمی کردید دراین که همگان ملزم به رعایت قانون هستندتردیدی نیست ولی برای یاداوری ذکرمی کنم که براساس پیمایش وضعیت اجتماعی وفرهنگی واخلاقی جامعه ایران درسال ۱۳۹۵ ۲۹ وهشت دهم درصد از مردم تمایل به زندگی درکشوری به جزایران دارند. این امارودرصد مربوط به سه سال پیش است وبی شک روند کاهشی هم نداشته با جامعه ایران چه کار کرده اندکه ایرانی قید درایران را می زند؟ پناه برخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
ملاک اسلام هست نه رای اکثریت
در اینده نزدیک بعد آرام شدن شرایط کنونی و رفت و امدها در رابطه با موضوع قانون حجاب اجباری مطلبی برایتان خواهم فرستاد. این انشقاق و دو پاره ملت و جامعه ایران ارتباط بلاواسطه با امنیت ملی ملی کشور دارد که ترسم هشدارهای ما را جدی نگیرند تا کار از کار بگذرد و آن شود که نباید شود.
خدارو شكر اين برادر عزيز بسيجي به موقع اثر بخش واقع شدند .
سلام. زمانه ديگر رفتار پوپوليستي را بر نما تابد. هيچ چيز اجباري سرنوشت و پايان خوشي نخواهد داشت بيخود به خودتان فشار نياوريد.
امر به معروف از واجبات است. به شرطی که با بیانی محترمانه باشد.
خوب اسنب ماشین ها رو ملزم کنه شیشه های عقب رو دودی کنن تا اگه کسی مشکل ساز شد‌ راننده تو خطر نره
از اختلاسها چه خبر؟
امر به معروف در تمامی جامعه تسری پیدا کند ‌.نهی از مشروبات وموادمخدرکه علنی شد۶ وپوشش ها وادا واصول های تشابه به لباس وتیپ خارجی غیر معمول .
تبعیص های قومی ضد اقلیت هاخلاف اسلام
ما درون را بنگریم و حال را
ما برون را ننگریم و قال را
چرا قوقه قضائیه در این مدت هیچگاه در حمایت از کارمندان ناهی از منکر اختلاس ، رانت، رشوه، فامیل بازی و سهمیه که با نفوذ مدیران بی تعهدو نالایق همیشه به هزینه از کاربیکار شدن یا منزوی شدن کارمند منجر شده است خط مشی را اعلام نکرده است.
در برخی کشورها یک سوم هزینه اختلاس را به کسی که اختلاس را گزارشو کشف میکند میدهند. اینچنینی اختلاسهای میلیاردی نیز که بین چندین باندو نفر درجریان است به طمع سهم یک سوم لو خواهد رفت.
کاش قوه به جای گیر دادن به مسائل کاملا شخصی مردم به مدیران بی تعهدو رانتی ، فامیلی رشوه ای و سهمیه ای که استخدام و سپس ارتقا داده شده اند گیر میداد. کشور گلستان میشد.
به حدی عجیب به مسائل شخصی و بی ربط مردم گیر میدن انسان شک میکنه... و اشاعه فساد اقتصادی در میان مسئولان و دستگاه های دولتی در جریان است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر