بازدید 4389
عضو سندیکای بیمه گران ایران:

سایپا یک هزار میلیارد تومان به شرکت های بیمه بدهکار است

کد خبر: ۹۰۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۸ 11 June 2019

عضو سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه سایپا یک هزار میلیارد تومان به صنعت بیمه بدهکار است، گفت: این شرکت خودروساز با وجود اینکه حق بیمه شخص ثالث را نقدی از خریداران خودرو دریافت کرده، اما از پرداخت این حق بیمه به شرکت های بیمه خودداری می کند.

یونس مظلومی عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از طرح های جدید بیمه ای افزود: طبق قانون، سایپا در زمان فروش خودروهای صفر کیلومتر آنها را بیمه شخص ثالث می کند که شرکت‌های بیمه این اقدام را انجام می دهند، اما سایپا پولی که از مردم گرفته را به بیمه ها نمی دهد.

مدیرعامل بیمه تعاون (زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون) یادآورشد: سایپا در حالی سال ۹۷ از پرداخت تعهدات خود به شرکت‌های بیمه خودداری کرده که شرکت های بیمه، خسارت های مربوط به بیمه شخص ثالث این خودروها را نیز پرداخت کرده اند.

وی با بیان اینکه بیمه تعاون ۱۶۵ میلیارد تومان از این بابت از سایپا طلبکار است، اضافه کرد: با توجه به اجرایی نشدن تعهدات توسط سایپا، قرارداد کاری خود را با این شرکت خودرو ساز متوقف کرده ایم، اما سایپا به سراغ سایر شرکت‌های بیمه رفته و آنها درگیر کرده است، به طوری که حدود ۱۲ شرکت بیمه از این بابت از سایپا طلبکار هستند.

این عضو سندیکای بیمه گران ایران اظهار داشت: به دلیل این تخلف از سایپا به مراجع ذیصلاح شکایت کردیم.

مظلومی افزود: این شرکت خودروساز با دادن وعده‌های مختلف به دنبال وقت‌کشی بوده به طوری که در مقطعی اعلام کرد حاضر است به جای طلب بیمه به شرکتهای بیمه، خودرو تحویل دهد.

وی اضافه کرد: اما زمانی که برای گرفتن این خودروها اقدام به مذاکره با سایپا کردیم، این شرکت اعلام کرد، چون هنوز همه تعهدات مربوط به فروش خودرو به مردم را انجام نداده، بنابراین نمی‌تواند به شرکت‌های بیمه این خودروها را تحویل دهد.

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار