بازدید 3995

موافقت‌دادگستری‌با‌ارائه‌شواهد‌گزارش‌مولر‌به‌کنگره

کد خبر: ۹۰۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴ 10 June 2019
رئیس کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که وزارت دادگستری این کشور با ارائه شواهد کلیدی گزارش رابرت مولر، بازپرس ویژه مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا موافقت کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «جرالد نادلر» رئیس کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه گفت که وزارت دادگستری آمریکا با ارائه شواهد کلیدی مهم گزارش مولر به کنگره موافقت کرده است.

نادلر در بیانیه‌ای که منتشر کرد، گفت: در پی موافقت وزارت دادگستری با همکاری، پیگرد قضایی «ویلیام بار» دادستان کل متوقف می‌گردد.

وی افزود که پس از دریافت شواهد کلیدی گزارش مولر، تمامی اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگاه می‌توانند به آن دست یابند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، ارائه این شواهد کلیدی می‌تواند مقدمه‌ای برای پیگیری روند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا باشد.

مولر چندی پیش در کنفرانس خبری از سمت خود استعفا کرد و در سخنان خود نتوانست ترامپ را از ممانعت در اجرای عدالت تبرئه کند و گفت: درباره موضوع ممانعت از اجرای عدالت، اگر ما این اطمینان را داشتیم که رئیس جمهور مرتکب جرم نشده این را می‌گفتیم، اما این اطمینان را نداریم.

گزارش خلاصه شده رابرت مولر درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ماه پیش منتشر شد.

این گزارش به این جمع‌بندی رسیده که اعضای تیم ترامپ با دولت روسیه تبانی نکرده‌اند. مولر علی‌رغم این، در این گزارش از ۱۰ اقدام توسط ترامپ نام برده که می‌توان آن‌ها را مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» دانست.

پس از آن دموکرات‌های کنگره با انتقاد از وزیر دادگستری به خاطر سانسور گزارش مولر خواستار انتشار گزارش کامل وی شدند، اما ترامپ مانع از انتشار گزارش کامل مولر شد.

به عقیده جرالد نادلر در صورتی که ثابت شود ترامپ مبادرت به جلوگیری از اجرای عدالت و سنگ‌اندازی در روند تحقیقات مولر داشته است، می‌توان وی را مورد پیگرد قرار داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان