بازدید 2722

جهش پزوی مکزیک با لغو تعرفه‌های مکزیک

کد خبر: ۹۰۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳ 10 June 2019

سهام آمریکا و آسیا در شروع معاملات هفتگی بازارها پس از این که آمریکا تهدید تعرفه‌ای خود علیه مکزیک را لغو کرد، با رشد همراه شد و پزوی مکزیک جهش کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، پس از اینکه آمریکا تهدید تعرفه‌ای خود علیه مکزیک، که برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی انجام شده بود، را لغو کرد، سهام آمریکا و آسیا رشد و پزوی مکزیک جهش کرد. این درحالی بود که انتشار گزارش ضعیف اشتغال آمریکا در روز جمعه، احتمال کاهش نرخ بهره را بالا برد و بازارها را تقویت کرد.

با اخبار بر طرف شدن تعرفه‌های مکزیک، پزوی این کشور در آغاز معاملات دوشنبه ۱.۷۵ درصد در برابر دلار جهش کرد و به نرخ برابری ۱۹.۲۵۷۹ رسید.

اما این آسودگی خیال به طور گسترده در بازارها حاکم بود، چرا که سرمایه‌گذاران وحشت داشتند جنگ تجاری آمریکا در دو جبهه مختلف، اقتصاد این کشور را به رکود بکشاند.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا در ساعات معاملات آسیایی ۰.۴ درصد رشد کرد.

در همین ساعات، نرخ سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا، که در روز جمعه به پایین‌ترین سطح ۲۱ ماهه ۲.۰۵۳ درصد مواجه شده بود، ۳ صدم درصد جهش کرد و به ۲.۱۱۵ درصد رسید.

نیکی ژاپن ۱.۵۲ درصد جهش کرد و کوسپی کره‌جنوبی هم ۰.۵۵ درصد بالا آمد.

این درحالی بود که بازارهای سهام استرالیا به علت تعطیلات رسمی بسته بود و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، بدون تغییر باقی ماند.

بهبود ریسک‌پذیری در بازارهای ارز هم باعث تقویت ۰.۱۵ درصدی نرخ برابری دلار با ین ژاپن شد. ین امروز در نرخ برابری ۱۰۸.۳۸ معامله شد.

ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد شرکت سرمایه‌گذاری سومیتومو میتسوئی، گفت: توافق آمریکا با مکزیک، حال‌وهوای بازارها را تقویت کرده، در حالی که انتظار کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو هم باعث بالا رفتن قیمت سهام شده است.

او اضافه کرد: با این حال در شرایطی که همچنان در تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، که مهمترین مسأله بازارهای جهانی است، پیشرفت زیادی صورت نگرفته، سود سهام ممکن است به همین میزان محدود شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل