بازدید 2657

درآمد ۹۰ میلیون دلاری شرکت کوشنر از سرمایه‌گذاران نامعلوم

کد خبر: ۹۰۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ 10 June 2019

یک شرکت املاک و مستغلات که صاحب بخشی از آن جارد کوشنر است، از زمان ورود او به کاخ سفید به عنوان مشاور ارشد دونالد ترامپ ۹۰ میلیون دلار کمک مالی خارجی از یک نهاد خارجی نامعلوم دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، سرمایه‌گذاری در شرکت "کادر" در شرایطی انجام شد که جارد کوشنر، داماد رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان مشاور کاخ سفید فعالیت داشت و نماینده بین‌المللی آمریکا شناخته می‌شد. این پول از طریق خودروی متعلق به گلدمن ساکس در جزایر کیمن، بخشی از مستعمرات فرادریایی بریتانیا منتقل شد.این جزایر پناهگاه مالیاتی است که محرمانگی سازمانی را تضمین می‌کند.

کوشنر که با ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهوری آمریکا ازدواج کرده است، پس از پیوستن به دولت آمریکا سهام شرکت کادر را نگه داشت و سایر دارایی‌ها را فروخت. براساس اسناد مالی، ارزش سهام او اکنون بالغ بر ۵۰ میلیون دلار است.

برخی از کارشناسان حوزه اخلاقیات تاکید دارند، تامین مالی خارجی برای شرکت کادر احتمالاً تضاد منافع برای کوشنر ایجاد کند چون او در دولت آمریکا مشغول به کار است و همین موجب می‌شود درباره شفافیت کامل این سرمایه‌گذاری نگرانی به وجود آید.

تضاد منافع به شرایطی گفته می‌شود که در آن، فرد (یا سازمانی) تحت تأثیر منفعت‌ها (ارزش‌هایی) قرار می‌گیرد که می‌تواند بر تصمیم یا رفتار حرفه‌ای او که نسبت به آن‌ها مسئول است، تأثیر بگذارد.

جسیکا تیلیمن، استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن که اخلاقیات دولت و قوانین ضد فساد تدریس می‌کند، گفت: این مساله موجب می‌شود که مردم گمان کنند که او به صورت نامناسبی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به گفته وکلای داماد ترامپ، جارد کوشنر پس از پیوستن به کاخ سفید از هیات مدیره شرکت کادر استعفا کرد و سهام خود را به کمتر از ۲۵ درصد رساند. او اما در اولین گزارش از دارایی‌ها، نامی از شرکت مذکور نبرد و بعداً آن را اعلام کرد و مدعی شد که حذف آن عمدی نبوده است! شرکت کادر می‌گوید، جارد کوشنر مشارکت فعالی در عملیات‌های این شرکت ندارد.

نام خارجی‌هایی که از طریق گلدمن ساکس در شرکت کادر سرمایه‌گذاری کردند، از سوی این شرکت‌ها اعلام نشده است. اما دو منبع مطلع می‌گویند، سهم عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری از یک شرکت پناهگاه مالیاتی دیگر است و مقداری از آن از عربستان سعودی آمده است. کاخ سفید و وکیل کوشنر هنوز درباره این سرمایه‌گذاران خارجی و سهام کوشنر در شرکت کادر واکنشی نشان نداده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل