بازدید 2766

بررسی نحوه واگذاری اموال تأسیسات آب و فاضلاب

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی گفت: لایحه نحوه واگذاری اموال تأسیسات آب و فاضلاب کشور مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷ 10 June 2019

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست روز گذشته(19 خرداد ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: نخستین دستور کار کمیسیون بررسی واگذارهایی بود که به موجب آن، زمین‌ها و دارایی‌های واحدهای تولیدی به فروش رفته و در نتیجه واحد تولیدی و صنعتی متحمل ضرر و زیان بسیار شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دومین دستور کار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی لایحه نحوه واگذاری اموال تأسیسات آب و فاضلاب کشور مورد بررسی قرار گرفت، افزود: براساس لایحه دولت باید سایر اموال باقی مانده شرکت آب و فاضلاب واگذار شود.

آب و فاضلاب روستایی دولتی است

وی اظهار کرد: لایحه نحوه واگذاری تاسیسات آب و فاضلاب کشور ابهاماتی داشت که در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مورد بررسی قرار گرفت؛ شرایط آب و فاضلاب شهری و روستایی با یکدیگر متفاوت است چراکه آب و فاضلاب شهری غیردولتی است در حالی که آب و فاضلاب روستایی دولتی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: منظور دولت از واگذاری اموالِ تاسیسات آب و فاضلاب روستایی، روستاهایی است که در حال حاضر تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند اما به شهر تبدیل شده اند. در واقع براساس لایحه دولت آب و فاضلاب این مناطق نیز شهری هستند و اموالشان باید تعیین تکلیف شود.

تشکیل کارگروهی برای اصلاح لایحه نحوه واگذاری اموال تاسیسات آب و فاضلاب

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقرر شد؛ کارگروهی تشکیل شود تا با نظر دولت مشکلات لایحه نحوه واگذاری اموال تاسیسات آب و فاضلاب اصلاح شود.

وی با اشاره به سومین دستور کار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: ادامه گزارش رونق تولید مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی راهکارهای رونق تولید

رئیس کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: مرکز پژوهش‌ها، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی گزارش‌های لازم در این زمینه را ارائه دادند و مقرر شد در جلسه آینده نیز ادامه راهکارها و چالش‌های موجود در مسیر رونق تولید مورد بررسی قرار گیرد و گزارش نظارتی لازم برای تحقق این امر ارائه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر