بازدید 3477
۱

گرانی سیب زمینی به دلیل ضعف نظارتی است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر این باور است که ضعف دولت در نظارت بر قیمت گذاری ها باعث افزایش اقلام مصرفی مردم شده است.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ 10 June 2019

اسدالله عباسی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت سیب زمینی در هفته اخیر، گفت: در بحث تولید، حلقه متصل بین تولید و عرضه از بین رفته است و محصول از باغ و مزرعه تا بازار به دست دلال و واسطه گر ها می افتد از این رو  محصول با قیمتی فروخته می شود که هم کشاورز از آن بهره ای نمی برد و هم مصرف کننده از آن ناراضی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تعیین قیمت محصولات کشاورزی از سوی دستگاه های نظارتی انجام نمی شود، اظهار داشت: قیمت های تعیین شده برای محصولات کشاورزی نشان از ضعف دستگاه های نظارتی دارد، در چرخه تولید، از تولید تا مصرف هماهنگی وجود ندارد و هر نهاد و ارکانی مانند جزایر جدا افتاده رفتار می کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: در چرخه تولید انسجام وجود ندارد و انتظار می رود که دولت با سیاست گذاری جدید حلقه این زنجیر را متصل کند و اجازه ندهد سودجویان تولید کشاورز را تا 5 برابر قیمت تمام شده به فروش برساند که حتی یک ریال آن به جیب کشاورز نمی رود.

وزارت جهادکشاورزی باید بر قیمت گذاری نظارت کند

وی بیان داشت: افزایش بی رویه قیمت کالاها و اقلامی که مصرف عمده مردم است باعث نارضایتی آنها می شود، تنها را تقویت نظارت بر قیمت گذاری است که این کار از جمله وظایف وزارت جهادکشاورزی است.

عباسی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به زنجیره تولید، گفت: بی توجهی به زنجیره تولید باعث شده است که حلقه واسط بین تولید و عرضه از بین برود و هر کس که به قدرتی متصل است از این خلاء سو استفاده کند و با رانت و دلالی تاثیری بر قیمت ها بگذارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، اظهار داشت: در شرایط بحرانی اقتصاد، انتظار می رود نظارت و دقت دولت بر قیمت گذاری و عرضه محصولات کشاورزی و باغات افزایش یابد تا هم از کشاورز حمایت و هم رضایت مصرف کننده جلب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این دولت بنایش گرانی همه چیز است الآن هم که صادرات به عراق یک واجب شرعی اعلام نشده شده که دیگه بدتر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل