بازدید 2867

فرآیند اجرایی بازار متشکل ارزی از چه تاریخی آغاز می‌شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: مجلس از بانک مرکزی خواسته که بازار متشکل ارزی سریعتر تشکیل شود تا خود به خود شفافیت در بازار ارز ایجاد، رانت کم و سوءاستفاده ها کاهش یابد.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ 10 June 2019

علی اسماعیلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت ‌و گو با خانه ملت، با تاکید بر لزوم تشکیل هرچه سریعتر بازار متشکل ارزی، گفت: اگر بازار متشکل تشکیل شود ارز به قیمت مناسب خود می رسد و خود به خود شفافیت در این بازار ایجاد، رانت کم و سوءاستفاده ها کاهش می یابد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تحولات قیمتی این روزهای ارز به سیاست های دولت باز نمی گردد، افزود: این روزها صراف ها فعال نیستند و اقتصاد به صورت انقباضی تحت کنترل بوده که این موضوع سبب تحولات قیمتی در بازار شده، اما همچنان نرخ ارز واقعی نیست.

حدود 11 میلیارد و 400 میلیون دلار کالای اساسی در سال 97 با ارز نیمایی  وارد کشور شده است

وی با تاکید بر اینکه بازار متشکل ارزی به اقتصاد ثبات می بخشد، ادامه داد: تشکیل این بازار رانت هایی که با واردات کالاهای اساسی از طریق ارز نیمایی ایجاد شده را کاهش می دهد، چراکه در سال 97 حدود 11 میلیارد و 400 میلیون دلار کالای اساسی با ارز نیمایی  وارد کشور شده که در توزیع آن مشکل داشته ایم.

اسماعیلی تاکید کرد: مجلس و کمیسیون اقتصادی از بانک مرکزی می خواهند که بازار متشکل ارزی سریعتر تشکیل شود تا صادرکنندگان ارز خود را در این بازار ارائه کنند، چراکه بسیاری از ارزهای صادراتی در حال حاضر به کشور باز نمی گردد.

خواسته مجلس از دولت؛ سریعتر بازار متشکل ارزی را راه اندازی کنید

وی با بیان اینکه با تشکیل بازار متشکل ارزی، قیمت دلاری که در سلیمانیه و دوبی تعیین می شد در این محل مشخص می شود، افزود: با افزایش مقدار ورودی دلار به بازار متشکل ارزی از سوی صادرکنندگان و نقش آفرینی سایر بازارها، قیمت واقعی ارز در این محل کشف می شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از دولت خواسته ایم که سریعتر بازار متشکل ارزی را راه اندازی کند که براساس شنیده ها و صحبت هایی که با رییس کل بانک مرکزی داشته ایم به زودی و طی روزهای آینده فرآیند اجرایی آن آغاز می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار